AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

User avatar
Heikkinen
Posts: 105
Joined: 20 Jan 2015, 21:21

Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

Post by Heikkinen »

Niin se minun ideani oli että saataisiin enemmän AFIn striimi näkyvyyttä Ja näytettäisiin miten helppoa AFIin liittyminen on. Keskustelen tästä siellä palaverissä lisää koska en ole Jonekone joka jaksaisi kirjoittaa.
Image
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

Post by Tuntematon »

Reservi ryhmä juttua ei ajettu sen takia eteenpäin että on paljon parempi pelata se tehtävän tekijän ajattelemalla kokonaisuudella kuin että yksi randomi ryhmä. Meillä kun on noita tehtäviä niin paljon. Niin se ei ole ongelma etteikö ole sopivan kokoisia tehtäviä.

Se ongelma on että sitä sopivaa ei voi valita kun jos tuntematon ja Ruosteen paskiainen valitsi 19:10 tehtävän joka tuli ihan täyteen ja 19:15 se jäi pieneksi. Josta syntyi paska myrsky että miksi ei vaihdettu tehtävää.

Mitä johto suhteisiin tulee.
Itsellä on jonkun viisaan sanoma oppi. Että johtajalla saa olla kolme suoraa alaista. Max 4. Ehkä muutama assetti kuhan laittaa johtopartion 3 henkeä.



Oma näkemykseni noista valmiisiin suunnitelmiin.
Ohan ne kivoja. Ei ne vaan hirveesti vaikuta muuhun kuin että JJ on se 5min enemmän aikaa tehdä oma suunnitelma. Rivimies ei huomaa mitään muuta eroa kuin että kartta on täynnä kaikenlaista tekstiä ja merkkejä jotka välillä vain sekoittaa tilannetta (rivimiehelle edelleen). Suunnitelma kun on se pienin asia siinä. Se miten tilanteet elää ja kuinka pelin aikana johdetaan on se juttu.


Mitä tehtävien laatuun tulee. Olen edelleen sitä mieltä että ollaan menty liikaa siihen suuntaan että määrä korvaa laadun. Vanhoja ei jakseta parantaa ja ne jätetään vain roikkumaan ja kopioidaan tehtävä uudeksi jotta se sama voidaan pelata ensi viikolla. Koska pakko mielle sille että jos omaa tehtävää ei pelata kuukauteen niin maailman loppu. Meillä on näin päästä heitettynä 20 pelaamatonta tehtävää. Jos joka viikkopeleissä pelataan yksi. Niin ei ne ihan heti lopu.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

Post by Castor »

Tuntematon wrote:Se ongelma on että sitä sopivaa ei voi valita kun jos tuntematon ja Ruosteen paskiainen valitsi 19:10 tehtävän joka tuli ihan täyteen ja 19:15 se jäi pieneksi. Josta syntyi paska myrsky että miksi ei vaihdettu tehtävää.
No eikö sinne voi sitten valita vähän väljemmän tehtävän? vai onko kyse siitä että nykyään tulee 10+ ihmistä myöhään peleihin?

Jos on, niin tehdään julkinen ilmoitus että jos ei ole paikalla 19:00 mennessä niin on turha odottaa erityiskohtelua.
Tuntematon wrote:Oma näkemykseni noista valmiisiin suunnitelmiin.
Ohan ne kivoja. Ei ne vaan hirveesti vaikuta muuhun kuin että JJ on se 5min enemmän aikaa tehdä oma suunnitelma. Rivimies ei huomaa mitään muuta eroa kuin että kartta on täynnä kaikenlaista tekstiä ja merkkejä jotka välillä vain sekoittaa tilannetta (rivimiehelle edelleen). Suunnitelma kun on se pienin asia siinä. Se miten tilanteet elää ja kuinka pelin aikana johdetaan on se juttu.
Sillähän on iso vaikutus rivimieheen! Kun johtaja saa rauhassa suunnitella tehtävän niin:
1. Slottaus kuluu nopeammin.
2. Hyvin suunniteltu tehtävä on helpompi ymmärtää.
3. Johtajalle jää enemmän aikaa hakata se taisteluajatus alaisiinsa, eli mennäänkö nopeesti vai rauhallisesti, onko prioriteetti edetä vai tappaa vihollista?
4. Johtaja pystyy tarkemmin microta maastonmerkinnän tehtävän/suunnitelman mukaiseksi.
5. Johtalle pystyy esittää enemmän kysymyksiä epäkohtien paljastamiseksi/asioiden selventämiseksi.
6. Kun suunnitelma on etukäteen tehty niin johtaja pystyy paljon paremmin suorittaa taistelujohtamista.

