Rautaristi - su 4.9.2016 klo 19 - Iron Front A3 TVT tapahtuma

User avatar
S.M.F.
Posts: 109
Joined: 15 Nov 2014, 14:50
Location: Oulu, Finland
Contact:

Re: Rautaristi - su 4.9.2016 klo 19 - Iron Front A3 TVT tapahtuma

Post by S.M.F. »

5/5 eventti, todellakin parhaat pelit aikoihin. Kiitos Furean ja muut taustapirut.

Ekassa olin Paavon alla partionjohtajana. Toiminta ilman radiota oli aivan huippua. Ekaa kertaa kunnolla kuulosti että porukka toisti viestejä ja kerrottiin mitä nähtiin ja tehtiin. Tosin meidän kuolemaksi taisi koitua poteronvaltausyritys, kun liikuimme lähemmäksi heittelimme kranuja ja mölysimme, vihollinen taisi kuulla melko selkeästi meidän aikeet, mutta aivan sama, immersio oli kohillaan. Itse ainakin pääsin keskittymään aivan eri tavalla itse taisteluun ja partion johtoon, kun radio pauhannut korvissa. Vaikuttaa myös tilannetajuun omien sijainnista paljon paremmin kun kommunikoi directillä partiolle eikä radiolla.

Kuten jo pari muutakin aiemmin mainitsi, tämä radiottomuus tuo aivan eri rooliin pillit, värisavut yms. jutut.

Toisessa olin sitten puolustajan puolella rj:nä. Todella pitkä odotus, jonka jälkeen spottasimme vihollisen vasta kun se oli jo melkein kylässä. Taisivat vihut tulla vaan melko varovaisesti, josta johtui se odottelu.

Lisää vain Iron Fronttia normiviikkopeleihin vaikka 1-2/kk...
sotakalusto:
ASUS Prime Z270-A
i7-7700k@4,9GHz, Kraken X62
32Gb DD4-3200Mhz
1080Ti OC
Samsung Odyssey G9
Beyerdynamic DT 1990 Pro, Blue Yeti, Logitech G Pro, Roccat RYOS MK Pro
niemih
Posts: 160
Joined: 03 Mar 2015, 07:56

Re: Rautaristi - su 4.9.2016 klo 19 - Iron Front A3 TVT tapahtuma

Post by niemih »

4/5 eventti. Olisin antanut viitosen, mutta omat slotit oli sellaisia, ettei hirveästi päässyt näkemään actionia. Ehdottomasti lisää Iron Fronttia, mielellään vaikka kerran kuussa tai jopa 2-3 viikon välein.

Nyt AAR:n katsottuani pari mietettä 2. tehtävän saksalaisten A10:n näkökulmasta. Pohdin tehtävän jälkeen pitkään, että miksi Alpha-joukkueen hyökkäys kylään halftrackeilla epäonnistui.

Ensimmäinen syy oli, että 2 ja 3 ryhmä eivät löytäneet omille tavoitteilleen. 3. ryhmä sai kyllä jalkautettua 2. ryhmän tavoitteelle, mutta viholinen pääsi iskemään sen kylkeen ja ryhmä jäi käytännössä yksin taistelemaan toista ryhmää vasten, eikä saanut tukea 2:lta. Samoin, olin ajatellut että jalkautus tapahtuu 50 m taloilta etelään, halftrackin KK ampuu talot seulaksi ja ryhmät etenee tulen suojassa taloille. (taisin käskeä halftrackien ajamaan sellaiseen paikkaan, josta ne pystyy ampumaan talot seulaksi) Sen sijaan ryhmät ajoivat aivan talon viereen, jolloin halftrackista ei ollut enää hyötyä.

