48MI & AFI | 27.06.2015 klo 20 | KOKO ILLAN TVT | 60 vs. 60

User avatar
SpottedBill
Posts: 948
Joined: 31 Jul 2013, 16:23
Contact:

Re: 48MI & AFI | 27.06.2015 klo 20 | KOKO ILLAN TVT | 60 vs. 60

Post by SpottedBill »

Thororin wrote:Suurin osa huoltotarpeesta keskittyi ammustäydennyksiin, ammusrekkojen rajallinen ampumatarvikemäärä oli tiedossa mutta jäi Kilo-2 johtajalta mainitsematta.
Kyllä rajallinen määrä mainittiin ja olit siinä paikallakin kun siitä oli puhetta. Kaikki täydennykset kuluttivat samaa "poolia". Ongelma oli kuitenkin se ettei määrää pystynyt millään tavalla seuraamaan. Ampumatarvikkeet vaan loppuivat kun loppuivat.
“I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend.” -J.R.R. Tolkien, The Two Towers
User avatar
Thororin
Posts: 71
Joined: 10 Mar 2015, 17:34

Re: 48MI & AFI | 27.06.2015 klo 20 | KOKO ILLAN TVT | 60 vs. 60

Post by Thororin »

SpottedBill wrote: Kyllä rajallinen määrä mainittiin ja olit siinä paikallakin kun siitä oli puhetta. Kaikki täydennykset kuluttivat samaa "poolia". Ongelma oli kuitenkin se ettei määrää pystynyt millään tavalla seuraamaan. Ampumatarvikkeet vaan loppuivat kun loppuivat.
Huonosti muotoiltu minun osalta, mutta tätä tarkoitin, pieni haisuli olisi varmaan helpottanut meidän toimintaa!
"AFI on syy alkoholismiini..."
- Scottz
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: 48MI & AFI | 27.06.2015 klo 20 | KOKO ILLAN TVT | 60 vs. 60

Post by Tuntematon »

Thororin wrote:
Huollon välineet


ACE huoltojärjestelmää käytettäessä, olisi esimerkiksi evakuointipanssarivaunusta suurta hyötyä jumittuneiden taisteluajoneuvojen pelastamisessa. Sikäli kuin muistan, toimii EvakPS myös ammus- ja polttoainetäydentäjänä.
ACE toisi palapeliin myös erilliset renkaat ja telat joita on liikuteltava ajoneuvoissa, tähän käyttöön soveltuva kalusto on TvTssä must have!
Jos oikein ymmärrän mitä tarkoitat niin.
ACE3 oli tehtävässä käytössä mutta ACE ei vielä sisällä mitään Repair systeemiä. Tämän takia jouduttiin menemään Vanilla korjaus systeemillä joka varmaan toimi tässä ihan riittävän hyvin ilman että joutuisi uhraamaan lisää miehiä ja aikaa vaunujen korjaamiseen. Toivotaan että ACE saisi tämän ominaisuuden tässä kuuluisassa Seuraavassa versiossa.
User avatar
Thororin
Posts: 71
Joined: 10 Mar 2015, 17:34

Re: 48MI & AFI | 27.06.2015 klo 20 | KOKO ILLAN TVT | 60 vs. 60

Post by Thororin »

Voipi olla että sekotan AGM ja ACE3 iloisesti, olettasin että se mikä on löytynyt AGMästä tulee ACE3 ajallaan.
"AFI on syy alkoholismiini..."
- Scottz
Naehar
Posts: 42
Joined: 25 May 2015, 18:40

Re: 48MI & AFI | 27.06.2015 klo 20 | KOKO ILLAN TVT | 60 vs. 60

Post by Naehar »

Muutamia kommentteja meidän osallistujilta, en ole vielä kerennyt kyselemään niiltä toisista klaaneista osallistuvilta, mutta tässä kuitenkin 48MI:n muutamia kommentteja;

Code: Select all

S.Bakker Jalkaväki (Bravo 2)

This is all just my opinion don't take it to hard
- = Please don't repeat
+ = Please do again

- Attack/Defend forces players in scenario's they may not enjoy and to commit to 2hrs it may be much (Capture the objective with both forces attacking may be more enjoyable)
- If vehicles are being used make sure they are able to be countered by the other team(I.E. anti-air launchers or the same launchers)
- Better squad setup(6/5 Man group with both TL and SL, why?

+ Multiple points which offer cover (For next time maybe a weapon/vehicle so it's worth protecting)
+ Organisation was top notch
+ Great server performance
+Great communication and cooperation between groups/clans/platoons

Code: Select all

Dragon jalkaväki (Bravo 3)
Only issues I really had with this op was that I felt that the MG team didn't have a lot of ammo. Admittedly it made me be more careful with what I had, but I'm usually pretty careful anyway. There's also the complaint about the lack of AA on our side, but I didn't really feel like it was a hindrance, just an annoyance.

Otherwise I had a really great time. I really liked this mission and I'm looking forward to future events.

Code: Select all

Dabs jalkaväki (Bravo 3 RJ)
Personally I loved the Op, despite us getting beat.

