United Operations & AFI TVT 100 | La 12.9 klo 20.00

User avatar
Saunatyyny
Posts: 532
Joined: 07 Jan 2015, 18:47
Location: PKS

Re: United Operations & AFI TVT 100 | La 12.9 klo 20.00

Post by Saunatyyny »

Itse en ensimmäiseen tehtävään valitettavasti päässyt mukaan, mutta kaikki palaute ko. tehtävästä on tervetullutta. Varmaan taion siitä jonkin viikkopeleihin soveltuvan version heti kun aikaa löytyy.
"Johnson ajoi autollaan päin rekkaa ja kuoli heti. Miksi Johnson kuoli? "
-Warren Bennis
Naehar
Posts: 42
Joined: 25 May 2015, 18:40

Re: United Operations & AFI TVT 100 | La 12.9 klo 20.00

Post by Naehar »

Saunatyyny wrote:Itse en ensimmäiseen tehtävään valitettavasti päässyt mukaan, mutta kaikki palaute ko. tehtävästä on tervetullutta. Varmaan taion siitä jonkin viikkopeleihin soveltuvan version heti kun aikaa löytyy.
Sanoisin että tee ihmeessä, koska se konsepti oli loistava. Sanoisin että viikkopeleihin tee kartasta hieman pienempi. :)
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: United Operations & AFI TVT 100 | La 12.9 klo 20.00

Post by Paavo »

1. TEHTÄVÄ

Oma kokemus:

Kuten tuossa mainitsin aiemmin, niin omalta osaltani tämä tehtävä meni päin helvettiä. Olin rifleman/AT roolissa jolta puuttuivat lyhyen matkan radiot, jonka ansioista en edes tiennyt mitä tehtävässä tapahtui. Istuin 60 minuuttia puskassa osana kolmen miehen partiota, joka kuoli noin viidessä sekunnissa kun vihdoin saatiin viholliskosketus. Tämä vielä tapahtui niin että me katsottiin juuri siihen suuntaan mistä vihollinen tuli, ehkä havaittiin ne ennen meitä siluettina metsän keskellä, mutta heti kun vihollinen ei ollut taivasta vasten niin niitä oli täysin mahdoton nähdä. Vihollisella ei nähtävästi NVG:nsä ansiosta ollut mitään ongelmia tosin nähdä meitä: Itse kuolin puun taakse suojassa eikä minua ammuttu mistään sivusta.

+ Tapahtumapaikka oli mielenkiintoinen - eli siinä oli runsaasti potentiaalia kunnon rähinälle.
+ 1.R toiminta UO:n puolella oli melko hyvää ainakin RJ:n osalta. Tehtiin AT-miinotteita, ja meidän partion olisi ainakin teoriassa pitänyt pystyä ampumaan vihollinen ns. reverse-slope asemista. Ei vaan nähnyt mitään.
+ Spectamoodissa MEKJV hyökkäys näytti hienolta kun se viimeinkin alkoi. Toivoisin tämmöistä rohkeaa hyökkäämistä muissakin peleissä myös silloin kun aika ei ole lopussa. Hyökkäyksien ei tarvitsisi tosiaan noudattaa aina kaavaa: Joukkueavorivi-kontakti-taistelua paikallaan kunnes kontakti päättyy-eteneminen.

- 50 vs 50 eventin balanssoiminen on äärettömän vaikeaa. Koska tähän oli valittu yötehtävä, niin balanssoimista hoidettiin NVG-laitteilla, vaunuilla ja KRH:lla. Itse koen että balanssi ei toiminut tehtävässä, ja AFI olisi ylijuossut UO:n päältä mikäli aika ei olisi ollut lopussa ja hyökkäystä vedetty riskillä. Etenkin jos yksi vaunu miehistöineen ei olisi tuhoutunut tehtävän alussa AFI:lta, niin UO:lla ei olisi ollut mitään saumaa tehtävässä.
- Vaikka tapahtuma-alue oli mielenkiintoinen, se oli kuitenkin ehkä liian laaja 50 vs 50 tehtävälle. Sen olisi voinut vielä tiiviimmin keskittää esimerkiksi jonkin objektiivin ympärille.
- Tehtävässä oli teknisiä puutteitta mm. brief teksteissä ja gear scripteistä. Laitan näistä tarkempia tietoja Saunatyynylle privana.

