TUSHINO & AFI | A3 75vs75 TVT | Su 29.03.2015 klo 19:00

User avatar
Aspirant
Posts: 1029
Joined: 28 Sep 2013, 10:20

Re: TUSHINO & AFI | A3 75vs75 TVT | Su 29.03.2015 klo 19:00

Post by Aspirant »

Kirjoitan lyhkäisesti kännyllä;

Tuo tessu härväys ei tehty vain sen takia että oltaisiin päästy tessu kanavalle, vaan jotta pääsimme arma servulle. Heidän whitelist on yksi yhteen tessun oikeuksien kanssa. Toinen vaihtoehto olisi ollut rekisteröityä heidän sivulita ja ilmoittauta eventtiin.
En tiedä miksi, mutta wogilla sekä tushinolla koetaan whitelist pakolliseksi, ehkä heiltä muuten pyrkisi liian paljon pelaajia servulle?

Itseäni harmittaa ettei saatu oikeita tessu tietoja, vaan jouduttiin sama härväys tekee kahdesti.

Ps. Tuo daylight saving oli kyllä paha, ei millään tuullu moista asiaa mieleen vaikka kyllähän se on tiedossa ettei venäjällä enää kelloja siirrettä, pahoittelut tästä.
Makela
Posts: 899
Joined: 29 Sep 2013, 11:37

Re: TUSHINO & AFI | A3 75vs75 TVT | Su 29.03.2015 klo 19:00

Post by Makela »

Aspirant wrote:Kirjoitan lyhkäisesti kännyllä;

Tuo tessu härväys ei tehty vain sen takia että oltaisiin päästy tessu kanavalle, vaan jotta pääsimme arma servulle. Heidän whitelist on yksi yhteen tessun oikeuksien kanssa. Toinen vaihtoehto olisi ollut rekisteröityä heidän sivulita ja ilmoittauta eventtiin.
En tiedä miksi, mutta wogilla sekä tushinolla koetaan whitelist pakolliseksi, ehkä heiltä muuten pyrkisi liian paljon pelaajia servulle?

Itseäni harmittaa ettei saatu oikeita tessu tietoja, vaan jouduttiin sama härväys tekee kahdesti.

Ps. Tuo daylight saving oli kyllä paha, ei millään tuullu moista asiaa mieleen vaikka kyllähän se on tiedossa ettei venäjällä enää kelloja siirrettä, pahoittelut tästä.
Venäjä on venäjä, kiitämme ensimmäisestä pelistä (toisesta pelistä pieremme niiden yleiseen suuntaan).
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
LoranM
Posts: 148
Joined: 04 Mar 2014, 22:53

Re: TUSHINO & AFI | A3 75vs75 TVT | Su 29.03.2015 klo 19:00

Post by LoranM »

Omat mietteeni:

Ensiksi kiitos järjestäjille. AFI:n puolelta yritettiin tehdä kaikki eventtiin niinkuin oli sovittu etukäteen; tehtävänteko ajoissa, tehtävän testaus, johtajien valinta ja tehtävän suunnittelu. Mutta ei se auta kun venäläiset ei hoida omaa tontiaan, niinkuin olisi odotettavissa. Onneksi tehtävät silti toimi niinkuin niiden piti.


se 2 h alkuvenyttely kyllä ennen eventin alkamista jo venytti esinahkaa niin että oli vaikeata pysyä housuissaan tehtävän alettua.
Ymmärrän että kesäaika ja venäläinen mentaliteetti teki asiansa, mutta se tuotti ison - :sen eventille ja peli ilolle jo ennen tehtävän alkamista.

Itse tehtävä: Itse haen Afin peleistä jonkinlaista sotaimmersiota luovaa pelaamista ja uskon että useimmat muutkin meidän yhteisössä hakee samaa.
Siksi vihollisen äärimmäisen jäätävä toiminta yksilöinä tai pikkupartioissa jäi kovasti harmittamaan. Ymmärtäisin jos kompaniasta löytyy pari sissi miestä jolla on jäätävän kylmät hermot piilottautua, päästää vihollinen ohi ja iskeä vihollisen selkään ja tapattaa itsensä omasta hengestä välittämättä, mutta kun suunnilleen koko niiden komppania teki näin se pilasi ainakin minulta immersiota. Luonollista toimintaa pelokkaalla ihmisellä on se että turvaudutaan toisiinsa ja toimitaan joukkueena niinkuin me pelisämme yritämme aina tehdä.

