Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00

Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00

Post by Bummeri »

Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00. Tavataan Teamspeakin kokoushuoneessa.

Paikalle toivotaan:
- Kehitystiimiläisiä
- Tiimin toiminnasta kiinnostuneita henkilöitä

Käsiteltäviä aiheita:
Trellosta:
Modilistan ylläpitäminen
Modikierron järjestäminen
Kehariorganisaation tiivistäminen
Päivityksistä tiedottaminen
Modeja:
- 40mm kranut
- Ajoneuvojen flippaus
- Savuheitteet
- Paniikkiskripti
- Muita moditarpeita?

Tässä ketjussa voi kuka tahansa keskustella aiheista ennen kokousta ja myös uusia aiheita voi ehdotaa. Myös kysymyksiä voi esittää ennalta täällä.
Last edited by Bummeri on 05 Mar 2018, 11:04, edited 4 times in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00

Post by JoneKone »

Bummeri wrote:
- Muita moditarpeita?

Tässä ketjussa voi kuka tahansa keskustella aiheista ennen kokousta ja myös uusia aiheita voi ehdotaa. Myös kysymyksiä voi esittää ennalta täällä.
Pari scripti-/ modiideaa mitä on pyörinyt päässä (ei kyl mitään hajua vaatiiko millaista scriptaamista):

- "osuu lähelle" -modi. Eli scripti joka lyö pienen reunatummennuksen jos luoti/sirpale/räjähdys iskeytyy tai ohittaa läheltä (~1m). Eli ei mitään "suppressioefektiä" vaan ihan vaan pieni tummennus ruudun reunoista joka simuloi IRL paineaaltoa ohittavasta luodista. Yliääninapsu jää yleensä hieman hämäräksi, että menikö läheltä ohi vai 5 m päästä. Kevyt reunatummennus kertoisi, että nyt on viimeistään hyvä suojautua. Lisää immersiota ja tuntumaa virtuaalimaailman tapahtumiin.

- Tutka -modi. Eli liitetään UAV vanilla tutkanäkymä CUP tutkaobjektiin. Tutkalle 10 km säde ja 360 peitto. UAV terminaalilla pääsee kiinni tutkaan ja pelaaja pystyy siten valvomaan ilmatilaa ja ohjaamaan esim. ilmatorjuntaa oikeaan suuntaan. Olisi joku syy puolustajalla puolustaa tutkia ja vihollisella hyvä syy tuhota niitä.


Reunatummennus:
Image


CUP Tutka
Image
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Samtactician
Posts: 96
Joined: 13 Aug 2015, 17:52
Location: Oulu

Re: Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00

Post by Samtactician »

Näistä on ollut jo vähä eri yhteyksissä puhetta mutta olisi pari pelattavuuden kannalta tärkeää muutosta mitkä pitäisi saada peleihin.

- Lapio jolla saa tehtyä muutakin kuin vaaleita kauas paistavia suojarakenteita. (maanväriset suojat? virheät suojat?)
- Plankin tai muun modauksen avulla suojarakenteita jotka oikeasti yrittää naamioitua maastoon (hiekkasäkit + pienet puskat "liimattuna yhteen?)

Näillä muutoksilla näistä vanhoista kartoista josta puuttuu mikroterrainia voitaisiin saada paljon enemmän irti jalkaväkitasolla. (ja muiden karttojen puolustustehtävistä saataisiin mielenkiintoisempia)
(steam: Samtac) (http://steamcommunity.com/id/samtac/) (Discord: Samtac#3692 ) Arma3 / R6siege
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00

Post by JoneKone »

Samtactician wrote:Näistä on ollut jo vähä eri yhteyksissä puhetta mutta olisi pari pelattavuuden kannalta tärkeää muutosta mitkä pitäisi saada peleihin.

- Lapio jolla saa tehtyä muutakin kuin vaaleita kauas paistavia suojarakenteita. (maanväriset suojat? virheät suojat?)
- Plankin tai muun modauksen avulla suojarakenteita jotka oikeasti yrittää naamioitua maastoon (hiekkasäkit + pienet puskat "liimattuna yhteen?)

