AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

DarkSim
Posts: 66
Joined: 28 Mar 2015, 21:01

Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

Post by DarkSim »

Bummeri wrote:
Scottz wrote: - komentorakenteiden keventäminen eli slotteina mitattuna komppanian- ja joukkueenjohtoon kuuluvien slottien karsiminen; esim. mekanisoidussa jalkaväkijoukkueessa 15:n sijoittaminen vaunujohtajaksi, erillisten joukkueradistien tiputus pois...
Poislukien Kilotason radistit (kun ei ole ylempää porrasta), tämä on väärä paikka karsia. Siinä karsitaan pelien laadusta pois. Ei ne paikkat ole turhia vaikka jotkut johtajat eivät osaa nakittaa niille mitään tekemistä. Mieluummin hoitavat sitten itse kaikkia tehtäviä ja eivät sitten sitämyöten keskity mihinkään kunnolla.

Lopettakaa noiden slottien poistamisen hokeminen. Nuo 15 ja radistin roolit pitää olla. Ne auttavat tehtävän sujuvassa suorittamisessa ja ovat erityisen arvokkaita ongelmatilanteissa. Suurin ongelma on, että meillä on tosihyviä radisteja noin 2kpl yhteisössä.

Jos sitten joku tuntee olonsa niin kaikkivoipaksi, että kokee ne tarpeettomaksi, niin ilmoittakoon siitä sitten slottauksessa mentyään siihen 10, jolloin se voidaan ottaa pois.
Kaikki slotit joita ei haluta pelata ja joita suurin osa johtajista eivät halua taikka tarvitse ovat turhia. Viikkopeleissä usein 100 ihmistä odottaa 5-10min vain sitä että joku "uhrautuu" näihin slotteihin. Ongelma ei ole hyvie nradistien puute (ja mitä erityis kykyä tähän edes tarvitaan?) vaan se että roolia ei haluta käyttää taikka täyttää.

15 ei myöskään ole välttämättä tarpeellinen jos pelin alussa JJ osaa nakittaa etukäteen jonkun RJn tai muun tähän rooliin hänen kuollessaan.
DarkSim
Posts: 66
Joined: 28 Mar 2015, 21:01

Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

Post by DarkSim »

Nummi wrote: Onko Arma ollut ikinä peli, missä kaikilla tulee olla tasavertaiset mahdollisuudet voittoon ja frägeihin? Omasta mielestäni ei.
En ole erimieltä tästä asiasta, mutta tietyt tehtävä formaatit vaikuttavat eritavalla pelikokemukseen. Kun pelasimmen enemmän ratio 1:1 tehtäviä oli kuitenkin tärkeämpää JJ:lle että kaikki joukot käytetään huödyllisesti eika mikään ryhmä ole "vara reservi". Se luo minusta ainakin parempaa pelikokemusta kun pääsee aktiivisemmin olemaan pelissä mukana.
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

Post by Keneraali »

DarkSim wrote: Ongelma ei ole hyvie nradistien puute (ja mitä erityis kykyä tähän edes tarvitaan?)
Joskus leikkinyt piirissä viestinlähetys leikkiä? Muuttaa muotoansa aika paljon 10 henkilön kautta ja valitettavan usein sitä tapahtuu jo yhden henkilön kautta siirrettäessä tietoa. Jos radisti osaa hommansa niin asia välittyy juuri niinkuin 10 sen on tarkoittanut. En ole vielä kokenut sellaista. Lisäksi vielä tilannekuvan seuraaminen ja aktiivisuus, jotta 10:n ei tarvitse välttämättä kysyä yksinkertaisia asioita kun radisti tietää ja osaa ne itse, esim. ryhmien tilanteiden tarkastus kun tarvetta.

