Re: Vietnam - teemaviikkopelit | LA 4.1.2020 | 19.00
Posted: 04 Jan 2020, 22:39
K10 mietteitä Bunker Hill tehtävästä:
Periaatteessa kaikki tosi hyvää ja päällimmäiseksi jää positiivinen fiilis. Seuraavat huomiot siis sitä taustaa vasten.
- En jostain syystä saanut yhteyttä radiollani Bravon johtajaan. Jouduin välittämään viestit K15 kautta. En ymmärrä mistä johtui.
- Vihollista näyttää olleen aika paljon ja tulikontaktien tempo alusta asti tosi kova. Se johti nopeasti suuriin tappioihin ja komentoketjun romahtamiseen, koska radioita ei juuri ollut. Sen jälkeen tehtävä muuttui King of the hill tyyppiseksi yksilötaisteluksi. Mieluummin olisin nähnyt edes pienen hengähdystauon mäen valtaamisen ja vastahyökkäyksen alkamisen välillä koordinaation palauttamiseksi. Kyse ei ole kuitenkaan ammattisotilaista, jolla on hyvät toimintamallit rutiinina.
- Respasysteemi. On helppoa kirjoittaa brieffiin, että respat tekee uuden joukkueen, mutta käytännössä se ei oikein toimi. Jengi tulee pelaamaan tuttujen kanssa, ja aika harvalla on halua heittäytyä lennosta uuteen kokoonpanoon, saati johtaa sitä. Nyt ensimmäinen respaporukka oli vieläpä 7 henkeä, tee siitä sitten joukkue. Käskin heidät joukkueittain rekkoihin ja etsimään takaisin omien luo. Sitten mentiinkin jo vähän sekaisin siitä, että millä nimellä näitä joukkueita pitää taistelun aikana kutsua. Se aalto mihin itse respasin (varmaan toinen) otti nimen Charlie, mutta kolmannen aallon 15 henkeä nimesin sitten uudelleen lennosta Alphaksi, koska en kaivannut mitään Deltaa sinne sekoittamaan pakkaa. Jos respa-aaltoja olisi ollut vain yksi, niin silloin uuden joukkueen tekeminen olisi ehkä voinut olla perusteltua.
- Aika tarkaan tuntui AI ampuvan, ja kun ei ollut mitään bodyarmoria, niin henki oli herkässä.
- Jos on kaksi joukkuetta, niin mieluummin aloittaisivat toistensa luota, niin syntyy tunne suuremmasta joukosta. Nyt joukkueet taistelivat aika erillään.
- En ymmärrä miksi puolet puolustajista piti safestartin aikana vetää pois kohteelta pikakoukkuun samanaikaisesti tykistöiskun kanssa. Brieffissä luki, että mäkeä puolustaa 30 tyyppiä ja sen jälkeen tulee vastahyökkäys pohjoisesta. Nyt se välikoukku vei meiltä edes sen pienen parin minuutin mahdollisuuden valmistautua puolustamaan ja loi vain kaaosta. Väitän, että tehtävä olisi rytmittynyt paremmin ilman tuota liikettä.
Periaatteessa kaikki tosi hyvää ja päällimmäiseksi jää positiivinen fiilis. Seuraavat huomiot siis sitä taustaa vasten.
- En jostain syystä saanut yhteyttä radiollani Bravon johtajaan. Jouduin välittämään viestit K15 kautta. En ymmärrä mistä johtui.
- Vihollista näyttää olleen aika paljon ja tulikontaktien tempo alusta asti tosi kova. Se johti nopeasti suuriin tappioihin ja komentoketjun romahtamiseen, koska radioita ei juuri ollut. Sen jälkeen tehtävä muuttui King of the hill tyyppiseksi yksilötaisteluksi. Mieluummin olisin nähnyt edes pienen hengähdystauon mäen valtaamisen ja vastahyökkäyksen alkamisen välillä koordinaation palauttamiseksi. Kyse ei ole kuitenkaan ammattisotilaista, jolla on hyvät toimintamallit rutiinina.
- Respasysteemi. On helppoa kirjoittaa brieffiin, että respat tekee uuden joukkueen, mutta käytännössä se ei oikein toimi. Jengi tulee pelaamaan tuttujen kanssa, ja aika harvalla on halua heittäytyä lennosta uuteen kokoonpanoon, saati johtaa sitä. Nyt ensimmäinen respaporukka oli vieläpä 7 henkeä, tee siitä sitten joukkue. Käskin heidät joukkueittain rekkoihin ja etsimään takaisin omien luo. Sitten mentiinkin jo vähän sekaisin siitä, että millä nimellä näitä joukkueita pitää taistelun aikana kutsua. Se aalto mihin itse respasin (varmaan toinen) otti nimen Charlie, mutta kolmannen aallon 15 henkeä nimesin sitten uudelleen lennosta Alphaksi, koska en kaivannut mitään Deltaa sinne sekoittamaan pakkaa. Jos respa-aaltoja olisi ollut vain yksi, niin silloin uuden joukkueen tekeminen olisi ehkä voinut olla perusteltua.
- Aika tarkaan tuntui AI ampuvan, ja kun ei ollut mitään bodyarmoria, niin henki oli herkässä.
- Jos on kaksi joukkuetta, niin mieluummin aloittaisivat toistensa luota, niin syntyy tunne suuremmasta joukosta. Nyt joukkueet taistelivat aika erillään.
- En ymmärrä miksi puolet puolustajista piti safestartin aikana vetää pois kohteelta pikakoukkuun samanaikaisesti tykistöiskun kanssa. Brieffissä luki, että mäkeä puolustaa 30 tyyppiä ja sen jälkeen tulee vastahyökkäys pohjoisesta. Nyt se välikoukku vei meiltä edes sen pienen parin minuutin mahdollisuuden valmistautua puolustamaan ja loi vain kaaosta. Väitän, että tehtävä olisi rytmittynyt paremmin ilman tuota liikettä.