Page 2 of 3

Re: Halloween

Posted: 14 Oct 2018, 19:04
by Pjetu
Blahh wrote:Ota Temppaan yhteyttä? Itse sanoisin että voisi olla viikkoa myöhemmin.
Temppa ehdotti 3.11 koska silloin se itse pyhäpäivä on.
En kyllä tiedä viittiikö viikkopelipäivää ajaa ylitse.

Re: Halloween

Posted: 14 Oct 2018, 19:09
by Blahh
On ennenkin pidetty viikkopelipäivänä, tehtävien teema on vain erilainen.

Re: Halloween

Posted: 16 Oct 2018, 14:34
by Bummeri
Oli päivä mikä tahansa:

Toivon, että ihmisille kerrotaan päivän teemasta ja sisällöstä ajoissa ja selkeästi.
Lisäksi toivon, että tehtävät toteutetaan siten että ne ovat ennenkaikkea mielenkiintoisia ja palkitsevia pelata.
Huomauttaisin myös, että näissä tehtävissä on yleensä ollut paljon bugeja/lagia. Toivottavasti tehtävät tehdään ja käydään läpi huolella.
Tehtävät ovat olleet myös yleensä 100% tappavia huonosti organisoituja clusterfukkeja. Kuolema ei ole pelottavaa tai mukaansa tempaavaa. Kuoleman pelko on.


Mä mielelläni pelaisin sellaisen tehtävän jossa on käytetty teemaan mukaisia tekniikoita ja mekaniikkoja maltillisesti ja taidokkaasti. Esim:
- Tekniset apuvälineet pettää pimeässä, epäselvässä maastossa ja tilanteissa(GPS, valot, ajoneuvojen moottorit, Radiot, kompassi, Sthud)
- Aivan omanlaisensa äänimaailma, jolla korostetaan tilanteita
- Merkkejä ympäristössä jostain tuntemattomasta, kaameasta
- Siviilejä yms. NPC, jotka ovat aivan paniikissa kohdattuaan jotain tuntematonta.
- Vihaisia eläimiä, valoilmiöitä, , tulitaisteluja kaukaisuudessa, kaikkea selittämätöntä
.
.
.

Nämä tosiaan vaatii mielenkiintoa, innostusta ja osaamista toteutusta varten. Puolivillainen toteutus on kaikista pahin vaihtoehto.

Re: Halloween

Posted: 16 Oct 2018, 14:49
by Bummeri
Ja mielenkiintoinen konsepti olisi myös näyttää vain joillekkin sotilaille tiettyjä asioita, ja muut joutuu sitten ihmettelemään, että mitä helvettiä se horisee/ampuu.

Joku näkee mädäntyneitä miehiä seisoskelemassa joukkohaudan lähellä, sitten kun hän lähestyy niitä, niin ne häviävät tai juoksevat karkuun.

Re: Halloween

Posted: 16 Oct 2018, 15:10
by Temppa
Tehtävät bugaa yleensä kun niihin tehdään noita outoja skriptejä ja käytetään modeja mitä ei yleensä käytetä. Sitten kun nämä yhdistetään isoon pelaajamäärään on soppa valmis. Eikä pystytä jollain 5 pelaajan testaamisella tietämään mitä 70 pelaajan läsnäolo tekee tehtävälle.
Mä ainakin teen puolivillaisen clusterfuckin koska mulla ei ole aikaa kuukausi kaupalla vääntää jotain skriptejä, joku toinen voi tehdä sitten sen toisen paremman Halloween tehtävän.

Re: Halloween

Posted: 16 Oct 2018, 15:28
by Keneraali
Jooh, halloween, aprilli, juhannus, mitä näitä vielä olis. Jos viikkopelipäivänä niin mielellään ennakkoon tietoa.

Edellinen muistikuva halloween pelistä, piti kai puolustaa takistanissa/zargabadissa jotain. Oltiin talossa, lagia, zombien ääntä. Jouduin talon seinään jumiin, siinä menikin loppuaika. Jotain ihme warppailua oli...

