Wet Boots suunitteluketju

Bummeri
Posts: 2931
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Wet Boots suunitteluketju

Postby Bummeri » 12 Feb 2019, 19:18

TFAR versio:

.310 versiolla voi tulla lauantain tyyppisiä ongelmia, jotka ovat tapahtuman kannalta erittäin ongelmallisia. Pelaajat eivät välttämättä kuulisi toisiaan. Tämän takia kannatan että pelataan 307 versiolla. Kannatan myös että meidän päärepoon vaihettaisiin takasin .307

.307 versiossa on ongelmana äänien poppaus. Sen saa dedmenin mukaan korjattua CBA asetuksella:

[A] nomisum01/14/2019
we had the soundpop in todays mission as well (v. ~ 305)
will probably revert to 302 until its fixed

[A] nomisum01/14/2019
or is disabling object occlusion sufficient dedmen?

Dedmen01/15/2019
@[A] nomisum "or is disabling object occlusion sufficient dedmen?" yes


Siis tämä asetus pitää laittaa servulta (pakottaa clienteilta) pois päältä:
Image

Attending documentti
Sinne laitoin jo sen 307 tfar version ohjeeseen.
https://docs.google.com/document/d/15mV ... rO_g/edit#

Adminointi kuviot

Servulla admin näkee serverin fps vain jos avaa zeus käyttöliittymän. Siellä ollessaan toimii #monitor 1 komento. Tikan modi estää komennon toimimsen muissa näkymissä adminina.

Nyt kun vaikuttaa tulevan viimekerran 128 enemmän pelaajia on syytä kiinnittää huomiota server fps. Jos server fps laskee alle 20 pysyvästi, on syytä harkita joitain toimia adminina. Viimeistään jos mennään alle 10fps todella lyhyttä hetkeä kauemmaksi, tulee adminin tehdä toimia. Alle 10 fps tarkoittaa pelaajilla jo havaittavia ongelmia hitdetectionin ja desynkin kanssa.

Mahdollisia toimia:
- Poistaa kertynyttä roinaa kartalta (Ruumiita,ajoneuvoja,aseita,laatikoita)
- Poistaa miinat kartalta:

Code: Select all

//Suorita lokaalisti vain
{
    deleteVehicle _x;
} forEach allmines;


- Lukitse serveri: kirjoita chattiin #lock, servun voi taas avata jos fps nousee #unlock. Monesti jotku saatta epätoivoisesti pommittaa että pääisi serverille toistuvista yhteysongelmista huolimatta. Sopan mukaan tämä voi kuormittaa serveriä kovastikkin.

- Kikata pahat desynkkaajat. Tämä on hankala tehdä, mutta jos joku selkeästi ja jatkuvasti desynkkaa, hänet kannattaa kikata servulta. Sopan mielestä nämäkin voivat aiheuttaa ongelmia. Tämän voi todentaa ja tehdä player lisstistä breiffing noteseista.

Serveri hommat

Modisetin jakamiseen saa sopalta kysyä gigasen kaistan käyttöön ennen tapahtumaa.
Muistakaa laittaa kaikki turhat instanssit AWATSin server managerista ennen tapahtumaa.
Välttäkää serverin rebootteja välittämästi ennen tapahtuman alkua. Se jäätävä ryysis joka tulee voi estää osaa pelaajista yhdistämästä serverille.
Last edited by Bummeri on 12 Feb 2019, 19:23, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 2931
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Wet Boots suunitteluketju

Postby Bummeri » 24 Feb 2019, 14:59

[Yesterday, 11:23 PM]
Bummeri:
Servu meni ihan solmuun äsken

Sunday, February 24, 2019

[2:10 PM]
Soppa:
moro, mitäs siellä tapahtu?

[2:30 PM]
Soppa:
23:17:12 "afi_aar2 - avg fps: 42.1823, min fps: 25.2366, min fps time: 11082.9s"
23:18:13 "afi_aar2 - avg fps: 44.0749, min fps: 37.2093, min fps time: 11108.1s"
23:18:52 Slow network for player name='Pepika [100%%]' ID=422737397, steamID=76561198077319801. Desync too high (113/ 5 )
23:19:15 "afi_aar2 - avg fps: 33.1403, min fps: 6.64176, min fps time: 11213.7s"
23:21:24 "afi_aar2 - avg fps: 26.1217, min fps: 5.54209, min fps time: 11294.9s"
kattelin tuota logia ja siellä tuon Pepikan yhteydessä desyncistä hirveesti valitusta.
tokihan tuo voi olla jokin ulkoinen häiriöki nettiyhteydessä, mene ja tiedä mutta sopivasti servun fps droppaa kun tulee ilmoitus tuosta pepikan desyncistä
sitten kun vertaa tuohon ekaan tehtävään niin siellä ei ole ollut mitään desync ongelmia, vaan kaikki alko heti tuossa tokassa tehtävässä
heti kun tehtävä käynnistyny niin 21 sek päästä tullu desync ilmotus kaikista pelaajista
että voisko olla tehtävässäki jotain?

