Tehtävätiimin palaveri 15.5 klo 1800

User avatar
Ruotsalaine
Posts: 170
Joined: 31 Aug 2014, 18:38

Re: Tehtävätiimin palaveri 15.5 klo 1800

Post by Ruotsalaine »

Temppa wrote:"Kun tehtävä tarkistetaan, uudempia versioita tästä tehtävästä ei enää tarkisteta samalla kerralla."

Tämä sääntö on huono koska kun tekee tehtävää jonka tekemiseen on mennyt 20h-30h, kun se menee tarkastukseen niin tarkastajat
löytävät siitä vian esim. safestart 2min liian lyhyt, nyt joudut taas odottamaan 2-3 vkoa. Kun se uudestaan tarkistetaan ja löytyykin esim. pieni typo brieffistä ja taas odotetaan uutta tehtäväntarkistusta. Alkaa hiipua innostus tehtäväntekoon melko nopeasti.

Vanhojen päivitettyjen tehtävien tarkastamista ei ole sidottu tehtävientarkastukseen, eli tehtävätiimi voi tarkastaa päivitettyjä tehtäviä muulloinkin, kuin ilmoitettuna päivänä. Syy miksi tuo laitettiin oli se, että joskus tehtäväntekijät häviävät heti oman tehtävänsä tarkastuksen jälkeen korjaamaan sitä, jolloin seuraavan uuden tehtävän tarkastaminen hankaloituu, koska väki vähenee serveriltä.
Last edited by Ruotsalaine on 17 May 2018, 15:36, edited 1 time in total.
Reason: asd
Nummi wrote:Haistoin voittoni tuoksun kaukaa oppiainejärjestöni slack-palvelimelta
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Tehtävätiimin palaveri 15.5 klo 1800

Post by Tuntematon »

Temppa wrote:"Kun tehtävä tarkistetaan, uudempia versioita tästä tehtävästä ei enää tarkisteta samalla kerralla."

Tämä sääntö on huono koska kun tekee tehtävää jonka tekemiseen on mennyt 20h-30h, kun se menee tarkastukseen niin tarkastajat
löytävät siitä vian esim. safestart 2min liian lyhyt, nyt joudut taas odottamaan 2-3 vkoa. Kun se uudestaan tarkistetaan ja löytyykin esim. pieni typo brieffistä ja taas odotetaan uutta tehtäväntarkistusta. Alkaa hiipua innostus tehtäväntekoon melko nopeasti.
(ruotsalainen ehti ensin mut tässä on tää kuitenkin)
https://armafinland.fi/forum/viewtopic. ... 781#p36744
Tämä on sen takia että on erittäin epämukavaa kun puolet tarkastajista katoaa heti korjaamaan omaa tehvävää. Tarkoitus on tässä yhteisöllisessä tarkastuksessa parantaa muiden tehtäviä. Ei optimoida sitä oman tehtävän saantia servurille.
Ja kuten on aikoja sitten päätetty. Ei tätä pientä muutosta kuulu käydä läpi yhteisöllisessä tarkistuksessa. Joten sen tarkistu ei tule venymään älyttömästi. Tähän tietenkin vaikuttaa tehtävätiimin resurssit. Joten jokainen joka poistuu tehtäväntarkistuksen aikana korjaamaan omaa tehtävää, hidastaa koko prosessia pitemmällä aikavälillä.

Tämä ei ole siksi että haluamme kiusata tehtäväntekijöitä. Vaan tällä tapaa saamme enemmän hyötyä kaikkien tehtävien kehitykseen käytetystä ajasta kun emme menetä kesken kaiken 50% kehittäjistä.
Periaatteessa korjattu versio voidaan tarkistaa jo heti seuraavana päivänä jonkun muun toimesta.
Joonas [kLj]
Posts: 67
Joined: 01 Apr 2016, 18:38

Re: Tehtävätiimin palaveri 15.5 klo 1800

Post by Joonas [kLj] »

Kun oma tehtävä hylätään kirjoitusvirheen takia briefissä, mitä luulette onko kyseisellä tehtävän tarkastajalla hirveästi motivaatiota enää jäädä istumaan serverille parhaimmillaan useaksi tunniksi? Etenkään jos omaa korjattua tehtävää ei tulla enää samana päivänä tarkastamaan?

Epäilen vahvasti tämän säännön toimivuutta.
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Tehtävätiimin palaveri 15.5 klo 1800

Post by Keneraali »

Joonas [kLj] wrote:Kun oma tehtävä hylätään kirjoitusvirheen takia briefissä, mitä luulette onko kyseisellä tehtävän tarkastajalla hirveästi motivaatiota enää jäädä istumaan serverille parhaimmillaan useaksi tunniksi? Etenkään jos omaa korjattua tehtävää ei tulla enää samana päivänä tarkastamaan?

