A2 Operation Wild Cobra 12.2

YIT-Meta
Posts: 30
Joined: 07 Aug 2013, 21:15

Re: A2 Operation Wild Cobra 12.2

Post by YIT-Meta »

Katsoin Keban videon, en tiedä saako linkittää, mikäli ei, niin poistetaan välittömästi.
http://www.twitch.tv/kebardi/b/502803300

Kysymyksiä

1. Missä tuossa oli se taistelukopteri? Ei ainakaan paikalla suojaamassa?
2. Miksi sheriffin kickit?
3. Selvät säännöt koskien "kenttäteloituksia"?
4. Valitusoikeus pelaajien toimintaa kohtaan?
5. Miten se PWS meni näin rikki tällä kertaa? Ennenhän se oli toiminut "suht. koht. OK"(?), itselläkin piti tällä kertaa poistaa collectioni kokonaan, jotta paska osasi päivittää ja korjata AFI:n modsetin.


PS. YIT:n lentosaldo: About seitsemän tuntia täydellistä lentämistä. 1 kopteri menetetty omaan tuleen (Kiitos FJT, trollausta) ja toisella kertaa pilotti kuollut omaan tuleen, kiitos kenttäteloitus. Yksi kopteri siis selvinnyt. Yhtäkään ei ole tippunut tehtävässä ja respattu.
Last edited by YIT-Meta on 14 Feb 2014, 16:39, edited 1 time in total.
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: A2 Operation Wild Cobra 12.2

Post by Tonto- »

Aluksi pahoittelen etten 1. rj:nä ymmärtänyt tulla kuudeksi paikalle. Pitää jatkossa lukea koko tehtävän kuvaus viimeiseen virkkeeseen asti. :oops:

Minusta "kenttäteloitusta" ilman varoitusta voidaan kyllä pitää aika äärimmäisenä keinona hillitä perseilyä. Toisaalta jalkaväen riveissä oli havaittavissa lievää turhautumista jo tavoite alphalle hyökätessä joten tilanne on voinut kärjistyä vähän salakavalasti tuohon tilanteeseen. Turhautumista oli ilmeisesti heko-lentäjilläkin ja tässä sitä nyt ollaan napit vastakkain.
AFIn peleissä ja eventeissä on kuitenkin aina painotettu sitä kirjoittamatonta sääntöä, että perseilijät ja yhteistyöhön kykenemättömät bannitaan. Suurissa eventeissä säännöt ollaan käyty aina pelin alussa läpi (toivottavasti ei tälläisen paskan takia tarvitse käyttää joka pelien alusta minuuttia siihen). Se että annetaanko se banni virtuaaliluodilla vai kirjoittamalla consoleen ei ole mitenkään olennaista.

Perseilyä oli kuitenkin paljon ilmassa.
Alphalla ammuskeltiin ihan lämpimikseen. Asiatonta, mutta en ottanut kantaa vaikka ehkä olisi pitänyt.
Yhden kopteriampujan näin tekevän laskuvarjohypyn bravolle. En tiedä oliko hommassa joku ideakin tai osaisiko komento kertoa tästä peliliikkeestä enemmän. Kopteri jatkoi kuitenkin matkaansa.
Asiatonta, ei epäilystäkään, jos tämä oli joku ampujan oma idea.

Muusta en sitten tiedä. Kuolin bravolle tulleeseen vastahyökkäykseen ja tehtävän seuraaminen jäi sitten siihen.

Tehtävä olisi sujunut varmasti ihan eri tavalla, jos 148:en sijasta ryhmissä ja vehiclerackeissa olisi ollut vaikka 119:t. Odottelua aiheutui eniten juuri radioiden paskan kuuluvuuden takia. Plus alphalle hyökkäystä odotettiin vissiin niiden afin kovimpien kellojen takia. :mrgreen:
Hauskaa kuitenkin oli. Jännä nähdä, mitä turhautuminen saikaan miehistön riveissä aikaiseksi. Niin se kai oikeastikin menee, että kun homma ei tunnu toimivan ja vituttaa niin juoksuhaudoissa kirotaan enemmän omaa komentoa kuin vihollista ja ammuskellaan raketteja ilmaan kopteriuintireissujen välissä.

