Halloween-tapahtuma - La 31.10.2015 klo 19

IsaiahCortez
Posts: 340
Joined: 29 Jul 2013, 00:09
Location: Keskimmäinen sormi

Re: Halloween-tapahtuma - La 31.10.2015 klo 19

Post by IsaiahCortez »

Ideat halloween tehtäviin olivat hyviä. Mutta tietenkin se serverin suorituskyky tulee vastaan jossain välissä. Ja kaikkeen ei pysty varautumaan kuten päivittyviin modeihin ja desynciin. Mutta taas se hirvittävä globaliin kirjoittelu ja muu perseily ei kuulu edes eventteihin. Ihan oikeasti. Jos on palautetta niin on awats, tapahtuma threadi ja priva messaget!

Ja ne jotka ovat noihin tehtäviin panostaneet ovat ajatelleet että jos kaikki voisivat pitää hauskaa. Mutta heti kun siellä jenkkien keskellä ekassa tehtävässä juoksenteli niin hirveä ulina kaikesta mitä tapahtuu. Ja toinen tehtävä oli ihan perus settiä. Kolmas tehtävä oli ihan kiva mutta DayZ on jo olemassa. Sille ei mahda mitään. Neljäs tehtävä olisi voinut olla uusi Tankki TVT mutta päätettiin ottaa pollarit vastaan rosvot. Ihan okei tehtävä mutta se 45min hoverointi oli aika mood killer monelle. Pari taistelijaa hyppäsi vispilästä ulos kun eivät jaksaneet odottaa. Ja tehtävä muutenkin oli ROOLIPELAAMSTA! Jota kuulemma jotkut eivät ymmärtäneet.

Hyvä eventti. Parannettavaa oli monessakin asiassa. Mutta hyvin vedetty kaikki jotka jaksoivat keskittyä ja pitää hauskaa!

PS: Ahteri, se oli hyvä tehtävä.
“If you don’t have enough artillery, quit.”
– General Richard Cavasos
"Kylmä, nälkä ja väsymys ovat siviilin harhaluuloja, sotilas tuntee puutetta ainoastaan ampumatarvikkeista."
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: Halloween-tapahtuma - La 31.10.2015 klo 19

Post by Tonto- »

Joo ei kannata edes kuunnella paskaa palautetta. :mrgreen:

Kiitos kaikille paikalla olleille. Itseä vähän harmitti, kun pelaajia olisi ollut niin helvetisti paljon muuhunkin kuin halloweenhölmöilyyn, mutta kivaa kuitenkin oli. Nyt kun koko yhteisö on dayzetannut oikein luvan kanssa, niin toivottavasti viikkopeleissä ja muissa kunnon eventeissä muistetaan toimia enemmän soturin lailla. :P

Erityiskiitokset Ahterille tehtävästä!
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: Halloween-tapahtuma - La 31.10.2015 klo 19

Post by Cpl Honkonen »

Itellä oli ainakin niin hauskaa että sanakirjasta ei löydy sanaa mikä kuvaa sitä, ja olin kuitenkin lähes koko illan K10/A10 tms iso jehu, eli ns huonossa roolissa.
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
faf
Posts: 196
Joined: 17 Mar 2015, 22:10

Re: Halloween-tapahtuma - La 31.10.2015 klo 19

Post by faf »

Minäkin haluan kiittää niin eventin järjestäjiä, osallistujia kuin kaikkia muitakin sidosryhmiä. Mukavaa että ihmiset jaksaa järjestää.

Eka tehtävä (zombit)

Ekassa tehtävässä oli erittäin suurta potentiaalia. Itse pelasin zombeilla ja ja oli jännää kun alettiin ryhmän kanssa lähestymään bluforia ja miettimään miten saatais eristettyä muutama bluforin mies muista. Suunniteltiin mm. että oltais menty jonnekin pimeään nurkkaan kuiskailemaan että olemme tiedemiehiä, pelastakaa meidät. Sitten joku toinen zombi olisi hyökännyt bluforin äijien kimppuun toisesta suunnasta.

Valitettavasti tässä vaiheessa pelaamani zombihahmo alkoi satunnaisesti hyppimään paikasta toiseen. En edes heti tajunnut että olin hypännyt jonnekin ja kuollut pudotessani. Alkuun luulin että joku toinen zombi oli hyökännyt kimppuuni.

No joka tapauksessa fiilis meni vähän siinä. Jippasin muutaman kerran mukaan mutta jälleen zombi hyppäsi kuolemaansa jonnekin. Lopputehtävän vietin spektassa. Bluforilla vaikutti ajoittain olevan sopivan epätoivoinen meininki kun zombilaumat vyöryivät päälle.

Kuten sanottua, ekassa tehtävässä oli tosi paljon potentiaalia ja harmi että se kusi teknisiin ongelmiin. Edes testikäynnistys ei välttämättä olisi auttanut asiaa sillä zombit eivät hypelleet ennen kuin noin 20min tehtävän alun jälkeen.

