VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19
Re: VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19
Oikeassa olette, noi KK:t olisi varmaan kannattanut sinne muihin ryhmiin jakaa.
Lähtöoletus oli kuitenkin se että Tavoite 1:llä olisi ollut enemmän vihollista itse laaksossa, jolloin weapons olisi ollut juuri sopivassa asemassa antamaan suojatulta muiden ryhmien itäflankkaukselle konekivääreillään ja krh:lla. Todellisuudessa lähes kaikki viholliset olivatkin siellä vuoriston takana eivätkä Tavoite 1 laaksossa. En ollut itse millään tavalla tyytyväinen tähän, mutta joskus menee näin.
Ja Cortezille tiedoksi että PSG ei hoitanut tulitukea, vaan nimenomaan ainoastaan huolto/respa/casevaccia.
Lähtöoletus oli kuitenkin se että Tavoite 1:llä olisi ollut enemmän vihollista itse laaksossa, jolloin weapons olisi ollut juuri sopivassa asemassa antamaan suojatulta muiden ryhmien itäflankkaukselle konekivääreillään ja krh:lla. Todellisuudessa lähes kaikki viholliset olivatkin siellä vuoriston takana eivätkä Tavoite 1 laaksossa. En ollut itse millään tavalla tyytyväinen tähän, mutta joskus menee näin.
Ja Cortezille tiedoksi että PSG ei hoitanut tulitukea, vaan nimenomaan ainoastaan huolto/respa/casevaccia.
Re: VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19
Ihan hyvä setti oli, pientä tweakkaamista, niin kaikilla riittää tekemistä! Tuun näitä pelaamaan myös jatkossa.Tonto- wrote:Ensimmäiseksi järjestämäksi eventikseni homma rullasi ihan ok, mitä nyt
-Docs -rosteri ja pelin rosteri ei matchanneet
-Lopullista tehtävää ei testattu ja sen takia rhs ja gearien radiot eivät toimineet keskenään ja ainakaan yhdellä pelaaailla koko skripti ei lähtenyt käyntiin.
-Medevac -kopukin respawnasi vaikkei briiffissä niin lukenut.
-Vähän ongelmia zeussina pelaamisessa.
...
No oli miten oli. Pelaajilla tuntui olevan hauskaa ja coop-tapahtumille on selvästi kysyntää. Kiitän kaikkia osallistuneita, tehtävän teossa auttaneita sekä tehtävän johtajia.
Omia pieniä ajatuksia:
- Medevac respa-tehtävässä turha? Eli heput jotka saavat oikeasti osumaa kuolevat ja respaawat ja kuljetetaan sitten kuljetuskoptereilla rintamalle? Joukkuetason tehtävässä niin ei vaan riitä kuljetuskoptereille muuten tekemistä (tilalle recon kopu tjs?).
- Vuoristoympäristö jyrkkine mäkineen koskaan oikein ollu kenekään hyökkäävän osapuolen mieleen (IRL ja virtuaalisesti)?
- A10 ja JTAC omaksi pariksi ja epäsuora omaksi taistelijapariksi ja niille oma Fire Controlleri. Eli jokaiselle ns. "epäsuoralle" löytyisi aina dedikoitu spotteri joka toimisi tiiminä yhden assetin kanssa.
- Ei ole mun mielestä väärin, että myös assetit spawnaavat. Ei siitä suurta haittaa näyttäisi olleen eilen ja MEDEVAC pilotit pysyivät tyytyväisinä.
- Elisien tehtävässä kohteet olisivat voineet olla niinkin kaukan toisistaan, että kuljetusta olisi tarvittu kohteiden välissä jolloin taas kuljetuskoptereille olisi sitä käyttöä ollut.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19
Joo pakko kai se on myöntää, että medevac ja respawn ovat kyllä toisiaan pois sulkevia juttuja ainakin tuossa tehtävässä käytetyillä parametreillä. Pitänee vielä vähän hioa ja pähkäillä. Pelkästään poistamalla tuo medevac kopteri, chinot olisivat joutuneet roudaamaan medicejä ja haavoittuneita koko tehtävän ajan FOBin ja tehtäväalueen välillä - sekä kuljettamaan respawnitkin.
Puolentunnin wave on myös liian tiheä spawnin sykli ja siksi liian anteeksiantava. Jos voisin palata ajassa taakse päin, nostaisin odotusajan heti kaksin- tai kolminkertaiseksi. Lääkintä tai edes selustojen suojaus ja suojasta suojaan liike vaikuttaisi olevan pienempi paha kuin kuolema, jos tietää pääsevänsä takaisin peliin jokatapauksessa hetikohta.
