Page 2 of 3

Re: Pelit La 8.11

Posted: 09 Nov 2014, 00:18
by Kriel
Olen useampaan otteeseen sanonut, että slottauksen aikana ollaan kanavalla. Ei kiinnosta tippaakaan ruveta herrakerhon kanssa säätämään turhaan. Syy tähän on, että monesti pitää tehdä jotain pientä mikromanagerointia slottauksen lopuksi kuitenkin ja silloin olisi toivottavaa, että ihmiset itse valkkaisivat osaamistasonsa mukaan paikat.

A1, A2, B1, B2 listauksessa on sentään se järki, että oletettavasti nuo samalla kirjaimella alkavat markkerit löytyvät samalta suunnalta ja yleensä vielä etenevät jonkinlaisessa loogisessa järjestyksessä. Tämä helpottaa kyseisten pisteiden löytämistä kartalta.

Re: Pelit La 8.11

Posted: 09 Nov 2014, 01:08
by Bummeri
Kriel wrote:Olen useampaan otteeseen sanonut, että slottauksen aikana ollaan kanavalla. Ei kiinnosta tippaakaan ruveta herrakerhon kanssa säätämään turhaan. Syy tähän on, että monesti pitää tehdä jotain pientä mikromanagerointia slottauksen lopuksi kuitenkin ja silloin olisi toivottavaa, että ihmiset itse valkkaisivat osaamistasonsa mukaan paikat.

A1, A2, B1, B2 listauksessa on sentään se järki, että oletettavasti nuo samalla kirjaimella alkavat markkerit löytyvät samalta suunnalta ja yleensä vielä etenevät jonkinlaisessa loogisessa järjestyksessä. Tämä helpottaa kyseisten pisteiden löytämistä kartalta.
Mikset vain kohtele kuin olisivat AFK ?

Ja tuo vain on huonompi tapa merkata kartalle pisteitä. Varsinkin kun merkkejä on valtavasti.

Re: Pelit La 8.11

Posted: 09 Nov 2014, 01:41
by ilee
Caribou TvT:ssä tosiaan puuttu OPFOR ryhmänjohtajilta pitkät radiot pahoittelut tästä. Lyhyitä en aio jakaa kaikille jos ette sen kanssa voi elää niin voi voi. Tilannetta myös pahensi about 100% se että ne joilla niitä radioita lopulta oli joko arma kaatu tai ne muuten vaan quittas kesken pelin.

Olikohan se nyt 1R joka jalkautti petteristä ja seisoi jalkautus markkerilla VIHOLLIS ALUEELLA ainaki 5 minuttia koko ryhmä sellaisen 2 metrin ympyrän sisällä. En voi kuin onnitella sitä vihollispartiota joka suolas ne kaikki siihen. Jos toiminta on huomenna samaa tasoa ennustan totaalista perseraiskausta. Myös asenne "no tää on vaan tvt" suorastaan paistoi peleissä.

PS. Tuo on kyllä ihan sietämätöntä että puolella porukasta kaatuu peli tehtävän käynnistyessä. Mikähän siinä oikein nyt taas on?

Re: Pelit La 8.11

Posted: 09 Nov 2014, 02:21
by Bummeri
ilee wrote:Caribou TvT:ssä tosiaan puuttu OPFOR ryhmänjohtajilta pitkät radiot pahoittelut tästä. Lyhyitä en aio jakaa kaikille jos ette sen kanssa voi elää niin voi voi. Tilannetta myös pahensi about 100% se että ne joilla niitä radioita lopulta oli joko arma kaatu tai ne muuten vaan quittas kesken pelin.
Laita edes jommalle kummalle vaunumiehelle lyhyt radio.

Re: Pelit La 8.11

Posted: 09 Nov 2014, 03:12
by madreizka
ilee wrote:Caribou TvT:ssä tosiaan puuttu OPFOR ryhmänjohtajilta pitkät radiot pahoittelut tästä. Lyhyitä en aio jakaa kaikille jos ette sen kanssa voi elää niin voi voi. Tilannetta myös pahensi about 100% se että ne joilla niitä radioita lopulta oli joko arma kaatu tai ne muuten vaan quittas kesken pelin.

Olikohan se nyt 1R joka jalkautti petteristä ja seisoi jalkautus markkerilla VIHOLLIS ALUEELLA ainaki 5 minuttia koko ryhmä sellaisen 2 metrin ympyrän sisällä. En voi kuin onnitella sitä vihollispartiota joka suolas ne kaikki siihen. Jos toiminta on huomenna samaa tasoa ennustan totaalista perseraiskausta. Myös asenne "no tää on vaan tvt" suorastaan paistoi peleissä.

PS. Tuo on kyllä ihan sietämätöntä että puolella porukasta kaatuu peli tehtävän käynnistyessä. Mikähän siinä oikein nyt taas on?
Oliko bluforilla jotain at tarvikkeen puutetta myös?

Re: Pelit La 8.11

Posted: 09 Nov 2014, 19:46
by JoneKone
madreizka wrote:
ilee wrote:Caribou TvT:ssä tosiaan puuttu OPFOR ryhmänjohtajilta pitkät radiot pahoittelut tästä. Lyhyitä en aio jakaa kaikille jos ette sen kanssa voi elää niin voi voi. Tilannetta myös pahensi about 100% se että ne joilla niitä radioita lopulta oli joko arma kaatu tai ne muuten vaan quittas kesken pelin.