1rj kiittää komentoa, 1. ryhmää ja kehuu hyvästä toiminnasta kyvystä kuunnella epäselviä käskyjä sekä myös koko muuta 1. osastoa.
Oli hauska nähdä Osasto Kuikkaa kanssa yhden ryhmän verran. Pelaajia saatiin jopa 45 keskiviikkona vaikka kaikki ilmoittautuneet eivät olleetkaan paikalla.


Toivottavasti tästä ei synny mitään jäätäviä määriä joutavaa draamaa. Ollaan sovussa ja keskitytään pelaamiseen.

EDIT: Kolmonen tai weapons ampui muuten meitä bravolla ja haavoitti yhtä ryhmästämme.. haistakaa te paska. :lol:
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
YIT-Meta
Posts: 30
Joined: 07 Aug 2013, 21:15

Re: A2 Operation Wild Cobra 12.2

Post by YIT-Meta »

@Tonto-

En tiedä kuka tai mistä kopterista olisi tehnyt hyppyjä, meillä ei sellaiseen korkeutta ollut. Mutta, Alphalla kyllä räiskittiin pari lipasta ja yksi RPG, ihan sen takia, että piti tyhjentää painolastia ja ei siinä muutakaan ollut tapahtumassa. - Lukuunottamatta noita, emme ampuneet laukaustakaan turhaan. Bravolla jouduin nappaamaan PKM:n ja lamauttamaan vihollisen, jolloin joku oma juoksi vielä tuleeni, ja haavoittui. Ihme jamppa. Charlielle hyökätessä, tuhosimme vihollisryhmän ja teknikaalin käyttäen rpg:tä jne.

Ymmärrän "kenttäteloituksen" siinä vaiheessa kun joku oikeasti perseilee, tekee tuhoa tai tappaa omia. Mutta hyvä luoja, tämä tapaus oli täyttä schaissea ja uhrina vaadin virtuaalisotaoikeutta.

PS. Kopterimiehistönä, on tehtäväni tarkistaa ja vahvistaa, että kaikki kopterissa kulkeva tavara toimii ja on käytettävissä. Minkä takia siellä pyöritettiin kamaa... paljon. - Tällä voimme myös perustella koe-ampumisen. ACE:ssa kun aseet jäävät jumiin sen mukaan paljonko niitä on käytetty, ja ainut tapa tietää tämä, on testata niitä. YIT:llä ollaan hyvin tarkkoja siitä, että aseet toimii; Sen verran monta kertaa on hajonneet jenkkilelut käsiin kun ollaan pelailtu.
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: A2 Operation Wild Cobra 12.2

Post by Tonto- »

Bravon paradroppi taisi olla tapaus Sheriff. On näköjään ilmoittautunut Ocelotin ampujaksi Cobraan. Tuo Cobra ei enää bravolla tainnut olla pelissä, joten olisiko blackhawkin ampujan paikalla alkanut tylsistyttämään. </sherlock>

Sheriffi on vaikuttanut afin peleissä jo tovin enkä mitään aiempaa perseilyä häneltä muista.
Luotan myös teidän, YIT, taitohinne kopterien kanssa. Ei ollut tarkoitus osoitella syyttävällä sormella. :D

Kuten sanoin, en oikeastaan tiedä mistään bravon jälkeen tapahtuneesta yhtään mitään :roll: paitsi kuulopuheita. Jos joku teistä oli saanut luvan vaihtaa toimenkuvaa heko crewchieffistä ryhmänjohtajaksi komentohierarkian oikeita reittejä pitkin niin ihan persestä on tosiaan ollut.
Jos kenttäteloitus on tehty ilman komentohierarkian reittejä tai ilman mitään varoituksia tai selvittelyjä niin todella perseestä.
Ei näitä niin usein kuitenkaan tapahdu, että olisi saatava päitä vadille. Vai tapahtuuko?