2. TEHTÄVÄ

Oma kokemus:

Osana 1.R jouduttiin muun joukkueen kanssa KRKK tulen alle jo jalkautuspisteellä. Siihen reagoitiin UO:n osalta hyvin, sillä JV lähetettiin välittömästi eteenpäin aukean yli, ja momentti pysyi hyvänä aina ensimmäiseen kunnon kontaktiin asti. Tunnelma oli loistava tässä tehtävässä, joka päättyi omalta osalta siihen kun 1.R jämien (3-4 miestä) kanssa lähdettiin raivohyökkäämään AFI:n vajaata joukkuetta vastaan viimeisellä objektiivilla. Itsehän luulin että siellä viimeisellä objektiivilla on omia, kun se viimeinen syöksy tuntui niin järjettömältä. Vasta kun kuulin Bummerin ääneen edessä kesken syöksyn aukealla, tajusin että jaahas tämä oli tässä.

+ UO:lla hyvä tekemisen meininki. Hyökkäysliike pidettiin lähes koko tehtävän ajan vaikka iso osa joukoista taisi kuolla jo ensimmäisellä objektiivilla. Omasta partionjohtajasta tuli ensin ryhmänjohtaja, ja sitten ymmärtääkseni vielä joukkueenjohtaja. Lyhyellä radiolla hoiti kaiken!
+ Tehtävässä oli kirkas yötaivas, ja tällä kertaa vihollisen pystyi näkemään.

- FDF joukoilla BTR:t...
- Tehtävässä oli teknisiä puutteita: Safe start puuttui + muiden mainitsemat varusteisiin liittyvät outoudet yms.

Lopuksi:

Tehtävän organisointipuoli eli admin ja isäntätoiminta oli erittäin toimivaa. Aspirant piti isäntänä toisen osapuolen hyvin perillä aikatauluista ja tapahtuman eri vaiheista. Varsinaisen eventin päätyttyä oli jotain epäselvyyksiä yhteisen AAR:n suhteen, mutta sekin hoitui sitten lopulta. Uskon että AFI jätti hyvän vaikutelman UO:lle, ja heistä tulee myös tulevaisuudessa hyvä yhteistyökumppani.

Toki on mietittävä että ovatko tämmöiset 50 vs 50 eventin meidän kokoiselle yhteisölle enää kovinkaan kannattavia. Jos yhteisön pelaajamäärät vielä kasvavat ja vakiintuvat jonnekin 80-90 hujakoille, niin se tarkoittaa sitä että lähes puolet yhteisön pelaajista eivät mahdu tämän kaltaisiin eventteihin. Kannattaa pohtia ja puntaroida että onko tämmöinen kannattavaa toimintaa. Konkreettisena kehitysideana ehdotan että jatkossa voitaisiin pitää esim. AFI vs UO+3CB eventti. Eli otetaan vaikka kaksi ulkkisporukkaa meitä vastaan mieluummin, jos tämä vain sopii kaikille osapuolille. Tähän tietysti liittyy kysymys siitä, että kuinka monen pelaajan eventtejä A3 pystyy handaalaam varsinkin jos on pelaajia jenkeistä suurella pingillä...
Pakkomestari
Posts: 5
Joined: 30 May 2014, 18:21

Re: United Operations & AFI TVT 100 | La 12.9 klo 20.00

Post by Pakkomestari »