I think we all, myself included, underestimated the effectiveness of Pawnees in an AA-free AO.

Code: Select all

Randomosity (Bravo 2)

I've just got a few things that I should throw in
more bayonette charges.
less complaining of pawnees - if you where in the AAR and speaking with the finns, they said that the infrantry hid very well from strafing runs - only the vehicles got hit. Yeah it would of been nice to have a single AA unit to create a buffer zone or something.
less people complaining about "where are we on the map?" - legion runs a very good map training course for starters. Not having the GPS to actuatly pin point your location adds to the "chaos" and the fun factor. Not having BLUFOR tracker enabled as well made it fresh.
Finding random explosives on the ground. Nothing more awesome than going round a corner and finding 4 x claymores for your personal use.
Non lockable AT missles for infrantry - maybe it's time we ditch using the Titan for the PMCL or MLAW? Quite liked the idea of having that "one shot that counts" AT capability- makes you think about using it because the supplies where short. However my only grump was that only the Stryders had replacements, the Gorgons for some reason only carried Titan rockets in the inventory.
Contact reports - I occasionally hear "theres some guys / vehicle / aircraft / thingy" on radio with nothing else. Bearings or general direction would help. I am going to say that occasionally I do this as well, it's something that I think we all should try and work on.

Just to let everyone know, the only enemy contact I saw during that entire mission was the pawnees flying over head and the panther which was cresting on Hill 123. The rest of the time I didn't see enemy infantry at all, yet I got killed quite a few times due to blind fire from enemy vehicles. Not complaining about it (it was different) but shows that PvE is a complete different kettle of fish to PvP.

EDIT: However it was a brilliant OP can the OPFOR guys afterwards where pretty cool talking to us, so I'd be happy playing with / against them again

Code: Select all

Jupiter Victor 3 Kuski

From a crewman perspective, it was a good game. I only died once so, thats a bonus :)
Ja tässä vielä video BlaanSargen näkökulmasta; https://www.youtube.com/watch?v=aRCcEu2MJhw#t=132

Tässä muutama, keräilen vielä lisää muilta :)
User avatar
SpottedBill
Posts: 948
Joined: 31 Jul 2013, 16:23
Contact:

Re: 48MI & AFI | 27.06.2015 klo 20 | KOKO ILLAN TVT | 60 vs. 60

Post by SpottedBill »

Naehar wrote:Muutamia kommentteja meidän osallistujilta, en ole vielä kerennyt kyselemään niiltä toisista klaaneista osallistuvilta, mutta tässä kuitenkin 48MI:n muutamia kommentteja;
Kiitoksia! Oli mukava lukea vielä näin jälkikäteen myös vieraiden mietteitä! Laita ihmeessä tulemaan muiltakin porukoilta, jos heiltäkin tulee kommentteja.
“I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend.” -J.R.R. Tolkien, The Two Towers
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: 48MI & AFI | 27.06.2015 klo 20 | KOKO ILLAN TVT | 60 vs. 60

Post by JoneKone »

Naehar wrote:Muutamia kommentteja meidän osallistujilta....
SpottedBill wrote:Kiitoksia! Oli mukava lukea vielä näin jälkikäteen myös vieraiden mietteitä! Laita ihmeessä tulemaan muiltakin porukoilta, jos heiltäkin tulee kommentteja.
Mielenkiintoista luettavaa. :) Päällisin puolin kaikki vaikuttavat jokseekin tyytyväisiltä. Bili tms: Olisiko mitään järkeä sellaisessa, että AFI:n-foorumeilla avattaisiin isoimmille eventeille avoin osio johon pääsisi kuka vaan kommentoimaan? Näin saataisiin kaikki videolinkit, kuvat ja kommentit yhteen paikkaan? Laittaisi sen sitten kiinni parin viikon jälkeen ja jäisi siten historiikiksi foorumille tuleville sukupolville? ;)
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: 48MI & AFI | 27.06.2015 klo 20 | KOKO ILLAN TVT | 60 vs. 60

Post by JoneKone »

Yleisesti vaikuttaisi tehtävän balanssin olleen aika hyvä? Tästä mallia myös tuleviin vastaaviin eventteihin? TVT:ssä thermalit helposti muuttavat balanssit jonkun yksikön eduksi, niin oli ilmeisesti hyvä jättää ne pois ajoneuvoista. Myös ilmassa olleet AH-6:set olivat ilmeisesti sopivan "epätehokkaita" vaatien taitoa lentäjiltä ollakseen tehokkaita, mutta silti aseistuksiltaan niin heikkoja etteivät edes hyvissä käsissä dominoineet taistelukenttää. Jotain mitä jo esim. yksi AH-64 (AH-99) olisi voinut tehdä. Hellcatit / Viperit voisivat myös olla vaihtoehto? Oli myös hyvä ettei CSAT unitteja käytetty. Jos vanillayksiköitä käytetään niin IMHO niin AAF / NATO:lla siedettävimmät yksiköt.

