Tässä meni yli 100 pelaajan eventti ihan hukkaan kun alue oli niin iso. Enkä todellakaan tarkoita tällä sitä että aluetta missä saa liikkua pitää rajata. Tässä oli kohdealue niin perkeleen iso että sinne hukkui puolet pelaajista tyhjyyteen. Sanoisin että taistelut ja tunnelma taisteluun päässeillä oli yleensäkkin aika sama kuin normi 60 pelaajan viikkopeleissä. Ei siellä ainakaan sen enempää ihmisiä ollut.
Lähestymistapoja on monia mutta tämän olisi nyt voinut toteuttaa vaikka PR tyyliin vihollinen tietää yhdestä kätköstä että se on pienemmällä alueella ja kun se on tuhottu tulee näkyviin uusi pienempi alue jossa seuraava on. Kaikki kätköt on kuitenkin olemassa jatkuvasti. Näin pelillisesti pusketaan porukkaa samalle alueelle ja saadaan sitä tunnetta että siellä on paljon pelaajia.
EDIT: Puhumattakaan siitä että kaikki pääsee taisteluun ja että kaikilla on hauskaa!
Blood River | Koko illan TVT | Su 12.4.2015 klo 19.00
Re: Blood River | Koko illan TVT | Su 12.4.2015 klo 19.00
Last edited by ilee on 13 Apr 2015, 11:00, edited 1 time in total.
Re: Blood River | Koko illan TVT | Su 12.4.2015 klo 19.00
Siinä on aika agressiivinen corpse ja wreck removal että pysyy performanssi kunnossa.KaleRv0 wrote:Katosiko tässä tehtävässä ruumiit? Kävin etsimässä lännen väijyttäjien ruumiita rpg:n toivossa, mutta 10 min etsimisen jälkeen luovutin.
AAR mukaan kävin oikeassa talossa katsomassa, mutta voi olla että ne oli sortuneen talon raunioiden sisällä. Tai sitten kadonneet.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: Blood River | Koko illan TVT | Su 12.4.2015 klo 19.00
ilee wrote:Tässä meni yli 100 pelaajan eventti ihan hukkaan kun alue oli niin iso. Enkä todellakaan tarkoita tällä sitä että aluetta missä saa liikkua pitää rajata. Tässä oli kohdealue niin perkeleen iso että sinne hukkui puolet pelaajista tyhjyyteen. Sanoisin että taistelut ja tunnelma taisteluun päässeillä oli yleensäkkin aika sama kuin normi 60 pelaajan viikkopeleissä. Ei siellä ainakaan sen enempää ihmisiä ollut.
Lähestymistapoja on monia mutta tämän olisi nyt voinut toteuttaa vaikka PR tyyliin vihollinen tietää yhdestä kätköstä että se on pienemmällä alueella ja kun se on tuhottu tulee näkyviin uusi pienempi alue jossa seuraava on. Kaikki kätköt on kuitenkin olemassa jatkuvasti. Näin pelillisesti pusketaan porukkaa samalle alueelle ja saadaan sitä tunnetta että siellä on paljon pelaajia.
Samaa mieltä Ilen kanssa, hyökkääjänä oli aika toivoton tilanne kun oli niin saatanan iso alue jolta piti löytää X määrää kätköjä, eikä tule mitään ilmoitusta jos vaikka tankit/heittimet/helikopterit olisi jo ne tuhonnut. Kuten huomataan niin jokaisen isomman kylän hyökkäämiseen menee 1-2 tuntia, tehtävän aika raja olisi voinut olla vaikka 12tuntia eikä se välttämättä olisi riitttänyt. Ehdottomasti toivoisin että hyökkääjällä olisi edes jokin käsitys missä ne kätköt voisivat olla, ettei PR_Fatan jokaista compoundia tarvitse millin tarkasti sweepata.
Re: Blood River | Koko illan TVT | Su 12.4.2015 klo 19.00
Täh, eiks tää pitänyt olla ihan selkee homma!?
Se on väistämätöntä, että näin isossa pelissä kaikille ei aina riitä tekemistä koko ajan. Vastuu on kuitenkin komentajilla. Pelaako tiukasti ns. "by-the-book" ja seisottaako pelaajia metsässä varmuuden vuoksi, vai lähteekö ehkä hieman riskillä sitten liikuttamaan joukkoja jotta kaikilla olisi tekemistä? Mua ei haittaa häviäminen yhtään (no ehkä vähän), mutta välillä tuntuu siltä, että halutaan varmistaa voitto niin paljon, että assetteja ei uskalleta käyttää ja joukkoja liikuttaa hieman riskillä.
