A-Medical asetukset

User avatar
JoneKone
Posts: 2495
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: A-Medical asetukset

Postby JoneKone » 13 Sep 2018, 19:43

Ruotsalaine wrote:
Konzig wrote:Onkohan tämä kaikki yleisesti pelaajilla tiedossa? Itse en ollut huomannut tuosta kuin osan. Sen verran tiedän, että en uskalla mennä enää medic-slottiin. Mutta on siis toki hyvä, että medic-rooli on muutosten myötä entistä tarpeellisempi.


Ei se onneksi niin tuhottoman vaikeaa a-medissäkään:

-Vain yksi all-in-one sidetyyppi, ei tarvitse miettiä että mitä laittaa. (siteiden aukeaminen poistettu)
-Tourniquet pitää haavan kiinni n. 5 minuuttia, jonka jälkeen alkaa tulemaan kipua.
-Helpoin tapa on antaa molemmat morfiini ja epipherine, jolloin syke pysyy about samana (morfiini laskee sykettä, epinephrine nostaa about saman random määrän)
-Syke palautuu takaisin normaaliin ajan kuluessa, jos muuten haavat ok.
-Adenosine laskee sykettä (morfiini ajaa saman asian, eli periaatteessa ei tarvita)
-Verenpaine nousee antamalla verta. eipä ois arvannu
-Splintti korjaa jalat ja kädet, kaikki voivat käyttää tätä.
-CPR pidentää revive-tilassa olemisen aikaa. (Toinen voi antaa CPR, kun lääkintämies hoitaa samalla)
-Veripussit eivät voi aueta repuissa. (omalla mututuntumalla, ei ole ikinä tapahtunut noin 3 pelivuoden aikana omalla kohdalla)
-Verta voi teoriassa antaa liikaa, jolloin tulee sydänhalvaus, käytännössä taas ei.
-Epinephrineä voi teoriassa antaa liikaa, käytännössä taas ei.

Kärjistettynä meidän modattu versio eroaa vanhasta b-medikaalista lääkintämiehen näkökulmasta vain siten, että verenpainetta ja sykettä pitää seurata tarkemmin, lisäksi raajojen korjaus.



Hyvä tiivistelmä, kiitos! Kirjoitetaan puhtaaksi koulutusohjeeseen (pitää myös tarkistaa mahdolliset wikit yms.).
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Anssi
Posts: 593
Joined: 21 Feb 2014, 19:43
Location: Kerava

Re: A-Medical asetukset

Postby Anssi » 28 Sep 2018, 11:10

Todella hyvät muutokset! Bummerille iso kiitos pelien laadun huomattavasta parannuksesta!
User avatar
Tuntematon
Posts: 2276
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: A-Medical asetukset

Postby Tuntematon » 28 Sep 2018, 16:02

Päivitin tota vähän niin että voi vaan kopioida ton ja ajaa globaalina kerran. Ei siis tarvi valita medikkejä yksitellen target debugista.

Code: Select all

if ([player] call ace_medical_fnc_isMedic) then {
   {
       player addItem _x;

   } forEach ["ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_tourniquet",
   "ACE_morphine",
   "ACE_epinephrine",
   "ACE_bloodIV",
   "ACE_bloodIV",
   "ACE_epinephrine",
   "ACE_morphine",
   "adv_aceSplint_splint",
   "adv_aceSplint_splint",
   "adv_aceSplint_splint",
   "adv_aceSplint_splint",
   "adv_aceSplint_splint",
   "adv_aceSplint_splint",
   "ACE_adenosine"];
};

{
    player addItem _x;
} forEach ["ACE_elasticBandage","ACE_elasticBandage","ACE_elasticBandage","ACE_elasticBandage","ACE_tourniquet","ACE_tourniquet","ACE_morphine"];
User avatar
JoneKone
Posts: 2495
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: A-Medical asetukset

Postby JoneKone » 28 Sep 2018, 18:21

Tuntematon wrote:Päivitin tota vähän niin että voi vaan kopioida ton ja ajaa globaalina kerran. ...


Lisätty wikiin: https://armafinland.fi/wiki/index.php/A-medical
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
JoneKone
Posts: 2495
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: A-Medical asetukset

Postby JoneKone » 18 Oct 2018, 12:06

Bummeri wrote: amed


Kymysys: Olisiko joku parametri tai scriptinpätkä millä saisi osuman jälkeisen tajuttomuuden pidemmäksi? Nyt on itellä ollu parikin tilannetta jossa saa ammuttua yhden nurin (katoaa klutteriin) vaihtaa seuraavaan maaliin jolloin eka herää n. 10 s tajuttomuudesta ja avaa tulen.

