United Operations & AFI TVT 100 | La 12.9 klo 20.00

User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: United Operations & AFI TVT 100 | La 12.9 klo 20.00

Post by ruoste »

Molempien illan tehtävien suunnitteluaikaa voidaan varmasti laskea tunneissa.
30 min on auttamattomasti liian vähän, ja siksi briefing aikaa pidetään tarkoituksella lyhyenä. Tänä aikana ei suunnitelmaa yksinkertaisesti ehdi luoda kunnolla ja siksi sitä aikaa käytetään jo valmiiksi tehdyn suunnitelman läpikäymiseen.

Parempia toimintamalleja voidaan toki ottaa käyttöön jos sellaisia löytyy.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: United Operations & AFI TVT 100 | La 12.9 klo 20.00

Post by JoneKone »

madreizka wrote: En tiedä, musta tuntuu että suunnitteluun ja briiffaamiseen palaa slottaamisen kanssa ihan tarpeeksi aikaa tällä hetkellä. Ja osa tehtävistä tietenkin on sellaisia että ei niitä voi suorittaa kuin tietyllä tavalla. Tyyliin tuossa ekassa eventin tehtävässä niin se metsikköhän oli niin mäkistä seutua että eihän sinne mielellään noilla flippaavilla RHS vaunuilla viitsi nokkaansa tunkea. Sittenhän se oli pakko kun tiet oli luonnollisesti bradlien toimesta viety.
Niissä viikkopelibriiffeissä missä mä oon taas ollut niin tuntuu, että jj kerkiää juuri ja juuri lukemaan briifin ja pirtämään muutama viiva kartalle ja sit mennäänkin jo peliin. Mut joo, onhan se tympeetä miehistölle odottaa... nää on näitä ikuisuusongelmia taas. Sellainen ehdotus, että eikös pelien välillä voisi myös pitää ihan vartti taukoa, että kerkiäs debriffaa oman ryhmän kanssa edes jotenkin? Nyt se taitaa olla 5 min?

Se mitä kirjoitin eventti-tehtävistä ennen kun Reiska poisti mun postauksen oli, että: Jos järkätään eventti niin olisiko parempaa, ettei olisi yö, maasto sitä mäkisintä ja metsäisintä, ja tyypit ilman NVG:t? Viikkopeleissä ovat ihan kivoja fiilistelytehtäviä, mutta kun tyypit tulevat meidän servulle eri modipaketilla pelaamaan niin ei ole ehkä hedelmällisintä istuttaa niitä sokeina pimeässä metsässä tuntikaupalla? :)
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Aspirant
Posts: 1029
Joined: 28 Sep 2013, 10:20

Re: United Operations & AFI TVT 100 | La 12.9 klo 20.00

Post by Aspirant »

Siis ei tuommoista tai edes mitään sitä muistuttavaa briefiä ole missään nimessä järkevä meidän viikkopeleihin.

Tuon tason puolustus ja hyökkäyskäskyt tulee olla etukäteen käyty läpi ja harjoiteltuja ennen varsinaista peliä / "tulikosketusta".

AFIssahan me olemme keskittyneet aika arcade tyyliseen menoon, viralliset pelit ovat ns. viikkopelipäiviä eikä kokoyhteisön harjoituspäiviä ole, kuten monessa muussa yhteisössä.

Itse en näe, että pystyisimme (en tiedä haluaako edes suurin osa) viemään nykyistä arcade/"gaming" pelityyliä ennemmän vakavemmaksi.
Ellemme tee jotain radikaalia muutosta, kuten esimerkiksi:

Viikkopelikäytännön muuttaminen seuraavasti:

-Kerran viikkossa normi pelipäivä, ei muutosta normi arcade pelipäivä
-Kerran viikossa tulevaa eventtiä varten harjoittelu, harjoitellaan johtajan suunnitelman mukaan

Nykyisin näitä koko yhteisön harjoittelu sessioita on lähes mahdotonta järjestää, koska 2 viikkopelipäivää + 1 virallinen harjoittelu ja kaikki epäviralliset ovat liikaa. Ja kuten totesin en usko että suurimalla osalla yhteisöstä olisi harjoitella näitä suunnitelmia.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: United Operations & AFI TVT 100 | La 12.9 klo 20.00

Post by JoneKone »

Aspirant wrote:Siis ei tuommoista tai edes mitään sitä muistuttavaa briefiä ole missään nimessä järkevä meidän viikkopeleihin.