En uskalla spekuloida tämän enempää.

Onkos Afilla edes mitään kymmentä käskyä tai jotain sääntölitanjaa kirjoitettuna missään? Ketkä on admineita jne.:D

EDITTIÄ: http://armafinland.fi/forum/viewtopic.php?f=46&t=73
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
YIT-Meta
Posts: 30
Joined: 07 Aug 2013, 21:15

Re: A2 Operation Wild Cobra 12.2

Post by YIT-Meta »

Tonto- wrote: Ei näitä niin usein kuitenkaan tapahdu, että olisi saatava päitä vadille. Vai tapahtuuko?
Kaksi kertaa ollaan lennetty, kaksi kertaa ovat omat tappaneet. Kyllä siinä kohtaa mietitään hieman toimintaa ja halua jatkaa lentämistä kyseisessä kommuunissa.
User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Re: A2 Operation Wild Cobra 12.2

Post by JP-9000 »

Se nyt vähän on niin, että se kuljetushelikopterimiehistön rooli on tärkeä, mutta sisältää paljon luppoaikaa jolloin ei tapahdu yhtään mitään. Jos sitä ei kestä vaan kokee pakottavaa tarvetta ramboilla ja sooloilla omiaan (kuten hyppiä pois kopterista kuumalla LZ:llä, räiskiä tukialuksella AT tarvikkeita mereen turhan päiten tai hylätä etulinjaan täysin toimintakykyinen kopteri), niin kannattanee tosiaan pysyä poissa niistä rooleista.
YIT-Meta
Posts: 30
Joined: 07 Aug 2013, 21:15

Re: A2 Operation Wild Cobra 12.2

Post by YIT-Meta »

JP-9000 wrote:Se nyt vähän on niin, että se kuljetushelikopterimiehistön rooli on tärkeä, mutta sisältää paljon luppoaikaa, jolloin ei tapahdu yhtään mitään.
Not a problem. Kaikkien koptereiden lentäminen on itselle sitä mieluisinta tekemistä ArmAssa. Ja, kuten yllä sanoin, meillähän ei ollut ongelmaa odotella sitä puolta tuntia ilman mitään aktiviteettia. Tämähän on sitä hienoa "bonding" aikaa, jolloin voi vain chättäillä miehistön kanssa, katsella internetsiä ja pitää kopterin Holding Patternissa auto-hoverilla. Samalla tietysti kuunnellaan radiota jatkuvasti.
JP-9000 wrote:Jos sitä ei kestä ja kokee pakottavaa tarvetta ramboilla ja sooloilla omiaan (kuten hyppiä pois kopterista kuumalla LZ:llä.
Kun JV ei tehnyt mitään, ja tiesin, että siitä ei ilmaan ole lähtemistä, niin ainut looginen valinta on nousta ulos, napata se KK ja lamauttaa vihollinen. Jokaisen toimintakykyisen miehen on vastattava tuleen. Vai miten teillä tehdään? Istutaan siellä ohjaamossa, kun kuulaa sataa lasiin ja apupilotti kuolee viereesi? Jepjep.

