Tehtävätiimin palaveri 15.5 klo 1800

User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Tehtävätiimin palaveri 15.5 klo 1800

Post by JoneKone »

Temppa wrote:
TheTaltsi wrote: Saisiko tästä nyt vähän lisätietoja että kuka ja missä tilanteessa? Itse olen kerran käyttänyt zeusta kun temppa itse käski että ai pitää laittaa liikkeelle ja komenttaa sitä
Kirjoitin vain tänne asioita mitä olen tessussa kuullut eli pelaajat eivät tykkää jos Zeuksella leikitään liikaa, en edes tiedä kuka oli Zeus enkä välitä.
Sinänsä käänteistä, että nimenomaan zeuksellahan voisi parantaa COOP:ien fiilistä ja toimivuutta? Tosin sekin niin oma taiteenlajinsa. Helposti pilaa vahingossa koko tehtävän jos puuttuu pelin kulkuun liian aktiivisesti. Mut menee OT:ksi... pitää jatkaa eri threadissa.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Anssi
Posts: 597
Joined: 21 Feb 2014, 19:43
Location: Vantaa

Re: Tehtävätiimin palaveri 15.5 klo 1800

Post by Anssi »

Näin vanhana tehtävätiimiläisenä suurin osa ahterin ehotuksista kuulostaa hyvältä, mutta tehtävientarkistuksessa on aina omat ongelmansa. Lähtökohtaisesti olisi hyvä kun sinne saataisiin muitakin kuin tehtäväntekijöitä, mutta harvalla riittää kiinnostusta siihen.

Parempi on antaa tekijöiden korjata tehtävänsä samanaikaisesti, mutta jos kaikki tosiaan häviävät samantein omia tehtäviään korjaamaan, on erillisen yhteisen illan järjestäminen täysin turhaa.

En nää yksinkertaisesti mitään syytä miksei "epävirallisissa" saisi käyttää a mediä, olisi ainakin se muutama kymmen, jotka sitä osaisi käyttää sitten eventeissä. Myöskin perus A&D kuvioista poikkeaminen on mielestäni suotavaa, mutta se usein johtaa roolipelaamiseen, johon en esimerkiksi itse pysty kovin hyvällä tasolla.

Admintoimintaa voisi rajoittaa laittamalla äänestyksen seuraavasta tehtävästä/tulevista tehtävistä, jossa eniten ääniä saanut tehtävä valittaisiin. Gearin vaihtamisen ja ain haltuunoton tulisi jokaisen admin oikeuden omaavan ihmisen osata käyttää omaa harkintakykyä, mutta ilmeisesti näin ei ole aina ollut. Mielen- ja humalatilat tulisi pitää tarpeeksi neutraaleina mikäli on ottanut ~30 ihmisen viihtymisen asiakseen illaksi.
Image[url=steam://friends/add/'.76561197962033881.']Image[/url]
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävätiimin palaveri 15.5 klo 1800

Post by Bummeri »

Temppa wrote: - A-medicalin siirto coopeista misc tehtäviin aiheutti coop tehtävien tekijöissä ja cooppien pelaajissa ison negatiivisen vaikutuksen
...
- Sääntöjen laatijat eivät kuuntele tehtäväntekijöiden/pelaajien mielipiteitä
Alkuun haluaisin huomauttaa muutaman seikan.

B-medin käyttöön liittyvä standardi on noin 3 vuotta vanha. Se ei ole uusi. Kaikki meidän varsinaiset CO/COTVT/TVT tehtävät olisi aina pitänyt olla tuolla b-medillä. Tätä ei ole aina valvottu pienissä tehtävissä koska painopiste ei ole ollut siellä. Nyt tämä on johtanut siihen, että jotkut ovat päättäneet tehdä ei-misc tehtäviä A-medillä ohjeistuksen vastaisesti.

Nyt jos vastaisuudessa haluatte jotain muutosta, niin toivon että:

a. Osallistutte kaikille avoimiin kokouksiin
b. Teette ajatuksella hyvin perusteltuja valmiita ehdoituksia. Esimerkiksi jo ennen kokousta
c. Käytte rakentavaa keskustelua ehdotuksistanne
d. Osallistutte toimintaan keharin roolissa (vaihtoehtoinen)

A-medicaalista

Kun olen vähän nyt lueskellut tätä tuolta ace wikistä, niin A-med voisi olla ihan jees jos joku jaksais pohtia millaisilla asetuksilla ja kokoonpanoilla se toimis parhaiten.