Edellinen positiivinen halloween, jos edes oli halloween, on A2 ja Namalsk (ehkä 2013/4?). US marines yrittää tutkimuslaitoksesta käydä hakemassa jotain, ulkona pelaajien ohjaamia näkymättömiä olioita, jotka piti jonkin verran ääntä. Ja väitetysti silmät loisti pimeässä, näin ainakin pelin aikana uskottiin. Olikohan tornari? Mutta oli jännittävä tehtävä, näkymättömän oliot käy välillä lyömässä ja yritetään liikkua eteenpäin. Ei taida vastata nykypäivän laatukriteerejä enää.

Re: Halloween

Posted: 16 Oct 2018, 15:32
by Bummeri
Keneraali wrote: Edellinen positiivinen halloween, jos edes oli halloween, on A2 ja Namalsk (ehkä 2013/4?). US marines yrittää tutkimuslaitoksesta käydä hakemassa jotain, ulkona pelaajien ohjaamia näkymättömiä olioita, jotka piti jonkin verran ääntä. Ja väitetysti silmät loisti pimeässä, näin ainakin pelin aikana uskottiin. Olikohan tornari? Mutta oli jännittävä tehtävä, näkymättömän oliot käy välillä lyömässä ja yritetään liikkua eteenpäin. Ei taida vastata nykypäivän laatukriteerejä enää.
Muistan tämän tehtävän. Se oli yksinkertainen idealtaan ja toteutukseltaan. Komppaan sen olleen ainoa positiivinen halloween pelikokemus armassa. Ainoa ongelma tosiaan oli, että ne oliot oli aivan liian hankala havaita.

Ja kuten muissa yhteyksissä on todettu, laatukriteerit menevät tapahtumasta annettujen ennakkotietojen mukaan.

Re: Halloween

Posted: 16 Oct 2018, 18:37
by Bummeri
Temppa wrote:Tehtävät bugaa yleensä kun niihin tehdään noita outoja skriptejä ja käytetään modeja mitä ei yleensä käytetä. Sitten kun nämä yhdistetään isoon pelaajamäärään on soppa valmis. Eikä pystytä jollain 5 pelaajan testaamisella tietämään mitä 70 pelaajan läsnäolo tekee tehtävälle.
Mä ainakin teen puolivillaisen clusterfuckin koska mulla ei ole aikaa kuukausi kaupalla vääntää jotain skriptejä, joku toinen voi tehdä sitten sen toisen paremman Halloween tehtävän.
Ideoita näihin asioihin mitä mainitsit:
- Nopea stressitesti-tehtävä ,joka käytetään käynnissä viikkopeleissä.
- Tuntematon toistuvasti tarjonnut skriptiapua, voisiko sitä hyödyntää?
- Hyödynnät jo olemassa olevia skriptejä ja ominaisuuksia, kuten koiranohjastus-skripti, Zeus, 3den editorissa kompositioita yms.
- Pöllit kaiken mikä irti lähtee muiden ARMA3 yhteisön jäsenten halloween tehtävistä

Jos tuntuu, ettei ole aikaa tehdä, niin kannattaako tällaista tapahtumaa sitten järjestää? Tällainen tapahtuma on maksimissaan kerran vuodessa. Siitä johtuen tällaisia tehtäviä varten ei ole olemassa paljoa osaamista tai valmista materiaalia. Sen takia tällaisen polkaisu käyntiin vaatii paljon aikaa ja mielenkiintoa.

Re: Halloween

Posted: 16 Oct 2018, 19:10
by VarjoV2
Voisin yrittää väsätä jonkun halloween coop tehtävän. Kerran aikasemmin oon väsänny kauhuteemaisen coop tehtävän ja oli kuulemma ihan hyvä. Montakohan pelaaja slottia tarvis?

Re: Halloween

Posted: 16 Oct 2018, 19:15
by VarjoV2
Korjataan sen verran että kaksi tehtävää on tullu tehtyä.