Puolentunnin wave on myös liian tiheä spawnin sykli ja siksi liian anteeksiantava. Jos voisin palata ajassa taakse päin, nostaisin odotusajan heti kaksin- tai kolminkertaiseksi. Lääkintä tai edes selustojen suojaus ja suojasta suojaan liike vaikuttaisi olevan pienempi paha kuin kuolema, jos tietää pääsevänsä takaisin peliin jokatapauksessa hetikohta.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
Re: VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19
... Olisin tuosta ehkä ihan hieman eri mieltä. Tää pelaaminenhan pitäisi edelleen olla hauskaa? Se basen rekkaräjähdysepisodi osoitti taas, ettei kaikki mene aina ihan suunnitelmien mukaan vaikka parhaansa yrittäisi. 60 - 90 min sanktio siitä, että peli bugitti tai teit pienen virheen, ei kannusta istua 90 min odottamassa. Ainakaan mä en jaksaisi (oon jo tarpeeksi monta kertaa sitä tehny). Puolen tunnin respalla pääsee n. 4 krt uudestaan tehtävään mukaan jos se kestää 2 h ja oikein huolella ryssii. Se ei ole mun mielestä liikaa ja luulen, että aika moni välttää kuolemaa joka tapauksessa viimeiseen asti (poikkeuksia varmasti aina löytyy pelityypistä riippumatta). Se mitä aiheuttaa rushaamista ja muita typeryyksiä on tekemättömyys. Jos 30 min istuu paikallaan ilman mitään tekemistä niin jossain vaiheessa alkaa tylsyys tekemään tehtävänsä. Tehtävä ei enää sitten oikein vaan jaksa kiinnostaa ja sit mennän suorinta reittiä kohti kontaktia kai keksitään villejä suunnitelmia. Väittäisin, että hiljainen enemmistö on pelaajia joka vain haluaisi ampua muutama vihollinen tehtävän aikana ja ehkä hyvänä päivänä heittää jotain semitaktista radioon. Jos kontaktia ei koskaan näe/tule ja satunnaisesta luodista tulee 60 min sanktiota niin se ei nyt ole ehkä sitä viihdyttävintä pelaamista. Pelaajia voi ohjata toimimaan oikein, mutta onko vaikuttimena mielummin porkkana kuin keppi? .. tälleen siis imhoTonto- wrote: Puolentunnin wave on myös liian tiheä spawnin sykli ja siksi liian anteeksiantava. Jos voisin palata ajassa taakse päin, nostaisin odotusajan heti kaksin- tai kolminkertaiseksi. Lääkintä tai edes selustojen suojaus ja suojasta suojaan liike vaikuttaisi olevan pienempi paha kuin kuolema, jos tietää pääsevänsä takaisin peliin jokatapauksessa hetikohta.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19
Furean prkl kun Dayzetasit joukkueen PSG:n linjojen takana YKSIN! Lannistit joukkueen tuolla teollasi...
Re: VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19
Itse OFPeissa ja Armassa on aina nimenomaan kiehtonut se kerrasta laaki -meininki. Bugeille ei mahda mitään ja tunnin syklillä kuoleman jälkeen odottelu vastaisi suunnilleen viikkopelien tehtävärotaatiota.JoneKone wrote:... Olisin tuosta ehkä ihan hieman eri mieltä. Tää pelaaminenhan pitäisi edelleen olla hauskaa? Se basen rekkaräjähdysepisodi osoitti taas, ettei kaikki mene aina ihan suunnitelmien mukaan vaikka parhaansa yrittäisi. 60 - 90 min sanktio siitä, että peli bugitti tai teit pienen virheen, ei kannusta istua 90 min odottamassa. Ainakaan mä en jaksaisi (oon jo tarpeeksi monta kertaa sitä tehny). Puolen tunnin respalla pääsee n. 4 krt uudestaan tehtävään mukaan jos se kestää 2 h ja oikein huolella ryssii. Se ei ole mun mielestä liikaa ja luulen, että aika moni välttää kuolemaa joka tapauksessa viimeiseen asti (poikkeuksia varmasti aina löytyy pelityypistä riippumatta). Se mitä aiheuttaa rushaamista ja muita typeryyksiä on tekemättömyys. Jos 30 min istuu paikallaan ilman mitään tekemistä niin jossain vaiheessa alkaa tylsyys tekemään tehtävänsä. Tehtävä ei enää sitten oikein vaan jaksa kiinnostaa ja sit mennän suorinta reittiä kohti kontaktia kai keksitään villejä suunnitelmia. Väittäisin, että hiljainen enemmistö on pelaajia joka vain haluaisi ampua muutama vihollinen tehtävän aikana ja ehkä hyvänä päivänä heittää jotain semitaktista radioon. Jos kontaktia ei koskaan näe/tule ja satunnaisesta luodista tulee 60 min sanktiota niin se ei nyt ole ehkä sitä viihdyttävintä pelaamista. Pelaajia voi ohjata toimimaan oikein, mutta onko vaikuttimena mielummin porkkana kuin keppi? .. tälleen siis imhoTonto- wrote: Puolentunnin wave on myös liian tiheä spawnin sykli ja siksi liian anteeksiantava. Jos voisin palata ajassa taakse päin, nostaisin odotusajan heti kaksin- tai kolminkertaiseksi. Lääkintä tai edes selustojen suojaus ja suojasta suojaan liike vaikuttaisi olevan pienempi paha kuin kuolema, jos tietää pääsevänsä takaisin peliin jokatapauksessa hetikohta.