Joskus harvoin kun itse leikkinyt RTO:ta niin kokenut että radistin on hyvä osata/ymmärtää aika paljon samoja asioita kuin 10:n.
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

Post by Scottz »

Se joukkueen varajohtaja on usein ihan hyvä olla olemassa, jotta voi jakaa vastuuta. Sen sijaan joukkueenjohdon viestimiehestä olen eri linjoilla Bummerin kanssa. Hyvin monasti tulisi painottaa, että se ei ole mikään ns. rivimiesslotti, koska vaikka siinä vapautuu joukkueenjohtajan aikaa, kun ei tarvitse olla komppanianpäällikköön yhteydessä, niin vastaavasti ylempänä sikariportaassa saa pyöritellä silmiään ja huutaa itsekseen ärräpäitä, kun joukkueen viestimieheltä ei tule tolkullista vastausta ripeästi. Eli olipa sitten kiinni siitä, ettei joukkueenjohtaja informoi proaktiivisesti viestimiestään joukkueen asioista, tulee ns. "rikkinäinen puhelin" efekti eli viesti muuttuu matkalla joukkueenjohtaja-viestimies-komppanianpäällikkö tai siellä ollaan muuten vaan nollat taulussa. Eihän sitä aina kaikkea tietoa tarvita minuutin sisällä, mutta lähtökohtaisesti luulisi että se viestimies on kartalla joukkueen ja sen kärjen sijainnista, tulikosketuksen spekseistä kun tieto joukkueenjohtajan saavuttaa sekä saavutetuista tavoitteista. Eihän se voi olla niin, että joka helkutin asiaa pitää erikseen upseerismieheltä tiedustella tai sitten on parempi, ettei siellä ole ylimääräistä pyörää välissä hommaa hämmentämässä.

Mun kaks senttiä. 8-)



PS. Kentsuhan tossa ehtikin todeta paljon samoja asioita kuin itsekin. :D
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

Post by Castor »

DarkSim wrote:En ole erimieltä tästä asiasta, mutta tietyt tehtävä formaatit vaikuttavat eritavalla pelikokemukseen. Kun pelasimmen enemmän ratio 1:1 tehtäviä oli kuitenkin tärkeämpää JJ:lle että kaikki joukot käytetään huödyllisesti eika mikään ryhmä ole "vara reservi". Se luo minusta ainakin parempaa pelikokemusta kun pääsee aktiivisemmin olemaan pelissä mukana.
Reservi on tärkeä osa taktista pelaamista, kaikki peliin tekniikalla johtajalle juuri EI jää liikkuma varaa vaan pitää luottaa tuuriin.
DarkSim
Posts: 66
Joined: 28 Mar 2015, 21:01

Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

Post by DarkSim »

Castor wrote:
DarkSim wrote:En ole erimieltä tästä asiasta, mutta tietyt tehtävä formaatit vaikuttavat eritavalla pelikokemukseen. Kun pelasimmen enemmän ratio 1:1 tehtäviä oli kuitenkin tärkeämpää JJ:lle että kaikki joukot käytetään huödyllisesti eika mikään ryhmä ole "vara reservi". Se luo minusta ainakin parempaa pelikokemusta kun pääsee aktiivisemmin olemaan pelissä mukana.
Reservi on tärkeä osa taktista pelaamista, kaikki peliin tekniikalla johtajalle juuri EI jää liikkuma varaa vaan pitää luottaa tuuriin.
Kyllä, mutta ei se luo mieluisaa pelikokemusta niille jotka siellä kivikossa tunnin odottavat. Onko afin tavoite pitää hyviä ja hauskoja pelejä kaikille, vaiko yrittää luoda realistisempaa simulaatiota yhteisölle? 1:1 ratio tehtävissä on pelattu monia todellä hyviä pelejä. Ei se itsestäänselvää ole että ne ovat "vähemmän" taktisia tai edes vähemmän realistisia.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

Post by Castor »

