Level Zero Heroes Erikoisjoukkokampanja (Part 3 Torstai 13.4.2017 klo 1800)

Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

Re: Level Zero Heroes Erikoisjoukkokampanja (Part 2 Torstai 9.3.2017 klo 1800)

Post by Temppa »

Mielestäni tämä tehtävä oli paljon huonompi kuin ensimmäinen. Liikaa keskityttiin tukikohdan rakentamiseen, 2h taisi mennä? Mihin katosi siviilit kylästä, olisi ollut mahtavaa jutella niiden kanssa ja mahdollisesti selvitellä mahdollisesti kylästä löytyneiden aseiden omistajaa/käyttötarkoitusta, kuin että ne alkoi vaan ampua ja sitten siirryttiin istumaan kukkulanpäälle pariksi tuntia. Lopuksi arvattu loppuräiskintä. Tämän tehtävän olisi voinut pelata alle tunnissa jos tukikohta olisi ollut valmiina. Jäi tyhjä olo.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Level Zero Heroes Erikoisjoukkokampanja (Part 2 Torstai 9.3.2017 klo 1800)

Post by Castor »

Oon samoilla linjoilla kensein kanssa ja eri mieltä ahterin kanssa, hyvä vaan ettei tästä tokasta tehtävästä tullut kopiota aiemmasta vaan kokeiltiin erillaisia temppuja ja skenaariota. Tykkäsin erityisesti tuosta linnottautumisesta, tulilinjojen ja puolustusasemien kunnolla asettamisesta, viikkopeleissä harvemmin ehtii. Loppumättö nyt oli odotettavissa, ehkä siihen huomiota jatkossa, ei tarkoita kuitenkaan sitä että Taistelu lopussa olisi ollut huono, Luotia tuntui tulevan jokaisesta suunnasta! Itsehän otin luodin tossa puolustuksessa oikeaan käteen jonka jälkeen puolustaminen oli lähinnä sarjatulta vihollisen suuntaan ja käsikranaatteja.

Alaisille vaan lapiot käteen, johtajat johtaa linnoittamisen ja jatkossa kun suojataan/puolustetaan niin olisi hyvä olla kaikilla sama tilanne kuin A1:llä; Jatkuvasti liikettä edustalla, ei haittaa että 99% liikkeestä oli "siviileitä", onpahan jotain seurattavaa.
Last edited by Castor on 10 Mar 2017, 10:45, edited 1 time in total.
Reason: ,
User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: Level Zero Heroes Erikoisjoukkokampanja (Part 2 Torstai 9.3.2017 klo 1800)

Post by ruoste »

Kuten sanottua, kampanjassa testataan uusia asioita ja tehtävät eivät ole aina aivan kaikkien mieleen. Infopostaus sen jo toteaa, joskus voi olla tylsää ja tapahtumia ei tunnu olevan. Palaute toki otetaan huomioon, mutta todennäköisesti tulevaisuudessakin kampanja kulkee omia polkujaan ja kaikkien pelaajien toiveita ei voida ottaa huomioon.

Myönnettäköön sen verran että elävöittävästä osastosta feidasi 50% ja kuvio toteutettiin sillä miehistöllä jota oli. Pisteet Judelle avuista.
Ahteri wrote: Tämän tehtävän olisi voinut pelata alle tunnissa jos tukikohta olisi ollut valmiina.
Ajankulu oli toteutettu tarkoituksella koska tehtävään haluttiin luoda immersiota ajan kulusta alueella, tunnin coopit löytyvät sitten sieltä epävirallisista.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
faf
Posts: 196
Joined: 17 Mar 2015, 22:10

Re: Level Zero Heroes Erikoisjoukkokampanja (Part 2 Torstai 9.3.2017 klo 1800)

Post by faf »

Ensinnäkin kiitos järjestäjille kun viitsitte järjestää sekä pelaajille kun jaksatte osallistua :)

Mun mielestä molemmat "alitehtävät" olivat sinällään hauskoja: kylän valtaus oli jees, ruotsia puhuva talibaani oli hauska, olisi ollut kiva jos siviilejä olisi tosiaan ollut enemmänkin. Aika matalalla intensiteetillä mentiin mutta tässä vaiheessa se ei haitannut. Ryhmät ehkä vähän keulivat ja koko kylä olikin hallussa kovin nopeasti. Sitten järjesteltiin huoltoa ja vangin kuljetusta.

Toinenkin alitehtävä oli sinällään erilainen ja mukava: beissin rakentelua lievän vihollisuhan alaisena, vuorokauden vaihtumista, helikopterionnettomuus ja sitten vielä pakollinen lopputaistelu. Tämäkin olisi ollut yksinään oikein mukava.

