Page 7 of 8

Re: 13.4. AFI vs WOG (ARMA 2)

Posted: 14 Apr 2014, 11:53
by Bummeri
Pelit oli ihan ok, skaalaa ei huomannut, koska tehtävät oli laajoja.

Muutama asia latisti tapahtumaa:

Radio
Wogin radio systeemi on suoraan sanottuna surkea.
- Radiot venäjäksi (Joo ymmärrän että ovat venäläisiä)
- Nappuloita vaikka kuinka, mutta vain muutama teki jotain, ja niitäkään ei ollut merkitty mitenkään.
- Puheen kovuutta ei ole mitenkään standardisoitu, osa kuulu hyvin, osa vain vaivoin.
- Radioiden volume säätöä en löytänyt. Ja näitäkään ei ollut standardisoitu mitenkään. Osa huusi helvetin lujaa ja osa oli ok.
- Korvan vaihto ominaisuus puttuu, Radiota ei myöskään voinut laskea korvalta.
- Hukkasi kanavan kesken matsin.
- Se ääni joka kuuluu kun painaa tangenttia uupuu.
- Positional audio tuli välillä mistä sattui. Lisää tähän vielä sthudin puuttuminen, niin avot.

Tehtävät ja slotit venäjäksi
Ensi kerralla muutama englannin sana olisi tarpeen. Ymmärrän kyllä että ovat venäläinen yhteisö, mutta vierailu peleihin voisivat ensi kerralla laittaa englanniksi brieffit ja slotit.

Sthud
Se on todella rasittava kun se uupuu. Joo notesissa luki ryhmät, ja ne voi ottaa paperille, mutta keskiverto jätkä ei ota.

- Ei nähnyt ketä ryhmässä oli.
- Ei nähnyt partioita(värejä).
- Ryhmäläisten sijainnin suurinpirteinen tieto hävisi kokonaan. (Ei realistista, elävässä elämässä tämä tieto on jokaisella paljon parempi)

Olen melkovarma ettei venäläisiä haittaa tämä niin paljon, koska wogi koostuu pienemmistä yhteisöistä joissa ryhmä koheesio on paljon paremmalla tasolla. Afissa ei pelata aina samassa porukassa ja nyt meillä oli erityisen paljon uusia.

Slottaus
Ensikerralla voitaisiin slotata kuten aina ennenkin. Eka otetaan ylin johto ja sitten kohta kohdalta johtajan ohjeilla. Eikä siten että joo, menkää johonkin ja sitten aletaan täyttää ryhmiä.



Ja teille heitinmiehille. Ensikerralla tulkaa käskynantoon ja siellä alkakaa pohtimaan että miten tulenjohtaminen järjestetään, eikä 10 minuuttia ennen pelejä.

Re: 13.4. AFI vs WOG (ARMA 2)

Posted: 14 Apr 2014, 12:56
by YIT_Bandit
Valitettavasti en päässyt kumpaankaan käskynantoon/harjoitustilaisuuteen kiireideni vuoksi. Muutenkin tuolla ammusmäärällä ei paljoa erillistä tulenjohtoa tarvita tai voi/kannata järjestää ja kuten sanoin, se olisi kiva jos ryhmänjohtajat olisivat ilmoitelleet edes epäsuoran tulen tarpeesta - tieto vaan ei kulkeutunut meille asti kuin yhdeltä ryhmältä, että vihollinen puskee päälle ja tarvitaan murkulaa positioon X. Lisäksi Petkele oli mukana lauantain pelitapahtumassa, jos siellä ei käsitelty asioita mitenkään, niin se on voi voi vähän kaikkien osalta..

Onhan tässä myös tietysti se yhteistoiminnan puute, mutta TRP-pisteitä ei saanut merkitä karttaan, eikä vihollisesta ollut selkeää tulosuuntaa / "pullonkaulaa", joten yhdellä putkella tehtiin kaikki mitä voitiin, eikä meidän tehtäviin voi yksinkertaisesti kuulua tulenjohdonkin määrittely, ellei itse saada fyysistä yhtä tulenjohtoyksikköä jolle meidät alistetaan! Ja jos osa RJ:stä, jotka osaa hommat, kaatuu heti alussa, niin ei meille paljoa vaihtoehtoja jää kun ei lopussa tiedetä edes onko omia kohdealueen sisällä! Lisäksi RJ:n tarvitsee osata johtaa tulta tietämällä missä kohde on (kartta, kompassi ja jos GPS löytyy, niin hienoa) ja välittää tieto meille (radio). Thats it, loput on hienomekaniikkaa.