Epäilen vahvasti tämän säännön toimivuutta.
Kirjoitusvirheestä hylkäys on kyllä hölmöä mikäli sillä ei vaikutusta ole tehtävän ymmärtämiseen. Mutta mikäli se taas aiheuttaisi ristiriitaisuutta briiffissä tai muuten muuttaa tilannetta siitä miksi se on tarkoitettu niin sitten onkin eri asia.
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Tehtävätiimin palaveri 15.5 klo 1800

Post by Tuntematon »

Joonas [kLj] wrote:Kun oma tehtävä hylätään kirjoitusvirheen takia briefissä, mitä luulette onko kyseisellä tehtävän tarkastajalla hirveästi motivaatiota enää jäädä istumaan serverille parhaimmillaan useaksi tunniksi? Etenkään jos omaa korjattua tehtävää ei tulla enää samana päivänä tarkastamaan?

Epäilen vahvasti tämän säännön toimivuutta.
Kuten kentsu sanoi. Varmasti jokin hyvä syy sille silloin. Mutta ymmärrän että tuo oli varmaankin enemmän esimerkki.

Tässä tullaan kuitenkin siihen että ketkä ajattelee tässä vaiheessa vain itseään ja sitä että saa oman tehtävän heti servulle ja että pitää pelata heti (ei tarkoitus siis tuomita ketään joka ajattelee näin).
Ymmärrän kyllä että jokainen haluaa oman tehtävän heti servulle ja heti pelattavaksi. Jopa minä halua. Mutta mitä koitin sanoa että olisi kiva että jokainen paikalle tullut tulisi sen takia että saataisiin mahdollisimman monen muun tehtävä myös tarkistettua ja hyvin jatkokehitettyä. Tämä taas ei toteudu jos jokainen poistuu servulta heti sen jälkeen kun oma tehtävä tarkistettu.
Mikään ei kiellä sinua kuitenkaan korjaamasta tehtävää heti kun yhteisöllinen tarkistus on ohi ja kysyä että ehtisikö joku tehtävätiimiläinen odottamaan sen verran että katsottaisiin se uudestaan.

Eli lyhyesti. Toivomme että kukaan ei kesken poistu korjaamaan omaa tehtävää. Vaan korjaa sen vasta tarkistuskerran jälkeen. Aina voi kysyä että ehtisikö joku odottamaan hetken ja katsoa sen tehtävän sen jälkeen.

Muutama sana motivaatioon.
Ei ole myöskään sitä tarkistuksen vetäjää kohtaan kovin motivoivaa, jos väki vain katoaa saman tien kun kyseisen kaverin tehtävä on katsottu. Kuitenkin tämä vetäjä on valmis antamaan omaa aikaansa muille niin olisi reilua että myös häntä kunnioitetaan tässä ja autetaan loppuun asti. Eli olisi parempi että kaikki puhaltaisi loppuun asti yhteen hiileen ja arvostetaan kaikkien antamaa panosta ja ei tehdä toisten hommasta kiusallaan vaikeampaa.

Mitä enemmän te autatte meitä tehtävätiimiä tarkistamaan tehtävät kunnolla. Sitä enemmän aikaa meille jää sitten tämän jälkeen katsoa niitä teidän tehtäviä uudestaan.
Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

Re: Tehtävätiimin palaveri 15.5 klo 1800

Post by Temppa »

Tässä olen viikon verran kuunnellut pelaajien/tehtäväntekijöiden mielipiteitä nykystandardeista ja muita mielipiteitä.

On pakko nostaa kissa pöydälle, koska näitä märehditään foorumeilla ja keharit eivät ole niistä tietoisia.
Toivon että kukaan ei vedä hernettä nenäänsä ja kukaan ei aiheuta paskamyrskyä.
Toivon että näihin saadaan jonkinlainen muutos.

Pelaajien keskuudesta kuultua:

- Misc/Coop erottelusta ei tykätä, on turhauttavaa valita joko coop pelit tai misc pelit illan teemaksi
- A-medicalin siirto coopeista misc tehtäviin aiheutti coop tehtävien tekijöissä ja cooppien pelaajissa ison negatiivisen vaikutuksen
- Tehtävien tarkistus ei ole enää ns asiakasystävällistä, johtuen siitä ettei tehtäväntekijät saa enää korjata tehtäviään tarkistuksen aikana. Tämän takia ei haluta osallistua enää niihin.
- Sääntöjen laatijat eivät koskaan käy perjantain/maanantain peleissä. Huhu: syy coop/misc erotteluun oli että siellä vain perseillään?
- Admin spawnaa itselleen parempia varusteita coopeissa
- Admin valitsee tehtävän sen mukaan mitä itse haluaa pelata, adminin pitäisi olla kansan ääni, coopeissa esiintynyt
- Admin vaihtaa ai pelaajaan ja ampuu pelaajia kuoliaaksi
- Uusien ideoiden testausmahdollisuus ma/pe peleissä on käytännössä 0, näistä kumpuaa tvt tehtäviin uusia ideoita/skriptejä
- Sääntöjen laatijat eivät kuuntele tehtäväntekijöiden/pelaajien mielipiteitä


