VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19

User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19

Post by Keneraali »

Kellon aikaa katsoin ja ilmoittautuminen on tehty 2.5 klo 13 ja rapiat päälle. AWATSin ilmoittautuminen suljettiin 2.5 klo 00.01. Eli olisi pitänyt muilla keinoin saada nimeä listaan.
Hemppa
Posts: 20
Joined: 13 Jan 2015, 19:05

Re: VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19

Post by Hemppa »

Olihan tuo nyt vähän harmillista olla jumissa jonkun mortarin kanssa myöskin että en MG assistalla ei ollut kiikareita.
Ja ehkä tuo erään taistelijan Dayz liike ehkä vähän harmitti.
User avatar
Alde
Posts: 18
Joined: 20 May 2014, 17:10
Location: Helsinki

Re: VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19

Post by Alde »

Indfor jengille tiedoks, että en kadonnu minnekkään viimeisen puolen tunnin aikana. Makasin tajuttomana ja verta vuotavana kiven takana.

Bluforille: Tähdätkää alemmas perkele!
Tikka
Posts: 993
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Re: VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19

Post by Tikka »

Jos tehtävässä on slotattuna pilotteja niin tehdään se extracti.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19

Post by Castor »

Joukkueen weapons oli pahimmillaan 2 kilometrin päässä joukkueesta, tämä johtui weapons-tiimin johtajan työ taakasta (KK+mortar) Weaponssin kuitenkin pitäisi kulkea joukkueen mukana valmiina tukemaan joukkueen liikettä välittömästi.

Jatkossa Mortarille erillinen johtaja, tuo ei ollut kestävä ratkaisu, tylysti sanoen weapons oli aivan turha osasto joukkueessa (siis oli, ilman mortaria oltaisiin varmasti oltu erittäin tehokkaita ja tarpeellisia.)
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19

Post by Paavo »

10 näkökulma:

Tavoite 1:lle asti tehtävä tuntui sujuvan hyvin. AAR:stä katsomalla huomaa että ns. envelope liike tavoitteelle onnistui hyvin ja raivoikas vastahyökkäys etelästä saatiin torjuttua tappioista huolimatta.

Tavoite 2:lle liikettä hidasti se että ensiksi weapons piti saada kulkemaan pitkä matka muun joukkueen asemiin. Weapons oli ehkä hieman liian kaukana alusta pitäenkin pystyäkseen antamaan maksimaalista tulitukea muille ryhmille, ja tämä oli oma arviointivirhe. Tämän jälkeen odotettiin A-10 iskua ennen liikkeellelähtöä, joka päättyi surullisesti. Kun päästiin varsinaiseen liikkeeseen tavoitetta kohti, homma toimi ihan hyvin. Bravo ryhmä onnistui oma-aloitteisesti tuhoamaan shilkan, joka oli meillä isoin päänvaiva kaiken ilmatoiminnan käytön kannalta.

Tavoite 3:n hyökkäyksessä aloin huomata että "taistelumoraali" oli hiipumaisillaan, ja tästä syystä päätin pistää tehtävän tämän tavoitteen jälkeen poikki. Extractio oltaisiin varmasti järjestetty, mutta PSG Konzigilla oli respaamisen kanssa jotain ongelmia, ja oma radioyhteys tökki erittäin pahasti ilmakuljetuksien kanssa. Lisäksi Tavoite 3 maasto oli aivan perseenreiästä extractiota varten. Näistä syistä päätin pistää tehtävän poikki (RJ mielipiteet kysyttiin ja huomioitiin. Yksi RJ taisi ehdottaa extractiota, mutta en muista kuka).

Säilytetään:

+ RJ:t toimivat oma-aloitteisesti ja tunsivat ymmärtävän tehtävän aikeen. Liike oli aina sujuvaa silloin kun en itse ollut estämässä sitä pysähtymiskäskyillä.
+ Tavoite 1:lle toteutettu hyökkäys meni juuri niin kuin sen visioin.
+ Tehtävän suunnitteluun varattiin aikaa, ja sen tiedon varassa mitä me oltiin Konzigin kanssa, olimme mielestäni melko hyvin valmistautuneita tehtävään.

Parannettavaa:

- Omien käskyjen selkeys.
- Joukkueverkko oli ylikuormittunut: Olisin toivonut selkeämpiä kontaktiraportteja kuin "Vihollista suunnassa 170", ja muutenkin tarkemmin harkittuja viestejä. Muistakaa että raporttien lähettämisessä ei sinänsä ole kiire. Laatikaa huolella tarkka kontaktiraportti mieluummin, kun lähetätte hätäisen raportin jolloin minä ja muut RJ:t joutuvat arvailemaan mitä siellä on todellisuudessa vastassa. Yksittäisistä sotilaista ei tarvitse raportoida.
- Hallinnan säilyttäminen Tavoite 2-3 osalta. Tässä myönnän väsyneeni ja sitä kautta menettäneeni kärsivällisyyteni kun PSG Konzig kuoli ja ei pystynyt enää respaamaan. Jouduin miettimään huoltoa, casevaccia ja respojen tuomista etulinjaan ja samalla antamaan käskyjä hyökkäävälle pääjoukolle. Lisäksi radioyhteys ei toiminut juuri lainkaan ilmayksiköihin.