Myös! Kun meidät tilattiin kohteelle, otimme täydellisen laskeutumisen. Ja, meidän koulutuksen mukaan, kopterimiehistön tehtävä on varmistaa kopterin lähialue (mikäli JV ei ole sitä tekemässä tai tehnyt.) Tarkistimme siis kaatuneet viholliset ja keräsimme tarvikkeet kopteriin, josta lopun JV:n on ne helpompi ottaa käyttöönsä. Teilläpäin varmaan jätetään nuo kaatuneetkin tarkistamatta, jotta voivat vielä herätä ja ampua jonkun.
JP-9000 wrote:Räiskiä tukialuksella AT tarvikkeita mereen turhan päiten.
Meillä oli Niitä vitun RPG-puikkoja yli tusina. Ketä haittaa -yhden- kadottaminen, kun se ei häiritse muita pelaajia?
JP-9000 wrote:tai hylätä etulinjaan täysin toimintakykyinen kopteri
Vitut. Otin vammautuneen, demoralisoidun ryhmän komentooni ja vielä hyväänkin sellaiseen. Olivat ymmärtääkseni aika tyytyväisiä kyseisestä toiminnasta (olimme menossa hakemaan tiedusteluasemia viimeiselle objektiiville [3r. designoitu piste kartalla, ei sooloilua tai ramboilua.]) ja kaikilla oli kivaa kunnes sieltä puskasta ammuttiin niskaan. - Tessussa käytiin läpi, että kommit eivät toimineet ja yhteyttä komentoon ei saatu ilmaverkosta.
Oli myös mielenkiintoinen se miten oma ACRE bugasi kun otin kopterin ilmaan Bravolta. Kaikki radioäänet feidasivat itsensä hitaasti täysin mutelle.

PS.
JP-9000 wrote:ja sooloilla omiaan
Meilläpäinhän ei sooloilla. Päinvastoin, meilläpäin ei lennetä yksin. Lisäksi. Charlien LZ:lla oli selvästi aktiivinen vihollisen IT, sillä 2. kopteri raportoi ottaneensa osumaa. Tässä vaiheessa, realistisesti, kopteriahan ei nosteta, jos on vaara, että voi ottaa rankkaa osumaa. - Toisaalta, kommunikointi 2. kopterin kanssa oli kaukana täydellisestä, emmekä koskaan saaneet oikeita vaarailmoituksia sieltäpäin. Esimerkiksi kyseisen AA:n sijainti oli täysin pimeässä.
User avatar
YIT_Bandit
Posts: 52
Joined: 28 Aug 2013, 20:02

Re: A2 Operation Wild Cobra 12.2

Post by YIT_Bandit »

YIT-Meta wrote:
Tonto- wrote: Ei näitä niin usein kuitenkaan tapahdu, että olisi saatava päitä vadille. Vai tapahtuuko?
Kaksi kertaa ollaan lennetty, kaksi kertaa ovat omat tappaneet. Kyllä siinä kohtaa mietitään hieman toimintaa ja halua jatkaa lentämistä kyseisessä kommuunissa.
Itseasiassa, kolmaskin kerta oli Huey/Chinook - lentelyä siinä kylymän sodan tehtävässä, eli kai siinä nyt kuudetta tuntia tulee pärräiltyä. Tuo alasampuminen tehtävän loppuosassa omien toimesta kun palattiin tukialukselle tuli Kuikan Openeissa, mutta jep.. Kai me sitten perseillään aina, kysyy keneltä tahansa?
JP-9000 wrote:Se nyt vähän on niin, että se kuljetushelikopterimiehistön rooli on tärkeä, mutta sisältää paljon luppoaikaa jolloin ei tapahdu yhtään mitään. Jos sitä ei kestä vaan kokee pakottavaa tarvetta ramboilla ja sooloilla omiaan (kuten hyppiä pois kopterista kuumalla LZ:llä, räiskiä tukialuksella AT tarvikkeita mereen turhan päiten tai hylätä etulinjaan täysin toimintakykyinen kopteri), niin kannattanee tosiaan pysyä poissa niistä rooleista.
Voi hevon vitun saatana. Juuri näin, toista tuntia lennelty nätisti, saatu viallinen kopteri kannelle takaisin, meidän toiminta ei ennen Bravon clusterfuckia aiheuttanut kenellekkään mitään mielipahaa eikä edes haitannut eikä häirinneet kenenkään peliä, kunnes sitten kommit ja tiimityö kusee, niin loppuhommista tulee tälläistä palautetta ja niskalaukauksia, niin eiköhän se "kiitos" ollut siinä sitten.