Muutama ajatus tulevia eventtejä ajatellen:
- "Ilmaherruus" vain yhdellä puolella vaikuttaa hyvältä idealta. Jos molemmilla olisi ilmaassetteja niin assetteja käytettäisiin varovaisemmin ja tehtävän balanssi saattaisi nopeasti rikkoontua jo yhdenkin assetin menetyksestä.
- Jos yhdellä puolella ilmaherruus, niin toiselle puolelle 1-2 UAV tasoittamaan tilannetta? Alkavat kuitenkin olemaan ihan olennainen osa modernia sotakalustoa.
- Käsittääkseni Static HMG:t oli ripoteltu AAF:n asemiin sekä ajoneuvoissa konetykkejä. Niistä olisi voinut saada jos ei täydellistä niin jonkinlaista suojaa AH-6:ia vastaan jos niitä olisi siirretty parempiin asemiin? Ohjuspohjaiseen AA puolustukseen ei ollut tarvetta?
- Vaihtoehtoisesti johonkin tulevaan tehtävään myös muutama "riisuttu" fixed wing (Macerit/Mavericit pois?)? Toki balanssin puitteissa. AH-6 videon perusteella Pawneet ovat juuri sopivan tehokkaita joten ei kannata ehkä liikaa sotkea setuppia.
- Kummankan puolen vaunut eivät olleet liian OP:t MBT:t puuttuessa kentältä? Mitä nyt joku AMV ampui 1,5 km päästä headshotteja. Tosin AAF olisi tähän pystynyt vaikuttamaan omien vaunujensa ja jalkaväen toisenlaisella sijoittumisella?
- JV:n aseistuksessa kuulemma pieniä luukkuja (tarpeeksi AT:tä, väärät ammukset/aseet jne). Tosin mitä olen gearscriptejä vähän katellut niin eri kombinaatioita on niin paljon, että yhdeltä tehtäväntekijältä on aikamoinen lista muistettavaa 120 pelaajan tehtävässä, että tähän ei varmaan tulla koskaan saamaan täydellistä ratkaisua? Modipakettia rajaamalla väärien yhdistelmien määrä kylläkin vähenee.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: 48MI & AFI | 27.06.2015 klo 20 | KOKO ILLAN TVT | 60 vs. 60

Post by Paavo »

Balanssi-asiasta:

Vanilla yksiköillä tuon balanssin säätö on todellisuudessa melko hankalaa, kun iso osa A3 vanilla-asseteista on melkoisia jalkaväen tuhokoneita. TvT:ssä esimerkikis KRKK:lla saa helposti suolattua kokonaisen JV joukkueen, ja kaikki optiikkahärvelit tekevät piiloutumisesta muutenkin aika mahdottoman. Tässä tapahtumassahan JV:llä ei ollut optiikka ja kaikki käytettävät assetit olivat kevyemmästä päästä. Tästä huolimatta nämäkin APC:t olivat aikamoisia hirmuja, jonka osoittaa tuo Aspirantin videokin. Itse 3.R lämärinä pääsen kokemaan kuinka puolet omasta ryhmästä kuoli n. 5 sekunnissa kun vihollisen APC avasi tulen jostain piirtorajan äärilaidoilta. Realismipuheet sikseen, pelaamisen näkökulmasta tämä ei ollut tietenkään kovinkaan hauskaa. RHS:n yksiköillä balanssoiminen vaikuttaisi olevan helpompaa.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: 48MI & AFI | 27.06.2015 klo 20 | KOKO ILLAN TVT | 60 vs. 60

Post by JoneKone »

Paavo wrote:Balanssi-asiasta:

Vanilla yksiköillä tuon balanssin säätö on todellisuudessa melko hankalaa, kun iso osa A3 vanilla-asseteista on melkoisia jalkaväen tuhokoneita. TvT:ssä esimerkikis KRKK:lla saa helposti suolattua kokonaisen JV joukkueen, ja kaikki optiikkahärvelit tekevät piiloutumisesta muutenkin aika mahdottoman. Tässä tapahtumassahan JV:llä ei ollut optiikka ja kaikki käytettävät assetit olivat kevyemmästä päästä. Tästä huolimatta nämäkin APC:t olivat aikamoisia hirmuja, jonka osoittaa tuo Aspirantin videokin. Itse 3.R lämärinä pääsen kokemaan kuinka puolet omasta ryhmästä kuoli n. 5 sekunnissa kun vihollisen APC avasi tulen jostain piirtorajan äärilaidoilta. Realismipuheet sikseen, pelaamisen näkökulmasta tämä ei ollut tietenkään kovinkaan hauskaa. RHS:n yksiköillä balanssoiminen vaikuttaisi olevan helpompaa.
JV:n näkökulmasta toi on kyllä totta. Vanilla-"optiikoilla" kun näkee tosiaan sen 1,5 km ja koron säätö muutama napinpainallus, niin konetykki on kyllä aika op JV:ta vastaan vaikka olisikin jotenkin tasapainossa suhteessa vihollisen ajoneuvoihin. RHS tuo kieltämättä enemmän balanssia, kunhan ei vaan aina olisi rikki. Nimim. viime tehtävässä puolet vihollisen T-tankeista katollaan. :)
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Post Reply