14.12.2013 Tapahtuma

Post Reply
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

14.12.2013 Tapahtuma

Post by Paavo »

Kirjoittakaa tähän viestiketjuun kokemuksia/tuntemuksia/palautetta 14.12.2013 järjestetystä pelitapahtumasta
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: 14.12.2013 Tapahtuma

Post by Nummi »

Oli kyllä hieno eventti! Olin vain ensimmäisissä kolmessa mukana mutta kaikista jäi hyvä fiilis. Uutena tulokkaana en ehkä ollut paras mahollinen sotilas, mutta kyllä tuntui siltä että sai oikeasti tehdä jotain, eikä istua jossakin puskassa varttia ja sitten saada kuulaa kalloon.
FPS nyt sattui olemaan kaikilla varmaan aika surkea siinä ensimmäisessa tehtävässä, mutta se kai kuuluu asiaan.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: 14.12.2013 Tapahtuma

Post by Paavo »

Tehtävä: CO54 Punainen aamunkoitto / Schwemlitsi

Tämä oli ainoa tehtävä jota itse kerkesin pelaamaan. Pelaajia oli paikalla 45, joka on todella hieno luku kun ottaa huomioon että FJT ja Osasto Kuikka eivät valitettavasti päässeet tällä kertaa paikalle!

Tehtävänä oli puolustaa FDF yksiköillä Schwemlitzin kylää pohjoisesta ja idästä tulevia venäläisiä vastaan. Maisema oli talvinen ja aamuhämärä loi mukavan kolean tunnelman tehtävälle.

Toimin itse joukkueenjohtajana tehtävässä siten, että Jontti toimi joukkueen varajohtajana. Käytimme puolustuksessamme kahta etulinja asemaa, joiden tarkoituksena oli ottaa vastaan pohjoiselta ja itäiseltä valtatieltä saapuvat vihollisjoukot. Asetimme pohjoiselle valtatielle 1.R ja Leopard tankin, ja itäiselle valtatielle 2.R ja kaksi BMP vaunua. 3.R ja PST-ohjusryhmä operoivat Schwemlitzissä.

Tehtävä toteutui lähes täysin alkuperäisen suunnitelman mukaisesti: Vihollinen hyökkäsi valtateitä pitkin motorisoidusti ja mekanisoidusti, josta meidän omien joukkojen oli helppo väijyttää heidät. Säilytimme etupuolustusasemamme melko pitkään, sillä tämä puolustustaktiikka osoittautui menestyksekkääksi. Etupuolustusasemista luovuttiin siinä vaiheessa kun valtateillä saatiin havaintoja vihollisen panssarivaunuista, ja kun vihollinen yritti tehdä yllätyshyökkäyksen jalkaväellä ilmateitse kylän kaakkoispuolelle. Ryhmät ja vaunut vetäytyivät kylään, josta suoritimme lopullisen puolustustaistelun. Kyläpuolustuksessa vihollisen hyökkäys tuli pääasiallisesti pohjoisesta. Onnistuimme torjuamaan vihollisen hyökkäyksen menestyksekkäästi, vaikka kärsimmekin tässä vaiheessa hieman enemmän tappioita. Viimeisetkin vihollisjoukot torjuttiin n. 200-500 metrin päähän kylästä.

Kiitos Jontille: Pyöritit erittäin hyvin jalkaväkijoukkuetta, ja kommunikoit JV:n aikeista ja tilanteista minulle erinomaisesti. Saimme yhteistyön toimimaan hyvin ilman radistia!
Kiitos Scottzille (ja sille toiselle vaunuhäiskälle): Kuljetitte JIP/Respat ja muita janttereita koko tehtävän ajan paikasta toiseen. Teidän effortin ansiosta tehtävä ei päättynyt kuolleille pelaajille, ja saimme myös toteutettua vetäytymiskäskyn ripeästi tehtävän puolivälissä.
Kiitos vaunumiehille: Viestittelin pääasiallisesti teidän kanssanne tehtävän aikana. Kommunikaatio toimi ja osoititte erinomaista oma-aloitteisuutta ja harkintakykyä.

Kiitos myös tehtäväntekijälle TugeX:lle! Oli erittäin hauska tehtävä ainakin omasta näkövinkkelistäni!

Parannettavaa:
-Isommissa eventeissä on ehdottomasti otettava käyttöön esibrieffaus jatkossa. Tämä briiffi venähti 30 min, ja meni lopulta aika sotkuiseksi kun johtoryhmälle ei annettu radistia jne.
Makela
Posts: 899
Joined: 29 Sep 2013, 11:37

Re: 14.12.2013 Tapahtuma

Post by Makela »

Itse olin mukana kaikissa missioissa, ja hauskaa oli (poislukien TvT, mutta en henk. koht. ole TvT ihmisiä).

Eritoten mainittakoon, että ensimmäinen FDF -missio oli aivan mahtava. Tälläisiä FDF -puolustustehtäviä, joissa puolustettavan alueen koolla ja muodolla kannustetaan irtaantumis-taistelumenetelmän käyttöön, tulisi tehtailla paljon enemmän. Paavolle ja Jontille kiitokset siitä, että ette alkaneet kehittelemään mitään staattista puolustustaistelua, vaan käskitte ukot irti kun kakka osui tuulettimeen.

