Page 7 of 8

Re: A2 COOP: Annexum Crimeae 1994 (ke 24.09.2014 klo 19)

Posted: 25 Sep 2014, 08:18
by Paavo
FT_ wrote:2R Sinkomiehen näkökulmasta tehtävä koostui kutakuinkin seuraavasta:

85% tyhjään metsään tuijottelua (ei edes ainuttakaan jänistä, mikä oli vähän pettymys..)
13% tyhjässä metsässä juoksemista
0.5% vilahdus vaunusta joka tuhoutui noin nanosekunnissa omien toimesta
1.5% vaunun tuhoamista singolla ja sekin onnekkaan asemista "eksymisen" seurauksena..

Saldo: 0 laukausta rynkyllä, 1 laukaus singolla, 1 tuhottu vaunu..

Noh.. aina ei voi voittaa

Kiitos Hoxzerille juttuseurasta.. :D
Summaa aika hyvin 2.R tapahtumat. Kiitos kuitenkin ryhmälle ja avustavalle vaunulle hyvästä effortista. Ryhmän toiminta oli mielestäni erittäin asiallista!

Tehtävän alkupuoliskolla 2.R:llä oli jokin hyvin hämärä kontakti A6 alueella, jonka johdosta taisi pari kolme jätkää pudota. En vieläkään tiedä että mitä siellä tapahtui, mutta irtaantuminen ja haavottuneiden paikkaaminen yms. onnistui hyvin. Erityiskiitos Johnnylle erinomaisesti partionjohtamisesta ja poistumiseni jälkeen ryhmänjohtamisesta.

Tapahtumasta vielä: ARMA osaa aina yllättää jollain tavalla, ja tällä kertaa se yllätti AI:n osalta. Toivottavasti näitä coop eventtejä järjestetään useammin, koska näissä on aivan uskomattoman hyvä fiilis kun pääsee isolla joukkueella tukielementteineen tekemään yhteistyötä. Tällaista pelaamista varten ARMA on mielestäni tehtykin!

Olisi hienoa nähdä enemmänkin näitä yhteiscooppeja Kuikan ja FJT:n kanssa. Aivan sama kenen servulla pelataan!

Re: A2 COOP: Annexum Crimeae 1994 (ke 24.09.2014 klo 19)

Posted: 25 Sep 2014, 08:58
by JoneKone
Sen verran pitää kuitenkin todeta, että selvästi tässä pelityylissä on potentiaalia, ja käsittääkseni siellä missä oli tekemistä niin oli hyvä meininki. Respa ja Jip on silleen armolliset, että Arma kun on mitä on (AI ampuu lonkalta 400 m puskan läpi otsaan), niin on edes vielä joku tapa palata peliin semirealistisesti (täydennyksinä tjs). Itse haavoituin kaksi kertaa (kiitos Paavolle paikkaamisesta ja evakuoinnista), mutta sen sijaan että olisi vain toivonut respawnia niin tein kaikkeni, että pysyn pelissä mukana. Eli sanoisin, että aika moni välttää respaamista ihan viimeiseen asti ja että tuolla "täydennys"-logiikalla ei pitäisi kenenkään immersio kärsiä liikaa.

Sitten. Toinen kielletty topikki... Kun eilen taas tuli todettua, että se AI hyökkää vähän tyhmästi niin olisiko mitään järkeä heittää muutama pelaaja sinne sekaan? Käsittääkseni Cobrat oli lennellyt ihan miten sattuu jne. niin pelaaja Cobran, tankin tai JV ryhmän puikoissa voisi muuttaa tilannetta kaikkien kannalta realistisemmaksi? (Jos kasa tankkeja on lahdattu samaan risteykseen niin siitä ei varmaan kannata enää yrittää?)

Re: A2 COOP: Annexum Crimeae 1994 (ke 24.09.2014 klo 19)

Posted: 25 Sep 2014, 09:29
by Eddie
Taistelu tuntui keskittyvän A5 pisteelle jossa 1R ja JIP Reservi sai ampua lähes yhtä soittoa, parhaillaan käsikranaatti etäisyydeltä. Huolto toi lisää ammuksia, vaunut vahtivat sivustat, tulenjohto tiputteli murkulaa vihollisen jalkautumisalueelle ja CAS piti ilmatilan puhtaana vihollisen koptereista, sain selville että vihollisella oli ollut koptereita vasta AARää katsellessa. Parissa kohtaa tuli sekaannusta kun pelaajat oli keränneet vihollisen ATtä ja AAta ja ilman kiikareita oli mahdotonta sanoa oliko omia vai ei, mutta ilmeisesti teamkilliä tuli vähän jos ollenkaan. Kaikenkaikkiaan hyvää settiä pelaajien osalta.

