Operation Malden 2035 - La 18.08 Klo 20:00

faf
Posts: 196
Joined: 17 Mar 2015, 22:10

Re: Operation Malden 2035 - La 18.08 Klo 20:00

Post by faf »

Ensinnäkin tosi iso kiitos järjestäjille sekä osallistuneille! Olipa kiva potkaista syksyn Armakausi käyntiin oikein kunnon eventillä. En valitettavasti päässyt kuin ekaan tehtävään sillä sidosryhmät kotona piti päästää nukkumaan.

Eka tehtävä, K15 / Bravon radisti

Olin K15 ja tarkoituksena oli hengailla Bravon kymppipartion mukana. Bravo ei saanut alkuun omaa radistiaan kiloverkkoon joten hyvin nopeasti päädyin ottamaan bravon radistin roolia ja viestimään kiloverkkoon.

Ainakin bravon kymppipartion porukka veti mun näkökulmasta tosi mainiosti. Kyseisen porukan kommunikaatio ja toiminta oli oikein jouhevaa. Roikuin siinä sitten vaan mukana ja yritin parhaani mukaan tiedotella kiloverkkoon mitä tapahtuu. Bravon eteneminen tuntui etenevän rauhallisesti mutta varmasti kohti tavoitetta.

Huomasi että oma englanti on pahasti ruosteessa, en alkuun oikein meinannut ymmärtää mitä joukkueenjohtaja minulta halusi. Onneksi hän sitten yksinkertaisti kommunikaatiotaan mun suuntaan, ja saatiinkin loppua kohti kommunikaatio rullaamaan. Huomasin myös sen että sähläsin itse alussa TFR:n kanssa, pahoittelut siitä.

Joka tapauksessa oli pirun hauskaa ja mukavasti mentiin siinä oman epämukavuusalueen laidalla. Todella opettavainen kokemus, kiitokset vielä peleistä kaikille!
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Operation Malden 2035 - La 18.08 Klo 20:00

Post by Keneraali »

Mukavaa oli omalta osalta.

Tiivimpää toimintaa jatkossa. Haluaisin nähdä enemmän yhteistä toimintaa eri osastojen välillä, nyt jäi vähän fiilis että yks osasto toimi tuolla toinen täällä, usean kilometrin päässä toisistaan. Eikä tarvitse pakottaa tekemään yhdessä vaan edes se että toimitaan yhteisellä alueella, nähdään selkeästi suurempaa määrää pelaajia ja eri kielisiä.

Ilmatoimintaa en näe erityisen tarpeellisena, vaikea balansoida, järkyttävä ero taidoissa osastojen välillä, vaikka itse en ole kokenut AFI AirForcen järkyttävää ylivoimaa...

Yhteisbriiffiä kuunnellessani jää myöskin tunne että myös ulkkikset pitäisivät yksinkertaistamisesta, 1 tehtävä. Nyt oli paljon liikkuvia osia, jopa afin normaaliin nähden. Kanavia, sääntöjä, erilaisia toimintatapoja jne. Monelle varmaan aika paljon kerralla alle 30min sisäistettävää. +radioissa jotain häikkää useamalla, vääriä kanavia ja vaikka laittoi manuaalisesti oikean niin silti saattoi lähettää täysin väärään taajuuteen. Alt kanavat ilmeisesti toimi. Lisäsivät varmasti osittain yhteysongelmia.


Ehdottomasti lisää ja jatkokehitystä yhteisöjen välillä. Näkisin tulevaisuutena että pelattaisiin rutiinomaisesti kerran kuukauteen tai kahteen yhteisöjen kesken kuten afissa pelataan viikkopelejä. Tutut kaavat ja toimintatavat, jotain pieniä muutoksia, mutta helposti tuttuun peliin kaikille yhteisöjen jäsenille soveltuvia pelejä.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Operation Malden 2035 - La 18.08 Klo 20:00

Post by JoneKone »

Huikeat setit eilen, itellä kaksi todella hauskaa tehtävää. Armaa ja AFI:a parhaimmillaan!

Fureanille propsit, että uskaltaa poikeata jo poljetuista poluista ja tarjota hieman erillaisia tehtäviä uusilla assetteilla! Puhtaita JV A&D rännejä ollaan pelattu tässä vuosien varrella melkoisia määriä joten pientä vaihtelua on mielestäni paikallaan. Tottakai tehtävät muuttuvat myös monimutkaisimmaksi mitä enemmän komponentteja ja siirtymisiä ja ehkä vaatisivat että ulkomaalaisten kanssa briifattaisiin ennakoon. Toisaalta, Bummeri pyysi todella monta kertaa ulkomaalaisiltä nimiä Common rooleihin eikä käsittääkseni kukaan vastannut kuin vasta muutama päivä ennakkoon. Eli jos eivät itse halua panostaa organisoitumiseen ja siihen, että olisi edes ennakkoon nimet tiedossa joiden kanssa keskustella tulevasta tehtävästä niin lopulta ihan sama millainen tehtävä laitetaan heille pöytään. Takki on silti auki...

Mielestäni ilmaassetit ei ole sen kummempi assetti balanssoida kuin vaunut tai epäsuora. Meillä vaan vielä vaan vähän kokemusta niistä ja myös IT:n tehokkuudesta eri kombinaatioissa. Nyt kokeiltiin uutta ja mielestäni kaikki kuitenkin toimi tilanteeseen nähden hyvin. Enemmän mua ihmetyttää vihollisen toiminta jossa ilmauhan aikana seistään vuoren huipulla, nipuissa ja avoimella (tämä ei ollut edes eka kertaa kun näin käy AFI eventissä). Ehkä se on se kun ei yksinkertaisesti ole totuttu, että pelataan tällä skaalalla ja AI antaa paljon anteeksi COOP:eissa.

Oli muitakin ajatuksia, mutta näköjään katosivat jonnekin... lisäilen tähän jos vielä suostuvat palaamaan.

Kiitokset järkkääjille ja johtajille!
Last edited by JoneKone on 19 Aug 2018, 11:04, edited 2 times in total.
Reason: ..
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Post Reply