HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

koojiis
Posts: 1
Joined: 25 Feb 2016, 21:44

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by koojiis »

Heti alkuun suuret kiitokset Paavolle ja muille, jotka olette mahdollistaneet tällaisen tapahtuman.

Itse toimin rikostutkijan roolissa ja ainakin pelin alku oli kyllä hivenen kaoottista poliisiasemalla. Jo virkavallan itse tuomia asiakkaita riitti runsaasti, ja näiden päälle vielä asiattomat tunkeutujat tarkoittivat kyllä sitä, että todellista tutkimista ei alkuun paljoa päässyt tekemään (plus näiden lisäksi kaikki vihjeenantajat, joihin ei meinannut keretä huolella perehtymään).
Mainittakoon, että tutkijan työtä auttoi suuresti se, että osa partioista toi syytettyjen ohella silminnäkijätkin vahvistamaan tarinat.
Tällöin oli helppo antaa tuomiot ilman suurempaa epävarmuutta oman toimivallan väärinkäytöstä.

Sekavuus poliisiasemalla vaikeutti laajempia tutkimuksia, joissa tapahtumia olisi voinut liittää yhteen ja näin ollen hahmottaa suurempia kokonaiskuvioita rikollisesta toiminnasta.

Pelin puolivälin jälkeen poliisiaseman pihapiiri rauhoittui asiattomista nuuskijoista(ilmeisesti sen jälkeen kun asema ryöstettiin? vai hävisikö tavarat peliteknisistä syistä?). Tällöin kerkesi ensi kerran miettimään, että mitäs tässä kävisi oikeasti tutkimaan. Noh, nohevina rikostutkijoina (minä ja apulaistutkija) päädyimme epäilemään lukuisten vinkkaajien toimesta strike-ryhmän tapahtumien laillisuutta, ja lähdimme niitä selvittämään. Osan ajasta varjostimme heitä, ja osan ajasta kävimme ottamassa osaa heidän toimintaan. Tämän lisäksi tuli käytyä haastateltua jonkin verran kaupungin asukkaita ja hahmoja strike-ryhmän toiminnasta, ja poimimassa heiltä vinkkejä. Harmi, että emme vedenpitäviä todisteita saaneet toimivallan liiasta käytöstä tai ohi johdon määräämistä vankilatuomioista (vai oliko reportterin vankilatuomion määrännyt joku poliisin johtohahmoista?).

Noh, tuokin urakka keskeytyi keskustan kaaottisiin lopputunteihin.

Lopuksi taisimme vielä lähteä selvittelemään vankisaarelta, että kuka sinne oli tuonut ketä ja milloin.
Noo, eihän sieltä enää vartijaa löytynyt + sen huomattuamme olimme tilanteessa, jossa saarelle hyökättiin rikollisten toimesta.
Tässä taisi apulaistutkija kaatua ja itsekkin kävin maissa. Siitä virrottuani huomasin/kuulin että hyökkääjältä oli loppunut panokset.
Vaistonvaraisesti tuli kyllä hänet siihen lahdattua itsesuojeluvaiston niin sanoessa.

Mutta iso kiitos peleistä, oli kivaa kuitenkin
User avatar
Nilsson
Posts: 46
Joined: 05 Jan 2015, 12:26

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Nilsson »