Otetaanko haavojen uudelleen avautuminen pois päältä, jolloin ei tarvia antaa perus pelaajalle muuta kuin kiristys-side(tourniquet) ja muutama elastic bandage. Elastic bandaget ovat kaikenkattavasti parhaita vuodon lopettajia, mutta aukeaisivat aina uudestan jos se asetus olisi päällä. Nyt ei tarvitsisi arpoa niiden eri bandagejen välillä. CLSelle laitetaan kantoon sitten lisää elasticceja sekä morffiinia/epiä/liuosta. Lämärille sitten samat kuin CLS ja PAK jolla voi sitten korjata mitävain.

Image

Näinollen perus pelaaja ei nyt ainakaan tapa ketään morffiinilla tai epillä ja saa vain kahdella helposti opetettavalla tavaralla vakautettua henkilön. Sitten CLS saa jo nostettua henkilöitä tajuihinsa ja lämäri voi ilmeisesti korjata loput. Siinä olisi tuollainen sievä progressio noiden roolien välillä. Haastellisempiin rooleihin voisi mennä sitten sellaisista haasteista kiinnostuneet pelaajat. Tämä ei lisäisi merkittävästi suurimman osan kokemaa kompleksisuutta, mutta tarjoaisi sitten niille lääkintämiehille hieman lisää syvyyttä siihen omaan toimeen.

Minulla on sellainen käsitys, etä tuo medical restructure valmistuttuaan johtaa siihen, että b-med tulee poistumaan lopulta. Tämä voi olla vanhaa tietoa, sillä en löydä enää tietoa asiasta. Restructurea on viimeksi viety eteenpäin 4 päivää sitten. Jos tieto b-medin poistumisesta pitää paikkansa, on meillä edessä kuitenkin muutoksia.

Nyt sitten, jotta kompleksisuutta ei vielä lisättäisi enempää, olisi mukavaa jos meillä olisi käytössä vain yksi medicalin tyyppi. Se vaihtelu kahden kilpalevan perustavan pelimekaniikan välillä on myrkkyä. Erityisesti uusien kannalta, mutta myös henkilkohtaisesti kokisin sen ärsyttäväksi kun yhdessä tehtävässä vahingoittuminen ja hoito toimii erinlailla ja kuin toisessa.


PS:
Mua harmittaa että ylläoleva on eniten pohdintaa koko lääkintäsysteemistä näiden 4 sivun aikana. Olisi mukava jos joku asiasta kiinnostunut yrittäisi perustella asiaa rakentavasti. Ei ole kovin vakuuttavia argumenttejä asian suhteen täällä käytetty.
Mullon paljon tehtäviä A medillä, poistan ne nyt.
Tessussa on kuultu monilta nimettömiltä pelaajilta tyrmistystä asiasta.
Ok
Last edited by Bummeri on 26 May 2018, 13:47, edited 5 times in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävätiimin palaveri 15.5 klo 1800

Post by Bummeri »

Temppa wrote:...adminin pitäisi olla kansan ääni, coopeissa esiintynyt
Adminit...kuuntelee pelaajia mitä halutaan pelata
Adminin ohjeessa on tällähetkellä tehtävän valintaperusteina:
sopiva koko
bugit
pelikerrat
erinlaisuus

Ei kansan ääni. Kansan äänen olisi suotavaa osallistua yhteisölliseen tehtävien kehittämiseen, jotta kaikkia tehtävät ovat pelattavia ja mahdollisimman mielenkiintoisia. Jos halutaan muutoksia toimintatapaa, konsultoikaa ylempää postaustani vaikuttamisesta yhteisössä.

