ACRE2 Testi #2 KE 17.06.2015

User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: ACRE2 Testi #2 KE 17.06.2015

Post by JoneKone »

Omia havaintoja (kovin epätieteellisiä sellaisia):

- Task Force Radio-toimii todistetusti ja on koulutettu/ohjeistettu läpi organisaation, päätös siirtyä toiseen järjestelmään ei pidä tehdä kevyin perustein.
- Porukka ei osaa nytkään käyttää TFAR:in kaikki ominaisuuksia. Tilanne ei muuttune/helpotu vaihdon myötä.
- Jos vaihdetaan ACRE 2:seen niin on varauduttava "siirtymäjaksoon" jonka aikana niin viikkopeleissä radioiden kanssa säädetään totuttua enemmän(koska se ei edes nytkään aina onnistu kunnolla).
- Jos vaihdetaan niin järjestetään koulutusjakso jonka aikana opetetaan radion käyttöä tehostetusti?
- ACRE vielä kesken mutta hyvän kehityksen kohteena? eli vehicle räkki jne. jossain vaiheessa tulossa...?
- ACRE:n direct 3d ääni parempi kuin TFAR?
- ACRE:n Babel-funktio on plussaa
- Valitaan kumpi vain niin ollaan jumissa ko. järjestelmän kanssa pitkän ajan... koska tehtävät.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Anssi
Posts: 597
Joined: 21 Feb 2014, 19:43
Location: Vantaa

Re: ACRE2 Testi #2 KE 17.06.2015

Post by Anssi »

Tuosta radion käytön "vaikeudesta" on mielestäni aika turha jauhaa, olihan meillä se käytössä kakkosessakin ja hyvin porukka sitäkin oppi käyttämään.
Image[url=steam://friends/add/'.76561197962033881.']Image[/url]
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
Tikka
Posts: 993
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Re: ACRE2 Testi #2 KE 17.06.2015

Post by Tikka »

AMedical:
- Tappamiseen tarvitaan huomattavasti enemmän luotia kuin basic medikaalilla
- En nähnyt AMedicalin tuovan peliin yhtään mitään oleellista lisää. Turhaan säätöön meni vain enemmän aikaa
User avatar
madreizka
Posts: 1213
Joined: 28 Jun 2014, 21:19

Re: ACRE2 Testi #2 KE 17.06.2015

Post by madreizka »

Osaa oikein sanoa Amedicaalista juuta tai jaata. Toimintahan siinä pysähtyy kokonaan kun ruvetaan arpomaan että mitä pitäisi tehdä, ja samalla kun vielä mietitään että mitenkäs se Acre toimikaan niin oli aika hohhoijaa.
Turhaa vaan monimutkaistaa juttuja, pitäisi miettiä tuota tehtävien organisaatiota mielestäni aikalailla uudelleen jos tuota amedikkiä käytetään - tai miettiä toiminta tapoja uudelleen. En tiedä. Erikoista menoa oli.
Friend, were you a hero in the war?' I said 'No...but I served in a company of heroes'."
- Arma Finland
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: ACRE2 Testi #2 KE 17.06.2015

Post by Keneraali »

Acre <3

AMed, Vaatii huomattavasti enemmän tutkimista ja kokeilua. Esimerkiksi hahmojen kestävyyteen pystyy vaikuttamaan moduulien kautta. Onko tarvetta? Ei ehkä peruspeleihin. Kunnon tutkimisen jälkeen voisin harkita COOPpi HC <3 pelaajille.
Johnson
Posts: 374
Joined: 07 Dec 2013, 18:02
Location: Espoo

Re: ACRE2 Testi #2 KE 17.06.2015

Post by Johnson »

AMedical kyllä toi mediceille hyvän tekemisen meiningin ja oli huomattavasti mielenkiintoisempaa pelata kyseistä slottia nyt. Omasta mielestä se härväys ja ylimääräinen säätö sen myötä johtui kuitenkin enemmän pelaajista eikä itse AMedicalista. Huomasin että turhan moni lähti sitä haavoittunutta saattamaan tai kantamaan vaikka kyseiseen tehtävään ei tarvitse kuin yhden henkilön muiden suojatessa. Evakuointiin ei tarvitse edes sitoa ryhmän jäseniä jos esim. joukkosidontapaikalta lähtee joku hakemaan sen haavoittuneen. Jättäisin tehtäväntekijän harteille päättämisen että käytetäänkö advanced vai simpleä.
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: ACRE2 Testi #2 KE 17.06.2015

Post by Nummi »

Pointteja tokasta testistä:

Molemmissa minun TVT-tehtävissä (ensimmäiset kaksi) oli tuo Terrain Interference pois päältä. Testattiin sitten ekassa tehtävässä kuinka pitkälle se 343 kuuluu tiedustelupartiolla. Joku väitti muistaakseni, että radiot eivät kuulu niin pitkälle kuin kuuluisi. 343 kantoi päälle viisisataa metriä aina 700m asti, jossa vaiheessa ääni alkoi muuttua käsittämättömäksi.

