Page 1 of 2

Viikkopelit Ke 4.7.2018 (A-medical ja TFAR testipelit)

Posted: 18 Jun 2018, 12:23
by Bummeri
Image

Tähän ketjuun Keskiviikkona 4.7.2018 pelattavien viikkopelien palaute.

Jatketaan A-medicalin testausta. Lisäksi testataan uusinta versiota TFAR. Päivittäkää modit ja plugari!

Voit ilmoittautua tähän lankaan, jos haluat johtaa jonkin tehtävän viikkopeleissä. Toiveesi pyritään ottamaan viikkopeleissä huomioon.

Linkki tehtävähistoriaan: Tehtävähistoria

Linkki kaikkien tehtävien listaukseen: Tehtävälista

Re: Viikkopelit Ke 20.6.2018 (A-medical ja TFAR testipelit)

Posted: 20 Jun 2018, 21:12
by Bummeri
https://armafinland.fi/awats/index.php?page=MO&mid=706 Yritetiin toisena tehtävänä pelata tuota tehtävää, mutta vihoollisen vaunut olivat näkymättömiä.

Re: Viikkopelit Ke 20.6.2018 (A-medical ja TFAR testipelit)

Posted: 21 Jun 2018, 12:55
by Bummeri
Olisi nyt mukava kuulla palautetta A-medistä ja TFAR muutoksista.

Omia havaintoja A-medistä:

A-medicaalisssa on selviydyttävyys parantunut, eri tasoiset haavoittumiset on huomattavasti yleisempiä ja raajarikkoja tulee useammin. Tajuttomuutta ei kuitenkaan esiinny niin usein kuin voisi odottaa. Lisäksi joskus pelaajat ovat tuntuneet ottavan useita osumia ennenkuin kuolevat tai menettävät tajuttomuuden.

Muokkasin seuraavaa kertaa varten A-medicaalia seuraavasti:

Nämä vähennetää hieman sitä että yksiköt kestää rankaisua paljon.
ace_medical_AIDamageThreshold = 1.4 -> 1.3;
ace_medical_playerDamageThreshold = 1.4 -> 1.3;

Nämä nostavat kivun ja verenvuodon vaikutusnopeutta yksikköön. Yksiköt siis vuotavat tajuttomaksi ja lopulta kuiviin hieman nopeammin. Lisäksi yksiköt menevät kivusta tajuttomaksi useammin. Kipuun pelkästään ei voi kuolla.
ace_medical_painCoefficient = 1.0 -> 1.1;
ace_medical_bleedingCoefficient = 0.5 -> 0.8;

Ennen A-med testien aloitusta arvot olivat olleet:
ace_medical_playerDamageThreshold = 0.8;
ace_medical_AIDamageThreshold = 0.8;
ace_medical_painCoefficient = 1;
ace_medical_bleedingCoefficient = 6;
Tällöin yksiköt siis ovat kuolleet nopeammin. Vuotaneet tajuttomuuteen ja kuiviin huomattavasti paljon nopeammin.

Re: Viikkopelit Ke 20.6.2018 (A-medical ja TFAR testipelit)

Posted: 21 Jun 2018, 14:18
by JoneKone
En ole ehtinyt peleihin niin en tiedä miten on vaikuttanut. Ite olisin kuitenkin sitä mieltä, että mitä lähemmäksi päästään sitä että jo yksikin osuma oikeasti pudottaa pelaajan pois pelistä (riippumatta raajasta), mutta jonka saa sitten kuntoon pikkuhiljaa ja pelaaja takaisin peliin vaikka medikin avulla on hyvä kehityssuunta.

Arman suurimpia syntejä on aina ollut kun ammut viholliseen useampi eri raajaosuma ja silti tyyppi vielä ampuu takaisin kuin mitään ei olisi käynyt.

Re: Viikkopelit Ke 27.6.2018 (A-medical ja TFAR testipelit)

Posted: 21 Jun 2018, 16:23
by Pjetu
Image

5 luotia ennen kuin kivi meni tajuttomaksi ja kuoli.

Image

6 luotia ennen kuin TheBigOne meni tajuttomaksi. Kuoli 2 minuuttia myöhemmin vuodettuaan kuiviin?

