30.3 Suuri ARMA 3 TvT

Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: 30.3 Suuri ARMA 3 TvT

Post by Bummeri »

Bill, Paavo, Tikka ja muut edellisessä opastuksessa olleet. Voitteko mennä tänään auttamaan kentsua pitämääbn sitä arma 3 opastusta?
Itse en pääse paikalle.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: 30.3 Suuri ARMA 3 TvT

Post by Bummeri »

Meiltä uupuu vielä puollustajien joukkueen johtaja. Rohkeasti nyt.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: 30.3 Suuri ARMA 3 TvT

Post by Bummeri »

Viimeinen opastus modien laittoon järjestetään kello 6 tänään.

Katsokaa tarkemmin täältä
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: 30.3 Suuri ARMA 3 TvT

Post by Bummeri »

Noniin. Nyt kävi sillä lailla että missiossa kusi scriptit totaalisesti. Otetaan tapahtuma uusiksi tulevaisuudessa, päivämäärä ilmoitetaan myöhemmin. Erityis kiitos JP-9000lle joka teki aivan mahtavan varatehtävän joka pelasti koko tapahtuman lopulta. Kiitos osallistuneille ja toivotaa että tulette seuraaviin peleihin.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
SHOT(by)GUN
Posts: 11
Joined: 06 Oct 2013, 02:15

Re: 30.3 Suuri ARMA 3 TvT

Post by SHOT(by)GUN »

Hirvittävä kiitos JP-9000:lle että saatiin sentään yks tehtävä pelattua!

Ja sitten esittelen teille videon siitä kuinka partio vapautetaan vangin vartiointi tehtävästä.

Taustaa:
- Kopteri on pyörinyt vangin säilytys tukikohdan yläpuolella jo 10 minuuttia.
- Viholliset voivat olla missä tahansa!
- Porukka ampuilee vahingossa laukauksia ja heitti yhden kranaatin joten adrenaliinia on veressä ihan vitusti!
- Meidän ryhmän tehtävä puolustaa vankia sekä tukikohdan eteläpuolta, punainen katsoo south-east ja sinen huolehtii vangista sekä katsoo south-west.




Komentaja (Aspirant) käskee Lääkintämiehen(Dandelionin) vartioimaan vankia, jotta sininen partio taistelu ryhmästä voi keskittyä puolustamiseen. Kaikki ammuskelu oli siis omaa tulta.

- Oletin että vihollinen voi ottaa meidän uniformun
- Tunkeilija sanoi juuri ne sanat, joita vihollisen voi olettaa sanovan.

Mikä meni vituiks?

1. Aspirantin olisi pitänyt ilmottaa Tikalle, että lähettää lääkintämiehen paikalle.
- jolloin Tikka olisi ilmoittanut mulle että lääkintämies on tulossa.

2. Jos vangin vartia sanoo tunkeilevalle henkilölle "painu vittuun", niin sitten kannattaa poistua.
- Tunkeilija voi ilmoitta asiasta komentajalle, jolloin ryhmänjohtaja ja komentaja kommunikoivat tilanteen keskenään ja tilanne raukeaa.


Mikä meni mun osalta vituiks.

1. Kysyin tunnussanaa, vaikkei sellaista oltu tehtävässä määritelty.
- Kysy mielummin tunnistautumista, kuka ja mistä ryhmästä.

2. Tunkeilija pääsi katolle, jossa se vastasi tuleen ampuen mun partiokaverin.
- Anna SEIS! käsky välittömästi.
- Ammu tunkeilija ennen kuin se pääsee yllättämään omat!

3. Kukaan ei tiennyt tunkeilijasta
- Ilmoita tunkeilijasta radiolla välittömästi.

4. "Painu vittuun" on loukkaava ja epäselvä poistumiskäsky.
- Sano mielummin "taakse poistu tai ammun 5 sekunnin päästä"


Lopputulos:
- Ammun paniikissa oletetun vihollisen lisäksi omaa ryhmäläistä koska en nähnyt suuliekeiltä adrenaliinin sumentaneilla silmilläni sthud markkeria, joka kuoli :'(
- koko sininen partio kuoli 3 miestä + Dandelion... eijo tietoo oliko nyt varmasti katolla joku toinen tuntematon.
- Jos sama tilanne tapahtuisi uudelleen, ampuisin silti tuossa tilanteessa, kun poistumiskäskyä ei noudatettu.
- Hassua huomata miten pahasti aivot jäätyy paniikissa.

*edit* korjattu tekstiä ja paljon.

