Re: AFI & Ruthless SF Event Su 19.1.2020 Klo 1900
Posted: 11 Jan 2020, 22:10
A1 rj
Suomalainen ARMA-yhteisö
https://armafinland.fi/forum/
haaris wrote:Isoimpana varmaan että kun tehtävässä oli sekä Zeus että BlindZeus, niin yhdessä kohtaa Zeus meni vahingossa remotella BlindZeuksen kontrolloimaan AI:hin, ja tämä ilmeisesti rikkoi tämän BlindZeuksen pelin siten että hän ei voinut enää liikkua lopputehtävän aikana. Pahoittelut Nurmelle tästä.
Ymmärsitte briiffistä oikein, että tilanne on epäselvä ja mitä vain voi tulla vastaan. Briiffit oli tarkoituksella tehty monilta osin ylimalkaiseksi juuri tämän vuoksi. Huomasin jälkikäteen että se aiheutti myös joitain pieniin ongelmiin johtaneita epäselvyyksiä. Todennäköisesti se oli osittain myös huonosti kirjoitettu mikä edesauttoi näitä väärinymmärryksiä. Esim blufor / indfor yhteistyöhön ei viitattu briiffissä, päinvastoin yritettiin kuvata että sekä USA että Venäjä operoivat Suomen alueella, ensisijaisesti Suomea vastaan.SgtArmyGuy wrote: Ajatus meitä jäljittävästä BLUFOR- ja INDFOR-osastosta - joista oli epäselvää, että saattavatko ne kaksi pahimmillaan jopa tehdä yhteistyötä keskenään - kuumotti sangen kohtalaisesti. Etenkin setuppi, johon kuului geeämmiä, blindzeuksia ja pelaajia, synnytti tunteen siitä, että nyt ei ole varaa olettaa mitään.
Tämäkin oli varmaan huonosti kirjoitettu briiffissä. En odottanut yleistasolla hajautettua toimintaa opf/blu -osapuolilta, minkä vuoksi en ollut kirjoittanut briiffiin tarkemmin että ei ihan pakko viedä koko poppoota sinne meetingiin.SgtArmyGuy wrote: Vein alussa koko joukkueen meeting pointille tapaamaan kontaktihenkilöämme Kake Rambolinia (koodinimi "Pasilan Mies"), jolta saimme tietää lentäjien sijainnin.
Jonkun kerran kävi myös niin ettei AI osannut oikein reagoida lähellä oleviin vihollisiin. Johtui niille laitetusta "Autocombat false" asetuksesta, yhdistettynä siihen että Zeus ei ollut hoksannut tilannetta ja alkanut ohjastamaan AI:ta. Kehitysehdotuksena tämän suhteen näen että jos on tällainen laaja alue jossa toimii hajautettuja joukkoja, tarvii joko enemmän zeuksia / blindzeuksia, ja/tai autocombat saisi ehkä olla päällä. Säätö oli kuitenkin tehty tehtävän luonteen vuoksi, ettei AI alkaisi joka tilanteessa räiskimään silmittömästi vaan se olisi enemmän Zeusten kontrolloitavissa.SgtArmyGuy wrote: Qmoitus kasvoi tiedusteluosaston raportoidessa kontaktin suomalaisten partioon, mutta he selvisivät kuin ihmeen kaupalla - AAR:n mukaan koska AI heitti kranaatin oman partionsa keskelle. Voihan reserviläiset!
Helikopteri tuossa kohtaa oli lennosta heitetty Zeusten ratkaistu. Tausta-ajatuksena oli ettei sen porukan tarvitse odottaa tuntia kohdehenkilön kanssa siellä, vaan pääsevät tekemään jotain muuta vielä tehtävän aikana.SgtArmyGuy wrote: Kohdehenkilö valitteli huonoa kuntoaan, joten kuskasimme hänet suoraan ekstraktiopisteelle suorinta mahdollista reittiä - josta hänet yllätykseksemme nouti oma helikopteri. Koska operaatioaikaa oli jäljellä tunti ja epäilimme kopterin paljastaneen asemamme, vetäydyimme etelään kohti aiemmin havaitsemaamme tutkaa.
Lentäjiä oli siinä kohteessa yhteensä 4, mutta tallenteita katsoessani totesin että teidän tilannekuva oli koko ajan että olisi vain 2 lentäjää. Saattoi toki olla että Kakea roolipelannut Zeus antoi vahingossa väärää tietoa tuolta osin. Sitä hämmästelin miksei se teidän lentäjien likvidointiporukka mennyt suoraan oikealle talolle koska sen infon "Kake" kai teille antoi? Oliko siinä jokin muu idea että ne kävivät ensin pyörimässä lähempänä lentokenttää?SgtArmyGuy wrote: puoliksi yksi (toinen lentäjä jäi eloon)