Näillä muutoksilla näistä vanhoista kartoista josta puuttuu mikroterrainia voitaisiin saada paljon enemmän irti jalkaväkitasolla. (ja muiden karttojen puolustustehtävistä saataisiin mielenkiintoisempia)

Tähän sopisi myös jo Tempan aikaisemmin mainitsema modi:
https://forums.bohemia.net/forums/topic ... -trenches/
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00

Post by Bummeri »

JoneKone wrote: - "osuu lähelle" -modi. Eli scripti joka lyö pienen reunatummennuksen jos luoti/sirpale/räjähdys iskeytyy tai ohittaa läheltä (~1m). Eli ei mitään "suppressioefektiä" vaan ihan vaan pieni tummennus ruudun reunoista joka simuloi IRL paineaaltoa ohittavasta luodista. Yliääninapsu jää yleensä hieman hämäräksi, että menikö läheltä ohi vai 5 m päästä. Kevyt reunatummennus kertoisi, että nyt on viimeistään hyvä suojautua. Lisää immersiota ja tuntumaa virtuaalimaailman tapahtumiin.
Tuo on hankala teknisesti toteuttaa, sillä moottori ei suoraan tarjoa mitään tapaa tarkastaa milloin luoti lentää läheltä pelaajaa. Se vaatisi, että jokaista ammuttua luotia seurattaisiin ja tarkastettaisiin milloin se on lähellä pelaajaa. Kaikki ne supressio skriptit toimii sillä tavalla.
Last edited by Bummeri on 06 Mar 2018, 15:56, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00

Post by TheTaltsi »

Jos tuon kohdistaisi vain yli 12.7mm luodeille (sis. Krh ja kanuunat ym) ja konekivääreihin?
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00

Post by Bummeri »

TheTaltsi wrote:Jos tuon kohdistaisi vain yli 12.7mm luodeille (sis. Krh ja kanuunat ym) ja konekivääreihin?
Unohdin sanoa että tätä lähelle osumisen havaittavuutta on jo parannettu kuukausi pari sitten, korostamalla niiden luotien iskemien visuaaleja. Erityisesti .50cal luotin iskemien pöllähdykset ovat tällähetkellä noin miehenkorkuisia.

Isommat iskemät voi havaita esim tästä videosta:
Last edited by Bummeri on 06 Mar 2018, 16:29, edited 2 times in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00

Post by JoneKone »

Bummeri wrote:
TheTaltsi wrote:Jos tuon kohdistaisi vain yli 12.7mm luodeille (sis. Krh ja kanuunat ym) ja konekivääreihin?
Unohdin sanoa että tätä lähelle osumisen havaittavuutta on jo parannettu kuukausi pari sitten, korostamalla niiden luotien iskemien visuaaleja. Erityisesti .50cal luotin iskemien pöllähdykset ovat tällähetkellä noin miehenkorkuisia.

Isommat iskemät voi havaita esim tästä videosta:
Toi visuaalinen parannus on huikean hyvä. Kiitos moditiimille siitä. Parantaa pelattavuutta molempiin suuntiin.

Se mitä hain on se, että noi yliääninapsut on niin geneeriset, että on todella vaikeata erottaa milloin luoti menee ohi vain senttejä päästä ja milloin lentävät ohi 5 m jossain selän takana. Lisäisi suppressoivaa efektiä ilman turhia tehosteita. Mutta toki jos pelimoottori ei tota millään tavalla tue ja muutenkin resurssikallis toteuttaa niin eiku pakkaseen takaisin ja sulatetaan vaikka uusiksi sitten Arma 4:seen.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00

Post by Bummeri »

JoneKone wrote:Mutta toki jos pelimoottori ei tota millään tavalla tue ja muutenkin resurssikallis toteuttaa niin eiku pakkaseen takaisin ja sulatetaan vaikka uusiksi sitten Arma 4:seen.
Taitaa valitettavasti olla tämä se todennäköisin vaihtoehto.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00

Post by JoneKone »

"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Post Reply