Vai oletko nyt yhtään lukenut näitä mitä tässä on käsitelty? Ehkä on parempi kollektiivisesti, että ei keskustella asiasta enempää, voidaan me huudella loppuviikkokin "Kekkonen, Kakkonen" - kutsuhuutoja, niinkuin kaikissa aikaisemmissakin peleissä, ilman että kukaan vastaa ja ottaa aurinkoa siellä tukialuksen kannella viskilasi kourassa kun omat ihmettelee "Mitä vitun perseilyä tälläkertaa?" kun ei radiot toimi, kohdealueita ei suojata ja jäädään sinne valloitetulle bravolle istumaan tikku perseessä, vaikka olisi hyvin tuossakin ollut aikaa hilata äijät kopteriin ja kohti uutta kohdetta. Sensijaan hommat meni ylläolevalla tavalla ja kaikille jäi paskan maku suuhun, GG ja sellaista, loppu.
Last edited by YIT_Bandit on 14 Feb 2014, 16:35, edited 1 time in total.
People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people
Audi, vide, tace, si vis vivere in pace
In Soviet Russia, Government Criticizes You!
YIT-Meta
Posts: 30
Joined: 07 Aug 2013, 21:15

Re: A2 Operation Wild Cobra 12.2

Post by YIT-Meta »

YIT_Bandit wrote: Itseasiassa, kolmaskin kerta oli Huey/Chinook - lentelyä siinä kylymän sodan tehtävässä, eli kai siinä nyt kuudetta tuntia tulee pärräiltyä. Toinen alasampuminen tuli Kuikan Openeissa, mutta jep.. Kai me sitten perseillään aina, kysyy keneltä tahansa?
Unohtui täysin tuo Kylmäsota. Ja se tekee reilut Seitsemän+ tuntia täydellistä lentämistä sitten. Siinähän tehtiin lopussa se vietnam ylilento ja kuljetukset oli motaria pitkin 200km/h lasissa lentäen taas viiden metrin korkeudessa.
Muistaakseni tuosta Cold War lentelystä saatiin vain hyvää palautetta.

PS. Cold War eventissä ei ne sling ropet toimineet. Nyt alkaa tulemaan yksityiskohdatkin takaisin muistiin. - Ja! Siellä sai lentää HUEY:tä, eli ei ollut koskaan tylsää!
PPS. Saldo on siis 3 lentoa, 2 kertaa omat ampuneet.
User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Re: A2 Operation Wild Cobra 12.2

Post by JP-9000 »

YIT-Meta wrote:
JP-9000 wrote:Se nyt vähän on niin, että se kuljetushelikopterimiehistön rooli on tärkeä, mutta sisältää paljon luppoaikaa, jolloin ei tapahdu yhtään mitään.
Not a problem. Kaikkien koptereiden lentäminen on itselle sitä mieluisinta tekemistä ArmAssa. Ja, kuten yllä sanoin, meillähän ei ollut ongelmaa odotella sitä puolta tuntia ilman mitään aktiviteettia. Tämähän on sitä hienoa "bonding" aikaa, jolloin voi vain chättäillä miehistön kanssa, katsella internetsiä ja pitää kopterin Holding Patternissa auto-hoverilla. Samalla tietysti kuunnellaan radiota jatkuvasti.
Kyllä se taitaa jonkinlainen ongelma olla, kun jatkuvasti koetaan tarvetta kiskoa jotain sankarinviittaa niskaan siitä kuinka urhoollisesti ollan jaksettu odotella vaikka kuinka kauan!
Kun JV ei tehnyt mitään, ja tiesin, että siitä ei ilmaan ole lähtemistä, niin ainut looginen valinta on nousta ulos, napata se KK ja lamauttaa vihollinen. Jokaisen toimintakykyisen miehen on vastattava tuleen. Vai miten teillä tehdään? Istutaan siellä ohjaamossa, kun kuulaa sataa lasiin ja apupilotti kuolee viereesi? Jepjep.