Kehitysehdotuksia (omia):
- Vain maanantaisin ja perjantaisin saa pelata misc/coop/tvt tehtäviä ristiin yhdellä ilmoituksella
- A-med voi mun puolesta olla misc tehtävissä tai sitten myös coop tehtävissä joissa se on merkattu descriptioniin
- Tehtävien tarkistuksessa sallitaan tehtävän korjaus kuten oli ennen
- Adminit ei perseile enää ja kuuntelee pelaajia mitä halutaan pelata
- Ennenkuin päätöksiä tehdään niistä annetaan mahdollisuus pelaajien/tehtävien tekijöiden kommentoida niitä
- Itsekin joskus suunnittelin uusien tehtävien iltaa esim. maanantaiksi. Eli tehtäväntekijät tekevät uusia coop/misc tehtäviä jotka ftp:llä
laitetaan palvelimelle ja pelaamalla tarkistetaan ne. Näistä parhaimmat menee sitten awatsin tarkistusjonoon. Hyöty: kaikki skriptit testattu alusta loppuun, tehtäväntekijä saa tehtävänsä heti pelattavaksi, pelaajat saavat tuoretta tehtävää. Riskit: Tehtävä huono, tehtävä ei toimi kunnolla, mutta nämä on tiedossa kun tulee pelaamaan ja pystyvät antamaan palautetta.
Joonas [kLj]
Posts: 67
Joined: 01 Apr 2016, 18:38

Re: Tehtävätiimin palaveri 15.5 klo 1800

Post by Joonas [kLj] »

Temppa wrote:Tässä olen viikon verran kuunnellut pelaajien/tehtäväntekijöiden mielipiteitä nykystandardeista ja muita mielipiteitä.....

Vihdoinkin joku uskalsi tämän tänne foorumeille kirjoitella, ja nämä Tempan ehdotukset kuulostavat hyvälle.

Tähän adminien perseilyyn on valitettavan usein törmännyt maanantaisin ja perjantaisin, jonka takia ainakin itseltä on kiinnostus osallistua näihin on lopahtanut täysin. Perseilyllä tässä tapauksessa tarkoitan zeusksen käyttämistä "kaaoksen" luomiseen.

Lisäksi, mikäli tehtävientarkastus menee näin mielivaltaiseksi, mitä se nyt paikoin tuntuu olevan, ehdotan ettei henkilön tehtäviä tarkisteta, mikäli hän ei ole itse paikalla. En aio jatkossa edes korjata näitä "virheitä", jotka vaikuttavat enemmän tarkastajien mielipiteille kuin oikealle virheelle.
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Tehtävätiimin palaveri 15.5 klo 1800

Post by TheTaltsi »

Joonas [kLj] wrote:
Temppa wrote:
Tähän adminien perseilyyn on valitettavan usein törmännyt maanantaisin ja perjantaisin, jonka takia ainakin itseltä on kiinnostus osallistua näihin on lopahtanut täysin. Perseilyllä tässä tapauksessa tarkoitan zeusksen käyttämistä "kaaoksen" luomiseen.
Saisiko tästä nyt vähän lisätietoja että kuka ja missä tilanteessa? Itse olen kerran käyttänyt zeusta kun temppa itse käski että ai pitää laittaa liikkeelle ja komenttaa sitä
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
Joonas [kLj]
Posts: 67
Joined: 01 Apr 2016, 18:38

Re: Tehtävätiimin palaveri 15.5 klo 1800

Post by Joonas [kLj] »

TheTaltsi wrote:
Joonas [kLj] wrote: Tähän adminien perseilyyn on valitettavan usein törmännyt maanantaisin ja perjantaisin, jonka takia ainakin itseltä on kiinnostus osallistua näihin on lopahtanut täysin. Perseilyllä tässä tapauksessa tarkoitan zeusksen käyttämistä "kaaoksen" luomiseen.
Saisiko tästä nyt vähän lisätietoja että kuka ja missä tilanteessa? Itse olen kerran käyttänyt zeusta kun temppa itse käski että ai pitää laittaa liikkeelle ja komenttaa sitä
Kuten itse jo totesitkin, tämä kyseinen tapaus ei varmaankaan ollut se mistä tässä ollaan puhuttu?
Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

Re: Tehtävätiimin palaveri 15.5 klo 1800

Post by Temppa »

TheTaltsi wrote:
Joonas [kLj] wrote: Tähän adminien perseilyyn on valitettavan usein törmännyt maanantaisin ja perjantaisin, jonka takia ainakin itseltä on kiinnostus osallistua näihin on lopahtanut täysin. Perseilyllä tässä tapauksessa tarkoitan zeusksen käyttämistä "kaaoksen" luomiseen.
Saisiko tästä nyt vähän lisätietoja että kuka ja missä tilanteessa? Itse olen kerran käyttänyt zeusta kun temppa itse käski että ai pitää laittaa liikkeelle ja komenttaa sitä
Kirjoitin vain tänne asioita mitä olen tessussa kuullut eli pelaajat eivät tykkää jos Zeuksella leikitään liikaa, en edes tiedä kuka oli Zeus enkä välitä.
Post Reply