Tuntematon wrote:Omia havaintoja eventistä.
En nyt oikein ymmärrä oliko tuon postauksen tarkoitus kertoa yleisesti pelitapahtumistasi vai oliko tämä avautuminen poliisin toiminnasta? Vastaan silti tässä alla muutamiin kohtiin koska hauskahan näitä on puida. :D
Tuntematon wrote:Joki safestart aika pelin alkuun 15-30 min jossa väki tutustuu paikkoihin olisi hyvä / ei poliisi armeijaa joka kadulla.
Mikään tai kukaan ei estänyt vapaata liikkumista pelin alussa tai sen aikana. Pelissä oli kentällä 5 virkapukuista poliisipartiota, 1 siviiliasuinen partio, sekä yksi mustissa haalareissa ollut ja mp5k-konepistooleilla varustettu strike (swat) -ryhmä, jonka miesvahvuus oli 4. Armeijaa ei ollut.
Tuntematon wrote:Poliiseja tuntui olevan älytön määrä ja suurin kiire johtui heistä itsestään.
Käsittääkseni et pelannut poliisiroolia. Mistä sinä tiedät mikä poliisin tehtävien koḱonaismäärä ja kiireellisyys oli? Ks. edellinen postaus poliisin "älyttömästä" määrästä.
Tuntematon wrote:Itse vähän eläydyin taksi jonossa kun supersotilas varusteilla oleva mies lähtee juoksemaan kadun toiselta puolelta kohti. Pikaisen paniikin toimesta juoksin läheisen kukkapuskan taakse piiloon kun tämä täydessä SOTILAS varustuksissa itseään poliisiksi kutsunut mies sohi hänen isolla tykillä minua kohti huutaen kaikenlaista.
Mustat haalarit ja mp5 konepistooli = supersotilas. Ok. Kaupungin keskustassa tapahtui useita aseellisia ryöstöjä ja väkivallantekoja. Tällaisiin hälytyksiin tullaan paikalle melko voimakkaasti. Poliisin tultua paikalle päätit eläytyä lähtemällä karkuun. Yllätyitkö oikeasti kun se paikalle tullut poliisi päätti myös eläytyä lähtemällä perääsi? Kyseinen tapaus taisi olla aseellinen ryöstö, jossa yhtä oli ammuttu. Luonnollisesti poliisi tulee paikalle aseet esillä. Oletitko paikalle tulevan jonkun ruotsalaisen "Dialog Polisin"? :lol: Poliisi huusi sinulle kaikenlaista. Oletan että käski pysymään paikallaan ja nostamaan kädet ylös?
Pian huomaten että kolme muuta miestä siinä ympärillä joista kahdella samat rensselit ja yksi jopa poliisilta näyttävä henkilö. Raudat oli kiinni ennen kun ehdin huutaa edes oikeuksia
Strike toimii nimensä mukaisesti ryhmänä ja tyypillisesti hoitaa vaarallisimmat kiinniotot jonka jälkeen normaalisti varustettu poliisi voi jatkaa tilanteen. Pakeneva tyypillisesti raudoitetaan pakenemisen estämiseksi.
ja jonkun miehen sormet perseessä huutamassa että minulla on epäilyttävästi 20 banaania ja että olen oletettavasti ryöstänyt jonkun josta seurasi kaamea kysely ja minun piti keksiä jokin muu selitys kuin se että jokainen siviili yksin kertaisesti sai alussa 20 banana koska se nyt vaan kuulostaa tyhmältä.
Niin, kyselemällä, kuulustelemalla ja joskus myös vähän hiillostamalla asioita selvitetään.
Noh viimeisenä oljen kortena sitten huumetesti siinä toivossa että saavat heittää minut linnaan. Pettyneen oloisesti yksi sotilaista totesi että negatiivinen. Haikein mielin kuuntelin kun joku kysyi että päästetäänkö me hänet vapaaksi kun samalla vaadin oikeuksiani.
Kuulostaa siltä, että tutkimisen jälkeen sinua ei enää epäilty mistään ja päästettiin vapaaksi.
kolme sotilasta ja yksi poliisi tarvittiin yhden pelokkaan turistin tutkimiseen johon meni noin 10 min pelkästään sen takia että otin pari juoksu askelta ja sukelsin kukkapuskan taakse piiloon. Niin en ihmettele että poliiseilla kiire.
Tilanne taisi tulla nauhalle. Poliisi tuli paikalle jossa oli juuri tapahtunut vakava rikos. Eläydyit tilanteeseen pakenemalla. Poliisi eläyi tilanteeseen ottamalla pakenevan kiinni. 10min kiinniotettuna reilun 3 tunnin pelissä ei kuulosta pahalta.
Saatoin ehkä aiheuttaa tilanteen itse
No shit :lol:
Eventissä tuntui että paikka on jokin sotilas valtio jossa poliisit saa tehdä jatkuvasti ratsioita ja kaikki on epäiltyjä rikollisia kunnes toisin todistetaan. Kyllähän se on tehokas tapa kitkeä kaupungista rikollisuus mutta ei se siviilien mielestä kovin mukavaa ole kun käytännössä ei tarvitse kuin nostaa laatikko autosta tai autoon niin on jo moust wanted listan kärjessä.
Tarkoitatko tällä tuota Arskan huumelastin ratsiaa ja olitko itse paikalla?
Mielestäni tehtävää ei päästy kokemaan edes puolia kun tapahtuma oli enemmän selviytymis taistelu poliisivaltiota vastaan. Ymmärrän halun tehdä poliisista vahvan ettei heistä tule pelkkää maali osastoa mutta sen voi toteuttaa paremminkin. Esim juuri tämä slummi jossa jengit hallitsee ja se parempi paikka johon poliisit on vetäytynyt.
Oliko tämä selviytymistaistelu se 10min kestänyt kiinniotto vai voitko tarkentaa? Slummi idea vois olla hyvä.