Näin lyhennetysti: Mitä vähemmän paskaa johtoportaassa: Sitä vähemmän paskaa valuu rivimiehille.
Last edited by Castor on 10 Mar 2017, 10:58, edited 3 times in total.
Reason: ,
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

Post by Bummeri »

Castor wrote: No eikö sinne voi sitten valita vähän väljemmän tehtävän? vai onko kyse siitä että nykyään tulee 10+ ihmistä myöhään peleihin?
Tähän lisätietona voisin sanoa, että viimeksi keskiviikkona klo 1900 - 1905 paikalle saapui 18-20 ihmistä. Käytännössä siis joka 5-6 pelaaja tuli myöhässä.






Entä minkälainen teidän ihanne AFi olisi vuonna 18 keväällä?


_
Last edited by Bummeri on 10 Mar 2017, 11:03, edited 3 times in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Samtactician
Posts: 96
Joined: 13 Aug 2015, 17:52
Location: Oulu

Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

Post by Samtactician »

-Jos reserviryhmät on tuottanu liikaa päänvaivaa johtajille nii jättäkää reservi ryhmänä pois mutta lisätkää jokaiseen ryhmään ylimääräsiä miehiä jotka on merkitty jotenkin, mielellää vaikka vähän huonommilla kamoilla verrattuna kaikkiin muihin?

-Etukäteen suunnitellut tehtävät näkyy normi rivimiehille myös mielekiintoisempina suunnitelmina, paremmin siinä kerkeää ennakkoon katsella ryhmän paikkoja entäkuin sen 10min aikana = pienempi mahdollisuus joutua ihan paskaan paikkaan kyttäämään sitä metsää. + ennakkoon harva alkaa tekemään suunnitelmaa ihan sysipaskaan tehtävään, jolloin riski paskasta tehtävästäkin pienenee.
(steam: Samtac) (http://steamcommunity.com/id/samtac/) (Discord: Samtac#3692 ) Arma3 / R6siege
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

Post by JoneKone »

Bummeri wrote:
Entä minkälainen teidän ihanne AFi olisi vuonna 18 keväällä?
_
Toiveeni 2018:

http://vignette3.wikia.nocookie.net/mlp ... 0621172244

Eli peace and happiness for everyone. :)

Vakavasti ottaen niin mielestäni AFI 2018 voisi olla aika samanlainen kuin nykyinenkin. Monipuolisesti Arma -eventtejä ja tehtäviä sen mukaan mitä jengi jaksaa niitä tehdä. Hallinnolliset hommat kannattaa yrittää pitää yksinkertaisina että niihin riittää tekijöitä ja mielestäni kasvua ei kannata väkisin lähteä hakemaan ilman, että siihen on joku selkeä pläni (esim. tehtävien pelattavuus ja kapasiteetti jne.). Jokaisessa yhteisössä varmaan aina jotain pientä riitelemistä on, mutta välillä ehkä riidellään hieman turhistakin asioista (väitely argumentein on sit eri asia). Eli jengi voisi panostaa siihen että hommat pysyvät rakentavina? Myös turha valittaminen tehtävistä, johtajista, eventeistä jne. voisi yrittää jättää vähemmälle? Rakentava kritiikki lienee aina tervetullutta kuitenkin.

Toivelista vuodelle 17-18 (ei varmaan oikea paikka, mut ihan sama):
- Fulda gap tyylinen kampanja, mutta ehkä yksinkertaistettuna. Esim. kolmen tehtävän kampanja jossa jokaisen tehtävän lopussa lasketaan tappiot ja skenaarion mukaan sitten ratiomuutoksia ja vaikka nopalla assettivahvistuksia tjs.
- Muutaman tehtävän tiedustelukampanja.
- Teema viikkopeliiltoja joka ei vaadi erillistä repoa. Eli muutama samahenkinen tehtävä peräkkäin ja ehkä jotain löyhää juonta taustalle?
(koitan omien aikataulujen puitteissa olla mahdollistamassa näitä).

Siinä Heikkiselle lukemista... ;)
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
DarkSim
Posts: 66
Joined: 28 Mar 2015, 21:01

Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

Post by DarkSim »

Pari asiaa jotka parantaisivat omaa pelikokemustani ovat:

1) Slottaus, suunnittelu ja brieffit kestävät liian pitkään. Usein yli 45minuuttia.

2) Enemmän tehtäviä joissa on tasaisempi ratio. Ratio 2:1 tehtävät voi joskus olla aika tylsiä hyökkääjille kun peli loppuu ampumatta laukaustakaan.