Tässä näitä tällä kertaa, kenties kirjoittelen huomenna syvempää analyysia.
Havu
Posts: 1
Joined: 30 Apr 2015, 18:05

Re: VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19

Post by Havu »

Tosiaan tuo weapons tiimin toiminta perustui tuohon mortarin tulen spottaamiseen joten suosittelisin erillistä tulenjohto ryhmää tai yksittäistä pelaajaa tähän jatkossa. Muuten näytti ihan hyvältä ainakin ekan tavoitteen kohalla mutta sitten tuli muutama steam ticket kickki joka hidasti tiimin toimintaa huomattavasti.
Näin ensimmäistä kertaa afi:n peleissä pelanneena kiittelen että järjestelette tämmössiä. Ihan mukavaa oli omalta osalta. :D
IsaiahCortez
Posts: 340
Joined: 29 Jul 2013, 00:09
Location: Keskimmäinen sormi

Re: VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19

Post by IsaiahCortez »

Tulenjohto, tulenjohto Ja TULENJOHTO! (Ilma/maa. Hei. noin 2v niin se koulutetaan minullekkin tuo ilma) Oikeasti. Ei se PSG voi hoitaa kaikkia noita ja täydennyksiä. Ja sitten se weapons. Mortarit ovat syystä omia ryhmiään. Aina. Kaikkialla. Ja armassa kun ei ole LyKaa mallinnettu niin ei mahda mitään. Heitin ei voi juosta JJ.n perässä. Ja KK:ista ei hyötyä jos se on siellä hornan tuutissa. Joukkueen tulivoimaisimmat aseet jonkun heittimen suojana? :?: Ja miksei se JJ tee peli liikkeitä ja jaa joukkuetta haluamiinsa paloihin. Tekee vaikka yhden ryhmän KK:illa varustettuna. Yksi pelkästään giffeä että liikkuu lujaa. tai jotain sen tapaista! Soveltakaa!
“If you don’t have enough artillery, quit.”
– General Richard Cavasos
"Kylmä, nälkä ja väsymys ovat siviilin harhaluuloja, sotilas tuntee puutetta ainoastaan ampumatarvikkeista."
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19

Post by Scottz »

IsaiahCortez wrote:Ja miksei se JJ tee peli liikkeitä ja jaa joukkuetta haluamiinsa paloihin. Tekee vaikka yhden ryhmän KK:illa varustettuna. Yksi pelkästään giffeä että liikkuu lujaa. tai jotain sen tapaista! Soveltakaa!
En itse ollut eventissä, mutta Cortezin kommenttiin liittyen ei ole tavatonta etenkään Rangereilla, että konekiväärit alistetaan joukkueen kesken; esim. yksi jokaiseen ryhmään. Alla oleva video on muistaakseni vuodelta 2007:

The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: VIIKKOPELIEN TILALLA KOKO ILLAN COOP-TAPAHTUMA: Cotvt64 Operation Anaconda | La 2.5.2015 klo. 19

Post by Tonto- »

Ensimmäiseksi järjestämäksi eventikseni homma rullasi ihan ok, mitä nyt
-Docs -rosteri ja pelin rosteri ei matchanneet :D
-Lopullista tehtävää ei testattu ja sen takia rhs ja gearien radiot eivät toimineet keskenään ja ainakaan yhdellä pelaaailla koko skripti ei lähtenyt käyntiin.
-Medevac -kopukin respawnasi vaikkei briiffissä niin lukenut.
-Vähän ongelmia zeussina pelaamisessa.

Kaiken kaikkiaan tästä oppi paljon. Olen itse sitä mieltä, että tehtäväntekijän on oltava vähintään neuvonantajana tai suunnitelman laatijana tehtävän johtajalle tällaisessa tapahtumaa varten tehdyssä tehtävässä. Oma roolini olisi voinut olla paljon näkyvämpi Paavon ja Konzigin suunnitellessa pelkästään sitä taistelua, jos olisin tehnyt valmiit suunnitelmat "tavoite 1 jälkeen puolustusasemat ja siihen tulee täydennyksiä j aasdasd".

No oli miten oli. Pelaajilla tuntui olevan hauskaa ja coop-tapahtumille on selvästi kysyntää. Kiitän kaikkia osallistuneita, tehtävän teossa auttaneita sekä tehtävän johtajia.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
Post Reply