ACRE2 Testi #2 KE 17.06.2015

User avatar
Dowly
Posts: 110
Joined: 22 Dec 2013, 21:02
Location: Varkaus

Re: ACRE2 Testi LA 13.06.2015

Post by Dowly »

Toi directspeech on kyllä huomattavasti parempi kuin TFR. Ei tarvinnut kertaakaan arpoa mistäpäin tai kuinka kaukaa puheensorina tuli.

Babel taas toi mukaan enemmän kuumotusta. TFR kanssa, jos puhetta alkoi kuulumaan, alettiin arpomaan onko siellä omia vai vihollisia.
Babelin kanssa eilisen ekassa tehtävässä kun ryhmän radiosta kuului "Vierasta kieltä suunnassa northeast.", kaikki pysähtyi tasan siihen, turvat meni tukkoon ja valmistauduttiin viholliskontaktiin.
Image
Image[url=steam://friends/add/76561197989943798]Image[/url]
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: ACRE2 Testi LA 13.06.2015

Post by Keneraali »

Vähemmän yllättäen pointsit ACRE:lle. On se locali vaan niin perkuleen magee! Normaali puhekin kuuluu vähän matkan päähän, mutta ei häiritsevästi vaan selkeästi etäältä. Eikä kuten TFR ettei tiedä onko kaveri 2 vai 15m päässä, paavo yelling kanssa :D

Vehicle rackien puute mainittu useasti, mutta TFR tehtävissäkin on hyvin monessa piloteilla ja vaunumiehistöillä edelleen se reppuradio tehtäväntekijän toimesta vaikka siinä on se rackki. Olen tähän usein miettinyt syytä. Joten vaikka rackit on vasta tulossa ei se muuta juuri mitään.

En ole katsonut, mutta mikäli pitää paikkansa että useampia kanavia voisi kuunnella ja käyttää samaan aikaaan (additional), poissulkisi se myöskin usean radion kantamisesta aiheutuvan ongelman.

ACRE näppäimet. Helvetti jätkät, pelataan ARMAA. Joutuu 2-6 näppäintä vaihtamaan ja maailmaloppu on käsillä, mit vit? Defaultti näppäimet on muutenkin kaikki aina persiillään, vanilla, ACE, TFR/ACRE, sormimodi. Ainakin itse vaihtanut hirvittävän määrän näppäimiä lyhyen peliurani aikana ARMAssa, joutuu pitämään varmuuskopiota conffeista ettei huku. On sen verran monta vaihdosta tehty ettei muista muuten.

Plussat & Miinukset, eilisten pelien pohjalta:
+Local!!! HALLELUJA!
+babel
+specta
+intercom
+343, en tiedä miksi, mutta LYHYT radio kuuluu olla ryhmän väliseen kommunikointiin
+Aktiivinen radio, itse olen tämän ominaisuuden kannattaja, että pitää vaihtaa aktiivinen radio ja on vain yksi tangentti.

+- Kanavien vaihtelu tessussa, itse en tätä näe ongelmaksi, koska työpöydällä tulee käytyä kuitenkin kymmeniä kertoja illan aikana. Yksi siihen lisää ei haittaa. Mutta eilen mainittiin jostain bugista, että mikäli pelaajat ei kaikki ole samalla kanavalla voi syntyä jotain häikkää. Eli AFK:jille BIGBLACKPUNISHMENTTIA perseeseen mikäli ei olla hereillä...
+- En itse kuullut mitään poikkeavia ääniä radiosta, tai en ainakaan rekisteröinyt niitä.

- Pieni miinus "katoavasta" transmitting" ominaisuudesta. Tämäkin miinus häviää kun pari viikkoa pelaa ja asiaan tottuu.
- Radiot inventoryssä, haluaisin reppuradiosta repun ja 148/152:n radio slottiin.


Summarum, kaiken kaikkiaan ACRE:sta jäi laadukkaampi fiilis. Tiedetään mitä on tehty ja mitä tavoitellaa, eikä vain laitettu toimimaan jotta päästään pelaamaan. Laatu. Vaikkakin paljon ominaisuuksia on vielä todo -listalla, onpahan jotakin mitä odottaa.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: ACRE2 Testi LA 13.06.2015

Post by JoneKone »

Keneraali wrote:Vähemmän yllättäen pointsit ACRE:lle. On se locali vaan niin perkuleen magee! Normaali puhekin kuuluu vähän matkan päähän, mutta ei häiritsevästi vaan selkeästi etäältä. Eikä kuten TFR ettei tiedä onko kaveri 2 vai 15m päässä, paavo yelling kanssa :D
+1. TFR:ssä ei ole kyllä mitään tietoa siitä, että kuinka etäällä se tyyppi joka puhuu oikeasti on. Acre tässä asiassa parempi.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: ACRE2 Testi #2 KE 16.06.2015

Post by Nummi »

Yleisön pyynnöstä tehdään testi uudestaan. Tällä kertaa pelattavana Fureanin tehtävä, omani päivitettynä (Forest Folk), ja oma kokonaan uusi tehtävä.