Omat kokemukset

Tehtävä 1


Safe startin jälkeen meni jotakin minuutteja radio ongelmien selvittämisessä ja sitten kun pääsimme liikkeelle niin vihollinen oli jo ajanut Bradleyllä majakalle ja suolasi koko 1 ryhmän tielle. :x


Tehtävä 2

Kaikki alkoi hyvin, päästiin nopeasti asemiin. Hetken oltuamme asemissa alkoi tulitus ja joku ilmoitti radiolla että vihollista on aivan vieressä ja seuraavaksi mitä tapahtuu niin oma ryhmän jäsen tyhjentää lippaansa minuun, Enkä kerkeä sanomaan tai tekemään yhtään mitään.
No vahinkojahan sattuu mutta se kuka tuon viestin radiossa lähetti niin olisi voinut vähän enemmän kertoa kuin "ihan vieressä"...
Ehkä oli jännitystä ilmassa ja liipasin sormi herkällä tietysti :lol: Mutta muuten hyvät pelit, olisi toki ollut kiva edes yksi laukaus päästä ampumaan, mutta seuraavalla kerralla sitten :D
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: United Operations & AFI TVT 100 | La 12.9 klo 20.00

Post by Scottz »

Paavo wrote:Toki on mietittävä että ovatko tämmöiset 50 vs 50 eventin meidän kokoiselle yhteisölle enää kovinkaan kannattavia. Jos yhteisön pelaajamäärät vielä kasvavat ja vakiintuvat jonnekin 80-90 hujakoille, niin se tarkoittaa sitä että lähes puolet yhteisön pelaajista eivät mahdu tämän kaltaisiin eventteihin. Kannattaa pohtia ja puntaroida että onko tämmöinen kannattavaa toimintaa.
Itse allekirjoitan Paavon kommentin, etenkin kun kyseessä on vieläpä viikkopelipäivä. Mutta noin yleisestikin voidaan miettiä, onko sen ration oltava pakosti 1:1. Mä pelaan ihan mielelläni vaikka AKM:illa ja IED:illä varustautuneilla sisseillä modernia konventionaalista armeijaa vastaan, joilta löytyy pelit ja pensselit.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
User avatar
jesteri
Posts: 145
Joined: 04 Jan 2015, 22:38

Re: United Operations & AFI TVT 100 | La 12.9 klo 20.00

Post by jesteri »

Samoja huomioita kuin edellisillä...
+ 1. Peli: Epäsuorantulen puuten... miksi ei pyydetty tulta? Esim. majakan seudun olisi voinut suolata huolella!
2. Peli: Hienosti porukka otti koppia ja toimi osittain itsenäisesti ja eteni puolustusasemiin viivyttämään hyökkääjää.

Joku vissiin ehdottikin alkuviikosta, että olisi käyty nämä kartat/tehtävät viikkopeleissä läpi eli vähän olisi edes käyty maastoa/kuviota läpi!

Mutta ihan hauskat pelit taas kuitenkin... ja vaikka nyt ei ittellä kauheasti tullut panoksia kulutettua! Niin hyvä ja intensiivinen meininki oli, varsinkin 2. tehtävässä!
Failure is always an option!
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: United Operations & AFI TVT 100 | La 12.9 klo 20.00

Post by Tuntematon »

1. Tehtävä.

En tiä mistä johtui mutta itselläni oli ainakin alussa kokoajan huono FPS. Parani kuitenkin vähän kun pelit eteni.
Mikä logiikka tän takana oli että annetaan pelin paskimmat NVGt ja sitten vielä tähtäimet joilla niitä ei voi käyttää.
Briiffissä luki 15min safestart mutta pelissä oli vaan 5min?
ehkä vähän liian iso alue 50v50 ja 90min aikarajalla. Koko illan tehtävänä ja respalla tää olis toiminu ehkä vähän paremmin. Viikkopeleihin vois ainakin laittaa suomen aloitus reilusti chernon itäpuolelle. Sekä päivä.
Tehtävä idea oli kanssa ihan hyvä ja puolustajalla oli tilaa myös puolustaa syvyydessä.

