A2 Operation Wild Cobra 12.2

fluoZor
Posts: 5
Joined: 05 Nov 2013, 21:28

Re: A2 Operation Wild Cobra 12.2

Post by fluoZor »

Nimi: fluoZor
Rooli: assistant MG
User avatar
YIT_Bandit
Posts: 52
Joined: 28 Aug 2013, 20:02

Re: A2 Operation Wild Cobra 12.2

Post by YIT_Bandit »

Scottzille tiedoksi, kun Metalle niin paljon vittuilit ja ragesit siellä, niin:

Meidän ykkösen piti vajaalla miehityksellä (itse kuolleena) kuljettaa loput joukot viimeiselle kohteelle ja liittyä taisteluun. Kakkosen piti poimia loput ja liittyä mukaan.

Kysymys tietysti on, että:
a.) miksei kukaan ilmoittanut, että jäitte venyttelemään pippeleitänne Bravolle?
b.) Kukaan ei ilmoittanut kakkoskopterille missä menitte, mitä teitte ja mitä helvettiä sille kopterille tapahtui? Ronox voi toki vastata tähän, lähtikö kopteri tyhjänä Bravolta ja mitä sille tapahtui?
c.) Lopulta ryhmien jämät päätyivät kohteen C lähettyville ja Meta, jonka lentohommat piti olla siinä, liittyi vajaan ryhmän mukana taisteluun - oletuksella, ettei lennettävää ollut ennen evakuointia saarelta. Muutenkin miehet oli niin loppu, että toteutus oli mitä oli.

Ja lisäyksenä, että me lensimme samalla kopterilla sen kolmisen tuntia, kunnes kuolin Bravolla (jonka piti olla turvallinen) ja Meta laskeutui Charlielle, pari tankkausta ja korjausta siinä välissä. Loput vittuilut voi osoittaa tähän jos kommunikaatio yksneljäkaseilla ei riittänyt, niin se on voi voi.. Jälkipaskamyrsky voidaan toki käsitellä tässä julkisesti jos palautetta on.

Ps. Tehtävässä oli liikaa.. odottamista.. ja vähän liikaa.. odottamista.. Ja kommunikaatio oli aika tasolla vakio, joskus saikin jotain käskyjä.
People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people
Audi, vide, tace, si vis vivere in pace
In Soviet Russia, Government Criticizes You!
YIT-Meta
Posts: 30
Joined: 07 Aug 2013, 21:15

Re: A2 Operation Wild Cobra 12.2

Post by YIT-Meta »

AAR - YIT-Meta - Crew Chief/Pilot

Aloitettuamme tehtävän klo 19:jotain, tottelimme komentoa kiltisti.

_____
ALPHA

Olimme pilottini kanssa sopineet rotaation lentotehtäviin, ja Bändit, noudattaen keskirankkaa kierrätystämme, lensi kaksi ensimmäistä droppia, laskien molemmat chalkit biichille ilman ongelmia.
Droppejen jälkeen otimme designoituun Holding Patterniin, jossa löimme auto hoverin päälle ja katselimme youtubesta ja interwebsistä materiaalia, samalla kuunnellen pelin radiota.
About puolentunnin kikkelinvenyttelyn jälkeen, oli meillä tappio, ja liittyi peliin JIP-sotilas. Ilman yhteyttä 2. kopteriin, palasimme carrierille. – Carrierilla, 2. kopterin pilotti vastusti tahtoani (kopterilentueen johtajana toimiessani) kuljettaa JIP-mies ja vahvistus biichille. Oli selvää, että minä, lentueen johtaja, en jättäisi JIP-sotilasta istumaan peukalo perseessä carrierille puolta tuntia, ja täten, näin velvollisuutenani viedä hänet taisteluun.

