2.3 Suuri TvT #2

fluoZor
Posts: 5
Joined: 05 Nov 2013, 21:28

Re: 2.3 Suuri TvT #2

Post by fluoZor »

pahoittelen sitä, että en itse päässyt ilmoittautumisestani huolimatta paikalle, kun oli niin helvetin huono olo sunnuntaina että en konetta jaksanut edes avata.
User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Re: 2.3 Suuri TvT #2

Post by JP-9000 »

Bummeri wrote: Ja olet tervetullut toteuttamaan tuon visiosi tuosta respasysteemistä. Itse en ainakaan juuri nyt keksi että miten tuo olisi hyvä toteuttaa.
Ja jotta ei jäisi pelkän puheen tasolle, niin tämä tosiaan on varsin simppeli toteuttaa. Noin ikäänkuin karvalakkitoteutuksena homma toimii esim. näin:

Description.ext:

Code: Select all

respawn = 3;
respawnDelay = 5;
respawnDialog = 0;
Sitten laitetaan karttaan markkerit respawn_west ja respawn_east (tai miten monta osapuolta nyt onkaan) johonkin kartan reunalle tai muualle skutsiin. Sitten vielä markkerit niille paikoille joihin joukot halutaan lopullisesti spawnata.

Varsinainen respausskripti taas on näinkin simppeli:

Code: Select all

while {true} do 
{
	private "_nearUnits";
	_nearUnits = nearestObjects[getMarkerPos "respawn_west", ["Man"], 50];
	
	{
		_x setPos (getMarkerPos "actualSpawn_west");
	} foreach _nearUnits;
	
	sleep 1200;
};
Ja polkaistaan tuo serverille pyörimään init.sqf:stä (molemmille osapuolille omat).
TugeX
Posts: 293
Joined: 26 Jul 2013, 18:49

Re: 2.3 Suuri TvT #2

Post by TugeX »

AAR:

Servu toimi, hyvät pelit!

(Kirjoittelin hienon tarinan mutta foorumi kadotti sen bittiavaruuteen, 0/5)
YIT-Meta
Posts: 30
Joined: 07 Aug 2013, 21:15

Re: 2.3 Suuri TvT #2

Post by YIT-Meta »

Servun toiminnasta olisi sanomista. ACREn kanssa oli ihmisillä ongelmia, esim. johtajasta ei kuulunut mitään pelin aikana.

Ja, mikä parasta, AFIlaiset katselivat sieltä nimiä seinän läpi - Tämä on sitä realistista ja kovaa sodankäyntiä. :D

PS. Jää lyhyeksi nämä viestit toistaiseksi...
Kartta on kyllä helvetin hyvä ja ansaitsee paljon enemmän tehtäviä. Hyvää miinoitusta Insuilta.
User avatar
Anatooli
Posts: 164
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: 2.3 Suuri TvT #2

Post by Anatooli »

YIT-Meta wrote:Ja, mikä parasta, AFIlaiset katselivat sieltä nimiä seinän läpi
Saisikohan jotain ACE:n muuttujia ronklaamalla tehtävissä pelaajien nimet näkymään vain oman puolen taistelijoille? Kyseinen ominaisuus kun tosiaan tuppaa käyttäytymään hieman arvaamattomasti, jolloin mm. pelaajien nimet ja roolit näkyvät seinien lävitse tai jäävät ruudulle hillumaan vaikka katseen siirtäisi toiseen yksikköön.
Semper ubi sub ubi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: 2.3 Suuri TvT #2

Post by Bummeri »

YIT-Meta wrote:Servun toiminnasta olisi sanomista. ACREn kanssa oli ihmisillä ongelmia, esim. johtajasta ei kuulunut mitään pelin aikana.

Ja, mikä parasta, AFIlaiset katselivat sieltä nimiä seinän läpi - Tämä on sitä realistista ja kovaa sodankäyntiä. :D
Gordonilla oli voice activation päällä ja olen melko varma että se aiheutti sen ongelmat. Erityisesti koska gordoni sanoi että pelin alussa toimi, mutta sitten kun tilanne kiihtyi, niin ei ilmeisesti rauhoittanut mikkiä ennen tangentin painamista. Ongelma ei siis ollut serveri. En ole keneltäkään muulta kuullut että acre olisi kussut. HUOM! Vuoret eivät ole acren kusemista.
Älkää muuten käyttäkö nykyisen acre version kanssa voice activationia tessussa, se on turhaa ongelmien kaipuuta.

Ja tuo vastapuolen nimen näkeminen on acen ominaisuus joka on kaikille sama, ja toimii vain noin "piippu perseessä" etäisyydeltä.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
dotamaster
Posts: 4
Joined: 29 Jul 2013, 02:05

Re: 2.3 Suuri TvT #2

Post by dotamaster »

Bummeri wrote:
YIT-Meta wrote:Servun toiminnasta olisi sanomista. ACREn kanssa oli ihmisillä ongelmia, esim. johtajasta ei kuulunut mitään pelin aikana.

Ja, mikä parasta, AFIlaiset katselivat sieltä nimiä seinän läpi - Tämä on sitä realistista ja kovaa sodankäyntiä. :D
Gordonilla oli voice activation päällä ja olen melko varma että se aiheutti sen ongelmat. Erityisesti koska gordoni sanoi että pelin alussa toimi, mutta sitten kun tilanne kiihtyi, niin ei ilmeisesti rauhoittanut mikkiä ennen tangentin painamista. Ongelma ei siis ollut serveri. En ole keneltäkään muulta kuullut että acre olisi kussut. HUOM! Vuoret eivät ole acren kusemista.
Älkää muuten käyttäkö nykyisen acre version kanssa voice activationia tessussa, se on turhaa ongelmien kaipuuta.