Toka tehtävä (rus vs usa)

Perus-tvt, Opfor B3-ryhmänjohtajan näkökulmasta oikein mukava kokonaisuus. Toteutimme hyökkäävää puolustusta ja B-joukkue koukkasi parin bluforin ryhmän sivustaan. Toimi oikein hyvin ja jätti ainakin ryhmyrille hyvän maun suuhun.

Kolmas tehtävä

Lähdin kolmannen tehtävän ajaksi lenkille joten siitä en osaa sanoa mitään.

Neljäs tehtävä (Hardline)

Olin 15. Eka tunti meni neppaillessa kun odotettiin rosmojen siirtymistä paikasta toiseen. Rosvojen suunnitelmista ja liikkumisesta saatiin muodostettua kohtalainen kuva eri lähteistä.

Ilmeisesti poliisien pelaajaporukka vähän kyllästyi odotteluun ja radiossa oli tässä vaiheessa aika levoton meininki. IRL-maailmassa kello taisi olla jotain yksi yöllä joten roolipelaaminen ei enää ollut parhaimmillaan. Jossain vaiheessa joku erikoiskoulutettu swat-operaattori huuteli allah akbaria. Kymppi kuoli käsittääkseni jonkinlaisessa helikopterionnettomuudessa.

Tilannekuva oli hivenen sekava ja en ollut varma joko ase/huumekauppa oli tapahtunut. Tein sitten pienen johtajaratkaisun ja päätin että otetaan tässä vaiheessa kaikki rosmot rautoihin. Pyrin saamaan jokaiselle swat-ryhmälle edes jonkun tunnetun rosmokeskittymän niin että saavat vähän äksöniä. Itse kuolin yrittäessäni pidättää paria konekiväärillä varustautunutta rosvoa eteläisen öljykentän maastossa.

Kokonaisuus

AFI:lla alkaa olla viikkopeleissä niin iso pelaajamäärä ja paljon uusia pelaajia, että tämä ei ole enää mikään ihan pienen peliporukan harrastus. Iso laiva kääntyy hitaammin, joten erityisesti tällaiset afin normaalista pelityylistä poikkeavat pelitavat edellyttävät paljon enemmän suunnittelijoilta sekä myöskin pelaajilta.

Jopa tiettyä poisoppimista täytyy tapahtua kun yhtäkkiä saakin dayzetailla tai zombeilla. Tämä tosin aiheuttaa erityisesti uudemmille pelaajille vähän päänvaivaa että milloin nyt sitten saa tehdä mitäkin.

Mielestäni kiva että näitä eventtejä järjestetään ja osallistun mielelläni myös jatkossa. Viikkopeleissä on viime aikoina ollut sellaista 100+ -pelaajaa ja suunta on nousussa. Mielestäni kannattaisi jossain vaiheessa "jonkun" miettiä, miten tämä vaikuttaa totuttuihin käytäntöihin (esim. slottaaminen, johtaminen, tehtävien standardit, suunnittelu jne). Ei liene kenenkään kannalta mielekästä jos vaikkapa slottaamiseen ja suunnitteluun menee yhteensä tunti vain jotta pääsemme toteamaan tehtävän olevan rikki.

Nämä nyt tämmöisen rivi-virtuaalimosurin mietteitä aamutuimaan. Varsin hauska ilta joka tapauksessa ja voittaa mennen tullen epätoivoisen puumametsästyksen hikisessä lähibaarissa. Aion jatkossakin käyttää (liikaa) aikaani arman ja teidän seurassa.:)

Kiittäen eventistä kaikkia,
-faf
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: Halloween-tapahtuma - La 31.10.2015 klo 19

Post by Paavo »

Paavo wrote:Juu, 3 tehtävää illan aikana, keskiarvo 1/5
Pahoittelut eilisestä äksyilystä - oli vähän alkoholia veressä ja vitutuskäyrä melko korkealla.

Varmaan tuli yllätyksenä se että näin halloweenina jengillä ei ole parempaa tekemistä kun olla himassa ja pelata ARMAa kun servulla oli taas yli 100 pelaajaa. :lol:

Sehän me kaikki tiedetään että nämä erikoisemmat tehtävät eivät yleensä sovellu näin isoille pelaajamäärille, varsinkaan jos mukana on paljon uusia pelaajia. Toivottavasti uudet pelaajat eivät nyt luo pysyvää mielikuvaa yhteisön tehtävistä, toimintakulttuurista ja yleisestä tunnelmasta tämän eventin perusteella.

1. Tehtävä olisi muuten ollut hyvä mutta tekniset ongelmat tosiaan pääsivät pilaamaan tehtävän. Sen lisäksi että tehtävässä oli noita edellä mainittuja hyppimisongelmia, siinä oli uskomaton desync ja äänitiedostoja joiden äänenvoimakkuus lähes räjäytti tärykalvot. Joihinkin asioihin varmaan oltaisiin voitu varautua, kun taas toisiin ei. Joka tapauksessa tehtävässä oli sinäänsä hyvä meininkin meidän joukkueella, kun pystyttiin toimimaan tarkoituksenmukaisesti koko tehtävän ajan (Liike ei lakannut ja organisaatio ei hajonnut käsiin). Onnistuttiin jopa vetäytymään alueelta.