[2:39 PM]
Bummeri:
sanoin tuntemattomalle että kikkaa, kun näin player listasta ettää pepikalla on desynkkiä. Se ei kuitenkaan saanut sitä kikattua
se servu oli vissiin niin jumissa jo
Pitää laittaa siihen vissiin että kikkaa pelaajan jolla on toi desync, eikä vaan odottele
me pelattiin yks missio, niin mitä meinaat eka/toka missio?
testikäynnistys?

[2:42 PM]
Soppa:
ai alotitte vasta 20:!2 ?

[2:42 PM]
Bummeri:
joo
sillon meni missio käyntiin
sitä ennen oli tk
joskus 19:30 ennen

[2:44 PM]
Soppa:
tuolla näyttää olevan ainoastaan Cbo Magnetar:sta ja tuosta Pepikan yhteydestä noista desync ilmotuksia

[2:44 PM]
Bummeri:
magnetarilla on aiemmin ollut ongelmia päästä servulle, se jumittaa monesti muita pelaajia siihen connecting tilaan

[2:44 PM]
Soppa:
Line 31697: 23:12:09 "afi_aar2 - avg fps: 44.3969, min fps: 32.5866, min fps time: 10758s"
Line 31721: 23:12:13 Slow network for player name='Pepika [100%%]' ID=422737397, steamID=76561198077319801. Desync too high (1000/ 5 )
Line 31800: 23:12:30 Slow network for player name='Pepika [100%%]' ID=422737397, steamID=76561198077319801. Desync too high (1000/ 5 )
Line 31960: 23:13:00 Slow network for player name='Pepika [100%%]' ID=422737397, steamID=76561198077319801. Desync too high (200/ 5 )
Line 32058: 23:13:10 "afi_aar2 - avg fps: 41.8604, min fps: 8.8741, min fps time: 10843.2s"

[2:44 PM]
Bummeri:
pepika taas discos useamman kerran pelin aikana
ilmeisesti jotain yhteysonglemia

[2:45 PM]
Soppa:
niinku tosaki ollu servun fps hyvä, minimissään 44 ja sitten ku pepikalla desync ni dippaillu 8 fps

[2:45 PM]
Bummeri:
Onkohan joku niistä servun asetuksista liian tiukka että se jumittaa tolla desynkillä?
Vai pitsäkö vaan muutta kikiksi se desync havainto?

[2:47 PM]
Soppa:
ehkä sitä vois testata? se raja vaan täytyy miettiä tarkkaan että millon kikata ja pilata sen pelaajan pelit
internetistä kun kyse niin varmasti niitä pikku pätkyjä voi ite kellekki sillotällön sattua

[2:48 PM]
Bummeri:
1000/ 5 Mitä tää meinaa?
Desync too high (200/ 5 )

[2:48 PM]
Soppa:
mutta tosiaan tuommonen yhteys joka niistä kärsii jatkuvasti niin aiheuttanee servulle harmaita
kai tuo on jotenkin siihen määrään
packetloss raja imeisesti 5
ja tuo 1000 paljonko se pelaajalla on

[2:49 PM]
Bummeri:
paljon tulee ilmotuksia tolla 5?
paljon oli mediaani siinä mission alussa desynkistä, jos niitä tuli kerta kaikille?
sehhän vois olla se normaali?

[2:52 PM]
Soppa:
näyttäs olevan 20-70 välissä siitä starttivaiheessa kaikilla paitsi pepika 577-1000 ja cbo magnetar 127

[2:52 PM]
Bummeri:
saatko pastettua jonkun listan?
Pikanen kick arvo vois siis olla 100
arviolta
Sillä saadaan karsittua kaikki kerrat jolloin on fps ollut alhainen, muttei tehtävän alotuksessa tuu massiivista kikkiä



Lista tehtävän aloituksen normaali desynkistä
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi

Return to “Menneet tapahtumat”



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests