Page 8 of 8

Re: A2 COOP: Annexum Crimeae 1994 (ke 24.09.2014 klo 19)

Posted: 26 Sep 2014, 00:52
by ilee
Mikäli vastapuoli olisi käyttänyt tykistöä niinkuin luvattiin, VÄITÄN että lopputulos olisi voinut olla hyvin erillainen. A5 asemat olisi menetetty hyvin nopeasti jos siihen raunioille olisi tullut raskas tykistökeskitys. Tämän tapahtuessa 2. ryhmä olisi päässyt iskemään vihollisen sivustaan ja näin ollen mukaan taisteluun.

Olen hyvin pettynyt että vastapuolelta ei tullut yhtään tykistötulta. Tietääkö viisaat miksi?

Jonkin verran HAC:in tykistön käyttöä testanneena voin sanoa että se käyttää sitä erittäin tehokkaasti.

Re: A2 COOP: Annexum Crimeae 1994 (ke 24.09.2014 klo 19)

Posted: 26 Sep 2014, 02:10
by TugeX
ilee wrote:Olen hyvin pettynyt että vastapuolelta ei tullut yhtään tykistötulta. Tietääkö viisaat miksi?


Lyhyesti: Serverin FPS, maasto ja maataistelukoneet

Pitkästi (todennäköiset syyt):
Servun fps oli taistelun alettua noin 2 (headless 6-8), tästä johtuen AI ei reagoinut täysin odotetulla nopeudella ja HAC:ista erillinen tykistöskripti FAW ei käytännössä toiminut koska sleepit yms. venyi tolkuttomasti. Myös oma tykistö kusi koska samat sleepit ja serverin fps. AI:ta taisi olla yksinkertaisesti liikaa kun pelaajia oli yli 60. Olemassa oleva AI taas toimi erityisen tehottomasti koska hyökkäsi pääosin solaa pitkin ja 1.R:n miehittämät rauniot oli sille kova pala (lähitaistelu tunnetusti ei ole vahvimpia puolia). Samaan aikaan maataistelukoneet tuhosi vihollista solaan tai matkalle sinne. AI toimii huomattavasti tappavammin jos maasto on suhteellisen tasaista ja sillä on mahdollisuus nähdä pelaajat etäämmältä, eikä pelaajilla ole vastaavaa kovaa suojaa mistä napsia vihollista yksi kerrallaan tykistön uupuessa (tästä vinkki muille tehtäväntekijöille). AAR:ää katsellessa myös näki selvästi kuinka lentokoneet veti AI:n huomion ja tulen puoleensa, koska juuri muitakaan pelaajia ei ollut näkyvillä.

Tehtäväntekijänä jäi tästä pieni pettymys, kuitenkin muuten fiilis oli komentopaikalla 5/5.

Respa-aika oli tosiaan liian pieni (huolto toimi liian tehokkaasti prkl). Kuitenkin tämmösessä tehtävässä jossa on odotettavissa vihollisen tykistöä ja odotettu peliaika päälle 2 tuntia, on jonkun tason respa mielestäni oltava. Hyvä kompromissi vois olla jo mainittu pakotettu respa kun joku tavoite/tasa on saavutettu tai menetetty. Skriptihelvetin optimoinnin kannalta paras vaihtoehto olis jos respa tapahtuis välittömästi baseen odottamaan kuljetusta mielekkään odotustekemisen kera mutta vaarana on perseilyn eksponentiaalinen kasvu ajan suhteen (bänniä vaan). Suomeksi mahdollisimman vähän liikkuvia osia jotka voi kusta pelaajilla tai servulla respan(kamojen)/spektaattorin kanssa. Muutamia kommentteja olikin monistuneista radioista ymsyms. Pelaamme valitettavasti Armaa joten yleensä jokin asia menee vikaan.

Re: A2 COOP: Annexum Crimeae 1994 (ke 24.09.2014 klo 19)

Posted: 26 Sep 2014, 13:16
by Kriel
Niitä respaukkoja raahattiin etulinjaan vähän reilu 30 kappaletta. Tämä lisäksi vaunumiehistöt ajoivat uudet vaununsa. Huolto kyllä toimi ainakin omasta näkökulmastani tehokkaasti ja meille ei sattunut mitään ikäviä yllätyksiä (vihollista matkalla, autolla ulos tieltä jne.), jos moisia olisi ollut, niin eipä niitä täydennysmiehiä olisi saatu perille ihan niin helposti.

Re: A2 COOP: Annexum Crimeae 1994 (ke 24.09.2014 klo 19)

Posted: 26 Sep 2014, 15:28
by Aspirant
Puolustus Coop-tehtävässä olisi kyllä ideaa, jos respawn taphtuisi vasta kun vetäydytään/vetäydytty seuraavalle tasolle.

Re: A2 COOP: Annexum Crimeae 1994 (ke 24.09.2014 klo 19)

Posted: 28 Sep 2014, 00:53
by madreizka
Videoita ottaneet, laittakaa ihmeessä johonkin nähtäville.

Re: A2 COOP: Annexum Crimeae 1994 (ke 24.09.2014 klo 19)

Posted: 28 Sep 2014, 23:45
by Nummi
madreizka wrote:Videoita ottaneet, laittakaa ihmeessä johonkin nähtäville.

Oma materiaali jäi vähän...no se on vähän meh. Ei mitään toimintaa oikeastaan koko pelin aikana paitsi muutama häröily vihollisen kevytpanssareiden läheisyydessä. Ja materiaali jäi kesken koska jouduin lähtemään peleistä ennen loppua.