Pelattiin tänään OP NEPTUNE’S SPEAR ja tuli tämmöistä palautetta
Mitä kannattaa kehittää jatkossa:
- Yö lentoa, ilman NVG:tä ja sen kanssa, eli lentämistä mittareiden kanssa
- Yritetään tehdä tehtävät valmiiksi (loadoutit ja muuta), jotta vältytään häsläykseltä alussa
Jatkossa aina tulisi helikopterimiehistön:
A) Pilotit keskittyvät lentämiseen
B) Co-Pilotin käyttää radiota ja skannata ympäröivää maastoa sekä auttaa pilottia muissa asioissa (tämän takia co-piloti on tärkeä että slotataan viikkopeleissä ja että edes laitetaan tehtäviin)
Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00
Re: Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00
Last edited by Nurmi on 05 Apr 2018, 21:35, edited 2 times in total.
Reason: Koska syyt
Reason: Koska syyt
Re: Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00
Kohtalokas kaasukahvan katoaminen
Tosiaan vielä kerran pahoittelut tästä Sentään seuraavalla perille
Tosiaan vielä kerran pahoittelut tästä Sentään seuraavalla perille
Re: Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00
Hyvät mähinät! Alkuun turhautti kun tuntui että kaikki menee päin vittua ja hernerokassa lentäminenkin oli hankalaa. Sitten kun saatiin jv lz:lle ja pikkasen valostui niin johan oli nannaa. Vielä loppuun suuri kiitos kaikille osallistuneille ja erityisesti JoneKoneelle kun jaksat järkätä näitä! BigMac kiittää ja kuittaa.
Re: Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00
Lisää treeniä ja vähemmän scriptejä bindeihin.
Mutta kuten debriifattiin niin radioiden säätämiseksi niin että aina saa yhteyttä siihen verkkoon mihin haluaa kesken lennonkin on äärimmäisen tärkeätä. Ihan kaikilta. Nyt menetettiin paljon aikaa kun hekot ei löytäneet toistensa taivaalta.
Koitin myös tyrkyttää tota suunnitelmaa vähän kaikille ennakkoon että jengillä olisi plänit valmiina, mutta nyt ne tehtiinkin ingame ja siitä pitkä odotus alkuun. Nyt kesti tosiaan 90 min ennen kuin saatiin hekot edes lähelle kohdealuetta. Mutta tästä oppia ja kehitetään eteenpäin.
Meikän kämmi oli lisätä NVG Gen 4 tason vaatimus vain JV briifiin kun tarkoitus oli että koskettaa kaikkia (yön pimeys oli säädetty sen mukaan).
Mutta kuten debriifattiin niin radioiden säätämiseksi niin että aina saa yhteyttä siihen verkkoon mihin haluaa kesken lennonkin on äärimmäisen tärkeätä. Ihan kaikilta. Nyt menetettiin paljon aikaa kun hekot ei löytäneet toistensa taivaalta.
Koitin myös tyrkyttää tota suunnitelmaa vähän kaikille ennakkoon että jengillä olisi plänit valmiina, mutta nyt ne tehtiinkin ingame ja siitä pitkä odotus alkuun. Nyt kesti tosiaan 90 min ennen kuin saatiin hekot edes lähelle kohdealuetta. Mutta tästä oppia ja kehitetään eteenpäin.
Meikän kämmi oli lisätä NVG Gen 4 tason vaatimus vain JV briifiin kun tarkoitus oli että koskettaa kaikkia (yön pimeys oli säädetty sen mukaan).
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00
Täytyy keksiä jotain tohon kaasukahvaan. Tällä hetkellä menee autohotkey skriptin kautta, kun ei Arma tunnista jostain syystä inputteja.JoneKone wrote:Lisää treeniä ja vähemmän scriptejä bindeihin.
Ei aikasemmin ongelmaa, mutta tänään joutu käyttämään radiota mikä menee caps lockin kautta... ja loppu tiedetään
Re: Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00
Eilisestä opittua:
*JV:lle gearit valmiiksi, arsenalissa liikaa säätöä (ei mitään uutta). Ajatuksena jos tehtäviin tekisi eri tehtäviin soveltuvia kokoonpanoja valmiiks. Ryhmän tunnisteeseen ryhmän tarkoitus.
* Yötehtävien valaistus haastava NVG:eiden kanssa. Etenkin jos jollain vahingossa jää vanhemman sukupolven laitos käyttöön.
*JIP:t tuovat omat haasteensa, etenkin jos liittyy jo briifin saaneiden mukaan. Jatkossa ehkä mielummin suoraan vaan FOB:ille laskeutumisharjoituksiin? Skenaarion balanssi todella vaikea ylläpitää jos tehtävä kasvaa koko ajan ja kaikille pitäisi löytää mielekästä tekemistä.