Mitä te muut ajattelette?
"In any moment of decision, the best thing you can do is the right thing,
the next best thing is the wrong thing, and the worst thing you can do is nothing."

-Theodore Roosevelt
User avatar
Aspirant
Posts: 1029
Joined: 28 Sep 2013, 10:20

Re: TUSHINO & AFI | A3 75vs75 TVT | Su 29.03.2015 klo 19:00

Post by Aspirant »

LoranM wrote: Itse tehtävä: Itse haen Afin peleistä jonkinlaista sotaimmersiota luovaa pelaamista ja uskon että useimmat muutkin meidän yhteisössä hakee samaa.
Siksi vihollisen äärimmäisen jäätävä toiminta yksilöinä tai pikkupartioissa jäi kovasti harmittamaan. Ymmärtäisin jos kompaniasta löytyy pari sissi miestä jolla on jäätävän kylmät hermot piilottautua, päästää vihollinen ohi ja iskeä vihollisen selkään ja tapattaa itsensä omasta hengestä välittämättä, mutta kun suunnilleen koko niiden komppania teki näin se pilasi ainakin minulta immersiota. Luonollista toimintaa pelokkaalla ihmisellä on se että turvaudutaan toisiinsa ja toimitaan joukkueena niinkuin me pelisämme yritämme aina tehdä.

Mitä te muut ajattelette?
En ole ihan varma mikä minun mielipiteeni tähän on, en itsekkään tykkää dayz hiippailusta.
Mutta heidän puolustukseksi minun on todettava että onhan se toimiva taktiikka; iskeä metsässä marssivaa kolonnaa sivusta/selästä pienellä joukolla epäsäännöllisen säännöllisesti.
Etukäteen kun spekuloitiin tuota tehtävää, niin kuvittelimme että se tulee olemaan hirveä ylijuoksi hyökkääjän osalta ja puolustajat itkevät kuinka epä balanssissa tehtävä oli... toisin kävi, siitä propsit venäläisille.

Heidän omassa tehtävässään ei syynny samanlaista/samanlaisia tilanteita, koska ovat rajanneet tehtävä alueen pieneksi (ehkä jopa realistiseen kokoon?), jolloin sisseillä ei ole sitä heidän toimintaansa tarvittavaa lääniä.
User avatar
ilee
Posts: 268
Joined: 31 Aug 2013, 19:20

Re: TUSHINO & AFI | A3 75vs75 TVT | Su 29.03.2015 klo 19:00

Post by ilee »

En tiedä miksi tämä tuli yllätyksenä koska meidän joukossa on runsaasti porukkaa jotka on pelannut wogin peleissä. Wogi ja tushino on melkein samat ne on vaan erimielisyyksistä eri yhteisöt.

Jokainen joka on joskus pelannut wogin peleissä tietää että venäläiset pelaa pienissä noin 5 hengen porukoissa. Lisäksi miltein aina jos vain mahdollista nämä 5 tyyppiä on jakautunut monesti hyvinkin paljon ja ne keskustelee toisilleen sekä radiossa että muita kanavia pitkin. Kaikki "joukkueen" kommunikointi tapahtuu merkkaamalla karttaan omaa sijaintia vähän väliä jotta muut tietää missä mennään. Myös vihollinen merkitään karttaan. Joukkueella on myös nimellinen johtaja joka briiffissä kertoo minne kukakin menee ja mitä sen pitäisi tehdä mutta kun peli alkaa kaikki on omillaan.

Kiistämättä se että jaat 75 tyyppiä 75 eri puskaan ja hyökkäilet 75 eri suunnasta on LÄHES AINA tehokkain tapa hyökätä. Varsinkin metsäisessä maastossa. Kun vihollinen napsii kasassa olevia pelaajia mutta itse menettää vain yhden taistelijan kerrallaan se on tehokasta.

