Operation RedAlert COOP (11.9.2016 KLO 18:00)

User avatar
Konzig
Posts: 416
Joined: 08 Jan 2014, 07:57

Re: Operation RedAlert COOP (11.9.2016 KLO 18:00)

Post by Konzig »

Vetäisin sen K14 tunnuksen ihan hatusta, kun tajusin että huoltokin olisi hyvä suunnitella jonkun etukäteen ja Kilo elementissä oli XO:n lisäksi Asst commander. Jatkossa huoltoporukan voisi ehkä tehdä omaksi "joukkueekseen", jolla on oma "kymppi" (vaikka siten H10).

Itse arvostan, että Thororin selvitit todella huolellisesti mitä kaikkea A-tarviketta ja härpätintä on käytettävissä, ja avasit sen briiffissäsi. Se säästi varmasti monelta ihmettelyltä ja nopeutti muuten normaalia monimutkaisempaa huoltoa. O

Kun katsoin Tuntemattoman Twitch feedin, panin myös merkille miten hauskalla otteella johdit huoltoporukkaa: huumorilla mutta ei pelleillen. Käytit myös luovasti käytössä olevia ajoneuvoresursseja ja sait aikaan tehokkaan huoltoketjun. K10:n näkökulmasta suoritus oli täysi 10/10, ei tarvinnut hetkeäkään miettiä, että hoituuko homma. Etuvartion härdellissäkin katsoin vain paremmaksi olla sivussa ja antaa huollon hoitaa, kun selkeästi siihen oli visio.

Jälkeenpäin jäin miettimään, että olisiko etuvartiolla ollut ehkä kuitenkin mahdollista huoltaa samanaikaisesti yhtä vaunua molemmista joukkueista, mutta ei se noinkaan ylettömästi pitkittynyt. Itse määräsin, että Bravo huoltaa ensin ja Alpha vasta sen jälkeen.
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Operation RedAlert COOP (11.9.2016 KLO 18:00)

Post by Tuntematon »

Keneraali wrote:
Sitten niitä risuja.

Aloitetaan siitä kuvatusta siirtymisen muutoksesta. Itse kun olen usein erittäin skeptinen, aloin ihmettelemään että miksi tehtävän tekijä haluaa saada suunnitelmat nähdyksi, varmaan aikaisemminkin on näin tehty ja hyvä niin, mutta jäi hampaan koloon. Tästä johtuen arvoin pitkään että pistänkö tiedustelun etelän tielle ennen LZ Pietaria. Sitten mietin kahden vaunun lähettämistä mikäli siellä olisi ollut suurempikin väijy, mutta auton ajamisen, kartan lukemisen ja radioiden kanssa ajoin sitten ohi tiestä ennen kuin ehdin käskyn antaa ja tiedustelemaan lähti vain yksi vaunu. Siellähän sitä vihollista oli, joka hoidettiin tehokkaasti pois.

Pelin aikana tuntui siltä että muutamissa paikoissa oli vihollista vain sen takia että suunnitelma kulki sen kautta. Ja tästäkin miinusta, ei suuri mutta pisti liialti silmään. Muutenkin coopeissa haluaisin nähdä aikaisempaa parempaa sijoittelua AI lle. Tästä ollut puhetta niin pitkään kun on pelattu ja siinä on omat ongelmansa mutta puolustuksen voisi vaikka rytmittää niin kuin itse parhaaksi näkisi 10nä. Eikä sen mukaan mikä suunnitelma tai tehtävä on.

Seuraava.
Tahti oli mukava, mutta olisin suonut pidempiä aikoja varsinaista taistelua, siirtymisen ja taistelun suhde vähän liian lähellä toisiaan. Enemmän syvyyttä puolustukseen. Vaikea toteuttaa vetämättä liialti.

Next.
Kokoonpanot, vaikkakin saatiin toimimaan ja pelaajamäärä nähden toimi niin 8 taistelijaa vaunuun johon mahtuu sisälle 7, ja mieluusti jättäisi sen yhden tyhjäksi jotta esim. 10 mahtuisi sisään tarvittaessa.

Seur.
Miksi "aina" 10 kulkee autolla kun on mekanisoitua? Tätä olen yrittänyt kitkeä aina pois kun joku kysyy mekkien kokoonpanoista. Ekan kontaktin vahvuudesta kun ei ollut tietoa käytin omaani mutta en paljon sen jälkeen. 10 kuuluu johtaa sitä rynnäköivää jalkaväkeä ja rynnäköinti vaunujen vieressä autolla taas....ei kiitos.

Isoimmat "ongelmat" lähinnä omia mieltymyksiä eikä oikeita ollut tai ainakaan tullut mieleen / osunut kohdalle. Jatkan jos tulee vielä mieleen jotain kun pääsen koneelle.