Pahoittelut kaikille osapuolille.
scifi
Posts: 2
Joined: 31 Mar 2014, 11:24

Re: 30.3 Suuri ARMA 3 TvT

Post by scifi »

Ahaa, tuollaistako siellä tapahtui :D
Noh, tässä selitystä siitä ammuskelusta jota kuulit..

Olin vartioimassa eteläpuolta tornista. Portista juoksi sisään joku, joka ei näkynyt shacktac overlayssa.. koitin suolata hepun siihen paikkaan.. toivottavasti edes osuin.
Mutta omahan se oli. Sori.
Vain omat ryhmän jäsenet näkyvät Shacktacissä, ja meillä oli siellä toinenkin ryhmä.
Sitten lisäksi mulla oli väärä lähiradiokanava melkein koko tehtävän ajan. Yrittikö portista juoksija ilmoittaa tulonsa vartijalle? En tiedä kun olin tavoittamattomissa.

Että pikkuisen jäi mulle petrailtavaa..
User avatar
Aspirant
Posts: 1029
Joined: 28 Sep 2013, 10:20

Re: 30.3 Suuri ARMA 3 TvT

Post by Aspirant »

Johtajana otan tapahtuneesta täyden vastuun, minun mokanihan tuo oli.

Esimerkillisesti olitte hoitaneet vangin vartioinnin.
Hyvästä aikeesta tulikin suuri tappio, mutta ei voi mitään ensikerralla pitää toimia erinlailla.

Lesson learned
User avatar
FinnBlitz
Posts: 54
Joined: 12 Sep 2013, 11:03

Re: 30.3 Suuri ARMA 3 TvT

Post by FinnBlitz »

Kiitos JP-9000 tuosta skenaariosta!

Turbaanien puolella homma taisi mennä jotenkin niin että ammusautosta oli renkaat paskana ja tilalle tuotiin toinen kuormuri vanginvaihtoa varten. Tämän havaittuaan kapinalliset aloittivat helvetinmoisen sodan ja laitoin kk:n laulamamaan. Henkihän siinä meni tekniikaalin ison kk:n repiessä minulta pään irti....

Tietääkö kukaan miten tilanne meni...ihan oikeasti?

Oli hyvä peli, tilanne riistäytyi käsistä kuten todellisessa panttivankien vaihdossa :mrgreen:
Koppari
Posts: 12
Joined: 31 Mar 2014, 20:30

Re: 30.3 Suuri ARMA 3 TvT

Post by Koppari »

Juu, itse olin tuolla katolla vankia vartioimassa myös. Sieltä sitten alkoi tuolla luotia, ammuin takaisin kun sen siinä tilanteessa parhaaksi näin. Jäin kuitenkin henkiin, ainona sinisestä partiosta, vakavasti haavoittuneena tosin. Loppupeli menikin siinä taistelukyvyttömänä käytännössä, kun ei medkittiäkään mistään saatunut löytymään.

Oli muuten myös ensimmäinen kertani pelaamassa täällä.
User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Re: 30.3 Suuri ARMA 3 TvT

Post by JP-9000 »

FinnBlitz wrote:Kiitos JP-9000 tuosta skenaariosta!

Turbaanien puolella homma taisi mennä jotenkin niin että ammusautosta oli renkaat paskana ja tilalle tuotiin toinen kuormuri vanginvaihtoa varten. Tämän havaittuaan kapinalliset aloittivat helvetinmoisen sodan ja laitoin kk:n laulamamaan. Henkihän siinä meni tekniikaalin ison kk:n repiessä minulta pään irti....

Tietääkö kukaan miten tilanne meni...ihan oikeasti?
Joo, siis tuohan lähti siitä, että yritin tosiaan kapinallisille kaupitella tuota väärää rekkaa, jonka Bummeri sitten valitettavasti huomasi. Avasin sitten tulen ettei ehdi mokoma raportoimaan. Ilmeisesti siinä oli sitten vielä jotain jenkkejäkin häseltämässä ihan vieressä. Eikä niillä kapinallisillakaan enää siinä vaiheessa tainnut sitä vankia olla. :D

Oli kyllä hauska kierros, ens versioon tulee luultavasti pikkuisen enemmän valoa. Tosin tein tänään tuollaisen taskulamppu-modinkin joka lisää peliin reippaasti normifikkaria tehokkaamman "LED"-vehkeen, jonka avulla Turbaanien ja Kapinallisten olisi oikeasti mahdollista havaita jenkit reilusti kauempaa (ainakin jos ne liikkuvat) vaikka muuten olisikin yhtä pimeää kuin viime kerralla.
Post Reply