2. Tehtävässä oli meidän joukkueella ja ryhmällä ainakin hyvä taistelukiima päällä, vaikka tietysti humalaspäissäni tajusin vasta kuoltuani että ratio oli 1:1 ja menestys sen mukainen. Kyllä tuo VT5 on tunnelmallinen kartta. Adminilta ja peliemännältä hyvä veto pelata ns. normitehtävä tässä välissä.

3. Tehtävä -> Pahoittelut että käytin global chattia kun ihmettelin että miksi helvetissä niihin veneisiin ei päässyt. Itsellä oli sinänsä mielenkiintoisia hetkiä tehtävässä: Ensin jätin oman porukkani onnensa nojaan, hyppäsin randomisti erään toisen porukan rekkaan kyytiin (Mäkelä et.co. ihmetteli että mistä vitusta tämä jätkä tänne putkahti) ja liityin heihin hetkeksi, sitten kun hyppäsimme veteen tarkoituksena lähteä veneellä vittuun niin jokin roistoporukka tuli paikalle ja ampui kaikki veteen kuoliaaksi ympäriltäni, itse rantauduin, poimin aseen tapetuilta pelaajilta, teloitin pari pelaajaa ja varastin vielä heidän rekan vain ajaakseni kiveen ja kuollakseni.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Halloween-tapahtuma - La 31.10.2015 klo 19

Post by Bummeri »

Noniin, sitten konkreettisia ehdotuksia seuraavaan kauhu henkiseen tapahtumaan.

1. Pidä pelaajamäärä pienenä. Tämäntyyppisissä tehtävissä ARMAn tekninen raja tulee helposti vastaan. Älä siis yritä änkeä jokaista 110 AFIlaista COTVT tehtävään.

2. Vaadi ilmoittautuminen. Tällainen tapahtuma ei todellakaan ole kaikille afilaisille tarkoitettu. Paremman tapahtuman saa karsimalla heti alkuun ilmoittautumis vaatimuksen kautta sellaiset henkilöt jotka tulee muutenvain kattelemaan että mitä näkyy. Eikä tapahtuma myöskään ole mitenkään sopiva uusille pelaajille.

3. Älä tee DAYZ missiota. Se on jo olemassa. Jos kuitenkin teet DAYZ tehtävän, tee siitä jotenkin välittömästi sellainen kuin DAYZ oli kun se julkaistiin, Sinä ja muut eloonjäänet vastaan epäkuolleet ja teidän tehtävänä on päästä pois saarelta.

4. Kauhu on parempaa kun se on jotain epämääräistä ja käsittämätöntä. Salaman välähtäessä kadunpäässä näkyvä hahmo. Kirkuvien siviilien joukko juoksemassa karkuun joka häviää nurkan taakse. Läjä ruumiitta keskellä aukeaa, ilman mitään selkeää syytä kuka ne on tappanut. Verenhimoinen koira haukkumassa aidantakana johon johtava portti aukeaa kun ohi kuljetaan. Kaikkien valojen sammuminen. Näihin verrattuna läjä desynkkaavia zombeja on aika heikko esitys. Miten olisi vaikka vaarallinen sumu joka tulee aina aaltoillen sillointällöin ja sitä pääsee karkuun vain nousemalla korkealle, tai futuramasta lainattu hirviöauto, tai pelokkaat kyläläiset jotka ammuskelee kaikki lähelletulijoita.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Makela
Posts: 899
Joined: 29 Sep 2013, 11:37

Re: Halloween-tapahtuma - La 31.10.2015 klo 19

Post by Makela »

Kivaa oli - kaikesta huolimatta. Käteen jäi paljon ikävää, mutta sitäkin enemmän hienoa!

Kokonaisuus kiteytynee lauseeseen: SAATANAN SIAT! NE OLI SIVIILEJÄ!

...paikalla olleet tietää...
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
Trade
Posts: 456
Joined: 09 Jun 2015, 19:20

Re: Halloween-tapahtuma - La 31.10.2015 klo 19

Post by Trade »

Ensimmäistä tehtävää ei varmaankaan tarvitse edes kommentoida...

Toinen tehtävä, eli se perus A&D oli oikein hyvä. Pelasin puolustavalla osapuolella ja vihollinen lyötiin ja pakotettiin perääntymään.

Kolmas tehtävä tuntui keskeneräiseltä. Alue olisi voinut olla pienempi ja/tai ajoneuvoja olisi voinut olla enemmän. Myös loottia olisi pitänyt olla huomattavasti enemmän.

Hardline-tehtävä tuohon aikaan illasta ja vielä edellisen perseilytehtävän jälkeen ei välttämättä ollut paras valinta. Oma ryhmämme ei hajonnut odotteluun, mutta kuulin monella menneen perseilyksi. Tehtävä oli ihan hauska, lopussa ratsattiin varasto ja otettiin kuusi asekauppiasta kiinni.
Post Reply