6.4 Suuri TvT #3

Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Post by Bummeri »

Keba wrote:Tarkentava kyssäri AFI:lle (Aspirantin postaukseen liittyen):
- Bummerin päätös lopettaa tapahtumien järjestäminen AFI:n osalta? -> Eli oliko tämä nyt tässä? :)
Ei, vaan joku muu saa alkaa meidän puolelta organisoimaan näitä, itse keskityn muihin hommiin, kuten koulutus ja arma 3 tapahtumat.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
TugeX
Posts: 293
Joined: 26 Jul 2013, 18:49

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Post by TugeX »

Keba wrote: Sitä jäätiin OPFOR:lla ihmettelemämän että miksi hyökkäys pysähtyi vastustajalta ja mitä siinä nyt oikeen kävi?
Sodan sumu oli hyvin sankkaa, komentoryhmä ei saanut millään hetkellä yhteyttä kaikkiin joukkoihin yhtaikaa. Elimyssalon mäki osoittautui ylivoimaiseksi jopa 117:lle, tästä oli puhetta, asialle täytyy jatkossa tehdä jotain ACRE:n konffien muodossa.

Oman käsitykseni mukaan meidän hyökkäys pysähtyi yksinkertaisesti siihen, että ensimmäisen kontaktin jälkeen tappiot oli liian suuret. Miehet ei yksinkertaisesti riittäneet. Joukkoja koottiin uuteen hyökkäykseen yhteysongelmien (=siitä johtuvan heikon tilannetajun) ja vihollisen tiedustelun ohjaaman heitintulen alla. Lopputulos ei ollut kovin kaunista. Myös 'komppanian' ja mekanisoidun 'joukkueen' komentoryhmät tuhottiin melkein täysin jossain välissä kun vihollisen sissit hiippailivat sivustassa/selustassa, koska ketään ei luonnollisesti riittänyt sivustoja suojaamaan.

Edellisen valossa ei ollut muuta järkevää vaihtoehtoa kuin nostaa valkosta lippua :) aka. ei enää pitkittää ja paskoa suurimman osan pelikokemusta turhaan.

PS. Ei kannattane vielä haudata ko. tehtävää arkistoihin, omasta mielestä voitaisiin yrittää uudestaan myöhemmin editoitua versiota.
Keba
Posts: 27
Joined: 07 Aug 2013, 21:14
Location: Halikko
Contact:

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Post by Keba »

Itselläni tuli mieleen scenaarioksi tulevaisuutta ajatellen perinteinen "capture flag" tyyppinen tehtävä jossa kummallakin osapuolella olisi se mahdollisuus hyökätä mutta myös puolustus pitäisi olla kunnossa. Mukaan voisi ottaa vaikka vielä "panttivangit" (jotka toimisivat ns "lippuina"), esim Mengelen tyyppiset tiedemiehet jotka täytyy saada "samaan huoneeseen" ja käynnistämään mannerten välistä ohjusta tms jotta tehtävä olisi "suoritettu".

"Tiedemiehet" olisi tietty pelattavia yksiköitä ja vaikka toinen osapuoli onnistuisikin saamaan kaikki tiedemiehet "samaan huoneeseen" olisi vastustajalla vielä mahdollisuus perua "lähtölaskenta" hyökkäämällä toisen asemiin.
Vaikeus tulisi siitä että joukkoja joutuisi jakamaan ja vahvistukset tulisivat juuri aalloissa. Joten onnistunut hyökkäys/puolustus antaisi mahdollisuuden toiselle osapuolelle tehdä siirto oikeaan suuntaan tms.

Pelialueena koko mappi, ei rajoja mutta "HQ":t melko lähellä toisiaan (2-3km) tms.

-> Pointti ->

Enemmän pelattavaa kaikille mutta kuitenkin perinteistä "hiippaulua" ja odottamista ei sovi unohtaa :D

ps. Respawn aallon kanssa edellinen tehtävä olisi aivan eri hyökkääjälle koska läpimurto käytännössä tarkoittaisi sitä että pääsisi OIKEASTI läpi eikä niin että vastassa olisi yksittäisiä taistelijoita jotka matkalle "takaisin linjaan". Respawn homma korjattavissa ja fillarit voi vaihtaa vaikka nelipöyräiseen. Otetaan siis ihmeessä uusiksi "toimivana" versiona!
Makela
Posts: 899
Joined: 29 Sep 2013, 11:37

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Post by Makela »