6/7
Sori kun pyysin suunnitelmaa mitenkään perustelematta.

-Syy siihen että kysyin suunnitelman etukäteen oli juuri se että laitan AI sinne missä pelaajat on. Se jos olisin levittänyt nuo 50-60 AI koko alueelle. Ei teillä olisi ollut kuin hajanaisia kontakteja. Nyt kun ei ollut sitä zeusta joka reagoisi pelaajien toimintaa aktiivisesti.

Saatuani suunnitelman ja reitin. Pystyin suunnittelemaan kontaktit jo etukäteen. Näin varmistin että siellä olisi vastassa tarpeeksi vihollista että siitä olisi vastusta ja pystyn säästämään servurin tehoja ja pelaajilla olisi OK FPS. Tämän takia jos katsoo AAR. En laittanut yhtään joukkoja pohjoiseen puolustamaan koska se oli turhaa ja sain tämän ansiosta vihollisen olemaan siellä missä sitä tarvitsi olla. Tästä saattoi jotkut tilanteet tuntua vähän käsikirjoitetulta ja sitähän se taisi olla :?.
AI tosin partio siellä etelässä kolmea ennalta määrättyä aluetta omatoimisesti ja kaikki tietyn alueen AI ryhmät koitti hoitaa vihollisen yhdessä jakamalla tietoa kun olivat lähekkäin ja välttämällä alueita missä omia oli jo suolattu. Etuvartiolla oli vain käynyt pieni kämmi ja jotkut AIt oli likkunut vääriin paikkoihin. Josta sitten johtui ehkä joidenkin mainitsemat AI seisoi keskellä tietä.


-Sijoittelin kyllä sitä AI pelaajien reiteille. Ihan vain sen takia että sitä vihollista olisi siellä. Se kun vaan oli niin että en pystynyt laittamaan sitä jokapaikkaan josta olisitte voinut kulkea jotta se tuntuisi "oikealta". Sijoittelin myös muutamia bradlingejä ihan niin mihin itse niitä laittaisin oikeasti puolustamaan ja että ne pystyy tekemään mahdollisimman paljon vahinkoa enne kuin heitä edes huomataan. Taisi ainakin kaksi ensimmäistä osua juuri teidän reitille. :lol:. Vaikka laitoinkin AI vain pelaajien reiteille. Koitin miettiä miten afissa laitetaan miehiä ja ovikelloja. Ja tämän mukaan sitten laittaa puolustusta. Tämä sitten saattaa coopissa osua silmään. Porukalla kun on vähän erilaisia ennakkoluuloja/odotuksia coopilta ;)


-Suurin ongelmani oli tämä. Paljon sitä vihollista uskaltaa laittaa. Niin että koko joukkuetta/komppaniaa ei suolata. Mutta silti olisi vastusta. Vaunut oli suurin muuttuja tässä.

Toinen oli että kolme kohdetta ja huolto. Saatiin aikaa kulumaan se 3h jo tällä määrällä vihollisia. Eli koitin tähdätä eventin kestoksi 3h. Ja tämä onnistui aika hyvin. Ens kerralla varmaankin vähemmän kohteita ja enemmän kontaktissa olemista.

-Nyt pitää myöntää että kokoonpanoon en ehtinyt/jaksanut panostaa niin paljoa kuin olisi ehkä tarvinnut. Tämä ehkä siksi että en oikein tiedä mitä sinne olisi pitänyt laittaa. Siksi koitin kysellä kaikilta mielipiteitä ja mitä sinne laitta. Töhörinin kanssa säädettiin huollon juttuja useamman tunnin. Sitä mukaan kun hänelle tuli jotain mieleen. Ja näin jälkikäteen jäi paljon vielä tekemättä. Eli jatkossa, Toivon että jos tulee jotain ideoita/ehdotuksia. Tulkaa sanomaan niistä mulle. Te enemmän tiedätte mitä haluatte. Mää vaan teen :D

-Tämä menee taas samaan piikkiin. En keksinyt muuta, parin minuutin miettimisellä. :roll:

-Enemmän tämän kaltaista palautetta 8-)



Tosiaan mukava kuulla että tämä oli onnistunut tapahtuma.
Joku taisi mainita että olen pelannut liikaa Half-Lifeä

En halunnut laittaa sitä pelkkää mustaa ruutua porukalle ekalle minuutille, jotta scriptit ja kaikki ehtii kunnolla latautua ennen kuin kaikki pelaajat rupee juokseen ja riehumaan. Tästä sitten idea lähti.
Toivoin myös että tämä loisi vähän fiilistä alkuun ja kaikki lähtisi hyvä meininki asenteella liikkeelle :D
Post Reply