*Radiokoulutusta kaikille, etenkin bindien ja setupin osalta. Vaikka co-pilotille delegoidaan radiot niin tilanteessa jossa tämä discaa niin pilotin pitää pystyä hoitamaan koko homma alusta loppuun kesken lennon.
*JTAC tulee operaattoritoiminnassa aina liittää ryhmän mukaan. Vähentää RJ:n työkuormaa merkittävästi.
*Jatkoa ajatellen tarvitaan enemmän tehtävä- / skenaariontekijöitä ja yleistä vastuunottoa tehtävien toiminnan suunnittelemisessa sekä lentueiden vetämisessä.
*JV:lle gearit valmiiksi, arsenalissa liikaa säätöä (ei mitään uutta). Ajatuksena jos tehtäviin tekisi eri tehtäviin soveltuvia kokoonpanoja valmiiks. Ryhmän tunnisteeseen ryhmän tarkoitus.
* Yötehtävien valaistus haastava NVG:eiden kanssa. Etenkin jos jollain vahingossa jää vanhemman sukupolven laitos käyttöön.
*JIP:t tuovat omat haasteensa, etenkin jos liittyy jo briifin saaneiden mukaan. Jatkossa ehkä mielummin suoraan vaan FOB:ille laskeutumisharjoituksiin? Skenaarion balanssi todella vaikea ylläpitää jos tehtävä kasvaa koko ajan ja kaikille pitäisi löytää mielekästä tekemistä.
*Radiokoulutusta kaikille, etenkin bindien ja setupin osalta. Vaikka co-pilotille delegoidaan radiot niin tilanteessa jossa tämä discaa niin pilotin pitää pystyä hoitamaan koko homma alusta loppuun kesken lennon.
*JTAC tulee operaattoritoiminnassa aina liittää ryhmän mukaan. Vähentää RJ:n työkuormaa merkittävästi.
*Jatkoa ajatellen tarvitaan enemmän tehtävä- / skenaariontekijöitä ja yleistä vastuunottoa tehtävien toiminnan suunnittelemisessa sekä lentueiden vetämisessä.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00
- Geronimo[+] Spoiler
- Lidl bird temput[+] Spoiler
Re: Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00
Lentotorstai, 12.4 Kello 19:00
Ennen kuin osallistut:
- Opettele lentohärveleiden kaikki keybindit editorissa / vanillatehtävissä. Huomoi myös mahdolliset modit (RHS / ACE).
- Opettele TFR radion kanavien vaihto ja keybindit niin, että osaat käyttää ne tehokkaasti myös lennon aikana.
- Lue, katso ja opettele seuraavat ohjeet:
* https://armafinland.fi/wiki/index.php/Radioprotokolla
* https://armafinland.fi/wiki/index.php/K ... elikopteri
Pelattavat tehtävät: (Pelataan riipuen osallistujamäärästä)
- MISC14 Air Superiority (https://armafinland.fi/awats/index.php?page=MO&mid=1026)
- MISC20 Air Support (https://armafinland.fi/awats/index.php?page=MO&mid=1043)
- Perus zeus tehtäviä
Tästä kiinnostuneet tulkaa AFI tessuun torstain (12.4) klo 18:50 "Treenitiistai ja Torstai" - kanavalle.
Ennen kuin osallistut:
- Opettele lentohärveleiden kaikki keybindit editorissa / vanillatehtävissä. Huomoi myös mahdolliset modit (RHS / ACE).
- Opettele TFR radion kanavien vaihto ja keybindit niin, että osaat käyttää ne tehokkaasti myös lennon aikana.
- Lue, katso ja opettele seuraavat ohjeet:
* https://armafinland.fi/wiki/index.php/Radioprotokolla
* https://armafinland.fi/wiki/index.php/K ... elikopteri
Pelattavat tehtävät: (Pelataan riipuen osallistujamäärästä)
- MISC14 Air Superiority (https://armafinland.fi/awats/index.php?page=MO&mid=1026)
- MISC20 Air Support (https://armafinland.fi/awats/index.php?page=MO&mid=1043)
- Perus zeus tehtäviä
Tästä kiinnostuneet tulkaa AFI tessuun torstain (12.4) klo 18:50 "Treenitiistai ja Torstai" - kanavalle.
Last edited by Nurmi on 10 Apr 2018, 23:10, edited 1 time in total.
Reason: Koska voin tehdä
Reason: Koska voin tehdä
Re: Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00
Pääsen vähän myöhässä paikalle, ehkä n. 19.15, mutta tuun kyllä pelaileen jos on tehtävässä tilaa.
Re: Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00
Siistit videot! Itse kuvittelin siellä ilmassa että JV:llä on ihan tylsää, mutta teillähän olikin hyvät taistelut. Timanttista settiä!Ryge wrote:...
Jos jotakuta kiinnostaa action eikä alkuvälppäys niin tässä Rygen videosta timestamppi toiminnan alkuun:
https://www.youtube.com/watch?v=wv-AheQ42Ys&t=60m35s