3) Muutoksia peliporukoiden slottaukselle. Monissa viikkopeileissä on yhden osapuolen kaikki ryhmät ja assetit täynnä peliporukoita. Eli harvoin pääsee tekemään muuta kuin hyökkäämään...
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

Post by Castor »

DarkSim wrote:1) Slottaus, suunnittelu ja brieffit kestävät liian pitkään. Usein yli 45minuuttia.
Slottauksen nopeuteen pystyy vaikuttamaan helpoiten pelaajat itse, jos jotain slottia ei porukka meinaa ottaa, ota se itse.
Suunnittelu ja brieffit on tällä hetkellä niin minimi muodossa kun vain voi olla, vaihtoehtona se että tehtäviin tehtäväntekijät tekee valmiit suunnitelmat ja taistelu menee raiteilla*. Voit toki ehdottaa vaihtoehtoja** mutta itse en sellasia näe, päinvastoin erityisesti suunnitteluun pitäisi saada lisää aikaa.
*Itse en ainakaan tahdo nähdä tätä skenaariota
EDIT: **Tuossa ei mennyt ihan oikein, vaihtoehtoja on toki ingame brieffi ja suunnittelu, tämä venyttää sitten safestarttia.
Myös erikseen suunnittelusta on ollut paljon puhetta.

DarkSim wrote:2) Enemmän tehtäviä joissa on tasaisempi ratio. Ratio 2:1 tehtävät voi joskus olla aika tylsiä hyökkääjille kun peli loppuu ampumatta laukaustakaan.
Onkohan tämä tehtävien ratio vika vai suunnittelun vika? Peruuttaminen takaisin aikoihin jolloin oli 1:1 tai 1:1,5 taisteluja ei myöskään hirveästi innosta lopputulosten ennustettavuuden ja taistelun pysähtymisen takia.
DarkSim wrote:3) Muutoksia peliporukoiden slottaukselle. Monissa viikkopeileissä on yhden osapuolen kaikki ryhmät ja assetit täynnä peliporukoita. Eli harvoin pääsee tekemään muuta kuin hyökkäämään...
Tässä olen samaa mieltä, tosin slottaus on jo melko monimutkainen prosessi jo valmiiksi, miten tämä suoritettaisiin helpommin?
Last edited by Castor on 11 Mar 2017, 13:09, edited 3 times in total.
Reason: edit
LobbySurfer
Posts: 56
Joined: 29 Mar 2015, 22:09

Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

Post by LobbySurfer »

Tehtävä "formaatti" johon sisältyy:

-aaltorespawn (jotenkin järkevästi toteutettuna)

-Arma 2 domination tyylisesti objectivet, eli vaikka jotain sektoreita tmv, joita valloittamalla/pitämällä hallussa saa jotain valuuttaa millä sitten vaikka kymppi tai joku hankintavastaava voisi ostaa joltain "ylemmältä taholta" assetteja tai vaikka rakennuskamaa jolla rakentaa asemia. Ainakin level zero heroesissa loi todella paljon immersiota, kun kopterit toi tavaraa ja assetteja fobista ryhmille hyödynnettäviksi.

-Pelin sisäinen slottaus, tavallaan. Pelkästään ryhmän koko ja johtaja määräytyisi slottauksessa, muu, kuten mitä assetteja ryhmällä on, määräytyisi pelitilanteen ja kympin päätöksien mukaan. Käytännössä tämä tarkoittaisi sitä, että ryhmän rooli ei ole lukittu, kuka vaan voi joutua hoitamaan kopterikuljetusta ja seuraavaksi tulla määrätyksi kookontumaan tukikohdalla ja lähteä tukemaan hyökkäystä.

-Tehtävän sisäisiä tehtäviä, eli vaikka perinteinen "pelastakaa panttivanki isisin piilosta" tai "etsi asekätkö sektorilta b", joista kumpikin osapuoli saa etukäteen ilmoituksen ja myöhemmin merkin kartalle.
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830

Post by TheTaltsi »

JoneKone wrote:
Toivelista vuodelle 17-18 (ei varmaan oikea paikka, mut ihan sama):
- Fulda gap tyylinen kampanja, mutta ehkä yksinkertaistettuna. Esim. kolmen tehtävän kampanja jossa jokaisen tehtävän lopussa lasketaan tappiot ja skenaarion mukaan sitten ratiomuutoksia ja vaikka nopalla assettivahvistuksia tjs.
- Muutaman tehtävän tiedustelukampanja.
- Teema viikkopeliiltoja joka ei vaadi erillistä repoa. Eli muutama samahenkinen tehtävä peräkkäin ja ehkä jotain löyhää juonta taustalle?
(koitan omien aikataulujen puitteissa olla mahdollistamassa näitä).
Samoilla linjoilla, Iron Front on kiva pikku lisä pakkaan sekaan, eli vaikka kerran kuussa Iron fronttia, jotain vietnam/kylmäsota/lähi itä teemaisia pelejä silloin tällöin. Ja itse kyllä kaipaan koko illan TvT eventtejä eniten, jos vaikka kerran parissa kuussa niitä olisi olisi aika mahtavaa. Ei tarvitse siis olla mitään Tushinoa tms vastaan, vaan ihan keskenään suomi porukalla.
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
Post Reply