Vaikutus olisi huomattavan vähemmän ärsyttävä jos jo tajuttomaksi mennyt pysyisi maassa edes muutama 10 s. pidempään. Eli kerran kun joku menee nurin niin ei tarvitsis ihan heti murehtia siitä että onko kohta jo kostamassa.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Bummeri
Posts: 3000
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: A-Medical asetukset

Postby Bummeri » 18 Oct 2018, 14:35

JoneKone wrote:
Bummeri wrote: amed


Kymysys: Olisiko joku parametri tai scriptinpätkä millä saisi osuman jälkeisen tajuttomuuden pidemmäksi? Nyt on itellä ollu parikin tilannetta jossa saa ammuttua yhden nurin (katoaa klutteriin) vaihtaa seuraavaan maaliin jolloin eka herää n. 10 s tajuttomuudesta ja avaa tulen.

Vaikutus olisi huomattavan vähemmän ärsyttävä jos jo tajuttomaksi mennyt pysyisi maassa edes muutama 10 s. pidempään. Eli kerran kun joku menee nurin niin ei tarvitsis ihan heti murehtia siitä että onko kohta jo kostamassa.

Siellä on varmaan vain jossain skriptissä määritetty joku x+random(y) aika, jota muuttaakseen pitäisi ylikirjoittaa se funktio. Luulen että pitää vain odottaa se rewrite loppuun ja katsoa mitä se tuo tullessaan. Ellei siis joku nyt tästä innostuneena ala tätä toteuttamaan.
Last edited by Bummeri on 18 Oct 2018, 14:36, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3000
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: A-Medical asetukset

Postby Bummeri » 08 Apr 2020, 22:52

Medical rensselit:

Sotilas:
2x "ACE_tourniquet"
7x "ACE_packingBandage"
1x "ACE_morphine"
1x "ACE_splint"

Medikki:
22x "ACE_elasticBandage"
8x "ACE_morphine"
10x "ACE_epinephrine"
3x "ACE_adenosine"
5x "ACE_splint"
4x "ACE_tourniquet"
1x "ACE_surgicalKit"
5x "ACE_bloodIV"
3x "ACE_bloodIV_500"

CLS:
10x "ACE_elasticBandage"
10x "ACE_quikclot"
2x "ACE_morphine"
2x "ACE_epinephrine"
1x "ACE_adenosine"
4x "ACE_splint"
6x "ACE_tourniquet"

Lääkintäpaikka- tai ajoneuvo:
60x "ACE_elasticBandage"
1x "ACE_personalAidKit"
20x "ACE_bloodIV"

Tulevaisuudessa myös harkittavia rooleja:
- Kämänen solttu
- CLS

Classnamet ja kuvaukset:
"ACE_elasticBandage" -Hyvä paikkaamaan, kestää pari minsaa paikallaan. Vaatii ompelun päälle.
"ACE_packingBandage" -Kohtalainen paikkaamaan. Kestää keskimäärin n. 20 min paikalla kunnes putoaa.
"ACE_tourniquet" - Kiristysside. Aiheuttaa kipua kahden minuutin jälkeen. Estää akuutin vuotamisen. Estää elintoimintojen katsomisen raajasta ja lääkeiden vaikuttamisen raajasta.
"ACE_morphine" - Vähentää kipua. Laskee sykettä. Pitkäkestoinen vaikutus (+20 min). Voi pitää tajuttomana. Voi tappaa. Ei pidä antaa tajuttomalle/rajoilla olevalle.
"ACE_adenosine" - Laskee sykettä hetkeksi (2 min). Antaa lämärille aikaa hoitaa pahoin haavoittunutta pienentämällä vaaraa sydämmenpysähdyksestä.
"ACE_epinephrine"- Nostaa sykettä paljon hetkeksi (2min), jos annat vuotavalle voit pysäyttää sydämmen. Käytetään vakaassa tilassa olevan tajuttoman potilaa tajunnantilan nostamiseen.
"ACE_splint" - Antaa paikata murtuman. Murtuma aiheuttaa paljon kipua. Murtunut käsi aiheuttaa aseen heiluntaa. Murtunut jalka pistää könkkäämään. Lastotettu jalka estää juoksun, hölkkäys mahdollista.
"ACE_bloodIV"- Verta litra.
"ACE_bloodIV_500"- Verta puol litraa. Käytetään kun "lost some blood".
"ACE_surgicalKit"- Mahdollistaa haavojen pysyvän sulkemisen. Medicin hoitojärjestys: Elasticia ja ompele päälle.
"ACE_personalAidKit"- Mahdollistaa vakaan, tajuissaan olevan vuotamattoman potilaan täydellisen entistämisen. Ei vaivaa murtumista ja HPt takas.
Last edited by Tuntematon on 28 Apr 2020, 20:34, edited 4 times in total.
Reason: CLS:
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3000
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: A-Medical asetukset