Tämä tehtävä oli henkilökohtaisesti todella paljon parempi kuin tätä seurannut clusterfuck.
JoneKone veti ryhmää hyvin niin kauan kuin pysy hengissä. Sen jälkeen Tonto otti loistavasti ryhmän haltuunsa.
Oli myös hauska kuunnella kun Tonto otti kauheet kilarit siitä kun mainitsin että ACRE on parempi joissain asioissa kun tfr :lol:


2. Tehtävä.

Kai tää Clusterfuck on jo postettu servulta ja koneet poltettu missä tää vielä löytyi? Tikan versio tästä on paljon parempi.

Kaikki mainittava on melkein sanottukkin jo aikaisemmin.
Olis ollu ehkä vähän parempi jos oilis ollut AFI standardien tasoinen edes. Ja se että tehtävä olisi edes toiminut gearin ja kaiken suhteen.


Yleistesti ilmapiiri oli vähän huono kokoajan kun porukka keskittyi välillä enemmän itkemään ACREsta kun ampumaan UO miehiä. Kaikki tiesi että pelataan tällä modilla niin miksi sitten ilmottautua sellaiseen eventtiin jos ei sen kanssa pysty pelaamaan. Nyt oli +30 miestä reservissä jotka varmasti olisi tullut mielellään pelaamaan.
Nää on sit minun henkilökohtaisia mielipiteitä. Joten joillakin muilla varmaan olikin erittäin hauskaa ja hyvä fiilis tehtävistä ja niiden jälkeen.

Kiitos eventin järjestäjille kuitenkin että vaivauduitte järjestämään tälläisen eventin.
Aspirant hoiti hyvin isännän hommat ja ennakkoon slottaaminen nopeutti meidän slottaamista paljon.
Sekä UO tuntui taidoiltaan olevan samaa tasoa kuin me joten varmaan voisi pitää jatkossakin pelejä heitä vastaan.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: United Operations & AFI TVT 100 | La 12.9 klo 20.00

Post by JoneKone »

Saunatyyny wrote:Itse en ensimmäiseen tehtävään valitettavasti päässyt mukaan, mutta kaikki palaute ko. tehtävästä on tervetullutta. Varmaan taion siitä jonkin viikkopeleihin soveltuvan version heti kun aikaa löytyy.
Kato AAR:ää. :) Voi toki pelata muilla taktiikoilla, mutta käytännössä puolustaja kannattaa aina olla sinisessä viivassa kiinni ja siitä ottaa ekat paikat ennen kuin vihollinen pystyy edes liikkumaan aloituspaikasta kunnolla. Metsiin uppoaa helposti sitten vaikka pari joukkueelista porukkaa, että ehkä tosiaan hieman pienempi alue. NVG:stä oli paljon itkua puolestaan ja vastaan... tiedä sitten mikä oikea balanssi olisi. :)
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Konzig
Posts: 416
Joined: 08 Jan 2014, 07:57

Re: United Operations & AFI TVT 100 | La 12.9 klo 20.00

Post by Konzig »

Toki on mietittävä että ovatko tämmöiset 50 vs 50 eventin meidän kokoiselle yhteisölle enää kovinkaan kannattavia. Jos yhteisön pelaajamäärät vielä kasvavat ja vakiintuvat jonnekin 80-90 hujakoille, niin se tarkoittaa sitä että lähes puolet yhteisön pelaajista eivät mahdu tämän kaltaisiin eventteihin. Kannattaa pohtia ja puntaroida että onko tämmöinen kannattavaa toimintaa. Konkreettisena kehitysideana ehdotan että jatkossa voitaisiin pitää esim. AFI vs UO+3CB eventti. Eli otetaan vaikka kaksi ulkkisporukkaa meitä vastaan mieluummin, jos tämä vain sopii kaikille osapuolille.
A. 1:1 balansointi on tosi vaikeaa, kuten on nähty monta kertaa.

