3CB & AFI | A3 50vs50 TVT | Su 01.03.2015 klo 19:30

Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: 3CB & AFI | A3 50vs50 TVT | Su 01.03.2015 klo 19:30

Post by Bummeri »

Trail Blazing. Toinen tehtävä

Kommunikaatio/Radiot. Selvästi siellä nyt Menosken ja Loranin välillä ei liikenne toiminut, niinkuin sen olisi pitänyt. Käytännössä kun katsoo AAR, niin aikavälillä 00:10:00 - 01:00:00 etäisyys näiden kahden henkilön välillä olisi pitänyt riittää siihen että lyhyellä radiolla yhteys saadaan. Olisi hyvä saada näkemystä Loranilta ja Menokselta tähän.

Siviilit. Nyt kyllä täytyy sanoa että huomaa 3CB pelanneen tällaisia COIN operaattioita jossa siviilejä on. Sieltä tultiin niin varovasti ja todella säästeliäästi käytettiin ilma-asetta. Meidän puolella sitten vedettiin suoraa pahimpaan mahdolliseen ISIS taistelijoiden tyyliin, että jos olet haitaksi niin kuula kalloon. Aivan kertakaikkisen surkeaa toimintaa meiltä. MIKSEI KUKAAN SANONUT SIELLÄ HELVETIN BRIEFFISSÄ, että siviilit on meidän paras tiedonlähde ja että niitä pitää kohdella kuin kukkaa kämmenellä. Ensinnä Fure ja Jetsi raahaa NSV keskellä tietä, ja siviili ajaa autolla siihen pahki. Sitten Fure ja jetsi ampuu sen jätkän autoa. Onko mikään vitun ihme että seuraavaksi se jätkä tulee hakemaan meidän kätköstä ranaatteja ja sitten nakkaa niitä meille ?

Sitten seuraavana, kun olen saanut paikallisen siviilin parannettua, yritän kysellä siltä että tietääkö se mitään siitä saattueesta, ja että misssä se voisi olla? Näen sieluni silmin kun Junnu miettii siinä että kertooko mitään Bluforin joukoista. Tulee oikeaan pätökseen ja päättää olla kertomatta, koska Blufor ei ollut tehnyt mitään pahaa siviilejä kohtaan, toisin kuin me. No sitten tämä paikallinen siviili alkaa sanomaan että me ollaan otettu sen auto, juuri kun olen sanomassa että me tuodaan se takaisin ja vuokrataan sitä maksuna morfiineista ja bandageista, niin ASPIRANT AMPUU SITÄ PÄÄHÄN! Että sillälailla. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että Junnu alkoi ehkä hieman liian hanakasti aseelliseen vastarintaa, mutta toivon lisäselvennystä JUNNULTA! Kertokaa muutkin mitä siellä on siviilien kanssa säädetty, kuumasuklaalla ainakin oli jotain selkkausta.

BLUFOR. Niinkuin äsköisessä jo mainitsin, BLUFOR veti todella hyvin tämän mission. Ei suututettu paikallisia, Tiedusteltiin marssireitti ennen ajoneuvojen siirtymistä. Taisi olla heille sopiva tehtävä.Aikaahan tuohon kului paljon, ja täytyykin laittaa aaltorespa tähänkin missioon kunhan saan sen valmiiksi.

INDFOR. Siviilit suututettiin melkein heti. Niitä ei edes tietääkseni yritetty käyttää tiedusteluun. A kylään ei laitettua ketään tiedustelemaan. Täältä olisi kiikareilla voinut havainnoida koko kolonnan reittivalinnan. Aseistamattomia miehiä ei käytetty asettamaan IEDejä vihollisen lähelle, eikä myöskään tiedusteluun. Vihollista ei provosoitu millään lailla. Koko tehtävää yritettiin suorittaa kuin kaikki muutkin AFIn missiot. Brieffiä kuunnellessani huomasin että keskityttiin aivan liikaa epäolennaisuuksiin ja Loranin ja Menoksen olisi pitänyt suoraan sanoa tarvitsevansa 20-25 minuuttia brieffeihin. 45 minuuttia, kahta ryhmää jotka olisivat voineet kikkailla vaikka mitä, seisotettiin lähellä B heimon aloitusta. Olisi hyvä saada näkemystä Loranilta ja Menokselta tähän myös.

Yleisesti tehtävästä Minulla oli hauskaa, tarjosi paljon sellaista mitä ei ennen ole meidän tehtävissä ollut ja kuten Jonekone edellisessä sanoi, antaa kivasti kuvaa että kuinka vaikea se moderni kenttä onkaan toimia jihadistilla ja kuinka tärkeä edellytys myötämielinen siviiliväestö onkaan onnistumiselle. Lisäksi toivon etteivät ihmiset ihan suoralta kädeltä tyrmää tätä tehtävää, vaan antavat johtajille mahdollisuuden keksiä uusia toimintatapoja ongelmiin jota missio tarjoaa. Tarvitaan niin sanottu ajattelutavan muutos.

