Attila wrote:Onko HeKo koulutuksia mahdollisesti tulossa taas jossain vaiheessa?
Olisin kyllä kiinnostunut tästä koulutuksesta mutta lähin kokemus ArmA lentämisestä oli A2 pari vuotta sitten, joten en usko että edes perustietämys/taidot olisi ajantasalla...
Koitetaan saada aikaiseksi Ocelotin kanssa seuraava. Mikä tason koulutus se on sitten on vähän auki. Kaipa sitä voisi kuljetushekokoulutuksen pitää kun se on aika yksinkertainen setti. Kannattaa kuitenkin ensimmäiseksi tutustua AFI Wikissä oleviin dokumentteihin.
Huomioi myös, ettei voida koulutuksien ajankäytön puitteissa opettaa ketään lentämään perusteista lähtien. Suosittelen ahkeraa harjoittelemista eri olosuhteissa editorissa ja vaikka tiistaisin bootcampissa. Lennon aikana pitää esim. pystyä käyttämään TFAR direct, lyhyt ja pitkä lennon aikana ilman, että se vaikuttaa lentoon millään tavalla.
Huomioi myös, ettei voida koulutuksien ajankäytön puitteissa opettaa ketään lentämään perusteista lähtien. Suosittelen ahkeraa harjoittelemista eri olosuhteissa editorissa ja vaikka tiistaisin bootcampissa. Lennon aikana pitää esim. pystyä käyttämään TFAR direct, lyhyt ja pitkä lennon aikana ilman, että se vaikuttaa lentoon millään tavalla.
Jeps, pitänee lähteä vähän kuivaharjoittelemaan editoriin noita manöövereitä taas pitkästä aikaa. (toivottavasti Härö ei sitten aina vetämässä kopua alta viikkopeleissä sitten jos ikinä opin lentämään )
Mutta tämä selvä ja näillä mennään, kiitän neuvoista
"Attila eksä oo värisokee, miten sä voit käyttää väri koodeja " -Taltsi
"no siis, aina voi onnettomuuksia tapahtua... kaikille..." -Ramadan Pete
"ois hienoo olla taas 18v ja tsiigailla mimmei oulun tivolis" -Jiizee
Uusien ideoiden valossa esimateriaali myöhästyy hieman, se tulee kuitenkin olemaan tarpeeksi suppea että sen kerkeää täysin ajoissa sisäistämään.
Koulutus on itsessään jopa ensimmäinen laatuaan joka vaatii sekä mukautumista AFI:n toiminnalle edes toimiakseen konseptina että myös tietynlaisia käytäntöjä pelaajilta ilmassa ja maassa.
Näitä asioita testaillaan ja kehitetään tulevien viikkojen saatossa jolloin saadaan ilmatulenjohto kondikseen ja toivottavasti kehitämme toimivan ja luotettavan järjestelmän tulevaisuudelle.
Toivon osallistujilta avointa mieltä sekä innokkuutta päästä kehittämään Arma Finlandin ilmatukea ja yleistä doktriinia miten tulevaisuudessa pelit yleensäkin toimii.
Huomioitteko viikopeleissä esiintulleen ongelman siitä, kuinka kopteri ei osannut lukittaa oikeaan kohteeseen kun maalinosoituslaasereita oli paikat pullollaan. Jokaisessa ryhmässä oli nääs osoituslaite.
Last edited by Bummeri on 04 Apr 2017, 17:53, edited 1 time in total.
Reason:1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Mun mielestä myös tehtäväntekijän tulisi huomioida se että yhtä kopteria varten ei ole 10 osoituslaitetta (Kirjaimellisesti oli 10 laaseria). Ihan reilusti olisi ne kaksi juokkueen tulenjohtajaa riittänyt. Myös ihan yleinen etiketti laaserin kanssa AINA oli se sitten vectorin tms vai sun oman aseen laaseri, sitä ei käytetä jos ei osoiteta maalia
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tuossa hunter - killer hommaa voi myös tehdä siten, että kuljetaan parina hieman porrastetusti, jolloin taaempi kopteri näkee kaasuvanan tai juovien perusteella mistä ensimmäiseen kopteriin vaikutetaan. Tällöin taaempi kopteri pystyy välittömästi vaikuttamaan siihen ilmatorjuntaan vaikkapa raketein ennekuin se kerkeää suojautua. Tällöin ei tarvitse myöskään kommunikoida, vaan taaempi toimii omien aistien varaisesti suoraan. Tämä on varmaan tehokkain kun on noita raketein varustettuja rynnäkkömallisia koptereita kuten hind tai mi8. Ja ensimmäiseltä kopteriltahan ei vaadita paljoa muutakuin että se pysyy ilmassa, joten se voi olla joku tyhjä kuletuskopukin. Ehkä tämä malli kannattaa nimetä joksikin muuksi selkeyden takia. Vaikka Jänisjuoksu?
Heitteistä sanoisin, että niitä kannattaa aina käyttää vihollisalueen yli lentäessä, sanoi varoittimet mitä tahansa.
Last edited by Bummeri on 08 Apr 2017, 16:18, edited 1 time in total.
Reason:1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri wrote:Tuossa hunter - killer hommaa voi myös tehdä siten, että kuljetaan parina hieman porrastetusti, jolloin taaempi kopteri näkee kaasuvanan tai juovien perusteella mistä ensimmäiseen kopteriin vaikutetaan. Tällöin taaempi kopteri pystyy välittömästi vaikuttamaan siihen ilmatorjuntaan vaikkapa raketein ennekuin se kerkeää suojautua. Tällöin ei tarvitse myöskään kommunikoida, vaan taaempi toimii omien aistien varaisesti suoraan. Tämä on varmaan tehokkain kun on noita raketein varustettuja rynnäkkömallisia koptereita kuten hind tai mi8. Ja ensimmäiseltä kopteriltahan ei vaadita paljoa muutakuin että se pysyy ilmassa, joten se voi olla joku tyhjä kuletuskopukin. Ehkä tämä malli kannattaa nimetä joksikin muuksi selkeyden takia. Vaikka Jänisjuoksu?
Heitteistä sanoisin, että niitä kannattaa aina käyttää vihollisalueen yli lentäessä, sanoi varoittimet mitä tahansa.
Juu, ajatus on täydentää näitä sitten varsinaisen koulutuksen aikana ja että toi materiaali pitäisi olla jossain muodossa helposti siirrettävissä wikiin sitten. Eli ei ole tarkoitettu täydelliseksi kaikkia tilanteita kattavaksi. Mutta oikeassa olet, toi "Rabbit-run" on täysin validi taktiikka tietyillä asseteilla tietyissä tilanteissa. Hieman ehkä riskiliike.
Oli vähän puhetta, että täysin erillinen taktiikkaopas pitäisi tehdä joka sitten käsittelisi aihetta laajemmin.