TvT oli aika tylsää, mutta se johtunee siitä, että olin Bradleyn ampujana. Kyseisessä missiossa Bradleyn IFV ominaisuudet oli nerffattu täysin (ei FLIR, piirtoetäisyys 1200m) joten taistelua ei ehtinyt oikein näkemään, ennen kun lähti henki. Tämä taas johtui siitä, että olimme M60 Pattonin kanssa saaneet sen kuvan, että oma JV oli jo kohdealueen lähellä, joten etenimme sinne tukemaan lopullista hyökkäystä. Todellisuudessa JV oli vasta 1km päässä ja meidät vain hoideltiin nopeasti pois pelistä.

Lopuissa kahdessa coopissa olin JTACina ja en paljoa päässyt ampumaan vihollista.

Teknisiä ongelmia ei ollut minun nähden ollenkaan. FPS oli minulle ihan normaalin ja lagia ei oikein ollut.

Erikoismainintana: FT oli harvinaisen hyvä ampumaan singolla ensimmäisessä coopissa (APILAS).
Ocelot lensi oiken hienosti viimeisessä coopissa.


Mäkelä
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Re: 14.12.2013 Tapahtuma

Post by JP-9000 »

Eka missio oli joo todella maittava. Itse olin siinä MBT:n komentajana ja tunnelmaa piisasi kyllä reilusti ja oli kivaa vaihteeksi päästä komentamaan hyvää vaunua noiden kaikenmaailman rimpuloiden sijasta! Valitettavasti ARMAn mekaniikka halusi pyrkiä pilaamaan pelikokemuksen. Ekan kerran vaunumme tuhoutui siihen, että ampuja ei saanut jonkun edessä olevan risun vuoksi otettua etäisyyttä kohteeseen, jonka takia liikuimme huonompaan asemaan ja tuhouduimme (jälkiviisaana voi todeta, että peräytyminen olisi toki voinut myös olla vaihtoehto...). Seuraavalla kerralla kuolimme siihen, että täysin näkymättömissä ollut AI ampui tiheän kuusimetsikön läpi täysosuman. <3

TvT:ssä olin taas tankkimiehenä ja se oli valitettavasti heikompaa settiä, kuten Mäkelä tuossa ylempänä totesikin. Ymmärrän kyllä, että vaunujen tasapainottaminen TvT:hen on erittäin haasteellista, mutta jos ratkaisuna on kastroida ne noin pahasti, niin melkein olisi parempi vain jättää ne kokonaan pois tehtävästä, varsinkin kun maasto ei ole muutenkaan erityisen vaunuystävällistä. Noin muuten perusajatus tehtävässä vaihtuvine objektiiveineen oli ihan jees, tosin oli vaikea nähdä mikä siitä kelopuuaukeasta teki niin strategisesti merkittävän, että sen valtaamiseksi/puolustamiseksi piti vuodattaa neljänkymmenen virtuaalisoturin verta. :D

Seuraavasta coopista ei ole paljoa sanottavaa, muuta kuin että tuo KA-60 on aika hiton paska kopteri ja ne kakkospilotit olivat täydellisen turhia, koska he eivät voi tehdä yhtään mitään. He eivät voi ampua, eikä oikein kunnolla navigoida (ei gepsiä), eivät voi toimia crew chiefin tehtävissä (ei sivuasetta, eikä näin myöskään mahdollisuutta tehdä yhtä crew chiefin tärkeimmistä jutuista, eli laskeutuessa kurkkia vähän kopterin ympärille), eikä edes käyttää radiota sillä vehicle rack on käyettävissä vain miehistölle, jota tuossa KA-60:ssa on tasan yksi kappale: pilotti. Mielellään jotkut paremmat kopterit (esim. UH-1Y Venom jossa on vastaava kuljetuskapasiteetti, raketteja CASiin JA crew chief slot) tai ainakin nuo kakkospilotin slotit pois.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: 14.12.2013 Tapahtuma

Post by Bummeri »

Paras Tvt ikinä. Mahtava ottaa aina irti ja ammuskella aina välillä vihollista kohti. Maasto oli loistavaa tvthen.

Bmd ajajan näkymä oli todella surkea. Tarvitsee korjauksia.
oli vaikea nähdä mikä siitä kelopuuaukeasta teki niin strategisesti merkittävän
Kenraalit halusivat läheisen järven rannalle kelosaunan.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
=FU= J0ntt1_F1N
Posts: 293
Joined: 27 Jul 2013, 18:43

Re: 14.12.2013 Tapahtuma

Post by =FU= J0ntt1_F1N »

Jälkikäteen todettava, että ensimmäisessä FDF tehtävässä oli oikeasti sitä kokoskaalaa mitä tältä peliltä monesti hakee. Tosin tämä aiheutti sen, että VaraJoJo oli käytännössä vain radion päässä toimiva organisointijohtaja, ei kenttäjohtaja. Tosin monesti ennenkin johtanut itse tällätavalla joukkueita (Airsoft) radion välityksellä, joten itseäni ei haitannut. Tällöin RJ:llä oli kaikkein suurin merkitys hommien toimimisessa.
Post Reply