Tiputimme JIP-sotilaan ja vahvistusmiehen tielle LZ Alphan ja Bravon vieressä, samalla kokien ensimmäisen lentotapaturmamme. Pelkäsimme, että kuolisimme, kun Knighthawk riistäytyi käsistä takaroottorin kadottua taivaalle kuin pieru saharaan. Mutta! Minä en luovuttanut, saatana. Taistelin, ja pyöritin kopterin paskan tielle, lähetin vahvistukset taisteluun ja, tässä harkitsimme, että mitä teemme.. Lähdemmekö jalkaisin mukaan, vai olemmeko todellisia ilmailumiehiä ja viemmekö kopterin kotiin?
YIT:llä ei ole tapana luovuttaa, joten, nostimme Knighthawkin yli 150 m korkeuteen, sen hurjasti pyörien, - rotaatio oli lähes yhtä rankkaa kuin hevimiehen helikopteri, mutta saimme tilanteen haltuun kääntämällä Knighthawkin rankkaan sukellukseen, ja nostamalla vauhdin yli 200km/h.
Ilmoitimme 2. kopterille, että tyhjentäkää kansi, täältä tullaan ja kovaa. Saimme knighthawkin carrierille käyttämällä ”Aircraft carrier landing” –manouveria. Eli, tultiin helvetin kovaa, ja vedetiin renkaat alas pehmeästi. Sitten vaijeriin jarrut kiinni. Ei tappioita, vain pienet traumat crew chiefille.
_____
BRAVO

Korjausten jälkeen oli Knighthawkkimme kuin uusi, ja palasimme komennon käskyjen mukaan tehtäviin. Haimme joukot kohteelta Alpha (ja lastasimme kaikki vihollisen aseet kyytiin), ja kuljetimme niitä kohteelle Bravo, kunnes tuli varoitus, että alueella IT-vaara. – Pysäytimme kopterimme 0m korkeuteen. – Paikalla ollessamme, saimme raportin, että 2. kopteri oli tontissa ja tuhoutunut, mutta ei kuulemma tappioita. – Samalla, kun odottelimme tilanteen rauhoittumista, annoin kyydissä olevien ninjasotilaiden harjoitella veteen hyppäämistä, uimista, ja kopteriin nousua. Oi kuinka iloisia ne mariinit olivatkaan.
Kun takapenkiltä alkoi kuulua tarpeeksi huutoa ”Äiti, kauanko vielä menee? Kuinka lähellä ollaan? Alkaa oravoittaa!”, päätin, että vittu, nyt viedään nää pojat sotaan. – LZ oli tyhjä, ja saimme pojat kiltisti biichille itään designoidusta LZ:sta. Tämän jälkeen evakuoimme 2. kopterin pilotin ja palasimme kotiin.
Komennon käskyjen mukaan, lensimme Bravolle. Jossa tehtävä oli kuulemma hoidettu ja alue tyhjä. Laskeuduimme, keräsimme aseet, ja odotimme omia. Omien noustessa kopteriin, ampui joku ryssä minun Crew Chiefini, ja jouduin ottamaan lopullisesti pilotin hommat.

_____
CHARLIE

Yhdessä toimiessani Kuikan miesten kanssa, saimme tämänkin uhan neutralisoitua, ja tämän jälkeen tuli jo sen verran huutoa ”Liikkeelle”, että oli pakko mennä. Oletin 2. kopterin keräävän kaikki miehet sieltä ja tuovan heidät taisteluun. Vahvistuksia ei olisi tulossa, kun mittari iski nollaan.
Laskin Kuikan vammautuneen, kolmen miehen ryhmän designoidun LZ:n vierelle. Tiesin, että nämä pojat olivat kokeneet kovia, PTSD:n partaalla kaikki. Päätin ottaa karismastani ja johtajan kyvyistäni kaiken irti, ottaen Kuikan kolmen miehen ryhmän komentooni. Varustin itseni AK74:llä kantaen 4 RPK lipasta, AKM:llä 4:llä lippaalla, ja RPG7:lla parilla puikolla.
Hyökkäsimme lentokentän läpi, ei kontaktia, tyhjensimme taktikoolisti talot ja kiipesimme seuraavan kohteen kukkulalle. Tiesin, että vihollisella oli aktiivista ilmatorjuntaa, jonka takia en jäänyt kopteriin. Olihan se selvä, kun 2. kopteri melkein tuhoutui lähtiessään. Mitään raporttia en koskaan saanut, että montako omaa oli kohdealueella / taistelussa.
Johdin Kuikan miehet Länteen, hyräillen Stairway to Heavenin lyriikoita, kunnes jouduin puolustamaan toimintaani radiossa. Kuikan miesten kanssa tuhosimme vihollisen täysvahvuisen partion ja teknikaalin, ennen kuin oma merijalkaväen sotilas, Keneraali, ampui minua kerran nuppiin.
En tiedä mitä ryhmälleni tapahtui. - Täältä, elämän jälkeisestä, veljeni rinnalla, voimme vain toivoa ja rukoilla, että Kuikan uljaat miehet selvisivät taistelemaan toisena päivänä.
_____