Yhdessä nämä vaan olivat ainakin meikäläiselle vähän turhan pitkä kokonaisuus. Loppua kohti lakkasi kiinnostamasta ja toivoi vaan että loppuis jo. Joskus puoli kympin maissa (oikeaa aikaa) frägäsin itseni vahingossa kranaatilla kun tarkoitus oli pistää talebaanin ruumis bodybaggiin.
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: Level Zero Heroes Erikoisjoukkokampanja (Part 2 Torstai 9.3.2017 klo 1800)

Post by Scottz »

Henkilökohtaisesti oli ihan ok setti, vaikka siviili-interaktio puuttuikin. Enemmän vaan sitä tekemistä myös yksittäiselle taistelijalle, mistä loppupalautteessa puhuttiinkin. Peliteknisenä huomiona SMAWiin spotting roundeja ja mahd. Vectorit Assistanteille. Myös yötähtäimiä toivottiin tai sitten sellaiset joita voi käyttää NVG:n kanssa.

Mitä tulee tehtävän kestoon, niin pidempikin olisi saanut olla; ainahan sitä voi haaveilla 6h misoista, jolloin saadaan se taisteluväsymys oikeasti vaan ei välttämättä arki-iltana.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
User avatar
S.M.F.
Posts: 109
Joined: 15 Nov 2014, 14:50
Location: Oulu, Finland
Contact:

Re: Level Zero Heroes Erikoisjoukkokampanja (Part 2 Torstai 9.3.2017 klo 1800)

Post by S.M.F. »

Hieno tehtävä. Kiitos järjestäjille.

Olin A1:n kkmies. Vaikka meidän tehtävä oli ekassa kylässä suojata aluetta ja toisessa tavoitteessa myös suojata omaa osaamme, oli tämä erittäin hauskaa. Oli mukava seurata alueella ja sen ympäristössä pyöriviä siviileitä ja vihollisia. Itse en edes kaivannut omalle osallemme mitään kaupungin tai asuntojen putsausta.

Tempo oli hyvä. Saatiin rauhassa toteuttaa käskymme eikä ollut sitä ainaista kiirettä asemiin ja edetä seuraaviin.

Ajansiirto loi oman hyvän puolensa ja tuli vaikutus, että tehtävällä oli pituutta. Toisella tavoitteella pysyimme omissa asemissamme ja kaivoimme lisää suojauksia. Lopputaistelu oli kans hyvä. Paljon laukauksien vaihtoa ilmeisen pienillä tappiolla meille, eikä sitä vihollistakaan ilmeisesti kovin paljoa ollut.

Pidin siitä, että oli erilainen kuin eka tehtävä. Alueiden tarkkailu, johon kuluu aikaa toimi hyvin, koska pääsi rauhassa seuraamaan siviilien sekä vihollisien liikkeitä.

Siviilien kans jutteli ilmeisesti jäi vähäiseksi/puuttumaan, koska vastapuolelta puuttui pelaajia. Tämä ois tietenkin ollut mukava lisä.

Toivottavasti tulee jatkoa ja tehtävät pysyvät erilaisina. Aina ei voi kaikkia miellyttää, mutta tämä tuo loistavaa vaihtelua viikkopeleihin ja epävirallisiin cooppeihin.
sotakalusto:
ASUS Prime Z270-A
i7-7700k@4,9GHz, Kraken X62
32Gb DD4-3200Mhz
1080Ti OC
Samsung Odyssey G9
Beyerdynamic DT 1990 Pro, Blue Yeti, Logitech G Pro, Roccat RYOS MK Pro
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Level Zero Heroes Erikoisjoukkokampanja (Part 2 Torstai 9.3.2017 klo 1800)

Post by Keneraali »

Monsterikirjoitus, kirjoitettu palaute on perseestä.

A3
"Herra alikersantti, viestikomppania naurattaa" Olipahan hyvät jutut, myös siinä linnoitusvaiheessa oli kevyttä läppändeerosta.... "Scottz:n pieru", voi vittu :D

Hyvin meni annettujen tehtävien ja tietojen pohjalta. Ainoa asia jota ehkä parantaisin oli lääkintätarvikkeiden kuluttaminen, mm. seisomalla sinkojen takana ammuttaessa. Eehkä sinkoampujallakin siinä osansa, mutta kulutti turhan paljon muutenkin vähäisiä tarvikkeita. Täydennyksetkään eivät ehtineet ryhmälle asti.
Ryhmän sisäistä briiffiä ennen aloitusta, kuten ensimmäisessä tehtävässä, kysyttiin keskiviikkona. Jäi tällä kertaa pitämättä, varsinkin aikaisempi aloitusaika aiheutti ongelmaa. Olisiko hyvä pitää kuitenkin, vaikka asiat saattaisi olla samoja?