EDIT: Huomauttaisin, että ylempää sovelletaan siis viikkopeleissä. Jos joku järjestää muuta tapahtumaa, niin siellähän voi toimia miten organisoija parhaaksi näkee.
Temppa wrote:Vain maanantaisin ja perjantaisin saa pelata misc/coop/tvt tehtäviä ristiin yhdellä ilmoituksella
Adminit ei perseile enää
Admin spawnaa itselleen parempia varusteita coopeissa
Admin vaihtaa ai pelaajaan ja ampuu pelaajia kuoliaaksi
Pelitapahtumia saa järjestää. Teidän tulee kertoa mahdollisimman tarkkaan ennakolta mitä aiotte pelata. Jos teidän pelit sisältää MISC/COOP/TVT tehtäviä, ilmoitatte sen ja ihmiset tietää onko järkevää varata aikaa sitä varten ja osallistua. Yhteisöä palvelisi parhaiten jos järjestäisitte tapahtumat huolella. Toivon myös, että pelitapahtuman järjestäjät huolehtivat tehtävien valinnasta, adminien ja isäntien ohjeistamisesta/käytöksestä pelitapahtumassa. Jos tarvitaan kurinpidollisia toimia ja paikalla ei ole yhtään keharia, ottakaa heihin jollain viestimellä yhteys ja kertokaa mahdollisimman tarkasti tapahtunut, mahdollisimman pian tapahtuneen jälkeen.
Temppa wrote: Tehtävien tarkistuksessa sallitaan tehtävän korjaus kuten oli ennen
Jos tehtävien kehittämisen organisoija kokee ravaamisen häiritseväksi toiminnalle, hänellä on oikeus varmistaa että toiminta pysyy sujuvana. Jos häntä ei häiritse uudestaan tarkastus, niin sitten hän voi ne tarkastaa. Organisoija on vastuussa järjestämisest joten hänellä on myös oikeus sanoa miten asiat käsitellään. Keskustelkaa organisoijan kanssa. Lisäksi korjattuja tehtäviä on nykyään helpompi tarkastuttaa muinakin aikoina.

EDIT: Minulla yhteys pätki tuossa kohtaa kokousta, joten en tiedä mikä on ajanut tuohon kirjaukseen. Huomaan kuitenkin kirjauksessa olevan muotoa: Lähtökohtaisesti... joka viittaisi tosiaan tuohon, että kannattaa neuvotella sen organisoijan kanssa.
Temppa wrote:Sääntöjen laatijat eivät koskaan käy perjantain/maanantain peleissä. Huhu: syy coop/misc erotteluun oli että siellä vain perseillään?
Mielelläni siellä sillointällöin vapaan hetken sattuessa pelaisin tai varaisin aikaa jos joku järjestäisi tapahtumatyyppisesti Cooppeja. Ongelmaksi on muodostunut, että kun olen siellä käynyt ovat tehtävät perustuneet tyhmän AIn massamaiseen teurastukseen tai johonkin vähintäänkin pelimekaniikoiltaan puutteelliseen TVThen. Pelaajat ovat myös käyttäytyneet peleissä "huolettomasti".

EDIT. Syy coop misc erotteluun on se, että yhteisössä ihmiset saavat tehdä mieleisiään tehtäviä, mutta että viikkopeleissä admin ja isäntä voi huoletta valita minkä vain COOP /TVT/COTVT ja peluuttaa sen huolehtimatta, että sieltä tulee syttä ja savea.
Temppa wrote:- Itsekin joskus suunnittelin uusien tehtävien iltaa esim. maanantaiksi. Eli tehtäväntekijät tekevät uusia coop/misc tehtäviä jotka ftp:llä
laitetaan palvelimelle ja pelaamalla tarkistetaan ne. Näistä parhaimmat menee sitten awatsin tarkistusjonoon. Hyöty: kaikki skriptit testattu alusta loppuun, tehtäväntekijä saa tehtävänsä heti pelattavaksi, pelaajat saavat tuoretta tehtävää. Riskit: Tehtävä huono, tehtävä ei toimi kunnolla, mutta nämä on tiedossa kun tulee pelaamaan ja pystyvät antamaan palautetta.
Hyvä idea. Kannattaa kokeilla.
Joonas [kLj] wrote: Tähän adminien perseilyyn on valitettavan usein törmännyt maanantaisin ja perjantaisin, jonka takia ainakin itseltä on kiinnostus osallistua näihin on lopahtanut täysin. Perseilyllä tässä tapauksessa tarkoitan zeusksen käyttämistä "kaaoksen" luomiseen.
Kuten yllä mainitsin, olisi hyvä että kuka tätä toimintaa organisoikaan, hoitaisi myös isäntien ja adminien ohjeistamisen tapahtuman luonteeseen liittyen.