Molemmissa minun tehtävissäni on kokeilumielessä (myöskin yleisön pyynnöstä) Advanced Medical käytössä.

Lukekaa täältä lisää Advanced Medical:n käytöstä.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
Dowly
Posts: 110
Joined: 22 Dec 2013, 21:02
Location: Varkaus

Re: ACRE2 Testi #2 KE 16.06.2015

Post by Dowly »

Amedical <3
Image
Image[url=steam://friends/add/76561197989943798]Image[/url]
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: ACRE2 Testi #2 KE 16.06.2015

Post by Keneraali »

Tänään on 16.6, mutta Tiistai :)
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: ACRE2 Testi #2 KE 16.06.2015

Post by Nummi »

Keneraali wrote:Tänään on 16.6, mutta Tiistai :)
Eheh. Pieni kämmi.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
Junnu99
Posts: 729
Joined: 29 May 2014, 21:45
Location: Oulu
Contact:

Re: ACRE2 Testi #2 KE 17.06.2015

Post by Junnu99 »

Haluaa olla medic
"Peliporukat saa mennä saunaan ensin, kunhan löylynheittäjä löytyy"
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: ACRE2 Testi #2 KE 17.06.2015

Post by Tuntematon »

Itse en päässyt viime testikerralla mukaan. Mutta mitä vähän päässyt kokeilemaan niin oma fiilis on jo että paljon parempi kuin TFR.
(mitä itse huomasin)
+Pelkästään puhuminen kuullostaa paremmalta.
+Pystyy tarkasti ja helposti heti sanomaan mistäpäin joku puhuu.
+Parempi säätö kuinka kovaa puhuu.
+/- Tietylle radiolle ei ole omaa bindiä. Napit määräytyy siitä missä järjestyksessä radiot on inventoryssä.
+++++++ Ainakin kopterien sisällä (varmaan myös tankkien) miehistöllä on ns sisäinen radio kun puhuu locaaliin eli intercom ( ne harvat kerrat kun olen ollut tankissa kuskina ja vehje pitää niin kovaa meteliä että ei kuule puhetta.)
+Pitkä radio on erillinen itemi. Ei kokonainen reppu.
+Kuolleena tai ilman että on edes pelissä niin kuulee mitä muut puhuu.
+Lyhyt radio on oikeasti lyhyt. Ei voi enään yks ryhmä hajaantua niin että kaks henkeä on aina kilometrin välein. (joudutaan muuttaan pelityyliä)


-Ajoneuvoissa ei ole radiota. Ei oikeastaan tuota mitään ongelmaa koska voi vain helposti antaa sitte vehkeen komentajalle reppuun pitkän.
-Ei automaattista siirtoa tessussa. Joutuu nyt sitten vaihtamaan kanavaa itse kaks kertaa enemmän per peli. Ei ole mikään gamebreaking homma ja varmaan joskus tulee tämäkin automaattiseksi.
-En tiedä millaisella raudalla afin servut pyörii, mutta jos on kunnon rauta niin pitäis jaksaa pyörittää hyvin ACREa viikkopeleissä. Eli kyllä se pullonkaula tulee ennemmi raudasta kuin ACREn suorituskyvystä toimia isoilla porukoilla. (käyttäähän ACREA nyt muutkin yhtäisot/isommat porukat kuin AFI ilman ongelmia?)

Mitä tehtävää tehdessä kattelin niin osa porukan mainitsemista huonoistapuolista on itsea asiassa vain modin "ominaisuuksia".

-Poikkeavat äänet/ häiriöt. On ominaisuus kun useampi yrittää puhua samaan aikaan. Saa moduulilla päälle ja pois. Tämä on oletuksena päällä.
Image

-Jos oikein ymmärsin niin pystyy joko estämään kokonaan että vain yksi voi puhua kerralla tai sitten useampi.
Image


Oma mielipide on että acre tekee nyt jo kaiken tarpeellisen mitä TFR ja nekin oikeastaan paremmin.
User avatar
Junnu99
Posts: 729
Joined: 29 May 2014, 21:45
Location: Oulu
Contact:

Re: ACRE2 Testi #2 KE 17.06.2015

Post by Junnu99 »

En näe tuota miinuksena, että ei ole tiettyö bindiä tietylle radiolle. Tehtävän alussa katsoo että mikä nappi puhuu mihin, ja sen ainakin itse muistan koko loppu tehtävän. Aika pitkälti lyhyt radio on aina samassa ja jos nyt sattuu olevan kaksi pitkää niin katsoo vaan kumpi bindi puhuu kumpaan.
"Peliporukat saa mennä saunaan ensin, kunhan löylynheittäjä löytyy"
Post Reply