B. Meillä on ollut hyvin pelaajia, kun yhteistyötahoilla on jäänyt pelaajia saapumatta tapahtumaan.

Johtopäätös: Eikö kannattaisi tehdä lähtökohtaisesta vaikka 2:1 voimasuhdetehtäviä sillä ajatuksella, että meiltä tulee enemmän jengiä ja vaikka UO:lta vähemmän? Saatais toisenlaisia tehtäviä isoihin tapahtumiin, ilman että tarvitsee käyd organisoimaan kolmen tahon yhteistyötä logistiikkahärävyksineen.
User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: United Operations & AFI TVT 100 | La 12.9 klo 20.00

Post by ruoste »

Tehtävä 1.

Oma tehtävä Victor 3 komentaja.

Alku meni "ihan hyvin", vaunulta jäi NVG:t uupumaan ja niitä välpätessäni kolmosryhmältä bemarijoukkueen lähtö viivästyi alkuperäisestä käskystä. Päästiin viimein käskettyyn tuliasemaan ja huomattiin jo aika varhaisessa vaiheessa bradleyn tulitus majakan suunnalta, ensin pridogorskin kylää kohti ja myöhemmin myös ylärinteeseen, mutta yhteysongelmien takia tätä ei saatu välitettyä muulle joukkueelle tiedoksi. Yksi pstO hajalaukaus saatiin perääntyvään bradleyhin ammuttua mutta meni reippaasti ohi. Tässä vaiheessa itselläni oli tarkoitus painaa vauhdilla perään, mutta joukkueen yleinen hajaannustila esti tämän suunnitelman toteuttamisen, ja ihan hyvä niin, V1 teki ilmeisesti sen mitä itse aioin ja syttyi palamaan noin 500 metriä omien asemieni eteen.

Lopputaistelu meni oikeastaan vain puskassa kytätessä kunnes rynnistimme viimeminuuteilla padolle kuolemaan.


Tehtävä 2:

Oma tehtävä A10.

Suunnitelman yritin pitää mahdollisimman simppelinä jotta se olisi pimeydessä toteutettavissa, ilmeisesti laskuvarjoin tapahtuva aloitus kuitenkin aiheutti niin suuren hajaannuksen että ryhmät eivät päässeet tavoitteilleen kokonaisina. Ensikontaktin viholliseen sain itseasiassa minä itse kun Mk19 ajoneuvon sain ensimmäisenä ajettua Weapons + Komento sulutteen luokse josta paljastui VT5:n risteyksessä 3 BTR ajoneuvoa ja noin 30 vihollistaistelijaa. Pistin kranaattikonekiväärillä muutaman vyöllisen hiihtämään oikeaan suuntaan, mutta isku meni pahasti yli. Tässä vaiheessa yritin jo saada joukkojani paremmin kasaan VT5:n laitoihin kiinni, mutta yhteydet ryhmänjohtajiin olivat todella vaikeassa, siksi keskityinkin pääasiassa sulutteen alueen varmistamiseen.

Pikkuhiljaa ryhmiltä alkoi informaatiota valua ja vastapuolen koukku tien itäpuolelta varmistui. 2 Ryhmä oli tässä vaiheessa lyöty asemistaan ja 3 Ryhmän kuvittelin tuhotuksi. Irroitin Weapons ryhmän, 2R:n rippeet ja 1R:n vaihtoasemiinsa ja valmistauduin torjumaan vihollista idän suunnalta. Kommunikaatio-ongelmien vuoksi tulitimme kerran jos toisenkin omia ryhmiämme, mutta onneksi näistä emme suurempia tappioita ottaneet. Tehtävä päättyi vihollisen lopulliseen rynnistykseen peltojen yli kohti primääritavoitetta, ja triggerin lauettua pelkäsin hävinneeni pelin.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
Post Reply