Page 4 of 5

Re: ARMA 3 JOINT-OP - Operation Scandic Fury - 26.10.2014

Posted: 27 Oct 2014, 07:27
by Temppa
Oli ihan ok arma3 tehtävä

Plussat:
- acre1, antoi jotenkin tunnelmaa
- aseet, ei ollut mitään future tuubaa
- porukkaa oli kivasti
- jälkimmäinen tehtävä oli ihan ok

Miinusta
- Ensimmäinen osa tehtävästä, 2h vahdattiin tähtäimen läpi tyhjää.
- Joku bugi kaatoi arman kun otti laatikosta panoksia, kaks kertaa otin, kaks kertaa kaatui

Re: ARMA 3 JOINT-OP - Operation Scandic Fury - 26.10.2014

Posted: 27 Oct 2014, 07:41
by Alde
Pahoittelen, että jouduin poistumaan eilen kesken kaiken 3. ryhmän johdosta. Ei liittynyt mitenkään siihen hiljaisuuteen mitä koettiin. Meitsi itseasiassa tykkää kyl tommosesta rauhallisemmasta meiningistä kun ei kokoajan tartte juosta ympäriinsä.

Mutta kun lomalento lähtee niin sen kyydissä pitää olla kun on käsketty :)

Ihan oli tunnelmallista meininkii oli meillä etelän kukkulalla. Kranaatinheittimetkin taisivat saada tuhoa aikaisiksi separatistien riveissä. Ihan kiva kokemus itselleni näin ekaa kerta A3 peleissä. Kiitokset järjestäjille. Näitä coopeja on kyl aina kiva pelailla.

Re: ARMA 3 JOINT-OP - Operation Scandic Fury - 26.10.2014

Posted: 27 Oct 2014, 07:55
by Dowly
Hiukan toimintapitoisempi tehtävän eka osa olisi voinut olla, kun kyseessä kumminkin oli tehtävä jossa Suomen poijat olivat pinteessä ja Ruottin setien objektiivi oli meidät "pelastaa". En tiedä oliko vaan hiljaisempaa tuolla meidän sektorilla (OP Hiitola tais olla?), kyllä sitä ammuntaa kuului tasaiseen tahtiin muualta. Mutta ihan OK kokemus, vaikka jäikin tehtävän toinen osa väliin aikasen herätyksen vuoksi.

Re: ARMA 3 JOINT-OP - Operation Scandic Fury - 26.10.2014

Posted: 27 Oct 2014, 08:42
by madreizka
Mietin että oliko se tuon tehtävän syytä että osa porukasta koki FPS droppia.

Siellähän oli lentokentät ym. täynnä kaikennäköistä rekvisiittaa mitä ei kai edes kaikkea koskaan edes käytettykään. Eli viekö idlaavat autot ym. turhaa resursseja serveriltä kun zeus voisi niitä spawnata paikalle silloin kuin tarvitaan.
Lisäksi tehtävään olisi kannattanut varmaan portata joku removedead scripti, jälleen helpottamaan serverin taakkaa.

Re: ARMA 3 JOINT-OP - Operation Scandic Fury - 26.10.2014

Posted: 27 Oct 2014, 10:13
by JoneKone
Omasta puolesta myös pienet pahoittelut kakkosryhmälle siitä, että sessio jäi omalta kohdalta puoleenväliin. Hidas alku yhdistettynä perinteiseen äkkikuolemaan, sai jo valmiiksi väsyneen miehen mielen murtumaan.

Yleisesti:

+Alku lupaava ja hienosti organisoitu yhteistapahtuma (kaikki paikalle ja pelit melkein käyntiin kun pitikin... :) )
- FPS ja ison CO-OP:in haaste saada kaikille jotain mielekästä tekemistä. Tosin omalta kohdalta oli nyt vain muutenkin niin tiukasti buukatta viikonloppu takana, että muutenkin oli vaikeuksia päästä pelimoodiin.

Iso kiitos järkkääjille ja ehdottomasti uusiksi hieman optiomoidummalla tehtävällä!

- J

Re: ARMA 3 JOINT-OP - Operation Scandic Fury - 26.10.2014

Posted: 27 Oct 2014, 14:02
by Nummi
Ja 2.R urhoollisesta kämppimisestä löytyy matskua nyt tuolta.

Re: ARMA 3 JOINT-OP - Operation Scandic Fury - 26.10.2014

Posted: 27 Oct 2014, 14:06
by Kriel
Varsin mukavastihan tuo meni näin viestimiehen näkökulmasta, jotain pientä viilattavaa on teknisen toteutuksen puolesta ja jatkossa ei ehkä kannata pistää joukkueenjohtajan alaisuuteen ihan noin paljon eri toimijoita. SSG:n kanssa yhteistyö sujui mainiosti, vaikka ei tuo viestintä nyt ihan selkärangasta suomipelien jälkeen tulekaan. cTabin aktiivinen käyttö vähensi myös viestitarvetta ja loppujenlopuksi ainoastaan aikomusten välittäminen oli radioverkon kautta olennaista. Jatkosta sen verran, että tällaisen pelaajamäärän tehtävissä tulee (jatkossakin) olla dedikoitu GM ja komppaniatason komento.