Joonas [kLj] wrote: Lisäksi, mikäli tehtävientarkastus menee näin mielivaltaiseksi, mitä se nyt paikoin tuntuu olevan, ehdotan ettei henkilön tehtäviä tarkisteta, mikäli hän ei ole itse paikalla.
Tuolla lukee, että tehtäväntekijän tulisi olla paikalla tarkastuksessa.
Joonas [kLj] wrote:En aio jatkossa edes korjata näitä "virheitä", jotka vaikuttavat enemmän tarkastajien mielipiteille kuin oikealle virheelle.
Tämä on ongelmallista. Yhteisön uusi toimintatapa jonka tavoitteena on saada yhteisölle mielekästä pelattavaa perustuu juuri tähän paikalla olevien mielipiteeseen. Tämä on juuri sitä, että annetaan mahdollisuus kaikilla yhteisön jäsenillä vaikuttaa siihen, että kaikki käytössä olevat CO/COTVT/TVT tehtävät olisivat mielekkäitä pelata. Jos koet tämän epäideaaliseksi, niin kehotan pohtimaan mahdollista vaihtoehtoa tälle menetelmälle ja kertomaan se meille.
Last edited by Bummeri on 26 May 2018, 15:50, edited 8 times in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Väyrynen
Posts: 141
Joined: 25 Oct 2015, 00:33

Re: Tehtävätiimin palaveri 15.5 klo 1800

Post by Väyrynen »

Minkä takia ihmiset, jotka eivät ole pelaamassa maanantaina/perjantaina epävirallisissa anna ihmisten jotka sielä on pelaamassa päättä asioista?

Uskon että he jotka epävirallisia pyörittää ja jotka niihin akitiivisesti osallistuu osaavat tehdä peleistä mahdollisiman mielekkäät.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävätiimin palaveri 15.5 klo 1800

Post by Bummeri »

Väyrynen wrote:Minkä takia ihmiset, jotka eivät ole pelaamassa maanantaina/perjantaina epävirallisissa anna ihmisten jotka sielä on pelaamassa päättä asioista?

Uskon että he jotka epävirallisia pyörittää ja jotka niihin akitiivisesti osallistuu osaavat tehdä peleistä mahdollisiman mielekkäät.
En tiedä kehen viitaat, mutta ainakin tuossa ylempänä minä kovastikin yritin korostaa sen tapahtuman järjestäjän vastuuta asioiden hoitamisessa.

Tapahtumien järjestäjien pitää huomioida kuitenki yhteisön tarpeet soveltuvilta osin. Tässä tilanteessa:
- Pelaajille on kerrottava mitä tapahtumassa tehdään, jotta kenenkään ei tarvitse pettyä saavuttuaan paikalle
- Kaikki CO/COTVT/TVT tehtävät tulee olla standardissa ja vastata yhteisön pelityyliä, sillä niitä käytetään viikkopelitoiminnassa. Jos haluaa säätää jotain omaa, niin MISC on sitä varten. Niitä ei peluuteta viikkopeleissä.
Last edited by Bummeri on 27 May 2018, 10:32, edited 2 times in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: Tehtävätiimin palaveri 15.5 klo 1800

Post by Arska »

Medikaaliin liittyen: ei ole homma eikä mikään asettaa viralliseen tehtäväpohjaan, että medikaali valitaan parametrilla. Default=B, voi sitten epävirallisissa yms. välillä vain parskua muuttamalla pelata. Saattaa lisäksi aiheuttaa gear skripteihin kohdan "if medical else"
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
User avatar
Anssi
Posts: 597
Joined: 21 Feb 2014, 19:43
Location: Vantaa

Re: Tehtävätiimin palaveri 15.5 klo 1800

Post by Anssi »

Arska wrote:Medikaaliin liittyen: ei ole homma eikä mikään asettaa viralliseen tehtäväpohjaan, että medikaali valitaan parametrilla. Default=B, voi sitten epävirallisissa yms. välillä vain parskua muuttamalla pelata. Saattaa lisäksi aiheuttaa gear skripteihin kohdan "if medical else"
Näitä on ollut aikaisemmin Ahterin tehtävissä.
Image[url=steam://friends/add/'.76561197962033881.']Image[/url]
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
Post Reply