Muut asiat, enempi vähempi sekaisesti

Aloitetaas tehtävän ulkopuolelta. Ennakkosuunnittelu ja briiffi. Miksi briiffiin käytetään hirveän vähän aikaa? Ja suurin osa briiffi ajasta katseltiin mustaa ruutua ilman mitään materiaalia, miksi?
Hyvä käskynjako materiaali tehtynä, https://docs.google.com/document/d/1iXD ... suSjY/edit, tämän olisi voinut käydä yhteisesti koko joukkueelle. Saadaan kaikki samalle sivulle asioista ja voidaan käydä mahdolliset kysymykset yhteisesti. Sen jälkeen tarkempi suunnitelma kartalla, ja edelleen käytettäisiin enemmän aikaa kuin viikkopeleissä.
Ensimmäisessä tehtävässä briiffi jäi 5min pituiseksi, tässä toisessa olisiko ollut 30min. Ja kuitenkin briiffin aikana tuli useita kysymyksiä ja luulen että niitä olisi vieläkin tullut, ellei tehtävän käynnistämisellä olisi ollut kiire. Siltikin olisi voinut jatkaa in-game.

Asiat, joita olisi parannettu briiffaamisella:
- Tukikohdassa tarvikelaatikon etsiminen ja autoon kuljetus. Hyvän tovin sai etsiä ja lopulta löytyivät kontin sisältä, K15 oli siinä konteilla eikä hänellä ollut mitään tietoa siitä että ryhmät tulevat hakemaan tarvikelaatikoita. (Ei suoraan briiffissä olisi selkeytynyt välttämättä, mutta muu ennakkosuunnittelu)
- Wolak kylän läpikäynti, 2 ryhmää tutkii ja 2 ryhmää suojaa. Ryhmillä ei ollut omia vastuu alueitaan eikä omia tavoitteita. Ennen kylää vihollisen väijytys, omalla tulisektorilla toinen ryhmä edessä eikä ilman pakkoa haluttu ampua yli. Ei mitään tietoa pitikö kyseisen ryhmän olla siinä edessä. Tilanne oikeastaan loppui ilman että kukaan teki suoranaisesti mitään, sitten siirryttiin kylään. Kylää vallatessa kävi aika perinteisesti kun ryhmillä ei suoraan ole omia tavoitteita. Olisiko kylässä kulunut 15-30min ja kylästä oli "vallattu" vaiheet 1,2 ja 4. Mitähän sille yhdelle vaiheelle tapahtui? Keskellä kylää tutkimaton alue...
- B1. Ymmärtääkseni tämä ryhmä oli tärkeä toisen tehtävän, tavoite 2:n, suorittamisen kannalta. Miksi "ainoat" rakentamiseen kykenevät laitettiin kylässä hyökkäyksen kärkeen? Ei ymmarra.
- FOB.n rakentaminen. Olisiko B1 kanssa voitu ennakkoon käydä tarkemmin läpi kuinka rakentaminen tullaan hoitamaan? Erityisesti mikäli FOBia käytettiin puolustamiseen (en elänyt tarpeeksi pitkään) ja käytetään jatkossa. A3:n sektorilla lähin "kova" rakennelma oli n.50m selän takana. Jos on pakko puolustaa kyseistä sektoria kyseisistä asemista niin mäkiin jää todella paljon sokeita kulmia, joita ei voida puolustaa. A3:n hätäisesti rakennetuista lapiosuojistakin näkyvyys oli ehkä 90-95%, pieniä katveita mutta niistä ongelmakohdista ei esimerkiksi kranaattia olisi asemiin heitetty. Piikkilangat myös kranaatinheitto etäisyyden ulkopuolelle tukikohdasta, en alkanut heittelemään kranaatteja, mutta epäillen katselin sijoittelua.


Seuraavat kohdat käsittelevät näkökulmaa, jossa ei ole luettu kirjoja joihin tapahtuma perustuu, eikä myöskään tutkittu todellisiin tapahtumiin liittyviä asioita. Ainoa tieto perustuu pelaajille annettuun tietoon, kamppanjan kokonaiskuvasta ei ole suurempaa tilannetietoa.