Image

Image

Tämä nyt ei ole sinänsä kenenkään vika, vaan suunnitelma oli vähän liian monimutkainen toimiakseen käytännössä ilman harjoittelua. Ajoneuvosta ei näe kunnolla ulos, ja vaikka itse olin käynyt editorissa katsomassa maastoa suunnitteluvaiheessa, niin ryhmät eivät pelkän kartan perusteella pysty nopeasti päättelemään mitkä talot ovat oma tavoite. Sitten kun siinä on vielä tulen alla, niin tilanne luisuu aika nopeasti hallinnasta. ;)

Toinen syy epäonnistumiselle, mikä oli omaa kärsimättömyyttä ja osittain tilannetiedon puutetta, oli että lähdettiin liian aikaisin liikkeelle. Luulin, että Bravo-joukkue oli jo kiinni kylässä ja taistelussa, kun lähdettiin Alphan kanssa liikkeelle. Sen sijaan kun me otimme kontaktin, niin Bravo oli vasta lähestymässä kylän itälaitaa. Tämä johti siihen, että meillä oli paljon enemmän vihollista vastassa. Saimme kuitenkin käännettyä vihollisen huomion itseemme (vaikka kuoltiinkin urhoollisesti siinä prosessissa :D ), jolloin Bravo pääsi paremmin etenemään kylään ja valtaamaan sen Bolsevikkien kynsistä.

Image

Ei siis ole tosiaan tarkoitus lähteä ketään syyttelemään. Tykkään itse vaan analysoida näitä tilanteita ja miettiä miten tän voisi tehdä vastaisuudessa paremmin. Ehkä Iron Frontissa ilman radiota panssarirynnäkkö on vähän liian monimutkainen liike toteutettavaksi. Pitää ottaa joukkue kasaan ennen hyökkäystä, antaa tavoitteet maastosta pelissä osoittamalla ja ottaa haltuun yksi alue kerrallaan, ennen kuin edetään. Mutta mielellään lisää WW2 meininkiä AFI:ssa!

Kiitos kuitenkin kaikille ryhmille kärsivällisyydestä kun jaksoitte odottaa hyökkäystä. Taistelitta (ja kuolitte) joka tapauksesti urheasti isänmaan puolesta :D
Trade
Posts: 456
Joined: 09 Jun 2015, 19:20

Re: Rautaristi - su 4.9.2016 klo 19 - Iron Front A3 TVT tapahtuma

Post by Trade »

Ei siinä pystynyt jalkauttamaan kylästä etelään, kun halftrackin kylkeen kilisee ja kolisee niin perkeleesti. Se KK-ampuja olisi vain tapettu muutamassa sekunnissa ja ryhmä olisi suolattu aivan samalla tavalla kuin nytkin.

Olisi pitänyt olla PANZERIT tukena.
niemih
Posts: 160
Joined: 03 Mar 2015, 07:56

Re: Rautaristi - su 4.9.2016 klo 19 - Iron Front A3 TVT tapahtuma

Post by niemih »

Joo, tuo unohtui mainita, että olisi todellakin pitänyt olla vähintään yksi vaunu siinä halftrackien rinnalla.

Väitän kuitenkin silti, että jos siihen 2 halftrackia tulee nokka taloja kohti, KK rupee ampuun taloja seulaksi, ryhmät jalkauttaa ajoneuvojen taakse, levittää riviin ja rupeaa etenemään ja ampumaan taloja kohti, niin kyllä siinä saa olla aika kylmähermoinen puolustaja, että saa ammuttua tähdättyjä laukauksia siihen halftrackin KK-mieheen, joka on melko pieni kohde panssarilevyn takana. Siinä vaiheessa ryhmän KK olisi myös toivon mukaan jo avannut tulen taloille päin.

Mutta kuten sanoin, tämä oli lähinnä hieno visio jalkautuksesta, jossa kaikki toimii täydellisesti. Vaikka vähän ehkä epärealistista olikin, niin halusin yrittää tällaista, koska jos se olis toiminut hyvin, niin olisi toivon mukaan ollut helvetin hieno pelikokemus pelaajille. Kaiken pitäisi tapahtua tietysti yhtäaikaa ja nopeasti, että saadaan se tuliylläkkö ennen kuin puolustaja ehtii reagoimaan. Aina voi haaveilla. ;)
User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: Rautaristi - su 4.9.2016 klo 19 - Iron Front A3 TVT tapahtuma

Post by Cpl Honkonen »

UUUUUHHHHH. Iron front tapahtuman virallinen ensimmäinen tappo by meitsikkä, varmistettu aar.
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
Post Reply