Minulla ei ole mitään sitä vastaan jos joku meidän peleissä jää yksin ja näkee tilaisuuden häiritä/tuhota ryhmällisen porukkaa sisseillen totta kai semmoinen tilaisuus pitää käyttää. Mutta jos koko joukkueen ainoa suunnitelma on levittäytyä isolle alueelle yksitellen mitenkään koordinoimatta mitään siinä menee minun raja.

Ihan ekan tehtävän lopussa kun jäljellä minun ryhmästä oli enää minä ja hoxzer ja kaikki omat oli jo mennyt menojaan johonkin edelle me tultiin sitä jälkeä mistä omat oli liikkunut ja liikuttiin puskasta puskaan koko ajan reilusti erillään toisistamme ja tapettiin jäätävän tehokkaasti yksittäisiä venäläisiä ainakin ryhmän edestä. Tehokasta kyllä mutta ei niin nautinnolista.
Image Image
User avatar
madreizka
Posts: 1213
Joined: 28 Jun 2014, 21:19

Re: TUSHINO & AFI | A3 75vs75 TVT | Su 29.03.2015 klo 19:00

Post by madreizka »

Venäläisten taktiikkaan näin puskasta (lol) huutaen:
Riippunee aika paljon pelityylistä mitä ihmiset hakee.
Toiset hakee fragejä, toiset immersiota ja ison sodan fiilistä.
Friend, were you a hero in the war?' I said 'No...but I served in a company of heroes'."
- Arma Finland
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: TUSHINO & AFI | A3 75vs75 TVT | Su 29.03.2015 klo 19:00

Post by Bummeri »

Isompi palaute:

Järjestelyt. Meidän puolelta asiat oli kunnossa. Tehtävä oli ajoissa valmis, ilmoittautumiset oli hoidettu, Repot ladattuna saatin hyvin porukka paikalle eikä tech supporttia merkittävästi tarvittu. Johtajat oli valittu ja infottu. Hyvää työtä kaikin puolin. Ainoa mikä lipsahti, niin se tapahtuma aika. Ymmärrettävä virhe, eikä kenenkään syy sinäänsä, mutta tulevaisuudessa toivon että käytetään tätä tai vastaavaa varmistamaan että kaikille tulee oikea aika jo suunnittelu vaiheessa.

Tushinon järjestelyt oli huonosti hoidettu. Whitelist, tessun vaihto, tessukanavien tekeminen, servun passunvaihto ja tehtävien lisääminen suoritettiin käytännössä kun pelien piti alkaa. Rivimiehet odotteli tietämättä mitä tulee tapahtumaan kun joku vain huuteli venäjää kanavalla.
Lisäksi ilmeisesti meidänpuolen henkilöitä ei infottu siitä että repoa on päivitetty modien jakamisen jälkeen, vaan sekin piti huomata itse. Kaikenkaikkiaan hirveää säätämistä.

Tehtävät. Ensimmäinen tehtävä oli hauska ja toimi hyvin. Aikamääre 1,5h taitaa olla jäänne tehtävän edellisestä versiosta jossa ei ollut 150 pelaajaa, se 2 tuntia olisi varmaan sopivampi. Toisesta missiosta en osaa sanoa oikein mitään, kun kuolin niin äkkiä ja se meni muutenkin vähän ohi kun oli niin rankka 2 tuntinen takana. Ei se ainakaan hauskalta tuntunut.

Ensimmäinen tehtävä. Tämä oli tosi hauska missio. Kaikki kohteet saatiin tuhottua, mutta aikamääre ylittyi puolella tunnilla. Viholliselle aiheutettiin suuret tappiot ja vihollista oli lopussa arviolta enää 25% - 30% jäljellä. Samalla kuitenkin käytännössä kaikki meidän joukot tuhottiin.
Suurin ongelma meidän etenemiselle oli kun Alpha joukkue jumittui taisteluun Radarin pohjoiseen metsään. Tässä vaiheessa annoi käskyn että jos ryhmiä ei saada irti taistelusta, niin sitten Alpha joukkueen tulee koko joukkueen voimin auttaa ne etelän ryhmät irti. Olisi pitänyt antaa sen etelään jumittuneen ryhmän jäädä sinne ja anta Alphan jatkaa hyökkäystä kahden ryhmän voimin eteenpäin suunnitelman mukaisesti. Tämä virhe arvio maksoi meille sen kriittisen puolituntia ja useamman taistelijan hengen kuin oli tarpeen. Lisäksi ilmeisesti Alphan johtajalle ei missään välissä välittynyt viesti että Alpha 4 oli käsketty varmistamaan selustaa eikä siirtyisi muun joukkueen mukana vaan tulisi kaikkien perässä.