Toki tylsyyskin varmasti vaikuttaa tähän. Kärsivällisyyttä vaativaan tehtävään ilmoittautumisen idea olikin, että saataisiin paikalle vain he, jotka ovat valmiita vapaaehtoisesti käyttämään aikaansa 40min ennen kuin tehtävä saadaan edes kunnolla käyntiin ja tarpeen tullen odottamaan asemissa toisenkin samanlaisen rupeaman. Jos tehtävä ei kiinnosta, pelaajien tulisi ymmärtää olla osallistumatta eventtiin jossa vaaditaan kärsivällisyyttä ja varovaisuutta, eikä missään nimessä tulla tapahtumaan pilaamaan pelit muilta osallistujilta kärsimättömällä ja varomattomalla toiminnallaan, sillä ei nämä vaan kaikille sovi.
Plus, ehkäpä eventin järjestäjän tulisi painottaa tehtävän luonnetta enemmän siihen osallistuvalle yleisölle.
Mutta ainakin allekirjoittaneelle se rauhallinen ja anteeksiantamattoman armoton peli on viihdyttävää.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
Re: VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19
Tämä jakaa varmasti mielipiteitä ja hyvä niin, kunhan jokainen ymmärtää itse mistä tykkää ja osallistuu eventteihin sen mukaan. Itse olen sitä mieltä että anteeksiantamaton peli ei ole viihdyttävää ollenkaan vaan niin kuumottavaa että onnistumiset ovat erittäin palkitsevia .Tonto- wrote: Mutta ainakin allekirjoittaneelle se rauhallinen ja anteeksiantamattoman armoton peli on viihdyttävää.
Bugikuolemat on myös mahdollista saada karsittua pois hyvällä suunnittelulla ja riittävällä varovaisuudella. Pelin kaatumisiin ja astronomisen epätodennäköisiin tapahtumiin voisi olla varattuna esimerkiksi JIP ryhmä jota EI muuten täytetä.
Re: VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19
Miten tähän varautuu!?TugeX wrote:Tämä jakaa varmasti mielipiteitä ja hyvä niin, kunhan jokainen ymmärtää itse mistä tykkää ja osallistuu eventteihin sen mukaan.Tonto- wrote: Mutta ainakin allekirjoittaneelle se rauhallinen ja anteeksiantamattoman armoton peli on viihdyttävää.
Mut joo, jokainen tottakai osallistuu siihen tehtävään/eventtiin mitä itseään kiinnostaa/jaksaa pelata. Haen vaan sitä, että turha odottelu ei liene kenenkään intresseissä.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19
Kyllähän siinä rekan kyljessä luki flammableJoneKone wrote:Miten tähän varautuu!?TugeX wrote: Tämä jakaa varmasti mielipiteitä ja hyvä niin, kunhan jokainen ymmärtää itse mistä tykkää ja osallistuu eventteihin sen mukaan.
Mut joo, jokainen tottakai osallistuu siihen tehtävään/eventtiin mitä itseään kiinnostaa/jaksaa pelata. Haen vaan sitä, että turha odottelu ei liene kenenkään intresseissä.
Re: VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19
AFI:n epävirallinen onnettomuustutkintalautakunta julkaisi raportin jonka mukaan se AGM:n systeemi bugaa ja sitä ei tulisi käyttää. Omat yksinkertaiset skriptit jatkoon.