Yleisesti vielä: Arma:han on parasta silloin kun sitä pelataan tosissaan, mutta ei liian vakavasti? Ja tarkoitushan on pitää hauskaa? ... joten jos verenpaine on tapissa täällä foorumilla ja pelissä niin pitäiskö yrittää ottaa vähän rennommin? (Nummin hippie-kommenttia odotellen )
-J
Siis, ei eilisen tehtävästä kande mun mielestä vatvoa liikaa. Se oli ihan hyvä tehtävä ja nyt kävi näin... näillä taktiikoilla ja päätöksillä. Täydellistä "korjausta" ei kannata edes mun mielestä hakea, toki voi jotain viilauksia muutamaan epäkohtaan tehdä, jotain pieniä alue- ja assetmuutoksia jne. Väittäisin, että jos tämä tehtävä pelataan uudestaan, niin lopputulos tulee olemaan erillainen (ei ehkä välttämättä blufor edelleenkään voita). Iso alue mahdollistaa eri juttujen kokeilua ja haluankin revanssimahdollisuuden eilisestä.ilee wrote:rpg-7 ja ied VS t-80 ja hindi
Voi tulla melkonen ylijuoksu kun noita kahta ei saa hengiltä millään. Ainoa tapa "tuhota" ne on syöttää niille niin paljo allahin sotureita että niistä loppuu panokset.
Se on väistämätöntä, että näin isossa pelissä kaikille ei aina riitä tekemistä koko ajan. Vastuu on kuitenkin komentajilla. Pelaako tiukasti ns. "by-the-book" ja seisottaako pelaajia metsässä varmuuden vuoksi, vai lähteekö ehkä hieman riskillä sitten liikuttamaan joukkoja jotta kaikilla olisi tekemistä? Mua ei haittaa häviäminen yhtään (no ehkä vähän), mutta välillä tuntuu siltä, että halutaan varmistaa voitto niin paljon, että assetteja ei uskalleta käyttää ja joukkoja liikuttaa hieman riskillä.
Yleisesti vielä: Arma:han on parasta silloin kun sitä pelataan tosissaan, mutta ei liian vakavasti? Ja tarkoitushan on pitää hauskaa? ... joten jos verenpaine on tapissa täällä foorumilla ja pelissä niin pitäiskö yrittää ottaa vähän rennommin? (Nummin hippie-kommenttia odotellen )
-J
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: Blood River | Koko illan TVT | Su 12.4.2015 klo 19.00
Näissä isoissa tehtävissä näkyy minusta aika selkeästi enemmän oikean elämän lainalaisuudet kuin viikkopeleissä. Puolustajalla on oikeasti erittäin suuri etu otettuna huomioon tehtävän maasto ja se että niitä kiviä ja kuoppia on ehditty katsella hetki. Hyökkääjän liike paljastaa heti. Hyökkäykset kestävät konventionaalisella taktiikalla pitkään. Uuteen hyökkäykseen ryhmittyminen kestää pitkään.
Assetit joutui liikkumaan kesken hyökkäyksen takaisin baseen täydentämään huoltoryhmän neppaillessa toimettomana, ei ole minusta toimiva konsepti ilmavehkeitä lukuunottamatta. Nostan myös leijonan pöydälle koskien radioita: samaa kieltä puhuvan vihollisen vuoksi kahteen kertaan tehty kanavien vaihto teki epäonnistuneesta hyökkäyksestä ja uudelleen järjestymisestä clusterfuckin. Harvempi joukko alkaa harrastaa vihollisen signaalitiedustelua kesken taistelun, mutta en toki voi muita vaatia pelaamaan omalla ideologialla. Silti, onko tämä pelimekaniikkana tarpeellista, sen aiheuttaessa vain kohtuutonta haittaa tämän skaalan tehtävissä? Puhumattakaan "omia tulossa" huuteluista...puoliin katsomatta...