Pelejen aikana tuli huomattua, kuinka paljon ennakkoasenteella on vaikutusta siihen, onnistuuko se ACRE:n ja AMed:n käyttö vai ei. Jos on innostunut muutoksista riittää myös jaksamista selkeästi opastaa ryhmän jäsenensä käyttämään kumpaakin ominaisuutta. Itse vedin ryhmäni/partioni molemmissa tehtävissä alussa sivuun ja kysyin onko mitään epäselvää, ja selitin molempien systeemejen yksinkertaisen käytön. Ei ilmennyt mitään ongelmia radion, tai lääkintäsysteemin käytössä minun ryhmässäni tai partiossani koko iltana. Sitten niissä ryhmissä joissa ei oltu ennaltaehkäisevästi avustettu porukkaa muutoksien kanssa, sai muutoksien aiheuttamaa hämminkiä sitten taivastella vihollistulen sattuessa kohdalle. Pahimmassa tilanteessa.

Kaikessa muutoksessa on oma siirtymävaiheensa, jolloin kaikki tuntuu monimutkaisemmalta ja vaikealta. Mielestäni kuitenkin omassa ryhmässäni ja partiossani proaktiivisella opastuksella kaikista ongelmista selvittiin, joten ei se ehdottomasti mikään ylitsepääsemätön ongelma ole se muutos.

Tulipa muuten huomattua jälleen että meidän afilaisten puolustautumistaidot ovat aika pahasti hukassa! Ensimmäisessä tehtävässä Hindin jalkaväen laskeminen meidän selustaan sotki indforin puolustuksen täysin. Vetäytymissuunnitelma olikin kelvoton kun vetäytymissuunnassa oli venäläisiä hyvällä optiikalla ja paremmilla aseilla kokonainen ryhmä!
Toisessa tehtävässä indfor puolustautui verisesti, aiheuttaen paljon tappioita, muttei hyödyntänyt ja suojellut tärkeitä assettejaan kuten MK19 hummeria ja raskaita konekiväärejä. Ilmeisesti kuitenkin heittimet olivat bugiset ja sen takia ne eivät toimineet.

Advanced Medicalin systeemejä en päässyt meidän viikkopeleissäme näkemään. Tehtäviemme kesto eivät mielestäni sovi Advanced Medicalin kanssa yhteen, sillä kahakat ovat usein verisiä eikä niistä selviä kovin moni lääkintämiesten paikattavaksi. Toisaalta lääkintämiesten käyttö ja järkevässä vaiheessa irti vetäminen on afilaisilla ehkä hakusessa juuri siitä syystä, että kummallekkaan ei ole ollut aiemmin incentiiviä. Joka tapauksessa suosittelen advanced medicalin käyttöä lähinnä Coopeissa ja erikoistapahtumissa. Aion omista tehtävistäni sen ainakin ottaa pois (vaikka menikin muutama tunti laittaa se kuntoon prkl).
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
Trade
Posts: 456
Joined: 09 Jun 2015, 19:20

Re: ACRE2 Testi #2 KE 17.06.2015

Post by Trade »

Amedical tekee lääkintämiehenä pelaamisesta huomattavasti mielekkäämpää. On muutakin tekemistä kuin lätkiä epiä. Haavoittavat laukauksetkin ovat nyt hyödyllisempiä kun haavoittunutta ei saa minuutissa ylös.
Miikasd
Posts: 3
Joined: 03 Feb 2015, 21:59

Re: ACRE2 Testi #2 KE 17.06.2015

Post by Miikasd »

Trade wrote:Amedical tekee lääkintämiehenä pelaamisesta huomattavasti mielekkäämpää. On muutakin tekemistä kuin lätkiä epiä. Haavoittavat laukauksetkin ovat nyt hyödyllisempiä kun haavoittunutta ei saa minuutissa ylös.
+1 Tälle, täysin samaa mieltä.
Post Reply