Olikohan se nyt 1R joka jalkautti petteristä ja seisoi jalkautus markkerilla VIHOLLIS ALUEELLA ainaki 5 minuttia koko ryhmä sellaisen 2 metrin ympyrän sisällä. En voi kuin onnitella sitä vihollispartiota joka suolas ne kaikki siihen. Jos toiminta on huomenna samaa tasoa ennustan totaalista perseraiskausta. Myös asenne "no tää on vaan tvt" suorastaan paistoi peleissä.

PS. Tuo on kyllä ihan sietämätöntä että puolella porukasta kaatuu peli tehtävän käynnistyessä. Mikähän siinä oikein nyt taas on?
Oliko bluforilla jotain at tarvikkeen puutetta myös?
Juu, ei AT tarvikkeita BLUFOR:illa (mistä sen polttopullon saisi väsättyä? :)). Mun puolesta tykkistökeskitykset voisi myös jättää pois/vähemmälle TVT peleissä. Joo, ehkä osa oikeata sodankäyntiä, mutta ei ole kivaa ensin hakea puolustusasemia tunnin ja sit saada sattumanvaraisesti kranaatista päähän.

Re: Pelit La 8.11

Posted: 09 Nov 2014, 21:55
by Bummeri
JoneKone wrote:Mun puolesta tykkistökeskitykset voisi myös jättää pois/vähemmälle TVT peleissä. Joo, ehkä osa oikeata sodankäyntiä, mutta ei ole kivaa ensin hakea puolustusasemia tunnin ja sit saada sattumanvaraisesti kranaatista päähän.
Älkää olko niissä samoissa asemissa kauaa. Epäsuora on Arma pelien suola ja sitä ei uskalleta käyttää tarpeeksi.

Ei mene siihen kykkimiseen vaan se on enemmän sitä että pyritään pysäyttämään vihollinen jalkaväellä ja tuhoamaan se tykistöllä.
Lisäksi tykistöllä saa ne "helpot" puollustus asemat nollattua.

En ymmärrä miksi ihmiset tykkää siitä että pelin voi voittaa kykkimällä paikallaan. Tuli ja liike pojat.

Re: Pelit La 8.11

Posted: 09 Nov 2014, 21:59
by Nummi
Bummeri wrote:
En ymmärrä miksi ihmiset tykkää siitä että pelin voi voittaa kykkimällä paikallaan. Tuli ja liike pojat.
+1

Re: Pelit La 8.11

Posted: 10 Nov 2014, 09:46
by JoneKone
Bummeri wrote:
JoneKone wrote:Mun puolesta tykkistökeskitykset voisi myös jättää pois/vähemmälle TVT peleissä. Joo, ehkä osa oikeata sodankäyntiä, mutta ei ole kivaa ensin hakea puolustusasemia tunnin ja sit saada sattumanvaraisesti kranaatista päähän.
Älkää olko niissä samoissa asemissa kauaa. Epäsuora on Arma pelien suola ja sitä ei uskalleta käyttää tarpeeksi.

Ei mene siihen kykkimiseen vaan se on enemmän sitä että pyritään pysäyttämään vihollinen jalkaväellä ja tuhoamaan se tykistöllä.
Lisäksi tykistöllä saa ne "helpot" puollustus asemat nollattua.

En ymmärrä miksi ihmiset tykkää siitä että pelin voi voittaa kykkimällä paikallaan. Tuli ja liike pojat.
Riippuu tosiaan miltä kantilta asian katsoo. Tykistön vaikutus on sellainen asia mihin ei juurikaan voi itse vaikuttaa millään tavalla ja yleensähän paras pelikokemus tulee siitä, että pystyy vaikuttamaan pelin tapahtumiin ja omaan kohtaloonsa edes jotenkin. Pelien käynnistyminen on yleensä äärimmäisen hidasta ja helpostin vierähtää 1 h ennen kuin edes peli on käynnissä, jos siitä vielä palkinnoksi tulee kranua päähän heti alkuun ilman ennakkovaroitusta niin ei oikein puhuta optimaalisesta pelikokemuksesta.

Lauantai kyllä toisaalta opetti sen, että dynaamista puolustustakin voisi yrittää ehkä enemmänkin? Ja ite kuolin ihan omaan virheeseen, siitä oppia ja jatkossa sitten taas fiksumpi.

Re: Pelit La 8.11

Posted: 10 Nov 2014, 15:14
by SpottedBill
Bummeri wrote: A1 B2 C3... merkinnät ovat minun mielestäni huono tapa maaston nimeämiseen.
Minä olen ollut vastuussa näistä merkinnöistä. Tavoitteena ollut nimenomaan kokeilla erilaisia metodeja ja katsoa mikä toimii. A, B ja C yhdistettynä tarkentavaan numerointiin on ollu joko joku tasa tai esim. A-kohteen ympäristöön merkitty maaston kohta.

Ihan mielenkiinnolla kuulisin jonkun ehdotuksen siitä miten se pitäisi tehdä. Ryhmän toiminnassa käytettävät "lato mäellä" tai muut vastaavat maastoon sitovat menetelmät ei komentotasolla toimi, koska ohjeistetaan myös ilmaelementtejä jne.

Merkeille tuntuu kuitenkin suurimman osan mielestä olevan käyttöä. Jos ei haluta markkereita karttaan, täytyy tehdä joku yhteisön kattava linjaus aiheesta tai sitten pelaajien jotka eivät halua merkkejä karttaan pitää ottaa joukkueenjohtopaikkoja ja toteuttaa suunnitelma, sen koordinointi ja merkinnät omalla tavallaan.