Sanomattakin selvää lienee että pimeä tuli liian nopeasti (otettuna huomioon joukon pimeätoimintakyky). Minulle oli jo selvää ensimmäisen hyökkäyksen jälkeen että peli oli käytännössä siinä kun aurinko oli 2 tunnin jälkeen aika alhaalla. Itse sain heittimiltä tiedon että heillä olisi flareja ja tilasin niitä loppupuolella suoraan omaan sijaintiin kun insut pyöri iholla, mutta itse en havainnut yhtään mitään valaistusta (liekö ne kusi ilman blastcorea, tai niitä ei ollut...). Samalla en koe hämärä- tai pimeätaisteluja armassa kovin mielekkäinä koska näytön ja pelin asetukset vaikuttavat radikaalisti tehden eron sen välillä näetkö jotain vai et yhtään mitään.
En toivoisi enää jatkossa 1:1 ration vastaavia tehtäviä.
Kaikesta huolimatta itsellä tekemistä riitti ja kolmen radion kuuntelulta ei tarvinnut paljoa ympärille katsella. Tehtävä toimi teknisesti hyvin.
Assetit joutui liikkumaan kesken hyökkäyksen takaisin baseen täydentämään huoltoryhmän neppaillessa toimettomana, ei ole minusta toimiva konsepti ilmavehkeitä lukuunottamatta. Nostan myös leijonan pöydälle koskien radioita: samaa kieltä puhuvan vihollisen vuoksi kahteen kertaan tehty kanavien vaihto teki epäonnistuneesta hyökkäyksestä ja uudelleen järjestymisestä clusterfuckin. Harvempi joukko alkaa harrastaa vihollisen signaalitiedustelua kesken taistelun, mutta en toki voi muita vaatia pelaamaan omalla ideologialla. Silti, onko tämä pelimekaniikkana tarpeellista, sen aiheuttaessa vain kohtuutonta haittaa tämän skaalan tehtävissä? Puhumattakaan "omia tulossa" huuteluista...puoliin katsomatta...
Sanomattakin selvää lienee että pimeä tuli liian nopeasti (otettuna huomioon joukon pimeätoimintakyky). Minulle oli jo selvää ensimmäisen hyökkäyksen jälkeen että peli oli käytännössä siinä kun aurinko oli 2 tunnin jälkeen aika alhaalla. Itse sain heittimiltä tiedon että heillä olisi flareja ja tilasin niitä loppupuolella suoraan omaan sijaintiin kun insut pyöri iholla, mutta itse en havainnut yhtään mitään valaistusta (liekö ne kusi ilman blastcorea, tai niitä ei ollut...). Samalla en koe hämärä- tai pimeätaisteluja armassa kovin mielekkäinä koska näytön ja pelin asetukset vaikuttavat radikaalisti tehden eron sen välillä näetkö jotain vai et yhtään mitään.
En toivoisi enää jatkossa 1:1 ration vastaavia tehtäviä.
Kaikesta huolimatta itsellä tekemistä riitti ja kolmen radion kuuntelulta ei tarvinnut paljoa ympärille katsella. Tehtävä toimi teknisesti hyvin.
Re: Blood River | Koko illan TVT | Su 12.4.2015 klo 19.00
Sillä aikaa kun leikitte hippaa Paavon ryhmän kanssa, minä ja Wille napsittiin teitä aika tehokkaasti .50 cal:illa talon katolta. Olin yllättynyt kun ette ampuneet suppressiota (ainakaan kovin tarkasti) vaikka hyvin näkyvällä paikalla hengattiinkin.JoneKone wrote: Sitten vielä se Paavon ryhmä. Hittolainen, pääsivät kyllä ärsyttävän hyvin aivan liian lähelle ja pyyhkäisi koko meidän ryhmän mennessään. Kun tajusin, että olen ainoa elonjäänyt päätin tehdä last man standin. Hiivin lähemmäksi oletettua vihollissijaintia (ja RJ:ni viimeistä asemaa), vilahdus vihollisesta 20 m päästä, kranut eteen, mutta AAR:stä näkee, että jäivät liian lyheyksi. Samalla maasto taas osoitti hankaluutensa. Ainoa havainto paavon ryhmästä oli vilahdus olkapäästä ja lopussa 2 m päässä liike pusikon takana ja heittolaukaukset sinne, siihen kuolinkin sitten.