Ja tuo vastapuolen nimen näkeminen on acen ominaisuus joka on kaikille sama, ja toimii vain noin "piippu perseessä" etäisyydeltä.
Itellä ollu aina voice activation ja ikää ollu mitää ongelmaa.
noi vuoret voi kusta acre noissa custom mapeissa ja toi fata ny bugailli vissii muutenki sieltä sun täältä, muuten kyllä kivan näkönen mappi
User avatar
YIT_Bandit
Posts: 52
Joined: 28 Aug 2013, 20:02

Re: 2.3 Suuri TvT #2

Post by YIT_Bandit »

Bummeri wrote:
YIT-Meta wrote:Servun toiminnasta olisi sanomista. ACREn kanssa oli ihmisillä ongelmia, esim. johtajasta ei kuulunut mitään pelin aikana.

Ja, mikä parasta, AFIlaiset katselivat sieltä nimiä seinän läpi - Tämä on sitä realistista ja kovaa sodankäyntiä. :D
Gordonilla oli voice activation päällä ja olen melko varma että se aiheutti sen ongelmat. Erityisesti koska gordoni sanoi että pelin alussa toimi, mutta sitten kun tilanne kiihtyi, niin ei ilmeisesti rauhoittanut mikkiä ennen tangentin painamista. Ongelma ei siis ollut serveri. En ole keneltäkään muulta kuullut että acre olisi kussut. HUOM! Vuoret eivät ole acren kusemista.
Älkää muuten käyttäkö nykyisen acre version kanssa voice activationia tessussa, se on turhaa ongelmien kaipuuta.

Ja tuo vastapuolen nimen näkeminen on acen ominaisuus joka on kaikille sama, ja toimii vain noin "piippu perseessä" etäisyydeltä.
Vastapuolen nimen näkeminen on tosi kiva ominaisuus, siinä vaiheessa kun yrität puolustaa selkä seinää vastaan rakennuksen sisäpihaa, ulkopuolella on isompi joukko hyökkääjiä ja meidän asemat määritellään metrilleen siitä muurin läpi. Sama homma "kaikki puhuvat toisilleen" - spektatessa ja blufor/independentin spektausmahdollisuus opforille.

Testailtiin radiokantamia ja radiojen toimintaa ylipäätänsäkkin ennen tehtävää ja mielestäni 148lla kuului Bezarak/Tottan - alueelta kaikille kohteille (tehot nostettuna), mutta vastaavasti Tottan - SHQ ei kuulunut. Itse pelissä tuntui, että oltiin 90% ajasta katveessa, vaikka mitä teki. Välillä tuo ACRE tuntuu mallintavankin metrin nyppylänkin välissä Mount Everestiksi, jolloin askeleen siirtymisellä on ero kuin yöllä ja päivällä kuuletko toisen vai et kun lähetys katkeaa kuin seinään tai puuroutuu samantien - mikä lisää ihan "hitusen" haastavuutta normaalien maasto-olosuhteiden huomioonottamisen lisäksi.

FATA on upea mappi, ainoa vika on, että mapista löytyy helvetin iso torni siitä serpentiinitien eteläpäästä (Al Qulat?) josta luodit menee läpi heittämällä (ei siis modelia) ja vastaavasti löytyy ruoho, josta ei mene mikään murkula läpi, ynnä muuta "pientä".
People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people
Audi, vide, tace, si vis vivere in pace
In Soviet Russia, Government Criticizes You!
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: 2.3 Suuri TvT #2

Post by Tonto- »

En ole oikein koskaan pitänyt tuosta acren maastonmuodot huomioon ottavasta modista. Jotenkin sen toimivuus on ollut vähän arvelluttavaa ja ilmeisesti myös mapista riippuen vaihtelevaa. Olen kuullut acren pitkälanka- tai jostain mukanakulkevista antenneista - noillahan asialle voisi ihan pelissä tehdä jotain, mutta eipä nekään taida toimia. :lol:
Ei tuo vaihtelevasti toimiva everest-ominaisuus kuitenkaan realisimia tuo lisää. Ykkönen nollaksi vaan.

Ehkä seuraavassa eventissä olisi hyvä painottaa tuota ptt:tä, että sen suhteen tulisi varmuus aiheutuuko siitä voice activationista acrelle ongelmia vai ei. Kyllähän se ainakin jotain liikennettä ja toimintaa tjsp. tessussa vähentää kun ei jokainen tuhina ja ölinä tule läpi.
Last edited by Tonto- on 04 Mar 2014, 09:10, edited 1 time in total.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
User avatar
FinnBlitz
Posts: 54
Joined: 12 Sep 2013, 11:03

Re: 2.3 Suuri TvT #2

Post by FinnBlitz »

Peliaika voisi perheelliselle työssä käyvälle olla klo 19-22.

Itse pelisä oli ainakin afgaanina hyvä immersio, paskat housussa sai juosta ojaan tai taloon piiloon vaanivaa maataistelukonetta. Helvetinmoinen jylinä lähti rakkineesta :shock:

Köyhänä soturina en omistanut kiikareita joten aina liikettä nähdessä piti katsoa vilkkuuko afgaanihameen helma vai ryssän uniformu :lol:

Tärkeintä itselle pelissä on fiilis ja kavereiden kanssa pelaaminen. Kiitos järjestäjille!
Post Reply