First I would like to thank all none Finns who were on our side making our side stronger.
Without you guys we woudnt have had a slightest chance! I hope you guys had atleast some fun!
Thank you!
I would also like to thank WoG for hosting the event! Also I do admire every WoG players level of skill and how well you performe in these big games!
Feels like 1 WoG player equals 10 Finns
-Mielestäni meidän ei tule jatkossa järjestää yli joukkueen kokoisia pelejä (korkeintaan vahvistettu joukkue), pelaajat ei kerta kaikkiaan riitä.
Seuraavaan TvT tapahtumaan toivoisin AFI:lta max 40 slottia. Ei jäänyt hyvä maku ulkomaanvahvistuksista, liikaa säätämistä alussa slottien + tehtävän aloitus venyi tolkuttomasti heistä johtuen.
Ja kuulemma briiffissä ja itse tehtävässä oli englannin kieli ko. joukkueessa unohdettu ja vedetty vain venäjäksi.
-Oli hieno nähdä että Afilaiset (termi sisältää myös Kuikka&FJT&YIT ym.) saapuivat ajoissa paikalle ja mitään suuria teknisiä ongelmia ei ollut modien kanssa. Ikävä asia oli kuitenkin se että etukäteen ilmoittautuneita Afilaisia oli enemmän kuin mitä itse peleihin saapui, aiemmin trendi on ollut toiste päin.
-Minulla oli lisäksi vaikea löytää 2 joukkueenjohtajaa, kiitos Keballe ja Oraclelle siitä että he lupautuivat tehtävään. Tästäkin syystä 1 joukkueen TvT olisi jatkossa parempi (jos minä ja Keba ainoat jotka ko. tehtävää haluavat vetää).
-Toivoisin että jatkossa tapahtumaa varten järjestetään etukäteen ainakin yhden modien + radioiden testaus ja opastus tapahtumaa varten.
Wogille palautetta, siitä että ottivat TFR:n käyttöön serverillä vastatapahtumapäivänä... e
-Jatkossa toivoisin myös WoG:ilta sen että he isäntinä antaisivat vierailijoille tarvittavan ajan saada asiat teknisesti toimimaan tehtävän alussa ja kun vieraat ovat valmiina niin basesta saisi poistua.
Ymmärrän että teidän normi peleissä on suuri merkitys sillä kuka kerkeää strategisiin paikkoihin ensimmäisenä, mutta sama konsepti ei minusta tunnut näissä vieras peleissä järkevältä.
Rushiminen olisi minun mielestäni aloitettava vasta sitten kun molemmat puolet ovat valmiina liikkumaan.
Pääsimme 1km ulos basesta ennekuin kuolimme väijytykseen ja komppania oli tässä vaiheessa jo hajallaan syystä että oli lopulta liian kiire päästä basesta pois kun muuhun oli käytetty liian paljon aikaa, että homma meni juosten kusemiseksi ml. minulta.
-SThud, en usko että oli tarkoitus käyttää SThudia, voin toki olla väärässä. Wogilla aika jyrkät mielipiteet ko. modia kohden.
-Radio, toimivat erittäin hyvin kunhan lopuksi taajuudet oli saatu oikeaksi, otan täyden vastuun siitä että radioiden kanssa oli niin paljon säätämistä, luulin että ne toimivat samanlailla kun Arma3:sessa (eli ei tarvitse taajuuksien kanssa kikkailla).
Tämä asia olisi kuitenkin ollut vältettävissä jos olisi ollut radioiden testi tapahtuma...
Mielestäni radio toimi kuitenkin lopuksi niin hyvin, että mielestäni voisimme jopa harkita ACRE:sta siirtymistä TFR:ään myös ARMA2:sessa. Perustelu: Näin radioiden toiminnollisuus olisi lähes sama Arma2:sessa kun Arma3:sessa.
Pidän TFR:än parhaimpana ominaisuuksina sitä että voit olla kahdella erikanavalla samanaikaisesti.
-Toivoisin jatkossa WoGilta myös hieman rohkeutta tehdä täysin uudet tehtävät tapahtumaa varten.
1. Tehtävä:
-Olin pitänyt etukäteen briiffin Joukkueenjohtajille, olisin toivonut että joukkueen briifi olisi pidetty suoraan koko joukkueelle eikä vain johtajille.
Nyt kuulin monelta palautetta ensimmäisestä tehtävästä että eivät oleet ollenkaan tietoisia mikä oli ryhmän taikka joukkuen tehtävä sekä taisteluajatus.
(Pistetään tämä kuitenkin minun piikkiini, mainitsin toiveeni ehkä liian epäselvästi... meni oma aikani&keskittymiskyky 2J kanssa.)
-Toshka, oliko tehtävä varmasti oikea versio? koska mielestäni mainitsit että kartat oli lisätty jokaiselle, mutta näin ei ollut...
2. Tehtävä:
-Hyvä osoitus siitä miksi en toivoisi yli 40pelaajan tehtäviä jatkossa, ei ollut hyvä kombinaatio että pitkässä puhuttiin Suomea, Englantia sekä Venäjää.
Lopuksi
-Uskon että aika monella oli sama tunne kun minulla, etenkin 1. Tehtävän aikana. Että ei enää koskaan WoG yms. TvT pelejä.
Oli nimittäin niin monta asia jotka ei mennyt niin kuin pitäisi, esim. se että Komp. päällikkö ja 1J. johtaja kuolivat ensimmäisenä vihollisen väijytykseen kun olivat päässeet 1km ulos basesta, hieno alku (lopun alku) tehtävälle…
Mutta, toivoin että tästä huolimatta porukka ei menetä toivoa. Voin taata että tulemme kiinnittämään kehitystiimissä erityisesti huomioita siihen että järjestämämme pelit olisivat onnistuneita.
Uskon 100% että pystymme järjestämään ulkomaalaisten yhteisöjen kanssa toimivia pelejä, tarvitsemme kuitenkin myös jatkossa teidän osallistumistanne tapahtumiin!
Toshka, onnistuuko WoGin kanssa n. 30-40vs 30-40 pelien järjestely vai pitääkö näitä AFIvsWoG pelejä järjestää seuraavan kerran kun koemme aika että AFI on kypsä saamaan 75vs75+ pelit toimimaan?
PS. WoGin kurinalaisuus oli kyllä ihailtavaa, ryhmät mallittivat odottaa 2tuntia samaa sektoria kytäten vaikka sieltä ei tullut koko pelin aikana mitään vihollista. Lopuksi kurinalainen puolustus kannatti kun Jontti sankari oli päässyt(eksynyt) vihollisten linjojen läpi.