Mutta jos jotain tästä nyt ottaa irti niin toivon että se on seuraava: Jokaisen tulee kokoajan miettiä, että "Mikä on minun osaston tehtävä?", ja kaikki toimet pitää suhteuttaa siihen ajatukseen. Itse ainakin muutin tuossa rytäkässä tehtäväkseni sen että pelastetaan ne etelä ryhmät takaisin riviin, vaikka sen olisi pitänyt olla: "Pidetään Alpha kärjessä ja edetään." Lisäksi opin sen etten aio enää ikinä laittaa viivoilla etenemis suunnitelmaani kartalle, ettei sitä vain vahingossakaan käytetä reittiohjeena.

Taktiikasta vielä sen verran, että tiesin kyllä että vihollinen tykkää tuollaisesta puskahommailusta. Olin myös täysin varma että vihollinen tulee meidän selkään juhlimaan. Ajatus oli kuitenkin että edetään kokoajan vihollisesta poispäin, mutta pidetään ryhmät niin lähellä toisiiaan että saadaan niin merkittävä ylivoima ettei vihollisen soolotaidoilla ole mitään merkitystä, ja näinollen päästään jatkamaan liikettä. Tarvittaessa olin varautunut siihen että jossain vaiheessa joku ryhmä pitää jättää selustaan viivytttämään selustan sissejä. Kute nyt tiedän, niin tässä taktiikassa pahin mitä voi tapahtua on se että etenevät joukkueet jäävät jumiin taistelemaan satunnaista vihollista vastaan joka ei ole suoranaisesti meidän esteenä.

Loppusanat. Kaikki johtajat ja ryhmät ja ajoneuvot* veti tosihyvin. Menetettiin puolituntia koska aloin murehtimaan yhden ryhmän kohtaloa enkä jatkanut tehtävää. Suoritettiin kaikkien kohteiden tuhoaminen. Käytännöllisesti katsoen tuhotiin vihollinen** ja tuhouduttiin itse samalla täysin, viimeiseen asti oli kuitenkin komentoketju kasassa kiitos aktiivisten varajohtajien. Hauskaa oli. Vittu kun nuilla ei ole AAR.

* Saatanan kaaharit! =)
**vaikka eihän noin toimivaa vihollista ole tuhottu vasta kun viimeinen on hengetön, mutta kuintenkin...

PS. Mielestäni meidän ja Tushinon toimintatavat järjestelyistä kartankäytöön ovat niin erinlaiset, että ei jatkoon!
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: TUSHINO & AFI | A3 75vs75 TVT | Su 29.03.2015 klo 19:00

Post by Tonto- »

LoranM wrote: Itse tehtävä: Itse haen Afin peleistä jonkinlaista sotaimmersiota luovaa pelaamista ja uskon että useimmat muutkin meidän yhteisössä hakee samaa.
Siksi vihollisen äärimmäisen jäätävä toiminta yksilöinä tai pikkupartioissa jäi kovasti harmittamaan. Ymmärtäisin jos kompaniasta löytyy pari sissi miestä jolla on jäätävän kylmät hermot piilottautua, päästää vihollinen ohi ja iskeä vihollisen selkään ja tapattaa itsensä omasta hengestä välittämättä, mutta kun suunnilleen koko niiden komppania teki näin se pilasi ainakin minulta immersiota. Luonollista toimintaa pelokkaalla ihmisellä on se että turvaudutaan toisiinsa ja toimitaan joukkueena niinkuin me pelisämme yritämme aina tehdä.

