Re: COOP-tehtäviä jälleen ma ja pe klo 19:00!
Posted: 03 Nov 2018, 13:12
Perjantain Zeuz -pelit
Oli kivaa ja kuten tuossa Joonaskin mainitsi - mukavaa vaihtelua normi cooppeihin/viikkopeleihin. Ehdottomasti uudemman kerran. Ei nyt ehkä joka perjantai, ettei käy inflaatio.
Hot insertiot olivat ihan parhautta ja niitä harvemmin pääsee tekemään. Muutenkin tuollaiset kuperkeikka tehtävät ovat mielenkiintoisia. LZ käytännössä AO:n ihan viereen ja rytinällä sisään. Harvemmin noita tulee normi peleissä vastaan ja varsinkin TVT:ssä ihan täysin mahdottomuus. Osaavat kopu pilotit ovat ihan välttämättömiä, että tässä hommassa on mitään järkeä.
Odottaminen on odottamista ja jotain mielekästä tekemistä voisi kehittää kirremiehille sillä aikaa, kun suunnitelmaa luodaan ja tiedustelua tehdään. Vaikka koulutus rasti erillaisista aiheista voisi olla toimiva ratkaisu ajan tappamiseen. Porukalla varmasti riittää intoa kokeilla erillaisia aseita tai aketusta, jota sitten pääsisi heti soveltamaan tosi paikassa. Tälläinen toiminta lisäisi myös immersiota, kun mestoilla sitten mentäisiin ilman ihmettelyjä eteenpäin. Jos koulutuksissa käytetään erillaista aseistusta, kuin tehtävässä, niin nopein tapa saada rensselit kuntoon on ottaa respat vaikka siten, että zeuz laittaa murkulaa tonttiin tms. Härväysrata olisi varmaan myös toimiva, jos koulutusta ei ehditä/jakseta järjestää. Clusterfuck -asennen helposti siirtyy peliin, joten ehkä tätä välttäisin. Zeuzksien osalta tässä voi olla työnjakoa, että toinen tekee/säätää AO:lla ja toinen tukee koulutusta/härväystä.
Rastien pitäminen mahdollistaisi myös sen, että kaikkien tyyppien ei tarvitsisi lähteä annetulle tehtävälle saman aikaisesti, vaan esim. tiedustelu joukon lähettäminen etukäteen olisi paremmin mahdollista.
Varustepuolesta sen verran, että olisi mukavaa, jos kaikki rensselit olisivat yö -toimintayhteen sopivia. Nyt tähtäimistä oli pikkaisen vaikea saada selkoa, mutta tämä on makuasia.
Itse pidin myös zeuzksien toiminnassa siitä, että nopealla toiminnalla on etunta. Lisäjoukot lähtevät liikkeelle, kun toimnta alkaa ja on ideaalia, että paikalta poistutaan ennen lisävahvistuksien saapumista, sillä vahvuus ei välttämättä riittäisi taisteluun ilman totaalista tai merkittävää tappiota. Johtajan näkökulmasta tulee tehtyä riskiarviota erillaisten toteutuksien välillä ja toteuttamistapojen välisestä analyysistä itse ainakin tykkään.
Ajankäytöllisesti voisi miettiä, että jos pelit alkavat klo 19, niin zeukset voisivat olla tekemässä tehtävää jo hieman aikaisemmin, siis pelissä. Tämä mahdollistaisi A10:lle myös tilaisuuden luoda tehtää hieman ennakkoon. Varsinainen slottaus tapahtuisi muiden roolien osalta aivan kuten ennenkin klo 19. Olennaista on se, että isäntä ohjaa muiden slottien slottaamista ja antaa luvan mennä peliin (JIP) vasta, kun kaikki on kunnossa. Ennakko ilmottautuminen varmasti helpottaisi pelaaja määrän ennakointia.
Minua voi kysyä kympiksi, kunhan vain ennakkoon tiedän suurinpiirtein, että millaista poppoota ja minkä tyylisiä tehtäviä on tiedossa. Vaunu tyyppisessä johtamisessa en ole omillani, joten pieni ennakkotieto on paikallaan, että johtoon saadaan osaava/kykenevä johtaja, mikä heijastuu taas pelikokemukseen.
Teknisestä puolesta itseäni ärsytti markkerien kanssa pelaaminen, kun karttaan merkkien laittaminen meni näpertämisen puolelle.
Tämän zeuz -tyyppisessä pelaamisessa on todella paljon potenttiaalia. Pelkäsin ennakkoon, että Zeuz alkaa hyppimään vihollisen pelaajiin viikkopelimäisesti ja napsimaan pelaajia pois, millaista olen joskus zeuz -peleissä törmännyt. Tätä tulee ehdottomasti välttää. Porukalla menee hyvin nopeasti maku, jos tälläistä alkaa tapahtumaan. Se, että Zeukset hyppäävät vihollisen pelaajiin on kannatettavaa, mutta vihollisena toimimisessa tulee on hyvin tarkkana. Zeus-vastustajat pystyvät parhaimmillana lisäämään pelikokemuksen mielekkyyttä hyvinkin paljon.
