20.7 AFI vs WOG (ARMA 2)

Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: 20.7 AFI vs WOG (ARMA 2)

Post by Bummeri »

Servulle ei pääse testaamaan koska valittaa että pitäisi olla fallujah ?

Wogilla on serverillä valittuna missio nimeltään hurt locker, voisiko toshka laittaa jonkun mission päälle mihin tälläkin modisetillä pääsee?

EDIT: joku kävi jo vaihtamassa sen, nyt pääsee.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Toshka
Posts: 13
Joined: 26 Nov 2013, 16:20
Location: Helsinki
Contact:

Re: 20.7 AFI vs WOG (ARMA 2)

Post by Toshka »

JUU
ImageImageImageImage
MakaZan
Posts: 84
Joined: 01 Feb 2014, 13:47

Re: 20.7 AFI vs WOG (ARMA 2)

Post by MakaZan »

MakaZan wrote:WOG:n servulla ei radio toiminut. Muuten käynnistyi ok. Elikkäs en saanut pitkää radiota auki selästä enkä autosta, enkä myöskään puhutta niille. Tiiä sitten mistä johtuu, mutta joku muukin voisi käydä testaamassa? Itsellä käytössä 3.0.13.1 TS ja WOG:n repo juuri uudelleen asennettu.
Ja radio toimii taas!
Koppari
Posts: 12
Joined: 31 Mar 2014, 20:30

Re: 20.7 AFI vs WOG (ARMA 2)

Post by Koppari »

Tuun mukaan jos vielä ehtii.
Tikka
Posts: 993
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Re: 20.7 AFI vs WOG (ARMA 2)

Post by Tikka »

Koppari wrote:Tuun mukaan jos vielä ehtii.
Vielä ehtii, WOGin tessuun vaan.
Koppari
Posts: 12
Joined: 31 Mar 2014, 20:30

Re: 20.7 AFI vs WOG (ARMA 2)

Post by Koppari »

Jees, pitää ladata tää repo vaan ensin. Jos en ehi niin tuun toiseen peliin.
Tikka
Posts: 993
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Re: 20.7 AFI vs WOG (ARMA 2)

Post by Tikka »

Replay ohjelma

Ensimmäinen tehtävä
Toinen tehtävä

Vasemmassa yläkulmassa nappi replayn lataamiseen.
User avatar
YIT_Bandit
Posts: 52
Joined: 28 Aug 2013, 20:02

Re: 20.7 AFI vs WOG (ARMA 2)

Post by YIT_Bandit »

Ensimmäinen tehtävä meni heti startissa (heti sen kymmenen minuutin härväysjakson ja siirtymisen jälkeen) käsilleen kun jäätiin LAV:n tuleen sekä jalkaväkituleen, josta seurasi kymmenen minuuttia epätoivosta haahuilua, joka päättyi oman bemarin löytämiseen, siirtymiseen ja kuolemaan. Ei mitään sanottavaa siitä henkilökohtaisella tasolla - ainoastaan, että spektajärjestelmä, missä kuulet kaikki - paitsi pelissä olevat tietysti - ja pystyt seuraamaan kaikkia on vähän.. vanhanaikaista ja kankeata. Notesitkin olisi kiva olla - vaikka kahden rivin käännös, mitä tehdään ja millä sitä suoritetaan riittäisi hyvin englanniksikin. Radio-ongelmista en tiedä muutakuin että bemarimiehistö ei ollut saanut ketään kiinni varttiin loppuvaiheessa.

Toinen tehtävä oli huomattavasti parempi. Tosin eipä ollut sitä Sergeitä puolella, mitä luvattiin ja itkojakin oli käytössä tasan yksi kappale joten Hueyt toimikin aika vapaasti. Sanotaan näin, että neljän kopterin hätyyttely 50 paukun kannuilla oli suhteellisen haastavaa kun yritti saada vielä selkoa suunnista mitä radiolla huudeltiin mistä seuraava pulu tulee kohti (eipä tosin sitten loppuvaiheessa toiminut enää locali, eli omaa juoksi ohi mutta mihinkään ei kukaan vastannut, radiossakin oli aika hiljaista ja sitten JV jyräsi molemmilta puolilta). Ei se mitään, rentouttavaa se silti oli ja kokoajan oli kädet täynnä ja vaikkei yhtäkään kopteria saatu alas, mutta ns. "vittuiluaspekti" oli omaa luokkaansa - parin osuman jälkeen lähes jokainen lätkäisi puidenlatvojen tasalle ja pöristeli kotiapäin.