Sen verran voisi noita ongelmia valaista, että käytännössä AI-yksiköitä ei voitu spawnata loputtomia määriä kerralla suorituskykyongelmien välttämiseksi ja tästä johtuen alkuun ei hirveää määrää joukkoja saatu. Lisäksi vastarinta reitillä kentältä FOB:lle oli odotettua kovempaa. Tämä lisäksi noin 2/3 part1 kuluttua jotain meni rikki ja uusia yksiköitä ei pystynyt enää spawnaamaan. AFI:n komentoelementti myös valitsi skenaarioon perustuen olla hyökkäämättä aktiivisesti lähimaastossa pyörivien vihollisten kimppuun, vaikka näistä jonkinlaisia havaintoja olikin.

----

BS3 signaller would like to thank AFI and SSG for successful joint operation. All parties performed their assigned missions as expected and the information exchange was handled admirably despite myself having serious lack of experience in the voice procedures used. AFI as a group also has quite little experience in using cTab but I'd say it's extremely valuable tool in these kinds of missions.

I'd suggest that the next joint operation should have some sort of company command element that handles the orders of infantry platoons and possible air or other heavy assets. Also the fps problem will be looked into more carefully and we have couple of suspects in mind which will be checked.

Re: ARMA 3 JOINT-OP - Operation Scandic Fury - 26.10.2014

Posted: 27 Oct 2014, 17:03
by Tikka
Sain tehtävän kuvauksesta sellaisen käsitteen, että fobilla on oikeasti kusiset paikat ja tarvittaisiin apua. Tehtävässä yksittäiset erisuunnista tulevat vihollisen partiot eivät onnistunee tätä toteuttamaan. Suurin puutos oli vihollisen epäsuora tuli, ei olisi kovin montaa kuulaa tarvinnut pudottaa, että tilanne olisi ollut huomattavasti hektisempi.

En ole itse ikinä pitänyt staattisista puolustustehtävistä, jos me oltaisiin levittäydytty laajalle alueelle fobin ympärille ja vetäydytty fobia kohden tarpeen tullen olisi tehtävä luultavasti ollut huomattavasti mielenkiintoisempi. Toinen vaihtoehto olisi ollut järjestää jotain partiointitoimintaa fobin ympärille.

Muita mietteitä:
- Respa, mikä järki on tuoda yksittäisiä taistelijoita takaisin taisteluun?
- Rakennelmia ja tyhjiä ajoneuvoja oli aika paljon, todennäköisesti yksi fps huonontaja
- Gamemastereita myös meidän omiin tehtäviin

Re: ARMA 3 JOINT-OP - Operation Scandic Fury - 26.10.2014

Posted: 27 Oct 2014, 17:13
by Makela
Oli ihan "jees" meininki, vaikka ensimmäinen tehtävä oli kestettävissä VAIN hyvän ryhmädynamiikan takia. Oli ihan mukavaa jauhaa kakkaa semmoset 3h Kentsun ja Dawgebin ja muiden 3R(oltiinhan me 3r?) jäsenten kanssa. Toinen osuus taas oli intensiivistä alamäki taistelua, jossa oli todella mukava taistelun tunnelma. Tätä tunnelmaa varmasti edesauttoi se, että Zeukset kävi itsekkin vähän ampuilemassa meitä, joten ei päässyt missään vaiheessa siihen "ne on vaan botteja" -tunnelmaan. Tätä lisää, vaikka saataisiinkin pienemmällä kokoonpanolla.

Re: ARMA 3 JOINT-OP - Operation Scandic Fury - 26.10.2014

Posted: 27 Oct 2014, 20:44
by Kriel
Yksittäisiä taistelijoita ei tuotu basesta, vaan yleensä sieltä tuotiin koko lastillinen. Ellen nyt ihan väärin laskenut, niin respanneita ukkoja tuotiin meidän asemiin 4 kertaa part 1:n aikana, jota kesti sen reilun 2h. En näkisi meidän aikaskaalassa mitään järkeä ruveta järjestelemään ryhmiä uudestaankaan, niin se menee joka tapauksessa siihen, että joihinkin ryhmiin tulee se yksittäinen äijä jostain. Eipä siinä, että tässäkään respasta olisi ollut varsinaisesti muuta hyötyä, kuin paikkaamaan pelaajakatoa. Meiltähän katosi varmaan 2 ryhmällistä porukkaa pelin aikana, mukaanlukien 2 RJ:aa ja PSG.

Epäsuora tuli vihollisen toimesta olisi ollut pop.