Aion tehdä kuitenkin versio kakkosen, johon lisään aaltorespan ja viestimiehen reppuradiolla heimojen alaisuuteen.

kertokaa lisää noista asioista joista pyysin kertomaan, jookosta?
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: 3CB & AFI | A3 50vs50 TVT | Su 01.03.2015 klo 19:30

Post by Castor »

Mun mielestä ton tyyppisiä tehtäviä lisää ja mahdollisesti lisää Zeuksia?
koko ajan zeukset yhteydessä(siis pelaa sitä siviiliä joka on lähellä) tavalla tai toisella noihin eri puoliin.

Itse asiassa toi tois just sitä raikasta tuulahdusta meidän peleihin jota ollaan ootettu!
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: 3CB & AFI | A3 50vs50 TVT | Su 01.03.2015 klo 19:30

Post by Nummi »

Toisessa tehtävässä oli immersio ja tunnelma aivan täydellistä. Bummeri tehnyt parhaimman "Insu"-tehtävän mitä olen tähän mennessä pelannut.

Tehtävään sopisi mielestäni kaksikin Zeusta, ja zeukselta voisi ilomielin ottaa pois kyvyn spawnata mitään, jos sellainen tehtävässä vielä oli.

Junnulle:

Miksi pitää spawnata aina vähän enemmän? Eikä toisin päin? Miksi tehtävässä oli vuohia kartalla? Kuka niitä tarvitsee? Miksi otat tarpeettomia suorituskykyriskejä isossa tapahtumassa?
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: 3CB & AFI | A3 50vs50 TVT | Su 01.03.2015 klo 19:30

Post by JoneKone »

Bummeri wrote:Trail Blazing. Toinen tehtävä

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että Junnu alkoi ehkä hieman liian hanakasti aseelliseen vastarintaa, mutta toivon lisäselvennystä JUNNULTA! Kertokaa muutkin mitä siellä on siviilien kanssa säädetty, kuumasuklaalla ainakin oli jotain selkkausta.

Tarvitaan niin sanottu ajattelutavan muutos.

Aion tehdä kuitenkin versio kakkosen, johon lisään aaltorespan ja viestimiehen reppuradiolla heimojen alaisuuteen.

kertokaa lisää noista asioista joista pyysin kertomaan, jookosta?
Ainakin A3:ssa (Tonto) oli kohtuullisen selvää ettei siviilejä ammuta. Muutaman kerran yritin itse jutututella siiviiliä, mutta olivat kaikki sillä kertaa pelkkää AI:ta.

Mitä itse oon osallistunut pelehihin, niin mehän pelataan 90% hyökkäys/puolustustehtäviä. Eilen oli nähtävissä, että pelattiin tehtävää ehkä normi puolustustehtävänä kun ehkä päästrategia olisi pitänyt olla soluttautuminen, kantaväestön kääntäminen viholista vastaan ja sissitaktiikoita käyttäen vihollisen demoralisointi.

Sen verran siviiliväestöstä, että harvoin siviili ensimmäisenä alkaa tosiaan nakkaamaan kranaatteja jos sukulaisia on tapettu. Tilanteesta huolimatta, niitä kiinnostaa kuitenkin lähtökohtaisesti oman henki sekä edes jotkut suhteet mahdollisen valloittajan suuntaan. Mutta, tavallaan hyvä, että jos siviilejä on tapettu niin että siitä maksetaan verellä. ;)

Pienillä viilauksilla niin voisi olla todella kova tehtävä tälläiseen Yhteisö vastaan yhteisö eventeihin. Miksei sisäiseenkin käyttöön, mutta siinä on joku juttu kun toisella puolella on (niinkuin oikeasti) täysin vierasta väkeä.
Last edited by JoneKone on 02 Mar 2015, 13:31, edited 1 time in total.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: 3CB & AFI | A3 50vs50 TVT | Su 01.03.2015 klo 19:30

Post by Bummeri »

Nummi wrote:Toisessa tehtävässä oli immersio ja tunnelma aivan täydellistä. Bummeri tehnyt parhaimman "Insu"-tehtävän mitä olen tähän mennessä pelannut.

Tehtävään sopisi mielestäni kaksikin Zeusta, ja zeukselta voisi ilomielin ottaa pois kyvyn spawnata mitään, jos sellainen tehtävässä vielä oli.

