Tushino event | SU 15.4.2018 | 18.00

User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Tushino event | SU 15.4.2018 | 18.00

Post by JoneKone »

Lisäys aikaisempaan postaukseeni: Siis tarkoitin, että ei nää pelit itseäni haitannut ja hyvä että saatiin järkättyä (Kiitos Blahh ja Bummeri!). Oli muutama kiperä tilannekin ja hieman eri fiilis pelailla kun tietää ettei siellä ole afilainen vastassa. Arma kun ei nyt kannata pelata pelkkä voitto mielessä, niin ei tehtävän lopputuloksella niin väliä. Itseäni kiinnostaa AAR (jos sellaista saadaan) ja miten suoriduttiin yhteisönä yhteistä vihollista vastaan. Yhteisönä ollan mielestäni tultu eteenpäin ja kaikista pelikerroista nyt oli vähiten säätöä ja sekoilua (esim. blu on blu). Tosin yhden ryhmän giffemiehen roolista ei tietty yleiskuvasta pysty paljon sanomaan.
Last edited by JoneKone on 15 Apr 2018, 22:24, edited 1 time in total.
Reason: ..
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Miksu
Posts: 124
Joined: 21 Nov 2015, 15:30

Re: Tushino event | SU 15.4.2018 | 18.00

Post by Miksu »

Ensimmäisessä tehtävässä olin partionjohtajana ja lopuksi ryhmän johtajana. Ryhmämme oli erittäin laajalla alueella puolustus-asemissa, josta toinen partio jouduttuaan äkilliseen kontaktiin, toinen partio ei kyennyt tukemaan taistelua. Jäljellä oleva partio ja yksittäinen taistelija toisesta partiosta pääsi ottaa irti Berezinon kylään (yksittäisen ryhmänjäsenemme joka jäi vihollisen keskuuteen vielä eloon sai tuhoja aikaan aiheuttaen 3-4 vihollistappiota (Paavo) ja pääsi myöhemmin ottamaan irti ryhmän luokse), jota kautta otimme puolustus asemat lumber milliltä etelän suuntaan.. Lumber milliltä yritimme ampua vihollis hävittäjää siinä osumatta (flaret pelasti), jonka jälkeen seuraavana ilma-iskuna olikin meidän sijainti. Ilma iskun aikana vastustaja huuteli meidän pitkään ja samalla vihollis JV vyörytti alueen tuhoten meidän lopun ryhmän.

Toisena pelinä oli tarkoitus olla RJ:nä, mutta safe startin jälkeen "tekniset ongelmat" vievät viimeisimmäktin motivaatiot ja myöhäisen ajan vuoksi en jaksanut enää pelata toista peliä.

Olisi ollut kiva, että pelit tosiaan olisi alkanut klo. 18:00 kuten oli ilmoitettu, ja olisi kiva että niiden kesto/taka-raja olisi ilmoitettu.

Vastustajan metapelaaminen laski motivaatiota ja en lopuksi enää nähnyt peliä muuta kuin ajan hukkana. Jos peliin sotketaan metapelaamista voiton toivossa, niin se ei ole peliä ja ajan-viettoa mitä haluan Arma pelaamisesta. Tuskin aion pelata enempää TSG:n kanssa.

Kiitos AFI järjestäjille pelien järkkäilystä. Kommunikointi meidän suuntaan teidän kautta toimi hyvin, vaikka tulikin ikävä Slotting mute ominaisuutta.
User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: Tushino event | SU 15.4.2018 | 18.00

Post by ruoste »

Ykköstehtävässä autopartion johtajana, saatiin aikaisessa vaiheessa kontakti jalkaväkeen omien asemien eteläpuolella, jatkoivat kohti oletettuja B1 asemia ja ilmeisesti joutuivat siellä kontaktiin, mutta B1 kohtalo sen jälkeen oli minulle epävarmaa. Pian tämän jälkeen havaittiinkin linjojemme takana vihollisen yksinäinen btr jota lähdettiin jahtaamaan uazilla. Loppujenlopuksi saatiin se (tai joku muu btr) kiinni ja suolattiin tielle. Fiilikset olivat todella korkealla, juteltiin siellä pöpelikössä Teemiehen kanssa ja ajeltiin Black Mountainin päälle jossa meidät puolestaan väijyttikin yksi seikkailija. VarjoV2 Saikin tässä tappelussa siipeensä ja Tuntematon lähti yksinään etsimään vihollisen sissiä, menehtyen kuitenkin koukkuunsa. Itse odottelin kuusen alla kunnes tilanne selkeytyi. Vekslasin pitkäradioni väärälle taajuudelle ja lähdin köpöttelemään kohti Klenin kukkulaa jossa oli kuulema ammuttu soihtu ilmaan. Alueella törmäsin vain yhteen vihollissankariin joka tulitti kaapatulla sergeillä pitkälle itään. Desantti löytyikin pienen haeskelun jälkeen ja sai kuulan kalloonsa. Sitten tulinkin itse yllätetyksi, mutta onnekseni jouduinkin vain Niemih:n haarukoihin. Liityin tähän ryhmään ja tuhosimme ryhmän voimin kuorma-auton. Sen pituinen se.