Sellaista, lisää porukkaa tarttisi, kesäkautena näitä on aina vähän paha järjestää, syksymmällä sitten lisää. Mikäs niitä alaskanvahvistuksia ottaessa, jos vaan osaisivat/puhuisivat englantia, IMHO.

Ainiin ja lisää tykistöä tehtäviin olisi kiva. Ja ne kartat jokaiselle..
People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people
Audi, vide, tace, si vis vivere in pace
In Soviet Russia, Government Criticizes You!
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: 20.7 AFI vs WOG (ARMA 2)

Post by Bummeri »

Yleistä:

- Repo toimi hyvin. Kiitos Tikka (ja muut?). Kuulin että ulkomaisille oli myös tarjottu tätä asennus mahdollisuutta, olivat sanoneet "play with shit", nyt voidaan vastata "play with nothing".

- Oliko SThudin tarkoitus olla repossa? Sopan mukaan kyllä. Jos näin on, olisi se ensikerralle hyvä saada. Myöskin ST interact (helpottaa sitä slottausten kanssa venklausta).

- Kuten osa jo kuuli kun avauduin slottauksesta, mielestäni se on aika sekavasti toteutettu tähän mennessä. Eikö voida tehdä niin kuten normaaleissa viikkopeleissä. Johtaja ohjastaa ja keulijoille sanotaan ettei keuli. Mennään kohta kohdalta. Täytetään ne ryhmät, eikä aleta mitään virittelyjä että otetaan tuolta tuo ase ja tuolta tuo ja sitten jeesusteipillä koko homma kasaan. Uskon että vaikka sinne saisikin sen yhden lisäsingon, ei se kerkeä mitään vaikuttaa koska vihollinen kerkeää jo siinä aikana kun me järjestäydytään, ottaa maaston kohdat haltuun.

- Notesit. Uskoakseni Wogilla on kielimiehiä, jotka osaisi kääntää ne 2 pelattavan tehtävän notesit englanniksi edeltävällä viikolla. Slotit olikin kivasti jo käännety englanniksi, kiitos siitä. Lisäksi käytössä olevista ajoneuvosita pitäisi saada selvä lista näkyville, jossa näkyy niiden aloituspaikka, sekä paljonko ne vetää miehiä.

- Brieffi aika täytyy käyttää tehokkaammin. Aikaa oli paljon, mutta venäläisiltä tehtävästä kyselyyn hukkui tolkuttomasti aikaa, eikä tiedotkaan aina olleet oikeita. (missä sergei?). Lisäksi brieffit kaipaavat johdonmukaisuutta lisää, jotta niitä olisi helpompi seurata. Viestiperusteet on hyvä tehdä ennakkoon kartalle. Radioiden taajuusalueet täytyy saada jostain näkyville että viestiperusteista saadaan toimivat ja radiot menevätkin merkityille taajuuksille.

- Radiot toimivat huomattavasti paremmin. Menisin jopa sanomaan että ainoa ongelma oli käyttäjäongelma, jotka johtuu kokemattomuudesta. Radioihin olisi hyvä saada engalnniksi tooltipit, joissakin ne taisi jo olla.

- En tiedä millä persuteella karttoja oli pelaajilla, mutta ainakin partion ja ryhmänjohtajille ne pitää olla.

- Lisää näitä tapahtumia! Me tarvitaan paljon lisää kokemusta että nämä asiat alkaa rullaamaan, WOGilla myös.

1. Tehtävä

- Olin 1.J tiedustelu partio jolle oli alistettu bemari. Basesta päästiin vasta 9 ja puolen minuutin kuluttua liikkeelle. Saatiin tikan (Vaunu) kanssa homma pyörimään hyvin. Edettiin alle kilsan päähän kohteesta. Tuhouduttiin ja tuhottiin yksi partio viholliselta. Omien kanssa ei minkäännäköistä yhteistyötä ja joukkueen komentoketju katkesi lähes heti alkuun.

- Brieffin aikana ei saatu selkeää jakoa että miten tiedustelu jakautuu tehtävän alettua.