Tuon tason puolustus ja hyökkäyskäskyt tulee olla etukäteen käyty läpi ja harjoiteltuja ennen varsinaista peliä / "tulikosketusta".
Ei ole, ja niin tulisi. Sanoisin, että kevennetty malli tuosta sopisikin juuri isoihin eventteihin ja pitkille tehtäville. Viikkopeleihin ei kannata suurempia tai kiinteämpiä suunnitelmia tehdä ennakoon kun ei osaa edes välttämättä ennakoida paikalle saapuvaa pelaajamäärää.
Aspirant wrote: Itse en näe, että pystyisimme (en tiedä haluaako edes suurin osa) viemään nykyistä arcade/"gaming" pelityyliä ennemmän vakavemmaksi.
Sanoisin, että tässä meillä on vaihtoehtoja.

1. DCG tarjoaa nykyään äärimmäisen Arcade tyylisen kokemuksen ja moni onkin pitänyt siitä juuri sen takia että meno on löysempää mutta samalla joutuu suunnitelmat ja toiminta muuttamaan dynaamisesti sen mukaan miten taistelukenttä elää. Best of both worlds?

2. Eilen tessussa todettiin, että Joukkueella pystyy vain tekemään sen perushyökkäyksen ja sen takia ei kannata edes yrittää tehdä monipuolisempia suunnitelmia. En tarkoittanut, että pitäsi jotain hullua 50 vaiheen suunnitelmaa lähteä tekemään, mutta muutama "what-if" scenaario ja plän B ja C ei haittaisi. Jos annetaan johtajille kunnolla aikaa suunnitella tehtävää kunnolla ja kaikilla on selkeä käsitys miten eri tilanteissa toimitaan niin luulen että se vaan parantaa kaikkien pelikokemusta. Korkeintaan tämä verottaisi nykyistä käytäntöä n. 10 minuutilla.

3. Pyritään pelaamaan 1 - 2 pidempää tehtävää yhden illan aikana, sen sijaan että yritetään pelata kolme?
Aspirant wrote: Ellemme tee jotain radikaalia muutosta, kuten esimerkiksi:

Viikkopelikäytännön muuttaminen seuraavasti:

-Kerran viikkossa normi pelipäivä, ei muutosta normi arcade pelipäivä
-Kerran viikossa tulevaa eventtiä varten harjoittelu, harjoitellaan johtajan suunnitelman mukaan

Nykyisin näitä koko yhteisön harjoittelu sessioita on lähes mahdotonta järjestää, koska 2 viikkopelipäivää + 1 virallinen harjoittelu ja kaikki epäviralliset ovat liikaa. Ja kuten totesin en usko että suurimalla osalla yhteisöstä olisi harjoitella näitä suunnitelmia.
Ehkä turhan suuria muutoksia?

Ehdotus A:
Eventti La. Ke klo 18:00 clusterfuckin sijaan eventtitehtävän testikäynnistys ja johtajat+kiinnostuneet pelaajat kävelevät alueen läpi jonka perusteella hiotaan suunnitelma? Torstaina vaikka vielä servu auki ryhmille joka haluaa omat kuvionsa hioa. (jotain tän tyyppistä onkin tehty jon nyt)

Ehdotus B:
Vaatii tehtäväntekijöiltä ehkä hieman duunia, mutta tekisi tehtävän samalla rosterilla/repolla kuin eventissä jota pelataan sitten Keskiviikkona vaikka coop:ina/zeusta vasten, mutta vaikka eri kartalle? Tulee kaikki säädöt hoidettua kuntoon... ehkä, tai sitten sitä vaan lisätään. :D
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: United Operations & AFI TVT 100 | La 12.9 klo 20.00

Post by Paavo »

User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: United Operations & AFI TVT 100 | La 12.9 klo 20.00

Post by Nummi »

Paavo wrote:...
NO! Stooooge.... :(

@2.37
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
Post Reply