Kakkostehtävässä oli ihan vitullinen clusterfuck ja pitkän radion kuunteleminen oli äärimmäistä tuskaa omalla virkeysasteellani. Vaunuja ja ryhmiä kuoli ympärillä ilman että itse näin minkäänlaisia merkkejä vihollisesta, sitten minua ammuttiinkin ryhmitykseni keskellä päähän. Näinköhän siellä piirrettiin rehuja vastapuolelle samoin kuin minulla. :)

Haastavaa oli, ja viihdyin kuitenkin. Ensi kerralla tottakai voisi olla helpomminkin johdettava joukko. Pisteet kuitenkin Bummerille ja Härölle yrittämisestä.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
Topsu
Posts: 19
Joined: 20 Oct 2015, 15:35

Re: Tushino event | SU 15.4.2018 | 18.00

Post by Topsu »

Mistäs noi AAR:t pääs kattomaan?
wex
Posts: 30
Joined: 06 Dec 2017, 17:02

Re: Tushino event | SU 15.4.2018 | 18.00

Post by wex »

Itsellä oli hauskaa, mutta mitä nyt lukenut näitä Tushinon juttuja niin kyllä se omaa kokemusta syö näin jälkikäteen...

Ensimmäisessä tehtävässä toimin Pallen kanssa ZU-23 rekka-partiona. Homma pelasi hyvin ja saatiin ensi-vetäytymisen jälkeen hyvät asemat Berenzinosta, josta voitiin (paikallistaa vihollinen -> ajaa rekka esille -> vaikuttaa -> piiloon -> repeat). Eipä ole ennen assetissa näin kivaa ollut.
5/5 tehtävä.

Toisessa tehtävässä olin slotannut RJ:ksi, mutta ryhmä poistettiin niin pääsin Herkkiksen alaiseksi BMP:n komentajaksi.
Päästiin vaikuttamaan ja ammuttiin vahingossa Blu on Blu puskan läpi (pahoittelut kuka ikinä olitkaan).
Lopulta vaunu tuhottiin ja päästiin spektaan. Herkkikselle propsit hyvästä ja selkeästä johtamisesta.

Kiitos tapahtuman järjestäjille ;)
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Tushino event | SU 15.4.2018 | 18.00

Post by TheTaltsi »

Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tushino event | SU 15.4.2018 | 18.00

Post by Bummeri »

AAR
Voitte tulkita toiminnan itse...

<00:18:38> "[KPblM]Twente": http://реплей.серьёзныеигры.рф:8080/
<00:18:54> "[D]HardKil": https://xn--c1adahg2atfb8hee9d.xn--p1ai ... 8fb22e18ab
<00:20:27> "[D]HardKil": steam/steamapps/common/arma3/MPmissions
<00:20:42> "[KPblM]Twente": Download mission - place in MPmission folder in Arma3 folder - run it as mp mission with tushino mods - see AAR
<00:20:55> "[D]HardKil": https://xn--c1adahg2atfb8hee9d.xn--p1ai ... ca11e8ac00
<00:21:04> "[D]HardKil": http://replayviewer.azurewebsites.net/? ... pbo.7z#t=2
<00:22:35> "[KPblM]Twente": http://реплей.серьёзныеигры.рф:8080/rep ... .chernarus
<00:22:54> "[D]HardKil": http://replays.rfmarines.com/replay.php ... v6F.pja314
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
faf
Posts: 196
Joined: 17 Mar 2015, 22:10

Re: Tushino event | SU 15.4.2018 | 18.00

Post by faf »

Tushino pelaa kyllä ihan eri peliä kuin me. Oma pelikokemus oli vähän kuin olisi laitettu pelaamaan jotain terminatorbotteja vastaan :D Taisin kerran nähdä vihollisen, tosin silloinkaan ei voinut tietää. Kyllähän tätä kerran vuodessa jaksaa, tosin jos toistaisi useammin, niin ehkä oppisikin. Esim. shacktac-hudin puuttuminen muuttaa pelityyliä tosi paljon suhteessa meillä totuttuun.