PS. Tehtävä oli ihan jees, lukuunottamatta sitä helvetin pitkää odottelua. Tämän takia pitää olla jotain virvoiketta ilmavaivoille, kuten se Huey!
PPS.
YIT_Bandit wrote: Ja lisäyksenä, että me lensimme samalla kopterilla sen kolmisen tuntia, kunnes kuolin Bravolla (jonka piti olla turvallinen) ja Meta laskeutui Charlielle, pari tankkausta ja korjausta siinä välissä. Loput vittuilut voi osoittaa tähän jos kommunikaatio yksneljäkaseilla ei riittänyt, niin se on voi voi.. Jälkipaskamyrsky voidaan toki käsitellä tässä julkisesti jos palautetta on.
Meillä ei yksin lennetä. Hirveätä sähläystä lukea karttaa ja käännellä lintua.
This is my Crew Chief, there are many like it, but this one is mine. Without my Crew Chief, I am nothing. Without me, my Crew Chief is nothing.
Last edited by YIT-Meta on 13 Feb 2014, 00:16, edited 1 time in total.
Keba
Posts: 27
Joined: 07 Aug 2013, 21:14
Location: Halikko
Contact:

Re: A2 Operation Wild Cobra 12.2

Post by Keba »

Tehtävä oli hyvä ja aktioniakin riitti (vaikka välillä odottamista tulikin, tosin ainahan on KIIRE odottamaan...)
Ainakin itselläni oli jostain syystä pelin FPS jotenkin alhaalla, en tiedä mistä sitten johtui ja se olikin ainoa seikka joka oli siellä "negatiivista" osastolla.

Kun Bravolla menetin avatarini kentälle makaamaan läksin ulos potkimaan kantoja.. palattuani ilmassa oli tornareita enemmän kuin palvelusaikana konsanaan.

En tiedä mitä sitten on tapahtunut mutta meidän (OsKu) porukasta pari kaveria vähän ihmetteli sitä kenttäteloitusta joka oli ilmeisesti jossain, jostain syystä tapahtunut.
Itseäni ei sinänsä kiinnosta miksi ja miten tms, lähinnä ihmetyttää miten tän pelin parissa saa aina "The Bold and the Beautiful" efektin aikaiseksi.
Omien ampuminen, mistä TAHANSA SYYSTÄ ei ole mielestäni IKINÄ hyväksyttävää. Siksi olemassa on Kick/Ban toiminto joka toimii huomattavasti tehokkaammin jos tarvetta on.

PWS taisi olla taas tänään(kin) aika monen pelaajan pahin vihollinen? :)

Lyhyesti:
1. Komento toimi
2. Tehtävä toimi mallikkaasti ja tekemistä riitti
3. 3R miehet, HYVAA TYOTA (ja kumppani 4R myös!)
4. Kiitokset peleistä ja hyvästä tapahtumasta!
User avatar
ilee
Posts: 268
Joined: 31 Aug 2013, 19:20

Re: A2 Operation Wild Cobra 12.2

Post by ilee »

Päivän pelien kohokohta.

