Page 1 of 1

Sector Zero keskiviikko 3.4 klo 19:00

Posted: 20 Mar 2019, 08:48
by JoneKone
Image

Sector Zero Keskiviikko 3.4 klo 19:00


Järkätään hieman kasuaalimpi Arma -minieventti, jossa tavoitteena tarjota tulitaisteluita ja tiukkoja tilanteita jokaiselle pelaajalle mahdollisimman vähällä odottelulla. Tehtävässä yritetään hyödyntää AFI:n tarjoama hieman hardcorempi lähestyminen (johtohierarkia, radiot, A-med, ei magic map), kuitenkaan olematta täysin milsim tai pelkkää run-n-gun.

Eventistä:

Pelataan 1-2 tehtävää. Normaalit AFI:n viikkopelisäännöt pätevät.

Tehtävä:

https://armafinland.fi/awats/index.php?page=MO&mid=1233

Ennakkoslottaus ja normaali slottaus pelipäivänä.

SLOTTAUS AVATTU:
https://armafinland.fi/awats/index.php? ... 5207438832

Brief: ~10 min, Safestart 4 min.

2 symetristä osapuolta. Kolme sektoria ja rajattu määrä tickettejä. Osapuoli jolla on entien sektoreita hallussa toisen osapuolien tickettien ollessa 0 voittaa.

Ominaisuuksia:
- Henkilökohtainen respawn, rajattu määrä tickettejä.
- Mobile FOB, takaisin oman ryhmän luo vähemmin logistisin haastein.
- Johtajilla kyky kutsua heitiniskuja ja supply droppeja tehtävän aikana.

Konsepti tarjoaa myös mahdollisuuden raskaimpiin ja hieman erillaisempiin assetteihin kuin normaalisti, joten jos kiinnostusta löytyy niin konseptia voidaan jatkokehittää ja pelata esim. 1 krt kk.

Re: Sector Zero keskiviikko 3.4 klo 19:00

Posted: 30 Mar 2019, 11:06
by JoneKone
Tulee vielä toinen tehtävä. Viimeistelen sitä vielä huomisen aikana.

Re: Sector Zero keskiviikko 3.4 klo 19:00

Posted: 31 Mar 2019, 21:15
by JoneKone

Illan toka tehtävä lisätty AWATSIIN! Käykää ottamassa siitäkin slotit!


https://armafinland.fi/awats/index.php? ... 5207438832

Pelataan sitten jossain järjestyksessä riippuen pelaajamäärästä.

Re: Sector Zero keskiviikko 3.4 klo 19:00

Posted: 03 Apr 2019, 21:01
by JoneKone
Kiitos kaikille! harmittavasti jäätiin hieman alle pelaajatavoitteen.

Laittakaa palautetta awatsiin tai tähän threadiin!

Re: Sector Zero keskiviikko 3.4 klo 19:00

Posted: 03 Apr 2019, 21:34
by Bummeri
Lähtökohtaisesti pelimuoto oli hyvä ja nautinnollinen. Se oli nopea aloittaa ja siinä pysy taistelu kokoajan käynnissä suhteellisella tempolla. Parasta oli kun pystyttiin kuiten tällaisessa kasuaalisemmassa pelimuodossakin toteuttaa Joukkueen tasoisia taktiikoita.

Ongelmaksi koin liian nopean respaamistahdin ja sen että se tapahtui pienissä tipoissa. Ajoneuvon luokse respaaminen oli hyvä ja toimiva.

En tykännyt, että kartan laidat oli täysin tyhjät, molemmilla puolilla voisi olla muutama AI pesäke luomassa vähän epäsymmetriaa sinne ja blokkimassa kuorkkirusheja laitoja myöten.

Centre alue rakennuksineen oli hieman liian suuri tuolle pelaajamäärälle. En usko että olisi edes auttanut täysi tehtävä.

Kannatan konseptin jatkokehittämistä. Minusta saavutettu pelaajamäärä salli hyvin joukkueen tiimityötä. Vaikka ryhmä olikin hieman laihoja.

Bugeja:
- Kun tilasin kaksi peräkkäsitä supplya nopeasti, toinen jäi tulematta.
- Ne dropin tuoja kopterit jäi jotai muhimaan alueen laidoille.

Image
T2 lamauttaa ja A2 etenee.

Re: Sector Zero keskiviikko 3.4 klo 19:00

Posted: 05 Apr 2019, 13:57
by AlluZ
Hyvät pelit oli! Vielä kun saadaan RHS käyttöön tähän niin homma paranee!

Re: Sector Zero keskiviikko 3.4 klo 19:00

Posted: 05 Apr 2019, 14:08
by Bummeri
Heittimet ja ne supportit oli muuten liian nopeita tilata. Ne tuli käytännössä heti.

Re: Sector Zero keskiviikko 3.4 klo 19:00

Posted: 05 Apr 2019, 15:19
by JoneKone
Bummeri wrote:Heittimet ja ne supportit oli muuten liian nopeita tilata. Ne tuli käytännössä heti.
Olen yrittänyt joskus AFI discordissa kysellä apuja siihen miten Arman perusmoduliin saisi viivettä lisää artillery moduliin. Toistaiseki ei ole vastausta tullut. Myös BI:n foorumeilta yritin etsiä ratkaisua viiven lisäämiseen artymoduliin, mutta turhaan. Valmista parametriä tälle ei modulin attribuutteissa ole.

https://community.bistudio.com/wiki/Art ... e_missions

Arma 2:ssa oli modulien toimita laajempi, mutta ilmesesti moni noista funktioista ei ole siirretty Arma3:seen. Koitin jotain noita testimielessä käyttää, mutta erroria pukkaa. Jos joku scriptaamisesta ymmärtävä voisi tuon kanssa auttaa niin... ?


Tuntemattomalla joku parempi scriptiviritys kai joskus tulossa, mutta en tiedä onko se edennyt.


Supply droppien viive saa helposti lisää siirtämällä lentävät yksiköt kauemmaksi. Voin lisätä viivettä hieman seuraaviin versioihin.

Re: Sector Zero keskiviikko 3.4 klo 19:00

Posted: 05 Apr 2019, 15:27
by JoneKone
AlluZ wrote:Hyvät pelit oli! Vielä kun saadaan RHS käyttöön tähän niin homma paranee!

Onnistunee. RHS:n (ja kaikkien modien) haaste on, että pitää aika laajasti testata varusteet jotta osapuolet on balanssissa. Seassa on myös rikkinäistä kamaa jotta pitäisi sitten tietää olla käyttämättä tai osata käyttää oikein. Vanilla vaikka ei olekkaan kaikkien mieleen, niin poistaa joitain muuttujia (ja kieltämättä tuo taas joitain lisää murheeksi).