Ja sitten huonot puolet. AO oli ehkä lian kapea ja mahdoton läpäistä, mutta kukapa ois arvannut että kaikki slotit tulee täyteen ja kaikki palikat osuisi kohdilleen. Radiot bugasi ja kuulin kanavasta riippumatta vain 1Rn keskustelua, mutta directi toimi ja se on oleellista. Medical systeemi on kyllä jees, jotenkin tuntui että lämäreillä ei ollu töitä koska joko jampat kuoli samantien tai healasivat itse itsensä. Koskaan ei tarvinut evakuoida haavoittuneita JSPlle mikä ois tuonut vaihtelua rinteillä makailevien AIn silmittömään lahtaamiseen.

Ai niin ja Bill pitää vielä reforoida erikseen. Selvää on että strategia toimi hyvin koska voitto oli niin selkeä. Ennalta määrätyt pisteet oli hyvä idea ja tulisi ottaa vakiokäyttöön, mikään ei ole helpompaa kuin kutsua tykistösulku suoraan pisteelle K2 tai ilmoittaa että vihollinen on pisteiden A6 ja A7 välissä. Selkeys ja ennaltasuunnittelu johtamisessa on valttia, vaikka radiot olisi laitettu pois päältä ja kommunikointio olisi hoidettu juoksuttamalla lähettejä komentopaikalta ryhmille lopputulos olisi ollut varmasti hyvin samankaltainen. Vaikka JIP reservillä ei varsinaista tehtävää ollutkaan tehtävän keskivaiheella niin tiesin mistä sellaisen tarvittaessa saisin.

Re: A2 COOP: Annexum Crimeae 1994 (ke 24.09.2014 klo 19)

Posted: 25 Sep 2014, 09:32
by JoneKone
Paavo wrote:
Tapahtumasta vielä: ARMA osaa aina yllättää jollain tavalla, ja tällä kertaa se yllätti AI:n osalta. Toivottavasti näitä coop eventtejä järjestetään useammin, koska näissä on aivan uskomattoman hyvä fiilis kun pääsee isolla joukkueella tukielementteineen tekemään yhteistyötä. Tällaista pelaamista varten ARMA on mielestäni tehtykin!

Olisi hienoa nähdä enemmänkin näitä yhteiscooppeja Kuikan ja FJT:n kanssa. Aivan sama kenen servulla pelataan!
^Samaa mieltä! Lisää näitä vaan!

Re: A2 COOP: Annexum Crimeae 1994 (ke 24.09.2014 klo 19)

Posted: 25 Sep 2014, 11:00
by JoneKone
Spämmin puolelle mennään jo melkein, mutta siis. Olisiko mahdollista saada muutama AAR kuva tännekin? jos niistä saa mitään selvää silleen yleisellä tasolla? varmaan muitakin kiinnostaisi tietää miten peli eteni.

Re: A2 COOP: Annexum Crimeae 1994 (ke 24.09.2014 klo 19)

Posted: 25 Sep 2014, 18:04
by TugeX
AAR ohjelma:
http://armafinland.fi/forum/viewtopic.php?f=16&t=417

Oikea AAR tiedosto on aar_2014_09_24.7z

Re: A2 COOP: Annexum Crimeae 1994 (ke 24.09.2014 klo 19)

Posted: 25 Sep 2014, 19:07
by Junnu99
TugeX wrote:AAR ohjelma:
http://armafinland.fi/forum/viewtopic.php?f=16&t=417

Oikea AAR tiedosto on aar_2014_09_24.7z
Kuolemani jälkeen en itteäni enää nähnyt vaikka muut respanneet näkyikin...

Re: A2 COOP: Annexum Crimeae 1994 (ke 24.09.2014 klo 19)

Posted: 25 Sep 2014, 19:18
by Bummeri
Lentokoneet ja oma tykistö oli tosi siistiä.
Harmi että AI puski kuin gerbiilit mereen hukkumaan tuohon samaan pisteeseen linjoissa.