DarkSim wrote:Kyllä, mutta ei se luo mieluisaa pelikokemusta niille jotka siellä kivikossa tunnin odottavat. Onko afin tavoite pitää hyviä ja hauskoja pelejä kaikille, vaiko yrittää luoda realistisempaa simulaatiota yhteisölle? 1:1 ratio tehtävissä on pelattu monia todellä hyviä pelejä. Ei se itsestäänselvää ole että ne ovat "vähemmän" taktisia tai edes vähemmän realistisia.
Kultainen keskitie eli pyrimme tuomaan hauskaa mättöä ja taktista pelaamista mahdollisimman sopivalla sekoituksella, ja pyrimme tuomaan immersiivistä ja realismia sivuavaa pelaamista. Kunnon mättöjä 1:1 ratiolla löytyy aivan järkyttäviä määriä tuolta netistä, ARMAssa, PRssä, SQUADssa, Battlefieldissa, Titanfallissa, CODssa.... jne.

EDIT: Tosin jos suurin osa pelaajista tahtoisi tätä niin en tietenkään astu edistyksen tielle.

EDIT2: Sanoit ettei 1:1 tehtävät itsestäänselvästi vähemmän realistisia, olen samaa mieltä. MUTTA keskiarvolta 1:1 tehtävät on vähemmän realistisia. Mutta sekään ei ole minun pointti, jos Puolustaja on yhtä vahva kuin hyökkääjä niin hyökkäykset junnaa paikallaan ja me taistelemme sitten asemasotaa jossa ammutaan potshotteja vastapuolta kohti, eteneminen kun maksaa ihan pirusti miesvoimaa.
Last edited by Castor on 12 Mar 2017, 18:05, edited 2 times in total.
Reason: 2
User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

Post by JP-9000 »

Scottz wrote: - assettien slottaus heti osapuolijohtajien jälkeen; tämä herättää varmasti tunteita, mutta niitähän jengi kyttää, joten sen hoitaminen pois heti alta vähentää johtopartioiden odottelua, kun osa porukasta tietää jo, että ns. paremmat slotit ovat jo menneet
Tämä, niin vitusti. Itse tykkään pääasiallisesti pelata assetteja ja "erikoisrooleja", mutta jos tiedän näiden jo menneen, voin kyllä ottaa jotain ryhmyriä, medicciä, RTO:ta ja 15:sta ym. slotteja tarpeen mukaan. Nykytilanteessa assetit on kuitenkin aina noiden muiden slottien "takana", joten harvoinpa tulee niitä otettua.
User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

Post by ruoste »

Mielestäni meillä ei ole koskaan ollut ongelmana saada haluttuihin slotteihin pelaajia, ja niiden takia harvemmin slottauksissa kestää pidempään kuin tavallisesti. Sen sijaan murheenkryyneinä ovat slotit jotka eivät ole niin suosittuja, ja siksi hommassa kestää. Olisihan se kiva jos pääsisi joka pelissä johonkin raiskausslottiin tuhoamaan virtuaalihenkiä, mutta ehkä sen pelitavan yhteisöjä riittää muuallakin.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

Post by Arska »

JP-9000 wrote:
Scottz wrote: - assettien slottaus heti osapuolijohtajien jälkeen; tämä herättää varmasti tunteita, mutta niitähän jengi kyttää, joten sen hoitaminen pois heti alta vähentää johtopartioiden odottelua, kun osa porukasta tietää jo, että ns. paremmat slotit ovat jo menneet
Tämä, niin vitusti. Itse tykkään pääasiallisesti pelata assetteja ja "erikoisrooleja", mutta jos tiedän näiden jo menneen, voin kyllä ottaa jotain ryhmyriä, medicciä, RTO:ta ja 15:sta ym. slotteja tarpeen mukaan. Nykytilanteessa assetit on kuitenkin aina noiden muiden slottien "takana", joten harvoinpa tulee niitä otettua.
Tää, mut ehkä tärkein ois saada ne helvetin "peliporukka asset slottaus ilman kuskia" eliminoitua slottauksesta
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
Post Reply