8.10.2017 Kylmä sota, kuumat huulet - TVT-tapahtuma - klo 19

User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: 8.10.2017 Kylmä sota, kuumat huulet - TVT-tapahtuma - klo 19

Post by Keneraali »

Tikka wrote:Minun ja JJ:n välinen keskustelu ekassa tehtävässä. Ollaan asemissa ~1km kohteesta pohjoiseen mäellä josta näkee kohteen.
3R: Kohteella ei näy yhtään mitään, on erittäin typerää odottaa että vihollinen ehtii puolustusasemiin ennen kuin me hyökätään alueelle.
JJ: Kilo käski odottaa, joten me odotetaan.
3R: ....
Parhaita tilanteita kun odotutetaan joukkoja, ryhmiä tai joukkueita, ilman mitään syytä, tarvetta tai perustelua. Tippuu kyllä omatkin hanskat nopeasti kun ehdottaa "tyhjien" pois ottamista niin vastauksena "Kartalla on odotus merkki tässä niin tässä odotetaan". Ja ilmeisesti melko harvat tekevät pelien jälkeen minkäänlaista debrieffiä omasta toiminnasta ja miettisi mitä olisi tehnyt toisin tilanteissa, jotka aiheutti kitkaa verkossa.
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: 8.10.2017 Kylmä sota, kuumat huulet - TVT-tapahtuma - klo 19

Post by Paavo »

Kuten tuossa eilen totesinkin, oma suoritteeni Blufor B10 johtajana ekassa tehtävässä oli aikamoinen katastrofi. En syytä asiasta mitään enkä ketään muuta kun itseäni - oli taas semmoinen päivä kun pää ei ollut oikein mukana touhussa. Pahoittelut jos pelikokemus oli joukkueen pelaajille paska :D

Yksi haaste oli saada joukkue etenemään siten että oma toiminta pystyttäisiin suojaamaan kaikissa tilanteissa. Ilman vaunuja, JV oli todella altis väijytyksillä aukeilla, ja ryhmien oli todella hankala päästä semmoisiin asemiin josta pystyisi suojaamaan toisten ryhmien liikettä. Tämä johti siihen että aloin epäröimään ja arpomaan liikaa, joka taas johti meidän joukkueen liikkeen hitauteen.

Muutama pelaaja kommentoi turhaa odotuttamista. Komppaniatason tehtävissä joukkueet pyritään usein pitämään sillä tavalla liikkeessä, että nämä pystyvät tarvittaessa tukemaan toisiaan, ja tämän johtaa usein turhalta tuntuviin pysähdyksiin. No niin ainakin teoriassa - tosiasiassa komppanian joukkueet toimivat AFI peleissä 90% täysin erillään toisistaan, jolloin keinotekoinen odotuttaminen ei ole tosiaan mitenkään perusteltua. Haaste onkin saada komppania toimimaan siten että joukkueet kykenevät aidosti toimimaan toinen toistaan tukien, ja vielä siten että molemmat ovat yhtäaikaisesti mukana taistelussa. En ymmärrä sitäkään strategiaa että laitetaan toinen joukkue ensin kuolemaan kärkeen yksin, ja sitten pusketaan toinen joukkue samasta pisteestä kuolemaan samoihin asemiin...

Joka tapauksessa haastavaa settiä mielestäni tuo johtaminen komppania- ja joukkuetasolla.
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: 8.10.2017 Kylmä sota, kuumat huulet - TVT-tapahtuma - klo 19

Post by Keneraali »

Paavo wrote:
Oma kommentti ei perustunut sunnuntain tehtävään. Omasta suunnasta sunnuntain eka tehtävä sujui meidän joukkueella (B) hyvin, mitä nyt ykkösestä vähän miehiä hukassa ja jotain härdelliä Risteys 1:llä. En kiinnittänyt huomiota kun ei ollut oman ryhmän asia ;). Liike oli hidasta normaaliin nähden, mutta en sitä pahana pitänyt ottaen huomioon uuden maaston. En juuri nopeampaa olisi halunnutkaan. Harvoin kun pääsee uutta karttaa pelaamaan niin tulee fiilis että yleisesti keskitytään paljon enemmän ja toiminta on paljon varmempaa. Kaikki mitä tapahtui "20min" kohdalla ei kuulu edelliseen kommenttiin.
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: 8.10.2017 Kylmä sota, kuumat huulet - TVT-tapahtuma - klo 19

Post by Arska »

Tikka wrote:Minun ja JJ:n välinen keskustelu ekassa tehtävässä. Ollaan asemissa ~1km kohteesta pohjoiseen mäellä josta näkee kohteen.
3R: Kohteella ei näy yhtään mitään, on erittäin typerää odottaa että vihollinen ehtii puolustusasemiin ennen kuin me hyökätään alueelle.
JJ: Kilo käski odottaa, joten me odotetaan.
3R: ....
Tää tilanne oli muutenkin joukkueelle ihan absurdi.
- Ajettiin ryminällä alueelle, joka on suunnassa mihin vihollinen on vetäytynyt aiemmin kontaktista == Riskiliike
- Bongataan vihollisen rekka alueella == Riski kasvaa; miksi rekka olisi hylätty juuri siihen missä oli?
- Nähdään viimeinen kohde tyhjänä (näyttää tyhjältä ja meillä on täysi joukkue; ei vaan voi epäonnistua hyökkäys) == Payoff riskille
-> Ja silti jäädään kiveshierontaan tiheään kuusimetsään

Jos jäädään hinaamaan, niin hinataan sitten jossain kasarmioloissa.
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
Post Reply