Image
Last edited by ilee on 14 Feb 2014, 00:54, edited 1 time in total.
Image Image
User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Re: A2 Operation Wild Cobra 12.2

Post by JP-9000 »

Kyllä mun mielestä esim. täysin toimintakykyisen kopterin hylkäävän pilotin kenttäteloitus on ihan perusteltua.
YIT-Meta
Posts: 30
Joined: 07 Aug 2013, 21:15

Re: A2 Operation Wild Cobra 12.2

Post by YIT-Meta »

JP-9000 wrote:Kyllä mun mielestä esim. täysin toimintakykyisen kopterin hylkäävän pilotin kenttäteloitus on ihan perusteltua.
You weren't there man, you weren't there.

Jos jollain Keneraalilla on jotain sanottavaa, niin se tehdään kasvotusten, ei jostain vitun puskasta yhtä laakia nappiin. Ja sitten kaiken päälle juostaan vielä karkuun kuin pienet mulkut, kun ryhmäni tulee kyselemään "Mitä vittua, pojat!?" - Tämä on sitä tiimipeliä, kylläh.

PS. Onko myös sallittavaa ampua täysi kuljetuskopteri joka on laskeutumassa carrierille? Muistan tälläisenkin tapahtuman. Mielenkiintoisia mielipiteitä... Me vain vitsaillaan kyseisillä asioilla, mutta ei kyllä ole toteutettu kertaakaan tahallisia teamkillejä missään julkisissa peleissä.
Last edited by YIT-Meta on 13 Feb 2014, 17:33, edited 1 time in total.
JanGun
Posts: 8
Joined: 13 Feb 2014, 16:45

Re: A2 Operation Wild Cobra 12.2

Post by JanGun »

JP-9000 wrote:Kyllä mun mielestä esim. täysin toimintakykyisen kopterin hylkäävän pilotin kenttäteloitus on ihan perusteltua.
Ei missään tapauksessa sallittavaa. Jos mulle varsin epäkelpona pilottina tullaan tuo joskus tekemään niin voi olla varma, että tullaan tapaamaan livenä :)

"Kaipaamme yhteisöömme aina uusia innokkaita pelaajia: edellytämme uusilta pelaajilta ainoastaan halua ja kykyä toimia ryhmässä, hieman kärsivällisyyttä ja avointa mieltä!"

Jos ylläolevaa kaipaatte niin tällä toiminnalla ei kovin helposti tapahdu. En toki ole varma koskeeko tuo ylläoleva vain uusia pelaajia.
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: A2 Operation Wild Cobra 12.2

Post by Paavo »

Hei,

Sen verran mitä ehdin itse olla mukana eventissä (Obj Alpha) niin 1.Ryhmässä meininki oli hyvää. Kiitos RJ:lle, punaselle puoliryhmälle ja muille. Tulitaistelut olivat ihan kivoja, vaikka Obj Alpha vastarinta oli aika vaisua. Pidin siitä että vihollisia putkahteli aina tasasin väliajoin eri suunnista yllättämään meikäläisiä. Pysyipähän hereillä!

Se mitä tulee noihin kenttäteloituksiin, niin satun tietämään että niitä käytetään joissakin yhteisöissä/peliporukoissa kickien/bannien sijaan. AFI:ssa ei ole ollut vielä selkeää linjausta siitä miten näissä tapauksissa pitäisi toimia kun joku pelaaja törttöilee tahallisesti. Tähän asti ketään ei ole pahemmin tarvinnut potkia serveriltä.

Koska en ollut itse paikalla kun tämä tilanne tapahtui, niin en lähde kommentoimaan sitä tarkemmin. Luulen että asiasta on keskusteltu ja mielipiteitä kerrottu TS:ssä eilen ja tänään. Haluan kuitenkin korostaa, että yritetään kaikki pitää asenne peleissä ja pelien ulkopuolella kohdillaan.

