2.3 Suuri TvT #2

dotamaster
Posts: 4
Joined: 29 Jul 2013, 02:05

Re: 2.3 Suuri TvT #2

Post by dotamaster »

Lisää video materiaalia pelistä

https://www.youtube.com/watch?v=BDNBYxo3ies
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: 2.3 Suuri TvT #2

Post by Bummeri »

Mahtavia videoita tapahtumasta!
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
MakaZan
Posts: 84
Joined: 01 Feb 2014, 13:47

Re: 2.3 Suuri TvT #2

Post by MakaZan »

Swati 5. solun johtajan näkemyksiä ja palautetta.

Lyhyesti: Pettymys suuriin odotuksiin nähden

Swati 5. solun tehtävä ja toiminta:

Swati 5. S:n tehtävänä oli alussa 1-B:n puolustus ja miinoitus sekä rakettien ja ammusten toimitus Swati HQ:lle josta saisimme täydennetyn tilannetiedon samalla. Käytössämme oli myös yksi DSHKM ja Technical.

Jo heti melkein alussa kun olimme miinoitusta rakentamassa saimme epätarkkaa tulta niskaamme etelästä mahdollisesti Goramin suunnalta. Oletin että tuskinpa omat ovat niin tyhmiä että tässä vaiheessa ampuisivat omia kohti pohjoiseen, joten päättelin että vihollinen on pannut parasta vauhtiaan ja olisi hetkenä minä hyvänsä kimpussamme. Saimme kuitenkin kohtalaisen miinoituksen aikaan ja DSHKM:n hyvään jemmaan. Tässä vaiheessa tavaraa HQ:lle toimittamassa ollut taistelijamme palasi ja toikin viestin että vihollinen olisi päässyt etulinjasta läpi. Ryhmämme myös toimi erittäin hyvin ja odotinkin koska näiden kavereiden kanssa taisteluun päästään!

Tässä vaiheessa otimme taisteluasemat puskista ja eteläsektorin vahdittavaksemme. Oletin että jos vihollinen tulisi muista suunnista, niin muutkin joukot sitä varmasti pyrkisivät estämään ja kuulisimme taistelujen äänet. Muutama tovi vierähti ja aloinkin miettimään jo lähettiä HQ:lle kysymään tilannetta. Odotin myös tulevaa Khalilin jalkaväkeä, jonka piti jalkautua jossain itäpuolellamme ja ottaa puolustusvastuu. No Khalilin jalkaväkeä en ikinä missään nähnytkään.

Punnitsin siis voinko lähettää ketään lähetiksi koska vahvuutemme olisi tippunut vain kolmeen taistelijaan tässä vaiheessa ja kauempana etelässä näkyikin jotain liikehdintää. Asemamme olisi myös ollut strategisesti erittäin tärkeä jos vihollinen olisi päässyt hyökkäämään etelän tai idän suunnasta.

No miettimistä en koskaan saanut päätökseen koska tässä vaiheessa kuului takaa rapinaa. Oletinkin että HQ on lähettänyt jonkun kertomaan lisäohjeita. Mutta PEEERKELEEEEE se olikin vihollisen taistelija, jota kohti ehdin ampumaan yhden laukauksen, kun hän sai minuun aikaiseksi tähdätyn sarjan. Myöhemmin paljastui että tämä harhaantunut taistelija tai tiedustelija sai neljän hengen ryhmästtämme tapettua myös toisen taistelijan, joten ryhmä kutistui kahteen. Taistelupari sai vihollisen tapettua ja löysi tältä kolme(3)! vihollisen radiota. Taistelupari ilmeisesti päätti sitten että asemaa on turha koittaa kaksin pitää ja että näistä radioista olisi varmasti HQ:lla hyötyä! Pari taisikin lähteä jo kohti HQ:ta mutta ilmeisesti kuuli sitten vihollisen radioista että HQ:mme kohtaan ammuttaisiin heitinkeskitys ja hyökkäys. Taistelijapari siten päättikin vaihtaa suuntaansa kohti Spawn HQ:ta jossa heiltä joku taisi nämä radiot sitten ottaa parempaan talteen(?).

Loppupeli:

Spawnasin sitten joskus ja aloitimme kyydin kohti Spawn HQ:ta kun vihollisen pommittaja tuhosi kuorma-auton. Tästä selvisin jotenkuten hengissä, mutta loppujen lopuksi minulle jouduttiin tekemään islamistinen eutanasia, koska ilmeisesti halvaannuin kaulasta alaspäin. Kyllä vitutti, koska sen hetkisillä tiedoillani olisi saattanut olla vielä hyvä peli luvassa.