Image

Neljä luotia ennen kuin kuoli, luultavasti ehti paikata itsensä kahden ensimmäisen jälkeen, tosin menetti tietysti jonkin verran verta.

Image

Oletetaan, että paikkasi itsensä kahden ensimmäisen jälkeen.
Kuitenkin viisi luotia ennen kuin kuoli.

Image

1 luoti 5min ennen, sitten neljä luotia ennen kuin kuoli.

Re: Viikkopelit Ke 27.6.2018 (A-medical ja TFAR testipelit)

Posted: 21 Jun 2018, 16:47
by Pjetu
Mielestäni A-medikaali on hyvä, koska:

Lisää tekemistä lääkintämiehille.
Ryhminen taistelupelastajien ja joukkueen lääkintämiesten jaossa on enemmän järkeä.
Lääkintämiehillä voi olla PAK ja muut rensselit, kun taas taistelupelastajilla vaan enemmän kiristyssiteitä ja enemmän erityisempiä sidetarvikkeita.
Paikkaaminen kestää kauemmin.

Enemmän aikaa osuman jälkeen ennen kuin on taas valmiina taisteluun uudelleen.
Jalkaosumat lamauttavat etenemisnopeuden, valitettavasti sama ei päde käsiin. (Ennen armoissa ainakin tähtääminen oli vaikeampaa, tiedäppä sitten nykyään.)
Tavallinen pulliainen pystyy yhä laittamaan muutaman siteen (tai kiristyssiteen) ja tämä riittää, mutta morkun käytössä pitää olla varovainen. Taistelupelastajalla voi olla endorfiinia sykkeen palauttamiseksi normaaliksi.

Image

Ylläolevaa tilannetta ei olisi tapahtunut basic medikaalin kanssa. Joonas joutui ryömimään hitaasti, ja hyökkääjä lähes ampui meidät molemmat kun jouduin odottelemaan.

Re: Viikkopelit Ke 27.6.2018 (A-medical ja TFAR testipelit)

Posted: 21 Jun 2018, 21:32
by Immonen
Ai vitsi että näyttää hyvältä AAR:ssä toi meidän ryhmän eteneminen teitä päälle :D
Pjetu wrote:Ylläolevaa tilannetta ei olisi tapahtunut basic medikaalin kanssa. Joonas joutui ryömimään hitaasti, ja hyökkääjä lähes ampui meidät molemmat kun jouduin odottelemaan.
Joonas mainitsi myös meille että se meni kahtee otteeseen tajuttomaksi, vaikka koko ryhmä avas tulen häntä kohti. ei kuollu

Re: Viikkopelit Ke 27.6.2018 (A-medical ja TFAR testipelit)

Posted: 21 Jun 2018, 21:48
by Pjetu
SGT.Immonen wrote: Joonas mainitsi myös meille että se meni kahtee otteeseen tajuttomaksi, vaikka koko ryhmä avas tulen häntä kohti. ei kuollu
Image

Nojoo, päähän ammuttu AK:lla ja silti hengissä.

edit: Kypärä oli ACH. Tason 2 suojaus.

Re: Viikkopelit Ke 27.6.2018 (A-medical ja TFAR testipelit)

Posted: 21 Jun 2018, 21:52
by Joonas [kLj]
Pjetu wrote:
SGT.Immonen wrote: Joonas mainitsi myös meille että se meni kahtee otteeseen tajuttomaksi, vaikka koko ryhmä avas tulen häntä kohti. ei kuollu
Image

Nojoo, päähän ammuttu AK:lla ja silti hengissä.

Minkäs sille voi kun on nii kova äijä että 7.62 kimpoo otsasta

Re: Viikkopelit Ke 27.6.2018 (A-medical ja TFAR testipelit)

Posted: 21 Jun 2018, 22:02
by Bummeri
Pitkäkää sitten mielessä kun arvioitte näitä:
a. Kypärä ja varusteet voi tarjota paljonkin suojaa riippuen conffista ja osumasta
b. Damagessa on randomointia, että esimerkiksi pääosuma, joka näyttää sinun mielestä halkovan nenästä pikkuaivoihin, saattaa randomoitua pieneksi naarmuksi
c. Ammukset ja niiden kaliiberit vaikuttaa paljon
d. Tajuttomuuden kestoissakin on ilmeisesti jotain randomointia

Näitä on siis hieman hankala testata.