Oli kivaa ja kuten tuossa Joonaskin mainitsi - mukavaa vaihtelua normi cooppeihin/viikkopeleihin. Ehdottomasti uudemman kerran. Ei nyt ehkä joka perjantai, ettei käy inflaatio.
Hot insertiot olivat ihan parhautta ja niitä harvemmin pääsee tekemään. Muutenkin tuollaiset kuperkeikka tehtävät ovat mielenkiintoisia. LZ käytännössä AO:n ihan viereen ja rytinällä sisään. Harvemmin noita tulee normi peleissä vastaan ja varsinkin TVT:ssä ihan täysin mahdottomuus. Osaavat kopu pilotit ovat ihan välttämättömiä, että tässä hommassa on mitään järkeä.
Odottaminen on odottamista ja jotain mielekästä tekemistä voisi kehittää kirremiehille sillä aikaa, kun suunnitelmaa luodaan ja tiedustelua tehdään. Vaikka koulutus rasti erillaisista aiheista voisi olla toimiva ratkaisu ajan tappamiseen. Porukalla varmasti riittää intoa kokeilla erillaisia aseita tai aketusta, jota sitten pääsisi heti soveltamaan tosi paikassa. Tälläinen toiminta lisäisi myös immersiota, kun mestoilla sitten mentäisiin ilman ihmettelyjä eteenpäin. Jos koulutuksissa käytetään erillaista aseistusta, kuin tehtävässä, niin nopein tapa saada rensselit kuntoon on ottaa respat vaikka siten, että zeuz laittaa murkulaa tonttiin tms. Härväysrata olisi varmaan myös toimiva, jos koulutusta ei ehditä/jakseta järjestää. Clusterfuck -asennen helposti siirtyy peliin, joten ehkä tätä välttäisin. Zeuzksien osalta tässä voi olla työnjakoa, että toinen tekee/säätää AO:lla ja toinen tukee koulutusta/härväystä.
Rastien pitäminen mahdollistaisi myös sen, että kaikkien tyyppien ei tarvitsisi lähteä annetulle tehtävälle saman aikaisesti, vaan esim. tiedustelu joukon lähettäminen etukäteen olisi paremmin mahdollista.
Varustepuolesta sen verran, että olisi mukavaa, jos kaikki rensselit olisivat yö -toimintayhteen sopivia. Nyt tähtäimistä oli pikkaisen vaikea saada selkoa, mutta tämä on makuasia.
Itse pidin myös zeuzksien toiminnassa siitä, että nopealla toiminnalla on etunta. Lisäjoukot lähtevät liikkeelle, kun toimnta alkaa ja on ideaalia, että paikalta poistutaan ennen lisävahvistuksien saapumista, sillä vahvuus ei välttämättä riittäisi taisteluun ilman totaalista tai merkittävää tappiota. Johtajan näkökulmasta tulee tehtyä riskiarviota erillaisten toteutuksien välillä ja toteuttamistapojen välisestä analyysistä itse ainakin tykkään.
Ajankäytöllisesti voisi miettiä, että jos pelit alkavat klo 19, niin zeukset voisivat olla tekemässä tehtävää jo hieman aikaisemmin, siis pelissä. Tämä mahdollistaisi A10:lle myös tilaisuuden luoda tehtää hieman ennakkoon. Varsinainen slottaus tapahtuisi muiden roolien osalta aivan kuten ennenkin klo 19. Olennaista on se, että isäntä ohjaa muiden slottien slottaamista ja antaa luvan mennä peliin (JIP) vasta, kun kaikki on kunnossa. Ennakko ilmottautuminen varmasti helpottaisi pelaaja määrän ennakointia.
Minua voi kysyä kympiksi, kunhan vain ennakkoon tiedän suurinpiirtein, että millaista poppoota ja minkä tyylisiä tehtäviä on tiedossa. Vaunu tyyppisessä johtamisessa en ole omillani, joten pieni ennakkotieto on paikallaan, että johtoon saadaan osaava/kykenevä johtaja, mikä heijastuu taas pelikokemukseen.
Teknisestä puolesta itseäni ärsytti markkerien kanssa pelaaminen, kun karttaan merkkien laittaminen meni näpertämisen puolelle.
Tämän zeuz -tyyppisessä pelaamisessa on todella paljon potenttiaalia. Pelkäsin ennakkoon, että Zeuz alkaa hyppimään vihollisen pelaajiin viikkopelimäisesti ja napsimaan pelaajia pois, millaista olen joskus zeuz -peleissä törmännyt. Tätä tulee ehdottomasti välttää. Porukalla menee hyvin nopeasti maku, jos tälläistä alkaa tapahtumaan. Se, että Zeukset hyppäävät vihollisen pelaajiin on kannatettavaa, mutta vihollisena toimimisessa tulee on hyvin tarkkana. Zeus-vastustajat pystyvät parhaimmillana lisäämään pelikokemuksen mielekkyyttä hyvinkin paljon.