Toisen spawnin jälkeen saatiinkin jotain ryhmiä aikaiseksi ja taas mentiin 5 S:n DSHKM:n asemiin, jossa sitten ankaran tulituksen vuoksi jouduimme samantien perääntymään. Tätä tulitusta epäilen omaksi tuleksi, koska tämän tilanteen jälkeen ei vihollisen joukkoja juuri näkynyt. Tilanne oli erittäin sekava ja ryhmämme käytännössä hajosi täysin, koska porukka palloili sinnesuntänne eivätkä kuulleet/kuunnelleet käskyjä alkuunkaan. Saimme myös taas pommiakin niskaan ja Maatissi(!) vei teknikaalimme ja tuhoutui tässä pommituksessa. Ryhmäni oli taas kutistunut kolmen hengen vahvuiseksi, kun olimme tähystämässä jossain 2. varikon katolla tilannetta, kunnes ykskaks kaikki me kolme vaan kuolimme. Asiassa tuskin oli admin millään tavalla mukana, joten jokin bugi meidät ilmeisesti tappoi. Ja vitutuskäyrä jatkoi taas kasvuaan.

Kolmosspawnin jälkeen taas lähes yhtä epämääräisesti palloiltiin 1. A ympäristössä, jossa jotain pieniä vihollis- ja/tai ystävälliskontakteja myös tuli.


Palaute:

Radio tai edes KIIKARIT. Oli täysi mahdottomuus ilman näitä saada itselle minkäänlaista kuvaa tilanteesta. Pikselin kokoisia äijiä näkyi siellä täällä, mutta ei ollut sitten mitään hajua oliko omia vai vihollisia joten ei viitsinyt kauaksi ruveta epävarmuudella ampumaan ja samalla paljastaen viholliselle oman ryhmän tai oman tulitettavan ryhmän sijainteja. Tilanteet olivat siis immersion kannalta ehkä todellisia, mutta pelin ja viihteen kannalta täysin perseestä ja syvältä. Voin mennä hakkaan "bäfääkin" jos tällaisesta pelistä pienellä ryhmällä nauttisin, muttakun en nauti. Eli edes jotain tilannetietoa parantavaa välineistöä jatkossa kiitos!

Respasysteemi oli täysin paska. Allekirjoitan JP-9000:n näkemykset ja ehdotukset täysin! Itsekin olin hilkulla poistua pelistä samassa kuorma-auton tuhossa kuin JP:kin. Hyväksyn kyllä vihollisen huollon katkaisun käytetyllä menetelmällä, mutta vihollisen saama tiedustelutieto oli tässä tilanteessa kyllä kyseenalainen. Spektakaan ei tosiaan voi näin toimia ja sanoa kaikille et älkää kattoko, varmasti joku katsoo ja niin katsoin minäkin (ihmeissäni, että mikä tää on), mutta pidin tiedon omanani. Täältä myös kuulin vihollisen omaa spekulointia kuorma-auton tuhoamisesta että meniköhän ihan sääntöjen mukaan. Tämä sitten sai pelin haisemaan lopullisesti.

Toki oli myös huonoa tuuria, että peli ryhmämme osalta muodostui näin tylsäksi ja toivon että suurimmalla osalla pelaajista oli hauskaa. Kaikissa tulevissakin peleissä tulen varmasti olemaan mukana ja toivottavasti niissä hieman parempi tuuri taisteluiden ja sijoittumisen suhteen.

Kiitos kuitenkin kaikille osallistujille ja järjestäjille! On se silti hienoa olla mukana tämän kokoluokan Suomalaisissa peleissä!

MakaZan
Swati 5. Solun johtaja
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: 2.3 Suuri TvT #2

Post by Tonto- »

Olisiko blufor ja indfor -puolilta mitään videomateriaalia? :)
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
User avatar
Busanisti
Posts: 17
Joined: 02 Oct 2013, 14:50

Re: 2.3 Suuri TvT #2

Post by Busanisti »

Tässä indforilta 3 tuntia puskissa juoksua, näkemättä kunnolla yhtäkään vihua ;)

http://youtu.be/0x4y59mVQLU
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: 2.3 Suuri TvT #2

Post by Tonto- »

No niin - luvassa mielenkiintoiset kolme tuntia :lol:
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
TugeX
Posts: 293
Joined: 26 Jul 2013, 18:49

Re: 2.3 Suuri TvT #2

Post by TugeX »

Viisi päivää kestäneen käsienheiluttelun seurauksena Mujahideenit pääsivät yhteisymmärrykseen ja antoivat seuraavan raportin ylipäällikölleen korkeuksissa:

Neuvostojoukot onnistuivat tuhoamaan varikon ajoneuvoineen ja kolmasosan 1-C alueen kätköstä. Lisäksi kaksi kolmasosaa 1-A alueen materiaalista jäi rakennusten raunioihin ja lasketaan siten tuhoutuneeksi. Molemmat osapuolet kärsivät raskaita miestappioita ja Neuvostoliitto menetti 7 miehistönkuljetusajoneuvoa.

Ase-, ammus- ja huoltomateriaalin tappiot vaikeuttavat huomattavasti paikallisheimojen toimintaa alueella.
Post Reply