Ensikerralla briiffiin? Kyllä, jos vaan mitenkään mahdollista.

Re: 13.4. AFI vs WOG (ARMA 2)

Posted: 14 Apr 2014, 13:27
by Dandelion
Loistava eventti. Hauskaa pelata isolla porukalla. Itselle TVT antaa ihan erilaisen jännitysmomentin kuin COOP, missä suurinpiirtein tiedät miten vihollinen juoksee. Varsinkin ensimmäisen tehtävän lopussa, kun FOBin takaisessa metsässä makasin vuotavana puiden alla ja metsässä juoksee vihollista. Oli kakka pöksyssä alta aikayksikön.

Toisessa tehtävässä kävi vähän köpelösti, kun Paavo tipahti ja jouduin joukkueen ainoana lääkintämiehenä listimään AI:n ja ottamaan pitkän radion jotta saadaan yhteys ryhmästä komentoon. Aivan karsea on tuo 2 radiota yhtä aikaa samalla voluumilla molempiin korviin. Varsinkin kun ainoa mistä tiedät että puhutaan pitkällä (ellei alkuun tule tunnistus) on se pilipaliääni joka kuuluu vasta kun tangentista on päästetty irti. Mikä vika on ACREssa? Paitsi että puuttuu venäläisten radiot?

Mutta all in all mahtava tapahtuma. Lisää mielellään näitä. UO-tapahtumaan osallistun kyllä mahdollisuuksien mukaan mielelläni. Siellä tosin tais olla COOPeja enemmänkin.

Re: 13.4. AFI vs WOG (ARMA 2)

Posted: 14 Apr 2014, 18:06
by Anatooli
Replay ohjelma

Ensimmäisen tehtävän replay
Toisen tehtävän replay

Ohjelmassa löytyy ruudun ylälaidasta nappi, jolla voi valita replay-tiedoston.

Re: 13.4. AFI vs WOG (ARMA 2)

Posted: 14 Apr 2014, 20:15
by TugeX
Shakkia melko suurella pelilaudalla... nauhoitus puhuu karua kieltä :)

Celle2: (4R/Weapons)
Kävi juuri niin kuin pelättiin, partiot ja ryhmät tuhoutuivat yksi kerrallaan. Metsä FOB:ista itään olisi ollut unelmamaali heittimille, mutta valitettavasti henkikulta lähti ennenkuin vihollisen laatu ja vahvuus selvisi. Ei sitä tulitukea ilkeyttään jätetty pyytämättä. Käveltiin vihollisen syliin alivahvuisena ja päädyttiin tilanteeseen josta ei ollut ulospääsyä hengissä. Ehkä se ainoa oikea ratkaisu olisi ollut yrittää tilata keskitys omaan sijaintiin. Ei kuitenkaan käynyt mielessä kun ryhmäläisiä kaatui vieressä ja vihollisia vilisi pensaissa 20m etäisyydellä. Tehtävän ensimmäinen kontakti oli siis viimeinen lentelevää hindiä lukuunottamatta.

Takistan: (Konkurs)
Tästä ei juuri sanottavaa, kuolema korjasi kaukaa vuorilta, ilmeisesti nimellä MGS Stryker. Oletan että paljastimme sijaintimme aivan liian varhaisessa vaiheessa ja olimme helppo maali aukealla. Piirtoetäisyys on ongelmallinen etenkin aavikkokartoilla. Jatkossa täytyy ottaa huomioon että jos ei itse näe vihollista, se ei tarkoita etteikö vihollinen näkisi sinua.

Re: 13.4. AFI vs WOG (ARMA 2)

Posted: 14 Apr 2014, 20:30
by Tonto-
Ekana on pakko sanoa, että aivan järjettömän hieno softa! :o

On kyllä ihan hupaisan näköistä millä voimalla ne tuli ja jyräsi Cellessä. :D Vaikka olisi ollut bradleyt käytössä niin en usko, että yksittäiset ryhmät olisi monen ryhmän rykelmiä saaneet millään pidäteltyä. Oltiin ehkä hieman liian hajallaan.

