Rautaristi VII - La 26.8.2017 klo 19 - Iron Front A3 Viikkopelit

Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: Rautaristi VII - La 26.8.2017 klo 19 - Iron Front A3 Viikkopelit

Post by Scottz »

JoneKone wrote:Yleensä tää vaan vaatisi PJ:lle valojuovia millä ohjata tulta
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Rautaristi VII - La 26.8.2017 klo 19 - Iron Front A3 Viikkopelit

Post by Tuntematon »

Scottz wrote:
JoneKone wrote:Yleensä tää vaan vaatisi PJ:lle valojuovia millä ohjata tulta
Tein coopin ton pohjalta. Ihmiset ei arvostanut.
Too soon?
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Rautaristi VII - La 26.8.2017 klo 19 - Iron Front A3 Viikkopelit

Post by Bummeri »

ww2 hyökkäyksen johtamisesta:

Koin onnistuneeksi tuon ensimmäisen tehtävän johtamisen. Sen periaatteet ja tekniikat:

1. Tein suunnitelman kartalle, jossa oli kahdelle ryhmälle selkeät vaiheet ja nihin liittyvät vaiheet. Pyrin tekemään suunnitelman sellaiseksi, että se voidaan toteuttaa ilman välitöntä ohjausta, alusta loppuu, pelkästään kartan perusteella.

2. Pyrin asettamaan ryhmille etenemisen normaaliksi toimeksi ja pysähtymisen poikkeukselliseksi. Tähän liittyen pilliin vihellykseen liitettiin se merkitys, että se tarkoittaa pysähtymiskäskyä. Oletus oli siis, että jatketaan suunnitelman suorittamista kunnes toisin sanotaa.

3. Asettamalla suunnitelmassa kaksi ryhmää rinnan ja kulkemalla niiden välissä kykenin helposti havaitsemaan niiden toimet. Lisäksi niiden käskyttäminen onnistui helposti jalkaisin ja huutamalla.

4. Vihollisen todennäköiset asemat pyrittiin lamauttamaan ryhmien tulella ja mahdollisuuksien mukaan tankin tulella.

5. Radisti piti yhteyttä killon ja kertoi minulle oleellisimmat asiat ja ilmoitti joukkueen tilanteesta muille toimijoille. Radistilla oli myös iso vastuu tankille ilmoittamisessa.


Pilli pysäyttäjänä toimi hyvin. Jos piti joku ryhmä saada tekemään jotain, pystyin helposti pysäyttämään sen ja antamaan lisäohjeita. Ei olisi missään vaiheessa pitänyt antaa pillille muita toimintoja. Toinen johtamisen apuväline oli kello. Sen avulla pystyi hieman tahdistamaan ryhmien tomintaa. Lisäksi olisin toivonut, että ekassa tehtävässä olisi ollut käytössä merkkisavuja. Niiden avulla olisi voinut kommunikoida sijainteja helposti. Näiden kaikkien käyttöä voisi hioa lisää.

Toinen asia mitä voisi hioa on reservin käyttö ja 15 käyttö. Nythän oli niin, että 15 oli miinanpolkija, sekä autonkuljettaja. Ajattelin, että 15 olisi hyvä reserviryhmien ohjaaja sekä reservin ja 10 välinen yhteydenpitäjä. Ennen tehtävän saantia ryhmät kulkisivat joukkueen perässä rinnan. 15 olisi 10 välittömässä läheisyydessä valmiina ottamaan joukkueen komennon ja pysyisi kärryillä tilanteesta. Lisäksi hän olisi valmiina ottamaan reserville tehtävän 10. Toki tehtävän voi antaa suoraan reserviryhmillekkin, mutta 15 etuna olisi se että hän voisi toimia yhdysmiehenä 10 ja reservin välillä tehtävän suorituksen aikana. Lisäksi luulen, että hänen on helpompi hoitaa reservi takaisin joukkueen perään tehtävän suorituksen jälkeen.

EDIT: kiitos ryhmille hyvästä työstä. Oli mukava toimia yhdessä.

Yleensä eventistä:

Pahoittelut tradelle kun en ollut hyvä radisti. Olisi pitänyt vain antaa se radio suorana sinulle niinkuin ehdotit. Se olisi poistanut yhtälöstä yhden suunnan johon välittää tietoa ja josta kuunnella ohjeita. Se olisi ollut hyvä idea. Olisin sitten voinut olla vaikka juoksumies sulle.

Eventti oli hyvä. Toivon niitä lisää. Harmi, ettei tullut enempää pelaajia, molemmat tehtävät kärsi siitä.

Pitäisikö iron fronttiakin pelata rajattuna herkkuna, jolloin on rajattu määrä ja ilmoaminen sen mukaan. Ylöspäin on helpompi skaalata sitten jos näkee ilmoista ajoissa, että täyteen menee.

1. Missio oli mielenkiintoinen ja se VT7 on kyllä tosi hieno. Toivottavasti Furean saa sen valmiiksi tehtyä. X-camikin toimii ilmeisesti jo 64 bittisenä. Puolustajalle olisi toivonut telamiinoja, sillä ne ovat se ensimmäinen puolustuslinja panssareita vastaan.

2. Missio kärsi pahiten pelaajien vähyydestä. Se eka versio vaikutti mielekkäämmältä. Meni ihan häröilyksi. Miksiköhän ryhmillä oli radiot?
Last edited by Bummeri on 31 Aug 2017, 11:13, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: Rautaristi VII - La 26.8.2017 klo 19 - Iron Front A3 Viikkopelit

Post by Arska »

Bummeri wrote:Pitäisikö iron fronttiakin pelata rajattuna herkkuna, jolloin on rajattu määrä ja ilmoaminen sen mukaan. Ylöspäin on helpompi skaalata sitten jos näkee ilmoista ajoissa, että täyteen menee.
Ei ainakaan yhden eventin perusteella. AFI on täynnä nuorta porukkaa ja syksy alkaa -> opiskelu ja työkiireitä riittää.
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Rautaristi VII - La 26.8.2017 klo 19 - Iron Front A3 Viikkopelit

Post by Castor »

Bummeri wrote:Pitäisikö iron fronttiakin pelata rajattuna herkkuna, jolloin on rajattu määrä ja ilmoaminen sen mukaan. Ylöspäin on helpompi skaalata sitten jos näkee ilmoista ajoissa, että täyteen menee.
Kyllä, näihin pitää enemmän panostaa, eli ei mallia "viikkopelit mutta WW2" vaan ihan kunnon eventti kunnon teemoilla.
Taustatarinat kuntoon ja järkevästi rakennettuja tehtäviä mitkä ottaa vahvasti huomioon että on kyse WW2 eikä nykypäivästä. Respat mukaan varsinkin jos laittaa Venäjä vs Saksa taisteluita niin saa sitä suuremman sodan tuntua taisteluihin.

PS. meillä löytyy japanilaisia, jenkkejä ja Brittiläisiä. Missä Tyynenmeren/Kaukoidän taistelut?!?
Last edited by Castor on 30 Aug 2017, 22:28, edited 1 time in total.
Reason: edit
Post Reply