- Omat joukot olivat liian hajallaan ja emme pystyneet tukemaan toisimme yhtään. Sama oppitunti mikä Dry Riverissä. Jos hyökkäät hajautettua vihollista vastaan alivoimalla, Tiedustele hiljainen reitti lähelle kohdetta ja puske siitä voimalla läpi. Toivottavasti vastustajan kometoketju menee poikki ennekuin ympäröivilta alueilta vihollinen pääsee sivustoihin.

2. Tehtävä

- 4.R alueen itälaidalla. Ei ajoneuvoa, tehtävässä ankara stamina asetus päällä. Brieffin aikana sain selvän tehtävän. Liikeellelähtö kesti 4 ja puoli minuuttia. Tehtävänä oli edetä alueen eteläpuolelle risteykseen ja ottaa se haltuun. Ensimmäinen stamina tauko pidettiin 700 metrin jälkeen. Seuraava toiset 300 metriä. 15 minuutin aikana edettiin alle 2 kilometriä. Pästiin kohteelle ja vihollinen oli jo jatkanut risteyksestä eteenpäin. Vihollisen kopterit pörräsivät jatkuvasti meidän päällä joten oli pakko toistuvasti pysähtyä. 20 minuutin päästä saatiin vihollisen perä kiinni ja kopteri vaikutti havainnen meidät. Juostiin vihollisen ryhmän tuntumaan ja avattiin tuli. Tapettiin vajaa ryhmä ja tuhouduttiin myös itse siihen.

- Kopterien vapaa pörräys matalalla ja rankka stamina esti liikkumisen.

Heittimet

Jos se YIT niitä haluaa käyttää niin olisihan se kiva lisä missioon. Olisi myös kiva sitten että YIT pohtia ennakkoon miten tulenjohto, tulikomennot ja viestintä heittimelle tapahtuu. Voisitte jopa kirjottaa jotain ylös, niin ei mene sitä kallista brieffi aikaa siihen. Jos näitä nyt tulee siis.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Aspirant
Posts: 1029
Joined: 28 Sep 2013, 10:20

Re: 20.7 AFI vs WOG (ARMA 2)

Post by Aspirant »

First I would like to thank all none Finns who were on our side making our side stronger.
Without you guys we woudnt have had a slightest chance! I hope you guys had atleast some fun!
Thank you!

I would also like to thank WoG for hosting the event! Also I do admire every WoG players level of skill and how well you performe in these big games!
Feels like 1 WoG player equals 10 Finns :P

-Mielestäni meidän ei tule jatkossa järjestää yli joukkueen kokoisia pelejä (korkeintaan vahvistettu joukkue), pelaajat ei kerta kaikkiaan riitä.
Seuraavaan TvT tapahtumaan toivoisin AFI:lta max 40 slottia. Ei jäänyt hyvä maku ulkomaanvahvistuksista, liikaa säätämistä alussa slottien + tehtävän aloitus venyi tolkuttomasti heistä johtuen.
Ja kuulemma briiffissä ja itse tehtävässä oli englannin kieli ko. joukkueessa unohdettu ja vedetty vain venäjäksi.

-Oli hieno nähdä että Afilaiset (termi sisältää myös Kuikka&FJT&YIT ym.) saapuivat ajoissa paikalle ja mitään suuria teknisiä ongelmia ei ollut modien kanssa. Ikävä asia oli kuitenkin se että etukäteen ilmoittautuneita Afilaisia oli enemmän kuin mitä itse peleihin saapui, aiemmin trendi on ollut toiste päin.

-Minulla oli lisäksi vaikea löytää 2 joukkueenjohtajaa, kiitos Keballe ja Oraclelle siitä että he lupautuivat tehtävään. Tästäkin syystä 1 joukkueen TvT olisi jatkossa parempi (jos minä ja Keba ainoat jotka ko. tehtävää haluavat vetää).

-Toivoisin että jatkossa tapahtumaa varten järjestetään etukäteen ainakin yhden modien + radioiden testaus ja opastus tapahtumaa varten.
Wogille palautetta, siitä että ottivat TFR:n käyttöön serverillä vastatapahtumapäivänä... e

-Jatkossa toivoisin myös WoG:ilta sen että he isäntinä antaisivat vierailijoille tarvittavan ajan saada asiat teknisesti toimimaan tehtävän alussa ja kun vieraat ovat valmiina niin basesta saisi poistua.
Ymmärrän että teidän normi peleissä on suuri merkitys sillä kuka kerkeää strategisiin paikkoihin ensimmäisenä, mutta sama konsepti ei minusta tunnut näissä vieras peleissä järkevältä.
Rushiminen olisi minun mielestäni aloitettava vasta sitten kun molemmat puolet ovat valmiina liikkumaan.
Pääsimme 1km ulos basesta ennekuin kuolimme väijytykseen ja komppania oli tässä vaiheessa jo hajallaan syystä että oli lopulta liian kiire päästä basesta pois kun muuhun oli käytetty liian paljon aikaa, että homma meni juosten kusemiseksi ml. minulta.