Tilanne "Sieppaus". Ilmoitus vihollisen tarkka-ampujasta tuli melko aikaisessa vaiheessa ja että operointialue on FOBista etelään. Joitakin hetkiä ehti kulua ja A3:n eteläpuolella, G3/G4, rakennuksissa alkoi siviilipyöriä ja sitä seuraamalla huomattiin sen käyttävän kiikareita. Tätä sitten seurattiin ja ajatus oli että spottaa joko mortarille tai tarkkuuskiväärille, luultavasti molemmille. Pistin sitten kysymystä ylöspäin josko saataisiin ROE:ta laskettua sen verran että mahdolliset observaattorit luokitellaan vihollisen taistelijoiksi. Ehkä pienet Generation kill vibat tästä. Samoissa rakennuksissa huomattiin myös tarkka-ampuja ja ehdotus ryhmältä että lähdetään sieppaamaan. Kysymys ylöspäin, mutta se sitten evättiin. Yritettiin tuhota kohteet ja tarkkailija saatiinkin. TA:n kohtalo jäi mysteeriksi, vähäksi aikaa.

Tässä sitten ajatukset eri osapuolilla risteääkin. Ryhmä oli ollut samoissa asemissa jo jonkin aikaa ja vaikka satunnaisia luoteja lentelikin niin selkeästi huomasi että tarkkaavaisuus herppaantua ja motivaatio laskea, jokaisella enemmän tai vähemmän. Ryhmänjohtajan näkökulmasta olisi saatu kohotettua taistelumoraalia melkoisesti tuollaisella sieppauksella. KK:t suojaa, kiväärimiehet autoon, rynnäkkö talon molemminpuolin sisään, äijä mukaan elävänä tai kuolleena. Se potentiaali mikä tuollaisella liikkeellä olisi saatu juurikin mielenkiinnon ja motivaation nostattamiseen olisi ollut erittäin suuri. Nyt lupa saatiin ainoastaan kohteiden tuhoamiseen, joka sekin nostatti hetkeksi pientä "get some" meininkiä. Vähän pelisilmää ja monelle olisi mahdollisesti jäänyt erilainen fiilis.
----
Tilanne "Siviilin tappaminen". Joukkueen siirtyessä tavoite 2 mäelle ryhmä 3 näki Wolak:n kylän länsilaidalla siviiliksi pukeutuneen henkilön joka erikoisesti käyttäytyen katseli maata ja näytty siltä että siihen jotain laitetaan. Kiikareilla näkikin että jotain ilmestyi jalkoihin. Pikseleistä eri erottanut mitä. Ilmoitus eteenpäin, mutta siviili karkasi. Oli juuri päällänsä tämä "kopterista pudonnut" niin kymppi seikkaili siellä. Kuitenkin ryhmällä tiedostettiin että siinä jotain on ja jatkettiin toimintaa. Jossakin vaiheessa samalla autolla siviili ajaa takaisin juurikin siihen missä maahan jotain laitettiin ja siitä kohtaa selkeästi häviää jotain, sellainen musta pikselöitynyt viiva. Ilmoitin heti kympille kun se auto pysähtyi, mutta viestit ei kulje tarpeeksi nopeasti, joten totesin ryhmälle että auto paskaksi ennen kun ehtii karkuun. Oliko oikeutettu niin sitä en tiedä, valinnan tein omien tietojen perusteella. Sitten radiossa ja paikalle saapuneina "Sotapoliisit" tulee huuteleen että "ammuitte siviiliäää!!!, ööööhöh, mit vitt" no niinpä... Esitutkinta vaan pystyyn.


Isona plussana Cooppi "fiilis", sitä ei nykyisellään muuten oikein saa.
Mitä toivoisin jatkossa. Oikeastaan vuosien varrelta pitkänä toiveena ollut CO/COTVT peleihin että ryhmillä olisi enemmän/jonkin verran itsenäisiä tehtäviä ja sitä kautta joukkue toimisi alueella X, mutta ryhmät suorittaisivat tehtäviään alueilla X1,X2,X3 jne...
Kuitenkin valmistautumalla voitaisiin hyvinkin monipuolisia toimintoja suorittaa. Ryhmä 1 suorittaa jalkapartio alueelle N, samalla ryhmä 2 suorittaa ajoneuvopartiointia aluelle M, ryhmän 3 toimiessa alueella reservinä/QRF:nä/korkealta maaston kohdalta tarkkailee kokonaiskuvaa.
Arttu
Posts: 93
Joined: 04 Mar 2015, 22:22

Re: Level Zero Heroes Erikoisjoukkokampanja (Part 2 Torstai 9.3.2017 klo 1800)

Post by Arttu »

A2
Omat tappiot 4 miestä. Ruumiit ja tarvikkeet saatiin talteen.
2x vihollisen ruumista
5x AK
Sahtor
Posts: 138
Joined: 05 Aug 2015, 18:46
Location: Lahti

Re: Level Zero Heroes Erikoisjoukkokampanja (Part 2 Torstai 9.3.2017 klo 1800)

Post by Sahtor »

B1

1 tappio (chinook turma), 1 haavoittunut, 4 disconnectia, 2 JIPiä.