Siinä on itselläkin petrattavaa. Esimerkkinä nuo eilisiä pelejä edeltäneet PlayWithSix ongelmat sai kyllä vitutuskäyrän taas aika korkealle. Siihen liittyen haluisin muuten kysyä että johtuiko suht. alhainen pelaajamäärä näistä PWS ongelmista?
User avatar
YIT_Bandit
Posts: 52
Joined: 28 Aug 2013, 20:02

Re: A2 Operation Wild Cobra 12.2

Post by YIT_Bandit »

Paavo wrote:Hei,
...
Se mitä tulee noihin kenttäteloituksiin, niin satun tietämään että niitä käytetään joissakin yhteisöissä/peliporukoissa kickien/bannien sijaan. AFI:ssa ei ole ollut vielä selkeää linjausta siitä miten näissä tapauksissa pitäisi toimia kun joku pelaaja törttöilee tahallisesti. Tähän asti ketään ei ole pahemmin tarvinnut potkia serveriltä.

Koska en ollut itse paikalla kun tämä tilanne tapahtui, niin en lähde kommentoimaan sitä tarkemmin. Luulen että asiasta on keskusteltu ja mielipiteitä kerrottu TS:ssä eilen ja tänään. Haluan kuitenkin korostaa, että yritetään kaikki pitää asenne peleissä ja pelien ulkopuolella kohdillaan.

Siinä on itselläkin petrattavaa.

Btw. Sheriffikin taidettiin potkia edellisissä peleissä jos oikein ymmärsin, kun ei ajoissa tanssinut pois tähtäinlinjalta? Joku "kenttäoikeuden" ylempi toimihenkilö voisi tarkentaa tätäkin tilannetta, itsellä ei niin tarkkaa käsitystä tästä?
JP-9000 wrote:Kyllä mun mielestä esim. täysin toimintakykyisen kopterin hylkäävän pilotin kenttäteloitus on ihan perusteltua.
Hienoa! Kukas muuten näistä kenttäteloituksista tekee sitten päätöksen? Jos komento, niin tässä on valmis upseeriehdokas kaikkiin tuleviin peleihin, varustukseen kuuluu vittumainen luonne ja lopetuspistooli:



Parempi kuunnella kaikkea, mitä komento sanoo ja vaikkei sanoisikaan, niin ajatuksiakin tarttisi lukea. Toisaalta summanmutikassa järjestetyillä arpajaisilla saadaan helpoiten se vitun pelifiilis lähtemään tästä pelistä ja peliseurueesta ja pienimuotoinen sisällissotakin aikaan, jos oikein yritetään - voihan toki olla niin, että jos haluttu "uhri" ei haluakkaan teloitettavaksi ihan niin vapaaehtoisesti, niin voi siinä lentää luotia takaisinkin ja lisäksi kyseistä komentajaahan voi aina osua sekä edestä että takaa ja aina ne kranaatitkin tippuu vääriin paikkoihin, vaikea sitä on taas sitten mennä arpomaan mikä oli "vahinko" ja mikä vahinko.. Voidaanhan tähän toki perustaa sitten jokin Korkein Virtuaalimerisotaoikeus ratkomaan tulevatkin kuolemantuomiot, sekin varmaan menee brittikomedian puolelle:


Esimerkkinä nuo eilisiä pelejä edeltäneet PlayWithSix ongelmat sai kyllä vitutuskäyrän taas aika korkealle. Siihen liittyen haluisin muuten kysyä että johtuiko suht. alhainen pelaajamäärä näistä PWS ongelmista?
PWS ja AFIn repo ei toiminut yhdellä meistäkään, meikäläiselläkin tilttasi kahdesti update errorriin (vaikka olin jo kahteen otteeseen eilisiltana päivittänyt ja piti olla ok). Synq on ihan perseestä ja kuten toisessa threadissa sanoinkin, niin käyttisSSD alkaa olemaan ihan täynnä.. loput pelaajakadosta voidaankin sitten selittää ihan hyvin menneiden tehtävien ja eventtien loistavalla toteutuksella, mainonnalla ja erinomaisella teknisellä toimivuudella. Kun ei mitään vikaa ole tietystikkään AFI:n päässä. Kauan Eläköön AFI (elkää ampuko aamunkoitteessa, jookosta?)
People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people
Audi, vide, tace, si vis vivere in pace
In Soviet Russia, Government Criticizes You!
Post Reply