3R:n kimppuun käytiin nätisti noin 00:33:00 kohdassa. Ei meillä ollut mitään mahdollisuuksia, kun lähdettiin tosta 3r -markkerin tieltä itään 2r -markkeria päin. Tieto kuitenkin oli, että tien toisella puolella etelässä on vihollista. Ehkä jos oltaisiin oltu asemissa...

Miten afi-peleihin saa samanlaisen aar:n? :D

Re: 13.4. AFI vs WOG (ARMA 2)

Posted: 14 Apr 2014, 21:05
by Ocelot

Täys video eilisestä

Re: 13.4. AFI vs WOG (ARMA 2)

Posted: 14 Apr 2014, 23:40
by Nouty
On se fiilis vaan aivan omaa luokkaansa tämän kokoluokan tvt-mätössä! Harmi vaan että tuo TFR oli kyllä ihan susi radiosysteemi, eikä asiaa helpottanut yhtään se että pelattiin sen kanssa (ja ilman ST-hudia) käytännössä ensimmäistä kertaa. Porukka hukkui välillä mutta löytyi sitten onneksi taas, radion hälinä oli yhtä helvettiä kokoajan ja kuolema korjasi metsäsamoilun jälkeen melko nopeasti. Silti tämä oli yksi parhaista tehtävistä ikinä. :D
Tulitaisteluita oli vain se yksi mutta se oli aivan mahtava, vaikka jalat menikin heti vihollisen tulenavauksessa ja en nähnyt vihollisesta vilahdustakaan sen reilun minuutin ajan mitä yritettiin vetäytyä, jatkuvasti räiskien AK-äänien suuntaan lonkalta. Pakoon ryömimiseni pysäytti sivustaan koukannut spetznats joka oli varustanut itsensä amerikkalaisella kiväärillä.

Se jokin tuossa vaan on kun tietää että sieltä on se 70 jotain itänaapuria tulossa päälle, ei vaan vielä tiedä että missä ja millon ne kohdataan, jos kohdataan, mutta siellä jossain ne vaan perkele lymyää. Pelissäkin melkein toivoi ettei ne tulis lopulta ollenkaan ja päästäis kaikki ehjänä takaisin fobille paistelemaan makkaraa ja juomaan kaljaa.

Seuraavaksi suunnittelemaan omia tvt skenaarioita....

Re: 13.4. AFI vs WOG (ARMA 2)

Posted: 15 Apr 2014, 16:35
by ilee
Pelaisin erittäin mielelläni ilman sthudia myös AFI:n peleissä. Ihan sama vaikka oikeassa elämässä minulla ois kutina perseessä että joku kävelee sivulla/takana niin silloinkin voi kääntää päätä ja katsoa. Opettaa huomattavasti enemmän havainnointia kun joutuu oikeasti katsomaan missä muut menee ja jos ei nää niin luottamaan että ne tekee mitä on sanottu. Joo joo seuraava kommentoija puhuu sitten partion väreistä ja oikeasti tunnistaisit naamasta kuka on kuka. Aina ei saa kaikkea.

Mitä radiomodiin tulee ACRE on ominaisuuksiltaan parempi systeemi, MUTTA yli 100 pelaajaa SE EI TOIMI!!! Eli vaihtoehtoina on TFR tai ei mitään. Katsotaan ja ihmetellään sitä TFR:n uutta versiota kunhan vaan saavat sen käyttöön.

Kuten jo aikaisemmin sanoin ehdottomasti lisää näitä eventtejä. TvT tässä kokoluokassa on aivan eri tason hauskaa kuin mikään cooppi. Saadaan samalla AFI:n pelaajille kokemusta siitä miten oikeaa ihmistä vastaan pelataan. Kuten huomattiin se ei toimi niin kuin AI.

Re: 13.4. AFI vs WOG (ARMA 2)

Posted: 15 Apr 2014, 17:02
by Bummeri
Ei se vai onnistu ellei mennä siihen että ryhmissä on aina suht vakio kaverit.