Minä en kyllä tykkää noista pitkistä tehtävistä jossa on respa. Varsinkin nyt se täydennysten nopeus oli aika suuri. Tympeää se respa ralli. Mielummin pelaisin lyhyempiä jossa kuolema on kuolema. Tai sitten sellaista jossa täydennykset tulee kun joku tavoite on saavutettu tai menetetty ja niitä pyydetään ja voidaan järjestäytyä uudestaan kunnolla.

Re: A2 COOP: Annexum Crimeae 1994 (ke 24.09.2014 klo 19)

Posted: 25 Sep 2014, 21:25
by madreizka
Bummeri wrote:Lentokoneet ja oma tykistö oli tosi siistiä.
Harmi että AI puski kuin gerbiilit mereen hukkumaan tuohon samaan pisteeseen linjoissa.

Minä en kyllä tykkää noista pitkistä tehtävistä jossa on respa. Varsinkin nyt se täydennysten nopeus oli aika suuri. Tympeää se respa ralli. Mielummin pelaisin lyhyempiä jossa kuolema on kuolema. Tai sitten sellaista jossa täydennykset tulee kun joku tavoite on saavutettu tai menetetty ja niitä pyydetään ja voidaan järjestäytyä uudestaan kunnolla.

Itse en paikalle päässyt mutta respatehtävät menevät nopeasti grindaamiseksi, se on totta.
Mutta järjestäytyminen on varmasti hoidettavissa kunhan johto saa sen toimimaan, vaatinee reeniä?
Eddie wrote: Ja sitten huonot puolet. AO oli ehkä lian kapea ja mahdoton läpäistä, mutta kukapa ois arvannut että kaikki slotit tulee täyteen ja kaikki palikat osuisi kohdilleen. Radiot bugasi ja kuulin kanavasta riippumatta vain 1Rn keskustelua, mutta directi toimi ja se on oleellista. Medical systeemi on kyllä jees, jotenkin tuntui että lämäreillä ei ollu töitä koska joko jampat kuoli samantien tai healasivat itse itsensä. Koskaan ei tarvinut evakuoida haavoittuneita JSPlle mikä ois tuonut vaihtelua rinteillä makailevien AIn silmittömään lahtaamiseen.
Olikohan ACRE plugari heittänyt voltit?
Hyvä pointti tuo että jos on taskut täynnä morfiinia ja epiä niin lämärit jää monesti toimettomiksi.

Re: A2 COOP: Annexum Crimeae 1994 (ke 24.09.2014 klo 19)

Posted: 25 Sep 2014, 22:17
by Keneraali
Olisin toivonut viholliselta pahempaa hyökkäystä, suoraan sanottuna murskaavaa. Tykistö olisi voinut lähestyä ja ylittää asemat, jonka jälkeen vihollista olisi tullut niin perkeleesti. Serveri taisi vähän ottaa itseensä, tiedä sitten pitikö hyökkäyksen olla pahempi.

Mutta tappavammalla hyökkäyksellä, käytännössä pakotetaan vetäytymään seuraaville pisteille, vihollisen vallattua alueita voisi resparalli alkaa. Samanlailla kuin pelaajat hyökkäisi, eli tavoitteessa respat, tässä vain vihollisen saavutettua tavoitteet.


Itse olin 03:n ampuja, kerran kuoltiin. Lyhyt video kuolemisesta -> https://www.youtube.com/watch?v=Pbp2DV-pi0w. Videolla vasemmassa laidassa näkyy cobra nousemassa, jota ei tietenkään nähty kun komentaja kuollut ja etsittiin vihollisen vaunua, joka oli meidän edessä alarinteessä. Cobra ilmeisesti spawnasi rannan tuntumaan, nousi ja ampui. Tehokasta, kerrankin.

Kaikenkaikkiaan meillä oli mahtava meininki, vaikka hiljaisemmalla sektorilla olimmekin. Vaunu toimi, ryhmä toimi. Lisää. Ensimmäistä kertaa, tai ainakin hyvin pitkään aikaan, tuli oltua vaununampuja. Voi vaan todeta että mikään ei voita jalkaväki ryynäämistä ;P