Omalta osaltani loppui hommat toisen kuoleman kohdalla, kun hermot meni ja olin jo lyömässä ruutua kaiken mahdollisen vitutuksen ("AOn rajojen", herramise sääntöjen ja kohtuuttoman alimiehityksen) synnyttäessä ylitsepääsemättömän vihan purkauksen. Tulevaisuutta varten voisinkin ehdottaa, että hyökkäävälle ospuolelle annettaisiin ainakin se vähintään kaksinkertainen ylivoima, että olisi jotain ideaa ja järkeä lähteä hyökkimään. Eilisen kuuden (?) miehen ylivoimalla, kaivautunutta, paremmalla panssarikalustolla ja järeämmällä tykistöllä varustettua hyökkkäystä ei kovinkaan hyvällä huumorilla osaa ymmärtää.... mut hyvät pelit...
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
Hinkkiz
Posts: 2
Joined: 31 Aug 2013, 19:31

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Post by Hinkkiz »

Ketään en kuullu, mitään en nähny ja 6 tuntia käytetty aikaa tähänkin. Time well spent.

Anywho, vaunussa oli kivaa(no ho-mo) ja onnistuneesti puolustettiin lentokenttää. Kerrankin oli tasaiset tiimit, joten luojalle kiitos siitä. Taktiikat sattuivat sopimaan meille paremmin, joka taisi olla yksi syy voittoon. Kiitos järjestäjille ja pelaajille!

btw. Turha inistä epäreiluudesta. Muistaako kukaan Afghanistan-peliä? 35:n joukko hyökkää 65:n linnoitettua asemaa vastaan.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Post by Bummeri »

Hinkkiz wrote:btw. Turha inistä epäreiluudesta. Muistaako kukaan Afghanistan-peliä? 35:n joukko hyökkää 65:n linnoitettua asemaa vastaan.
Luonteeltaan aivan erillainen tehtävä. Et voi mitenkään verrata.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Gordon.F
Posts: 9
Joined: 28 Jul 2013, 23:09
Location: Espoo
Contact:

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Post by Gordon.F »

Tervettä vaihtelua olla altavastaajan asemassa välillä.
Murphyn elämänfilosofia: Hymyile, sillä huomenna kaikki on vielä huonommin.
Hinkkiz
Posts: 2
Joined: 31 Aug 2013, 19:31

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Post by Hinkkiz »

Bummeri wrote:
Hinkkiz wrote:btw. Turha inistä epäreiluudesta. Muistaako kukaan Afghanistan-peliä? 35:n joukko hyökkää 65:n linnoitettua asemaa vastaan.
Luonteeltaan aivan erillainen tehtävä. Et voi mitenkään verrata.
Molemmat A&D tehtäviä. Voin verrata!

Ei oikeasti kannata ottaa nokkiisa. Välillä on hyvä hävitä ;)
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Post by Bummeri »

Hinkkiz wrote:Molemmat A&D tehtäviä. Voin verrata!

Ei oikeasti kannata ottaa nokkiisa. Välillä on hyvä hävitä ;)
Jep
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
MakaZan
Posts: 84
Joined: 01 Feb 2014, 13:47

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Post by MakaZan »

Terppa!

Saakelin alkusekoilut, meinas mennä jo hermot siinä tunti odotellessa, kun en itse(kään) ollut käytännössä valmistautunut peli-iltaan. Pakko sitä oli osallistua kumminkin, kun oli erittäin mielenkiintoisen oloinen skenario kunnon mettässä. (siis kyllästynyt ählämzähläm-snäkbar tehtäviin). Tuntu et olis päässyt vasta hyökkäys kunnolla alkamaan, kun heiluteltiin jo valkoista lippua. Tätä jäin ihmetteleen, kun olis voinut sen vaikka yrittää vielä, mutta ilmeisesti johtoporras oli jo hajonnut. Ihan hyvä mättö muuten.

Tuntuis olevan nyt liikaa näitä tapahtumia ja sunnuntai-illat näin perheelliselle on hieman berberistä. Itse toivoisin, että nämä olisi suoraan lauantaipeli-iltojen tilalla ja hieman harvemmin? Nyt on kumminkin WOG-pelikin tulossa, johtajakurssia ja Arma 3:kin jotain... Hei täällä joillakin on omakin elämä (korjaan, perheen elämä, ei oma).

Kannatan myös tuota "lipunryöstö" -ideaa tai jotain vuorenvallotusta. Vaikka vähän lyhyempinä versioina, mutta pariin-kolmeen kertaan ja mahdollisesti rajatulla 1-2 respamäärällä?
Post Reply