Junnulle:

Miksi pitää spawnata aina vähän enemmän? Eikä toisin päin? Miksi tehtävässä oli vuohia kartalla? Kuka niitä tarvitsee? Miksi otat tarpeettomia suorituskykyriskejä isossa tapahtumassa?
Vuohet oli vakiona.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: 3CB & AFI | A3 50vs50 TVT | Su 01.03.2015 klo 19:30

Post by Nummi »

Goddamn Goats, man.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
Junnu99
Posts: 729
Joined: 29 May 2014, 21:45
Location: Oulu
Contact:

Re: 3CB & AFI | A3 50vs50 TVT | Su 01.03.2015 klo 19:30

Post by Junnu99 »

Nummi wrote:Toisessa tehtävässä oli immersio ja tunnelma aivan täydellistä. Bummeri tehnyt parhaimman "Insu"-tehtävän mitä olen tähän mennessä pelannut.

Tehtävään sopisi mielestäni kaksikin Zeusta, ja zeukselta voisi ilomielin ottaa pois kyvyn spawnata mitään, jos sellainen tehtävässä vielä oli.

Junnulle:

Miksi pitää spawnata aina vähän enemmän? Eikä toisin päin? Miksi tehtävässä oli vuohia kartalla? Kuka niitä tarvitsee? Miksi otat tarpeettomia suorituskykyriskejä isossa tapahtumassa?
Spawnasin tasan kaksi tai kolme siviiliä tehtävässä. Toinen zeus olisi varmaan ollut hyvä.
"Peliporukat saa mennä saunaan ensin, kunhan löylynheittäjä löytyy"
User avatar
Junnu99
Posts: 729
Joined: 29 May 2014, 21:45
Location: Oulu
Contact:

Re: 3CB & AFI | A3 50vs50 TVT | Su 01.03.2015 klo 19:30

Post by Junnu99 »

Bummeri saat selvityksen heti kun pääsen kotiin.
"Peliporukat saa mennä saunaan ensin, kunhan löylynheittäjä löytyy"
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: 3CB & AFI | A3 50vs50 TVT | Su 01.03.2015 klo 19:30

Post by JoneKone »

Junnu99 wrote:Bummeri saat selvityksen heti kun pääsen kotiin.
Niin ja siis, käsittääkseni tämä ei ole nyt mikään yleinen hyökkäysketju Junnua kohti. Katotaan yhdessä mitä on toiminut ja mitä ei ja sitten ensi kerralla sitten taas kaikki viisaimpina eteenpäin? Toi Spawnijuttu on vähän sellainen, että jos meinaa, että tehtävästä pitääkin tulla pitkä niin Zeuksen spawnilla voi pelastaa epäonnistuneen startin tai luoda ihan uusia tapahtumaketjuja pelin aikana jolloin siitä saa viihdyttävämmän kaikille, joten en olisi ihan heti sitä poistamassa.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Junnu99
Posts: 729
Joined: 29 May 2014, 21:45
Location: Oulu
Contact:

Re: 3CB & AFI | A3 50vs50 TVT | Su 01.03.2015 klo 19:30

Post by Junnu99 »

Noniin elikkäs. Ei sen kummempaa kuin roolipelasin siviileinä brieffini mukaisesti, ensimmäinen tilanne oli se kun afilaiset ottivat Hamassa haltuun talon josta löytyi sitten se KK ja joku supply boxi. Otin haltuun paikallisen siviilin ja sanoin että minun asekauppa teillä pitää maksaa aseista ja sanoin että ainakaan tänne ette jää että menette pois. Homma toimi - siihen asti että Loran ampui minut. Cortezilta tilanne meni erinomaisesti. Sen jälkeen rekalla ajanut siviili osui siihen KK:hon ja sitä kohti ammuttiin, otin rekan kuskin haltuun ja ajoin uudestaan KK:n yli että se tuhoutui. Tämäkin oli sallittua briiffin perusteella. Ammuskelu ei loppunut vieläkään, joten päätin että heitän muutaman kranaatin siviilillä jotta tulee porukalle selväksi että siviilit ovat vihoissaan heille, mutta viesti ei kulkenut koko porukalle joten kaikki jatkoivat siviilien kanssa perseilyä joten minäkin jatkoin kranaattien satunnaista heittelyä. Katsoin etteihän kukaan ole tiellä, ja kranaattien ainoa uhri Cortez sattui juuri juoksemaan ovesta ulos kranaattiin, joten minua on turha syyttää siitä. Sitten kun päättömiä siviilejä alkoi olla kunnon pino annoin siviileilleni KÄSIASEITA, joilla uhkailin ja ammuin varoituslaukauksia (EN KOHTI) jos tuli liian lähelle. Ammuin kohti vasta siinä vaiheessa kun pelaaja alkoi ampumaan minua. Siinäpä se.
"Peliporukat saa mennä saunaan ensin, kunhan löylynheittäjä löytyy"
Post Reply