Mitä te muut ajattelette?
Minusta eka tushino-peli oli ihan yhtä immersiivinen kuin mikä tahansa muukin tvt ja haastava vastustaja vaan lisää sitä. Viholliset tekivät paljon yksittäisiä iskuja ja pistoja meidän liikkuvaan pääjoukkoon. Ainakin toisen joukkueen toiminta pysähtyi tämän takia täysin, vaikka ainakaan A1:lle ei juuri tuottanut ongelmia pitää vihollisia etäällä. "Voitettiinkin" tehtävä ihan vain sen takia, koska toimittiin niin isona osastona. Aina kun vihollinen hyökkäsi siihen niin se sai meiltä takaisin samalla mitalla.

Eikös tuo ole nimenomaan se järkevin tapa hoitaa puolustus? Meillä oltaisiin asetettu yhdelle linjalle odottamaan, että vihollinen tulee päin. Sellaisesta mekin oltaisiin menty heittämällä läpi. :mrgreen:

Kannattaa vilkaista tuo Penoxin video. Harvoin näkee noin jäätävää peliä meidänkään osalta. Me oltiin niin mykkä/kuuro/sokeaa porukkaa tuossa, ettei sitä voi mielestäni selittää millään pelityylien ristiriitaisuuksilla.

Seuraavan kerran tuhhinot on kutsuttava meidän servulle vierailulle, niin ei tarvitse odottaa kahta tuntia tehtävän käynnistämistä ja näkee AAR:n. Nämä tekee kaiken niin vaikeasti ettei me tuonne oikein vierailijoina mahduta, mutta kutsutaan meille vaikkeivat tulisikaan. Hyvin pelaavaa ja selkeästi kurinalaista porukkaa kuitenkin, toisin kuin me.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: TUSHINO & AFI | A3 75vs75 TVT | Su 29.03.2015 klo 19:00

Post by Castor »

Tulee noista mieleen suomalaiset hiihtopartiot talvisodassa....
User avatar
puretus
Posts: 114
Joined: 30 Mar 2015, 10:42

Re: TUSHINO & AFI | A3 75vs75 TVT | Su 29.03.2015 klo 19:00

Post by puretus »

Alokkaan ajatuksia...

Ensimmäisen tehtävä 3R rivimiehen (rifleman) roolissa, punainen partio. Jännät housussa tuli kytättyä joka puskaa, mutta kiitos jäätävän ryhmänjohtajan, minulla oli kokoajan selkeä kuva siitä, missä omat liikkuu. Eka viholliskontakti metsänrajassa oli myrkkyä, lämää otettiin kranaateista. RJ kippasi. Paikkasin itteni ja PJ:n. Sininen koukkasi sivusta.

Iso miinus itteleni: Kontaktin jälkeen väijyin metsänrajalta aukealle, vieressä vihreän partion kaksi taistelijaa. Jostain syystä oletin heidän olevan ok (puheensorinaa vierestä). Kuitenkin, kun lähdettiin aukean yli sinisen partion luokse, piti palata takaisin toteamaan ko. taistelijat KIA. Tarinan opetus: ÄLÄ OLETA MITÄÄN. Nopeammalla reagoinnilla, kuka tietää, pari sinkkiarkkua vähemmän. Heti aukean ylityksen jälkeen kaatui peli. Saldo: 0 x ammuttua laukausta, 1 x taistelukosketus, 4 x bandage, 1 x morfiini, 1 x herra heikki housuissa, 100 x lystiä.

Toinen tehtävä 3R PJ sininen partio. No heti kärkeen peli kaatui, nopea JIPpi ja autoilla asemiin. Samantien kiiruhdettiin toisen ryhmän avuksi. Paikalla avoriviin, juoksin rivin kauimmaiseksi taistelijaksi, samalla kirjaimellisesti törmäsin vihollisen JV:een. Heittäydyin maahan puun taakse (armeijassa paljon reenattu heittolaukaus jäi kuitenkin tekemättä). Viimeiset sanat: "sout east, south east".

Järjestäjille iso kiitos, tätä lisää.

-puretus
Post Reply