Postby Bummeri » 12 Apr 2020, 00:12

Skripti jolla saa lämärikamppee. Suorita globaalisti kaikille

Code: Select all

if (hasinterface) then {
    {
        if (_x in ["ACE_elasticBandage", "ACE_packingBandage"]) then {
            player removeitem _x;
        };
    } forEach items player;

    if ([player] call ace_common_fnc_isMedic) then {
   {
       player addItem _x;
   } forEach ["ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_tourniquet",
   "ACE_tourniquet",
   "ACE_morphine",
   "ACE_morphine",
   "ACE_morphine",
   "ACE_morphine",
   "ACE_bloodIV",
   "ACE_bloodIV",
   "ACE_bloodIV",
   "ACE_bloodIV",
   "ACE_bloodIV",
   "ACE_bloodIV",
   "ACE_bloodIV",
   "ACE_epinephrine",
   "ACE_epinephrine",
   "ACE_epinephrine",
   "ACE_epinephrine",
   "ACE_epinephrine",
   "ACE_epinephrine",
   "ACE_epinephrine",
   "ACE_splint",
   "ACE_splint",
   "ACE_splint",
   "ACE_splint",
   "ACE_surgicalKit",
   "ACE_adenosine",
   "ACE_adenosine",
   "ACE_adenosine"];
    };

    {
        player addItem _x;
    } forEach ["ACE_packingBandage","ACE_packingBandage","ACE_packingBandage","ACE_packingBandage","ACE_packingBandage","ACE_packingBandage","ACE_packingBandage","ACE_tourniquet","ACE_tourniquet","ACE_morphine","ACE_splint"];
};
Last edited by Bummeri on 12 Apr 2020, 00:15, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3000
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: A-Medical asetukset

Postby Bummeri » 12 Apr 2020, 14:20

Tehtäväntekijöille alustavia huomioita:

Pelitahti on karkeasti arvioituna noin 15%-20% hitaampi. Liikkeen ja tulen yhdistäminen on entistä tärkeämpää. Ja liikkeen edistäminen tuottaa ratkasuja. Todennäköisesti vihollinen tuhoutuu kun; Estää niiden liike tulella ja tuottamalla kevyitä tappioita ja samaan aikaan edetä oman tulen avulla lähelle ja tuhota ne. Jos vain ammuskellaan ilman liikettä, irtoaa vihollinen vähin pysyvin tappioin jos vain maasto sen sallii. Irtautuminen tapahtuu monesti johonkin keskitettyyn paikkaan jossa lääkintää sattuu löytymään. Ammuskulutus kasvaa suurinpiirtein samassa tahdissa pelitahdin hidastumisen kanssa.

Motorisoitu ja ennenkaikkea mekanisoitu joukko on nyt taistelussa paljon nopeampi suhteessa puhtaaseen JV. Ajoneuvo tarjoaa erinomaiset kuljetusmahdollisuudet haavoittuneille. Ja luonnollisesti ajoneuvon suoja vähentää niiden tappioiden syntymistä alunpitäenkään. Näillä osilla on varmaan helpompi tuottaa ratkaisuja.

Kaikki vähänkään räjähtävä vaikuttaisi nykyään hidastavan kaikkea toimintaa paljon monien haavojen takia. Lääkintää tarvitsevat kertyy tietyille paikoille, siellä muutama räjähtävä ammus voi taputella koko pelin.

Medikkien määrä on vähintään se kaksi per joukkue. CLS roolia voisi pohtia enemmän sellaisena designoituna pelastajana ja jatkohoitoon toimittajana, entä medikin korvikkeena. CLS olisi varusteissa vaan enemmän jokamiesluokan varusteita, ehkä vähän quickclottia haavojen pysyvää sulkemista varten.

Hoidon Vastuujako.jpg
Hoidon Vastuujako.jpg (59.2 KiB) Viewed 955 times
Last edited by Bummeri on 12 Apr 2020, 14:21, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi

Return to “Modit”



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest