Page 2 of 3

Re: Tehtävien tarkistu Operation Maldenille. KLO 17:00. TI 14.8.2018

Posted: 14 Aug 2018, 18:17
by Tuntematon
Tehtävä 1

-Lisää pitkään ilmalle oma verrko ja/tai tulituki verkko.
-Indforilla on B-Med kamat.
-Aloitusmerkki skripti on suomeksi.
-Indfor näkee opfor AI AA asemat aloitusmerkkien kautta. Lisää nille jokuin järkevä group id tai piilota näkymästä.
-Osa blufor ukoista on vähän ilmassa.
-Laita ukot valmiiksi autoihin. Vähentää härväystä varsinkin lentotuki aluksella.
-Minkä on tarkoitus antaa hyökkääjälle etu? Tehtävässä jv ratio 1:1. Cas koneissa yhteensä 4 pommia ja niitä vastaan kasa AA. Sen lisäksi hyökkääjä tulee koptereilla ja puolustajajalla mahdollista päästä AA asemiin ennen kuin kopterit pääsevät lähellekkään "turvallisia" laskeutumis paikkoja.
-Koneissa on AA ohjuksia tarkoituksella? Tuplaisin tyhmien pommien määrän ainakin. Koneet ainakin oman kokemuksen perusteella aika heikkoja assetteja (afi5v eventti).
-Tietäähän pilotit että DLC.
-Siirtäisin AAF "QRF" joukot ihan seeren pohjois päätyyn. Toisi sitä balanssia hieman kun ei ole heti apuna. Riskinä vain sitten se että koneet tulee ja pommittaa kolonan. Toisaalta mahdollista nytkin.
-Tango aloittaa aika avoimelta paikalta. Riskinä että Indfor laittaa joukkoja samalle suunnalle ja kohtaavat safestartin aikana.
-Piiloita toisen puolen aloitus ympyrät.


Tehtävä 2

-Lisää Victor verkko.
-Indforilla on B-Med kamat.
-Indfor näkee opfor AI AA asemat aloitusmerkkien kautta. Lisää nille jokuin järkevä group id tai piilota näkymästä.
-Aloitusmerkki skripti on suomeksi.
-Laita ukot valmiiksi autoihin. Vähentää härväystä varsinkin lentotuki aluksella.
-Piiloita toisen puolen aloitus ympyrät.
-Vaatiko Bluforin TD vaunut dlc?
-Minkä on tarkoitus antaa hyökkääjälle etu? Tehtävässä jv ratio 1:1. Ja vastassa kaksi kovempaa vaunua joilla puolustajan etu mennä asemiin ja piiloon.

Re: Tehtävien tarkistu Operation Maldenille. KLO 17:00. TI 14.8.2018

Posted: 14 Aug 2018, 23:42
by JoneKone
Pitkälti samaa mieltä Tuntemattoman löydöksien kanssa.

Aikaisempaan postaukseeni myös vielä lisäys:

*Maku- ja immersioasioita, mutta vaihtaisin AAF:n perusoptiikan seuraavaan:

_sight = "optic_Holosight_khk_F";

Ja NATO lasit:

_goggles = "g_tactical_clear"; ja Tangolle: "g_balaclava_lowprofile".


*Antaisin myös joukkueiden RTO:lle JTAC varustesetti ja nimeäisin ne: RTO / JFO. Se on monta kertaa huomattu että 1 ilmatulenjohtaja koko komppanialle ei riitä ja jos on yksin niin on tottakai eka joka ammutaan. Ja AFI:ssa perinteisesti K7 JTAC on yleensä ollut enemmänkin logistiikkamies ja liikenneohjaaja. JFO:t taas ilmatulenjohtajat.


*Lisää JTAC:eille myös 2 kpl eri värit kuin muilla jottei tule päällekkäisyyksiä väreissä.

_smokep = "SmokeShellPurple"
_smokeb = "SmokeShellBlue"

for "_i" from 1 to 2 do {_unit addItemToBackpack _smokep;};
for "_i" from 1 to 2 do {_unit addItemToBackpack _smokeb;};


*Kuten tuntematon totesi. Tarvitaan tosiaan myös erilliset Air ja CAS verkot. Air verkko hekojen ja yms. muu säädöt ja CAS ilmatulenjohtoon.

Afi_Lisakanavat_West = ["Air","CAS"];
https://armafinland.fi/wiki/index.php/R ... _Briiffiin


EDIT, lisään tähän mun aikaisempi postauksen pari kohtaa niin on kaikki jutut samassa paikassa:

*Hornetit nimetään X1 ja X2 ja hekot R1 ja R2. (Indiana ei oikein toimi NATO aakkosena ilmojen kanssa).

*NATO:lle 2 kpl varahornettia carrierille samalla loadoutilla kuin ekat. Koska: ratio 1:1 ja kaupunkitaistelu, mahdollistaa myös pilottien pelastamistilanteen jos hornetti ammutaan taivaalta.

*lisää [] call afi_toh_fnc_full_disable init.sqf niin ei oo termareita titaaneissa.


Muuten vaikuttaa todella hyvältä. : ) Hienosti oot saanut ympättyä Arman koko skaala kahteen tehtävään.

Re: Tehtävien tarkistu Operation Maldenille. KLO 17:00. TI 14.8.2018

Posted: 15 Aug 2018, 08:57
by Furean
Kiitokset Tuntemattomalle, Jonekoneelle ja Konzigille parannusehdotuksista. Käyn näitä läpi tänään ja huomenna, ja katon jos saisin uudet versiot tehtyä huomisen menneessä.

Re: Tehtävien tarkistu Operation Maldenille. KLO 17:00. TI 14.8.2018

Posted: 16 Aug 2018, 15:41
by Furean
Kävin läpi nyt vähän noita. Jos löytyy vielä muuta, kertokaa ja kommentoikaa tohon docsiin. Vielä on vähän epäspelvä miten saisi aloitusmerkit piiloitettu vastustajalta, että jos löytyy skriptit otan mielellään vastaan.

https://docs.google.com/document/d/1-i5 ... sp=sharing

Re: Tehtävien tarkistu Operation Maldenille. KLO 17:00. TI 14.8.2018

Posted: 16 Aug 2018, 16:01
by Bummeri
Furean wrote:Kävin läpi nyt vähän noita. Jos löytyy vielä muuta, kertokaa ja kommentoikaa tohon docsiin. Vielä on vähän epäspelvä miten saisi aloitusmerkit piiloitettu vastustajalta, että jos löytyy skriptit otan mielellään vastaan.

https://docs.google.com/document/d/1-i5 ... sp=sharing

Niitä "Triggeri" ympyröitä/neliöitä ei voi piilottaa merkkien skripti-kommennoilla muistaakseni. Korvaa ne laittamalla esim. vihreitä täpliä kartalle rajaamaan alueita.

Re: Tehtävien tarkistu Operation Maldenille. KLO 17:00. TI 14.8.2018

Posted: 16 Aug 2018, 16:32
by Tuntematon
Itse käytän tälläistä merkkien piiloittamiseen. Luo tuolle oma sqf ja kutsu käyttäen execVM
Kätevä jos käyttää rajaamiseen palloja ja ne on nimetty pallo_1, pallo_2, pallo_3 jne.

Code: Select all

if !(hasInterface) then {}; //Ei aja servurille tai HC.
waitUntil {!isNull player}; // odottaa että pelaaja on ladannut tehtävän.


if (side player == west) then { // Muokkaamalla tällä rivillä sideä päätät kenellä tämä ajetaan. (east, west, resistance)

   for "_i" from 1 to 19 step 1 do { //Tässä määritetään kuinka monta merkkiä on. Muokkaamalla numeroa 19.
      format ["opf_%1", _i] setMarkerAlphaLocal 0; //Merkin nimi määritetään tässä. Muokkaamalla kohtaa "opf".
   };

   waitUntil {time > 60*("afi_safeStart_duration" call BIS_fnc_getParamValue)}; // Odottaa safestartin verran ja ajaa lopun. Ja piiloittaa sitten myös "oman" siden merkin joka on turha.

   for "_i" from 1 to 19 step 1 do {
      format ["blu_%1", _i] setMarkerAlphaLocal 0;
   };
};

if (side player == east) then {

   for "_i" from 1 to 108 step 1 do {
      format ["tre_%1", _i] setMarkerAlphaLocal 0;
   };

   for "_i" from 1 to 19 step 1 do {
      format ["blu_%1", _i] setMarkerAlphaLocal 0;
   };

   waitUntil {time > 60*("afi_safeStart_duration" call BIS_fnc_getParamValue)};

   for "_i" from 1 to 19 step 1 do {
      format ["opf_%1", _i] setMarkerAlphaLocal 0;
   };
};


Jos poistat yksittäisiä merkkejä
Korvaa

Code: Select all

   for "_i" from 1 to 108 step 1 do {
      format ["tre_%1", _i] setMarkerAlphaLocal 0;
   };

Tällä

Code: Select all

"obj1" setMarkerAlphaLocal 0;

Re: Tehtävien tarkistu Operation Maldenille. KLO 17:00. TI 14.8.2018

Posted: 17 Aug 2018, 17:57
by Furean

Re: Tehtävien tarkistu Operation Maldenille. KLO 17:00. TI 14.8.2018

Posted: 18 Aug 2018, 13:32
by Furean
Tehtävät päivitetty. Laser designator batteries lisätty JTACeille + reserviryhmät lisätty.

https://www.dropbox.com/s/y8pf49nz3idps ... n.pbo?dl=0

https://www.dropbox.com/s/yj8z12x483mcj ... n.pbo?dl=0

Re: Tehtävien tarkistu Operation Maldenille. KLO 17:00. TI 14.8.2018

Posted: 18 Aug 2018, 17:49
by Furean
Uudet versiot. Safestart aika lyhennetty 10 minuttiin. Fennekit lisätty AAFlle ekassa tehtävässä QRFlle.

https://www.dropbox.com/s/23n3eb8kiwvhz ... n.pbo?dl=0
https://www.dropbox.com/s/pov1ajft0eejr ... n.pbo?dl=0

Re: Tehtävien tarkistu Operation Maldenille. KLO 17:00. TI 14.8.2018

Posted: 21 Aug 2018, 21:58
by Bummeri
*lisää [] call afi_toh_fnc_full_disable init.sqf niin ei oo termareita titaaneissa.


Onko tämä nyt osaltaan vaikuttanut titaanien ala-arvoiseen suoritukseen?