-SThud, en usko että oli tarkoitus käyttää SThudia, voin toki olla väärässä. Wogilla aika jyrkät mielipiteet ko. modia kohden.

-Radio, toimivat erittäin hyvin kunhan lopuksi taajuudet oli saatu oikeaksi, otan täyden vastuun siitä että radioiden kanssa oli niin paljon säätämistä, luulin että ne toimivat samanlailla kun Arma3:sessa (eli ei tarvitse taajuuksien kanssa kikkailla).
Tämä asia olisi kuitenkin ollut vältettävissä jos olisi ollut radioiden testi tapahtuma...
Mielestäni radio toimi kuitenkin lopuksi niin hyvin, että mielestäni voisimme jopa harkita ACRE:sta siirtymistä TFR:ään myös ARMA2:sessa. Perustelu: Näin radioiden toiminnollisuus olisi lähes sama Arma2:sessa kun Arma3:sessa.
Pidän TFR:än parhaimpana ominaisuuksina sitä että voit olla kahdella erikanavalla samanaikaisesti.

-Toivoisin jatkossa WoGilta myös hieman rohkeutta tehdä täysin uudet tehtävät tapahtumaa varten.

1. Tehtävä:

-Olin pitänyt etukäteen briiffin Joukkueenjohtajille, olisin toivonut että joukkueen briifi olisi pidetty suoraan koko joukkueelle eikä vain johtajille.
Nyt kuulin monelta palautetta ensimmäisestä tehtävästä että eivät oleet ollenkaan tietoisia mikä oli ryhmän taikka joukkuen tehtävä sekä taisteluajatus.
(Pistetään tämä kuitenkin minun piikkiini, mainitsin toiveeni ehkä liian epäselvästi... meni oma aikani&keskittymiskyky 2J kanssa.)

-Toshka, oliko tehtävä varmasti oikea versio? koska mielestäni mainitsit että kartat oli lisätty jokaiselle, mutta näin ei ollut...

2. Tehtävä:

-Hyvä osoitus siitä miksi en toivoisi yli 40pelaajan tehtäviä jatkossa, ei ollut hyvä kombinaatio että pitkässä puhuttiin Suomea, Englantia sekä Venäjää.


Lopuksi

-Uskon että aika monella oli sama tunne kun minulla, etenkin 1. Tehtävän aikana. Että ei enää koskaan WoG yms. TvT pelejä.
Oli nimittäin niin monta asia jotka ei mennyt niin kuin pitäisi, esim. se että Komp. päällikkö ja 1J. johtaja kuolivat ensimmäisenä vihollisen väijytykseen kun olivat päässeet 1km ulos basesta, hieno alku (lopun alku) tehtävälle…

Mutta, toivoin että tästä huolimatta porukka ei menetä toivoa. Voin taata että tulemme kiinnittämään kehitystiimissä erityisesti huomioita siihen että järjestämämme pelit olisivat onnistuneita.
Uskon 100% että pystymme järjestämään ulkomaalaisten yhteisöjen kanssa toimivia pelejä, tarvitsemme kuitenkin myös jatkossa teidän osallistumistanne tapahtumiin!

Toshka, onnistuuko WoGin kanssa n. 30-40vs 30-40 pelien järjestely vai pitääkö näitä AFIvsWoG pelejä järjestää seuraavan kerran kun koemme aika että AFI on kypsä saamaan 75vs75+ pelit toimimaan?

PS. WoGin kurinalaisuus oli kyllä ihailtavaa, ryhmät mallittivat odottaa 2tuntia samaa sektoria kytäten vaikka sieltä ei tullut koko pelin aikana mitään vihollista. Lopuksi kurinalainen puolustus kannatti kun Jontti sankari oli päässyt(eksynyt) vihollisten linjojen läpi.
Post Reply