Joka tapauksessa suuri kiitos kaikille järjestäjille ja muille! Hieno homma että jaksatte järjestää näitä. Hyvä aina palauttaa Tushinon kanssa mieleen miltä ruotsalaisista mahtaa tuntua meitä vastaan pelatessa :)
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Tushino event | SU 15.4.2018 | 18.00

Post by JoneKone »

faf wrote: Joka tapauksessa suuri kiitos kaikille järjestäjille ja muille! Hieno homma että jaksatte järjestää näitä. Hyvä aina palauttaa Tushinon kanssa mieleen miltä ruotsalaisista mahtaa tuntua meitä vastaan pelatessa :)
Toi STHudin puuttuminen oli itseasiassa ihan hauskaa vaihtelua (selkeesti pelannu liian kauan). Tuli havannoitua ympäristyöä ja omien liikkeet eri tavalla, ja vaistomaisesti tuli vilkuilitua alareunaan muutaman kerran. Ei varmaan sovi jättää tyystin pois AFIsta mutta joskus voisi eventtiluonteisesti jättää pois.

Hyvä pointti toi ruotsalaisten näkökulma. Tunti turpaan ei koskaan maistu kovin hyvälle. Toisaalta AFIlla oli sentään melko hyvä edutus luvatusta eilen ainakin ekassa tehtävässä. Ruotsalaisilla kun tuppaa se noshow oikeasti olemaan ongelma.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
menos
Posts: 9
Joined: 03 Oct 2015, 19:04

Re: Tushino event | SU 15.4.2018 | 18.00

Post by menos »

Kokonaisuutena voisin sanoa, että ei jäänyt mitenkään erityisen hyvä maku suuhun. Joitain ihan hyviä hetkiä toki oli, mutta päällimmäisenä jäi sellainen fiilis, että olisi pelannut jotain ihan toista peliä. Kiitokset kuintenkin järjestäjille, että AFI osallistui tämänlaiseen kansainväliseen peliin.

Itse odotin paljon tiiviimpia taisteluita, jossa taistelun koko olisi tuonut erityistä tunnelmaa, mitä ei normi viikkopeleissä tapaa, mutta enpä olisi voinut olla enempää väärässä. Koko touhu tuntui TVT32:n ja clustefuckin sekoitukselta yhdistettynä DayZ elementteihin. Missä ne lähes 200 pelaajaa oikein olivat?

Heidän pelityylinsä eroaa kyllä kuin yö ja päivä Afilaisesta. Mennään massalla läpi, yksittäiset taistelijat siluttelevat puskista, rankkaa DayZ -meininkiä ja tehtävät todella laajoja, A -medikaali ja hudin puuttuminen jne. Kokoajan oli sellainen fiilis, että venäläiset pyrkivät ghoustaamaan. Varsinkin kun nyt luin tuon Paavon postauksen, niin tuli sellainen fiilis, että hohhoijaa. Menee kyllä luotto koko yhteisöön.

Toisekseen oli sellainen fiilis, että nämä tehtävät oli tarkoitushakuisesti rakennettu niin, että ei näitä voi voittaa. Joskus aikaisemmassa Tushino -pelissä afilaiset puollustivat kaupunkia, joka oli montussa. Ehkä afilaisilla oli myös vaimennettuja aseita, mutta nuo vaimentajat ovat kyllä helvetin hieno tapa tappaa pelifiilis. Mitä muidenkin Afilaisten pelejä katsoin, niin yksittäiset viholliset taistelijat siluttelivat puskista. Ajankäytöllisesti peli on kyllä epäonnistunut. Aika pitkäksi ilta venyi. Itse en jaksa enää näistä ARMA 2 aikaisista kartoista innostua ja aika olisi jatkaa eteenpäin.

Tuossa pelin jälkeen pohdittiin, että Afilaiset pääsevät aika helpolla, kun käytössä on helpompi medikaali ja hudi ym. Tästä asiasta voitaisiin käydä keskustelua. Ainakin itse koin tuon hudin poissaolemisen varsin virkistäväksi ja mieluusti joissain afipeleissä tätä kokeilisin. Amedikalista voisi järjestää vaikka koulutuksen.
Post Reply