Olin jättänyt Level Zero Heroes part 1:n väliin ja slottasin alhaisen insinööriryhmän AT-ukoksi. RJ slotti oli pikkusen liikaa kyseiselle illalle.

Kylän putsaaminen oli sopivan paineen alaista toimintaa. Vihreä partio aloitti lähestymisen niin meitä alettiin ampua kaukaa NE päin. Saimme myös tulta Vaihe 2:lta joten olimme kontaktissa 2 eri suuntaan. MRAP ja Sininen kyllä hoiti NE kontaktin hiljaiseksi mutta itse jäädyin miettimään kumpaan suuntaa pitäis edetä. Vihreä putsas Vaihe 1:n ja sain lopulta käskettyä Sinisen Vaihe 2:lle josta löytyi iso asekätkö, RPG, AK ja lippaita. Saman pihan toiselta laidalta löydettiin ruotsin murteella puhuva afgaanisiviili. Tämä raudoitettiin mutta ei osattu kysyä kuin nimi. Siviilin inventoryssa oli 1 AK, 5 lipasta ja lyhyt radio. Näillä tiedoilla olisin itse joko antanut siviilin Kilon kuulusteltavaksi tai päästänyt menemään. K15 ei kuulustelua halunnut mutta 10 otti vangin haltuun. Tässä vaihessa Vaihe 2:n asekätkö oli panostettu ja Vihreä oli edennyt korkeintaan Vaihe 3 alkuun. Otettiin ryhmä ulos East ja räjäytettiin kätkö.

Siirtyminen tavoitteelle 2 keskeytyi helikopterista pudonneen pilotin takia. Käännettiin MRAP takaisin etelään ja ajettiin vahingossa G4-5 compoundien läpi jossa oli joskus ollut vihollista. 10 löytyi ja levitin ryhmän laajaan etsintään. Partio löysi lokaaleja puhuteltavaksi. Tässä vaiheessa ylhäältä tuli käsky jatkaa matkaa Tavoitteelle. Siviileillä oli keltainen rekka ja kuulemma puolikuun tarvikkeita matkassa. Jos paikalla olisi ollut toinen vähemmän kiireinen ryhmä, siivilien haastattelu olisi voitu pelata loppuun. Ryhmän brieffaaminen pilotin löytämiseksi oli vajaavaista niinkuin irtiottokin.

Tavoite 2 rakentaminen viivästyi useasta syystä. Olin yksin vastuussa suunnittelusta ja päätin kysyä ryhmiltä A1 ekana minne iso bunkkeri rakennetaan. Ennenkuin Kensei sai vastausta läpi olin disconnectannu jopa 30min ajaksi. Kvantyx otti ryhmän johdon ja kun tulin takaisin oli suurin osa FOBista rakennettu. Chinookin räjähtäminen vaikeutti isompien konttien siirtämistä ja uskon että tämä viivästytti rakentamista.

Lopussa kerättiin bodybageja MRAPin kyytiin ja jäätiin vartioimaan FOBia muiden siirtyessä takaisin Baseen.

Bravo 1:llä oli tarpeeksi tekemistä ja toivottavasti hyvä pelikokemus.
pernard
Posts: 24
Joined: 06 Nov 2016, 02:03

Re: Level Zero Heroes Erikoisjoukkokampanja (Part 2 Torstai 9.3.2017 klo 1800)

Post by pernard »

A1 Kiväärimies/kaivinkone

Mulla ainakin oli kivaa, samaa mieltä oli koko ryhmä. Kyllä siinä hieman pelko persiissä tähyili niitä rakennuksia vaikka siellä ei mitään näkynytkään pitkään aikaan. Lopun hyökkäys pääsi hieman yllättämään suunnalla sekä voimalla. Rakennetun tukikohdan sijainti oli ehkä omaan silmään hieman huono, koko NW sivu jäi aika katveeseen, onneksi vedettiin ryhmän omat poterot tarpeeksis kauas.

Ainiii, nytku on kivasti optiikkaa kiväärissä, niin saisko vielä bipodin? :D
Post Reply