Semper ubi sub ubi
Re: Blood River | Koko illan TVT | Su 12.4.2015 klo 19.00
Joo, meidän kk saikin teidät jyvälle, mutta hänet niitattiin vissiin heti ekaksi tulenavauksen jälkeen. Ryhmä ei päässy vaikuttamaan teihin kunnolla kun oltiin koko matka jalkautumistasalta lähtien nähty "aaveita" ja otetu tulta eri ilmansuunnista. Kaikilla oli jo siinä vaiheessa kontaktit niin sekaisin, ettei oikein tiedetty mihin suuntaan ampua tai onko meillä vihollista selustassa tai flankeissa. Tai siis, tämä on se kuva mitä mulle välittyi tilanteesta. Todistaa vaan sen oikeaksi taas, että jo partio voi pysäyttää tai häiritä tehokkaasti ryhmän tai jopa joukkueen hyökkäystä sissitoiminnalla selustassa.Anatooli wrote:Sillä aikaa kun leikitte hippaa Paavon ryhmän kanssa, minä ja Wille napsittiin teitä aika tehokkaasti .50 cal:illa talon katolta. Olin yllättynyt kun ette ampuneet suppressiota (ainakaan kovin tarkasti) vaikka hyvin näkyvällä paikalla hengattiinkin.JoneKone wrote: Sitten vielä se Paavon ryhmä. Hittolainen, pääsivät kyllä ärsyttävän hyvin aivan liian lähelle ja pyyhkäisi koko meidän ryhmän mennessään. Kun tajusin, että olen ainoa elonjäänyt päätin tehdä last man standin. Hiivin lähemmäksi oletettua vihollissijaintia (ja RJ:ni viimeistä asemaa), vilahdus vihollisesta 20 m päästä, kranut eteen, mutta AAR:stä näkee, että jäivät liian lyheyksi. Samalla maasto taas osoitti hankaluutensa. Ainoa havainto paavon ryhmästä oli vilahdus olkapäästä ja lopussa 2 m päässä liike pusikon takana ja heittolaukaukset sinne, siihen kuolinkin sitten.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
- SpottedBill
- Posts: 948
- Joined: 31 Jul 2013, 16:23
- Contact:
Re: Blood River | Koko illan TVT | Su 12.4.2015 klo 19.00
Isot kiitokset Bummerille tehtävästä! Ensimmäinen tämän tyyppinen tehtävä ja tapahtuma AFI:n A3-taipaleella, joka siihen nähden oli todella onnistunut ja toimi respa-, huolto- ja muine skripteineen yllättävän hyvin. Täällä on tullut jo esille monia hyviä huomioita siitä mitä voidaan ensi kerralla kokeilla ja tehdä toisin.
Kiitokset vielä kaikille pelaamaan saapuneille! Pelaajamäärä 110+ ei Suomen mittakaavassa ole mikään ihan pikku juttu!
Kiitokset vielä kaikille pelaamaan saapuneille! Pelaajamäärä 110+ ei Suomen mittakaavassa ole mikään ihan pikku juttu!
“I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend.” -J.R.R. Tolkien, The Two Towers
- Fin_Johnny
- Posts: 125
- Joined: 22 May 2014, 17:20
Re: Blood River | Koko illan TVT | Su 12.4.2015 klo 19.00
Heh.. just päästiin huoltoporukan kanssa tunnelmiin punaisen cemlightin kanssa basessa ja kuin ydinpommin lailla tuli valotpäälle
Mutta joo, itsehän lähdin oletuksella että käytössä olisi ollut ammusrekkoja joilla olisi voinut tankit ja muut härpäkkeet täyttää mutta ei ollut. Korjaus keikkoja tuli, bensa täydennyksia jne. Ehkä olisi voinut laittaa vielä huollon toimintaan respaajien liikuttelun ? niin kuin siinä edellisessä isossa tehtävässä oli (jenkit vs venäjä, rannikolla) Ammus rekkoja kehiin jos vain mahdollista, se toisi vähän jännitystä peliin
Ja lopussa epätoivoinen V2 tankin korjaus yritys, siellähän oli vihollista ympärillä.... seuraavan kerran heko aluelle suojaamaan huollontoimintaa
Mutta joo, itsehän lähdin oletuksella että käytössä olisi ollut ammusrekkoja joilla olisi voinut tankit ja muut härpäkkeet täyttää mutta ei ollut. Korjaus keikkoja tuli, bensa täydennyksia jne. Ehkä olisi voinut laittaa vielä huollon toimintaan respaajien liikuttelun ? niin kuin siinä edellisessä isossa tehtävässä oli (jenkit vs venäjä, rannikolla) Ammus rekkoja kehiin jos vain mahdollista, se toisi vähän jännitystä peliin
Ja lopussa epätoivoinen V2 tankin korjaus yritys, siellähän oli vihollista ympärillä.... seuraavan kerran heko aluelle suojaamaan huollontoimintaa