6.4 Suuri TvT #3

User avatar
YIT_Bandit
Posts: 52
Joined: 28 Aug 2013, 20:02

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Post by YIT_Bandit »

urkkifdf wrote:Omalta osaltani loppui hommat toisen kuoleman kohdalla, kun hermot meni ja olin jo lyömässä ruutua kaiken mahdollisen vitutuksen ("AOn rajojen", herramise sääntöjen ja kohtuuttoman alimiehityksen) synnyttäessä ylitsepääsemättömän vihan purkauksen. Tulevaisuutta varten voisinkin ehdottaa, että hyökkäävälle ospuolelle annettaisiin ainakin se vähintään kaksinkertainen ylivoima, että olisi jotain ideaa ja järkeä lähteä hyökkimään. Eilisen kuuden (?) miehen ylivoimalla, kaivautunutta, paremmalla panssarikalustolla ja järeämmällä tykistöllä varustettua hyökkkäystä ei kovinkaan hyvällä huumorilla osaa ymmärtää.... mut hyvät pelit...
No, Afganistanin keikka oli 1:2 hyökkäysvoimalla toteutettu "loppuun asti" - tyylinen harmaan kiven läpi - keissi. Siinämielessä sanottavaa on vain siitä, että miksi sitten AFI:n komento päätti jättää höökin kesken, vaikka rivimiehellä olisi vielä intoa ollut? Sanotaan näin, että jos vaikka olisitte ottaneet irti, keränneet porukan kasaan ja puskenut 30 jantterilla vaikka ihan etelästä, niin lentokenttä olisi ollut teidän hujauksessa ja siitä olisi vielä ollut mahkuja jatkaa ihan erilailla. (Lisäksi immeiset ovat odotelleet näitä pelejä, niin siinämielessä tuntuu hyvin oudolta ja hieman pettymykseltä varmasti monelle, että jätetään kesken!). Teknisiä ongelmia oli taasen hieman "liikaakin", onneksi oli vaihtoehto B respawnimuokkauksen jälkeen, eli erittäin iso kiitos Keballe, Bummerille ja muille tähän aikaansa uhranneille järjestäjille!

Sitäpaitsi kommenttiisi:

a.) Hyökkäävällä piti olla ylivoima - teille vain jäi se n. 20 tyhjää slottia, meille muistaakseni 8, joten ei tästä sen enempää.
b.) Vaunut voivat toisaalta olla paremmat sekä määrältään että voimaltaan puolustavalla, mutta perkele jos sanotte ettei teillä AT kalustoa ollut, niin jo on kumma.. Tai, sanotaan näin, että T-72B vs. Leo ei ole tasaväkinen taistelu, T-90 onkin sitten jo parempi, mutta näitäkin vaunuja oli kaksi, joista vain yksi aina aktiivisessa käytössä!
c.) Järeämmällä tykistöllä? Anteeksi mitä, meillä 2x (+1x varalla) 82mm heitin, teillä muistaakseni 81mm heittimiä sama määrä. Ei se ollut siitä kiinni että meillä järempiä putkia ollut, ehei, ei käytetty mitään D-30siä, vaan siitä, että oltiin treenattu sitä epäreilua aika muutama viikko joka viikon viikkopeleissä, että toiminta on sujuvaa. Afganistanissa ei toiminut komento, radiot, tulenjohto - tässä taasen toimi ja siitä kertoi heittimen tappomäärätkin. (Ja sitten epäreiluudesta on turha puhua mitään, yhtä kusessa mekin oltaisiin oltu vastatykistön, asemiin hyökkäämisen tai etulinjaan radioyhteyden menettämisen jälkeen - toivottavasti tätä epäsuoraa käytetään yhä enemmän tehtävissä jatkossakin, sillä Arma on ainoita pelejä, mitkä mahdollistaa tämäkin elementin käytön järkevästi..)

AO - rajat olivat sinänsä ihan loogiset, ettei lähettäisi sillä bemarilla uimaan 00/00 ruudusta meren yli taistelusukeltajien kanssa, vaan ainoa sääntö sen suhteen oli, että vesistöjen ylitys on kielletty ja vihollisen ajoneuvoja ei käytetä - pienensi ainakin taistelualuetta huomattavasti, joten jokaisen jantterin pitäisi saada se kosketus helpommin, eikä olla kolmatta tuntia peukku persiissä..

PS. Respawnivaihtoehto olisi ihan helvetin suotavaa näissä peleissä - oli pakko tapattaa itseni kahdesti, kun tuli vaan legendaarinen "Musta Ruutu" heitintä käyttäessä (tai siihen noustaessa), johon ei auttaneet mitkään muut keinot kuin esc>respawn, heittimen purku ja kasaus uudelleen.
People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people
Audi, vide, tace, si vis vivere in pace
In Soviet Russia, Government Criticizes You!
Kriel
Posts: 58
Joined: 26 Aug 2013, 18:25

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Post by Kriel »

Huollon seikkailut, ei suositella herkkähipiäisille.

User avatar
Annddy
Posts: 382
Joined: 07 Feb 2014, 15:51

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Post by Annddy »

Aattelin että voisin itsekkin omaa palautetta antaa. Tää oli nyt tätä samaa, paikalla ollaan ajassa ja sitten oletettavasti tietysti kestää startti ja sitten pelaamiseen varattu aika meni kun servu kusi, näitä sattuu.

Helv.. vajaita ryhmiä ja sitten jouduinkin jo MekJV RJksi, vielä kauvan slotatessa mietiskelin että en kyllä RJksi uskaltaudu TVTssä mutta PJksi kuitenkin, mutta kyllä se ainakin oman näkemyksen osalta meni nappiin koko ryhmän osalta, huvittavinta tosin että meitä pidäteltiin takana että ei uhrata PSVeitä. Kuitenkin meidän kokoon nähden meitä olisi voinut olettaa panssaritiedustelija porukaksi :D. Vihollisen tiedustelijat pääsi iskemään komentopaikkaan lopussa ja pasmat meni sekasin, ukot oli kuka missäkin metässä ja lopuksi oli koossa omasta ryhmästä 2 muuta taistelijaa. Noihin määriin liittyen, että toihan tämä pienen twistin olla "altavastaavana" ja vesistön ylityksen kieltäminen oli sinänsä hyvä juttu että tappelu keskitty yhdelle alueelle.

Tuohon lisättävänä aiemmin sanottu, vaikka itekki typpään tapella aavikolla yms. On silti kotoinen tunnelma kun pääsee joskus aina mettäkarttoja pelaamaan.

Toinen asia on se täällä manailtu nostettiin kädet pystyyn kun monella oli vielä "verenmaku" suussa. Hyvä ajatus lopettaa, mutta itse olisin nähnyt juuri tämän että olisi aiemmin irtaannuttu ja kokoonnuttu ja menty länsitieltä voimalla läpi. Oletettavaa tässä taisi olla syynä peliajan loppuminen(?) kun kello oli jo 22, mutta.... jos servu olisi ollut alusta pitäen kunnossa niin aikaa olisi riittänyt.
Post Reply