Myös! Kun meidät tilattiin kohteelle, otimme täydellisen laskeutumisen. Ja, meidän koulutuksen mukaan, kopterimiehistön tehtävä on varmistaa kopterin lähialue (mikäli JV ei ole sitä tekemässä tai tehnyt.)
Koska näköjään on alkeetkin hukassa, niin kerrataanpas. Miehistönkuljetuskopteri-insertio etulinjaan tapahtuu näin:

(0. mahdollisuuksien mukaan varmistetaan LZ:n turvallisuus etukäteen, esim. tiedustelutietoa käyttämällä)
1. mennään paikalle mahdollisimman nopeasti, mutta turvallisesti
2. heitetään JV pihalle ripirapi, JV ryhtyy välittömästi turvaamaan LZ:aa
3. painutaan helvettiin välittömästi kun miehet on pihalla, poistutaan samaa reittiä kun tultiin

Sinne maahan ei todellakaan jäädä neppailemaan, eikä varsinkaan hypitä pihalle kopterista. Se, että LZ on kuuma on jalkaväen päänsärky sen jälkeen kun heidän on kopterista saatu pihalle, kopterimiehistön ainoa huolenaihe siinä vaiheessa on saada kopteri ehjänä pois paikalta. Arvaappa kumpaan on helpompi osua, maassa paikallaan olevaan kopteriin vai oikeaoppisesti paikalta poistuvaan (eli oletettuun tulitussuuntaan vain kopterin pohjaa tarjoavan) liikkuvaan kopteriin?
Tarkistimme siis kaatuneet viholliset ja keräsimme tarvikkeet kopteriin, josta lopun JV:n on ne helpompi ottaa käyttöönsä. Teilläpäin varmaan jätetään nuo kaatuneetkin tarkistamatta, jotta voivat vielä herätä ja ampua jonkun.
Tiedätkö mitä AFI:n peleissä ei myöskään ikinä tehdä? Kerätä vihollisilta aseita. Molemmat YIT:n jannut siellä kuitenkin heiluivat AK:ta ja muuta viholliskalustoa kourassa.
Meillä oli Niitä vitun RPG-puikkoja yli tusina. Ketä haittaa -yhden- kadottaminen, kun se ei häiritse muita pelaajia?
1. Se on turhaa perseilyä
2. Niitä murkuloita räiskittiin kyllä useita, seisoin vieressä
3. Se on turhaa perseilyä
Vitut. Otin vammautuneen, demoralisoidun ryhmän komentooni ja vielä hyväänkin sellaiseen. Olivat ymmärtääkseni aika tyytyväisiä kyseisestä toiminnasta (olimme menossa hakemaan tiedusteluasemia viimeiselle objektiiville [3r. designoitu piste kartalla, ei sooloilua tai ramboilua.]) ja kaikilla oli kivaa kunnes sieltä puskasta ammuttiin niskaan. - Tessussa käytiin läpi, että kommit eivät toimineet ja yhteyttä komentoon ei saatu ilmaverkosta.
Oli myös mielenkiintoinen se miten oma ACRE bugasi kun otin kopterin ilmaan Bravolta. Kaikki radioäänet feidasivat itsensä hitaasti täysin mutelle.
Eli toisinsanoen, ilman lupaa, kenellekään ilmoittamatta hylkäsit pääasiallisen tehtäväsi, minkä takia puolet jäljelläolevasta JV:stä sai neppailla turhanpanttina Bravolla vaikka kuinka pitkään. Toki sen toisen kopterin oli tarkoitus ne käydä hakemassa, mutta niitä koptereita on usein myös sen takia kaksi, että toinen voi jatkaa tehtäviä vaikka yksi menetettäisiinkin.
Lisäksi. Charlien LZ:lla oli selvästi aktiivinen vihollisen IT, sillä 2. kopteri raportoi ottaneensa osumaa. Tässä vaiheessa, realistisesti, kopteriahan ei nosteta, jos on vaara, että voi ottaa rankkaa osumaa.
Tämä on myös faktuaalisesti silkkaa paskaa, nimittäin meidän Cobra leijui reilusti alle kilsan päästä Charlien LZ:sta eikä siellä taatusti ollut minkään sortin IT:tä.
Last edited by JP-9000 on 14 Feb 2014, 16:47, edited 1 time in total.
Post Reply