Sitten siihen ongelmaan. MITÄ HELVETTIÄ PORUKKA AJATTELEE KUN PITÄÄ AINA PERSEILLÄ. Se että jonkin kaupan tavarat on laatikossa jota ei saa lukkoon. Ei se tarkoita että sieltä saa nyysiä heti ne vitun kiikarit. Nyt niitä valoja vähän päälle. Se että jonkun kauppiaan pitää miettiä että mitähän nyt on varastettu kun on 5min poissa. Siis nyt vähän herätys, ei täällä saa tehdä kaikkea mitä huvittaa. Menkää niille Life servurille perseileen. Nämä meidän eventit kun vaatii heittämällä sen 100h työtä että voidaan pelata 3h. Niin se että joku tulee pelaamaan siksi että voi varastaa kiikarit.
Olen samaa mieltä että muutamilta unohtui se roolipelaaminen. Poliisiasemalta hävisi kaikki kiinniotettujen aseita, huumeita ja rahaa sisältäneet laatikot, sekä poliisiaseman yläkerran toimistossa ollut kassakaappi jossa poliisin budjettirahat. Lisäksi autoista taisi lähteä kaikki sieltä irtoava koska inventoryt eivät lukkiutuneet. Näitä poliisin lamauttimen kanssa perseileviä sitten jahdattiin, kuten tuntematonkin sanoi.
Sitten se että joku varastaa poliisin tainnutus aseen ja koittaa vielä ottaa sen selästä kun poliisit on jo naaman edessä osoittaen aseella ja toteaa että teki sen vain kun oli tylsää.
Mitä tulee siihen että poliisi ampuu jonkun siksi että saa hänet ulos autosta ja sanoo perusteluksi sen että medikit oli 5m päässä. Tarkoittaako se sitä että Suomessa poliisit voisi alkaa ampumaan puhallutus ratsiassa aina kaikkia olkapäähän jotta voi puhalluttaa, jos tuovat ambulanssin mukaansa.
Jos tämä liittyy tuohon strike-ryhmän ja Arskan huumejengin väliseen tilanteeseen niin tilanteessa toimittiin mielestäni aika oikeutetusti.
User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by ruoste »

Kyllähän tossa Tuntemattoman pidätyskeississä näkyy se fakta että poliisit olivat jatkuvasti tekemässä kiinniottoja kulloin kenellekin. Nuo kun olisi ottanut pois, niin eventin "juoni" olisi ehkä voinut edetäkin.

Ainakin sen palautteen perusteella mitä itse kuulin keskusteluissa, useimmat diilit kaatuivat jatkuvaan ratsiaan. Kylä ei todellakaan ollut kummoisen kokoinen, ja jos siitä on 30% jatkuvan ratsian kourissa, ei ihme että aikaa kuluu hukkaan.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
User avatar
Nilsson
Posts: 46
Joined: 05 Jan 2015, 12:26

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Nilsson »

Arska wrote: Tästä vielä tahtoisin tietää, miten laatikoiden kantaminen == laittomien aseiden myynti? Muistaakseni siellä kyllä huumelaatikoita kannettiiin, mutta vain sen takia että oli stash osunut samaan paikkaan kauppiaiden varaston kanssa :D. Täytyy myös sanoa, että poliisin jatkuva ilmatiedustelu taitaa olla hiukan "OP" tuon kokoiseeen tehtävään, etenkin kun muiden kansalaisten puheiden perusteella 112 pauhasi vasikoinneista johtuen koko ajan.
Ilmatiedustelu taisi katsoa oikeaan paikkaan oikeaan aikaan. Kuten sanottua niin paikalla havaittiin aseistautuneita siviilejä lastaamassa epäiltyjä aselaatikoita autoon. Syytä epäillä kynnys ylittyi selvästi ja tämän perusteella auto otettiin seurantaan ja strike määrättiin tarkastamaan lasti.

Tulee vähän mieleen että minkälaiset criminal mastermindit siellä on ollut tekemässä kaman siirtoa jos koko jengi kaatuu yhteen ratsiaan? Kirkkaassa päivänvalossa aseet vilkkuen lastataan koko kamasatsi yhteen kärryyn ja ajetaan täysin huoletta. :lol:
Täytyy kyllä sen verran myöntää että epäilinkin että siellä on kaverit avautunut ennen tapahtumia :D. Täytyy tosin myös muistaa että nämä kaverit olivat siinä strike teamin auto piirityksessä ja minkäänlaista oikeutta epäselvään tilanteeseen ei ollut tullut (miksi auto pysäytettiin, miksi ammuttiin autoon). Tässäkin mielessä oikeudenkäynti jossa olisi käyty läpi esim. tuo että kopteri havaitsi jotain olisi selvittänyt tilannetta ja kenties vähentänyt vitutusta, joka lopulta kulminoitui lyijypohkeeseen.
Kuinkahan pitkä tämä in-game oikeudenkäynti mahtaisi olla kun nyt olen asiasta kirjoittanut jo muutaman A4:sen verran kirjallisia perusteita ilman mitään vaikutusta. Jos joku vielä haluaa vääntää asiasta niin alan seuraavaksi siteeraamaan tänne lakikirjoja :D
All in all täytyy nöyränä myöntää, että Poliisi 1 - Serpentes 0
Vaikka itse peli meni vähän sekavissa tunnelmissa niin tämä yksittäinen juttu oli ehkä onnistunein Hardline-pelikokemukseni tähän mennessä. Huumejengin nujertaminen poliisiaseman toimistosta käsin. :mrgreen: Kiitos tästä kuuluu luonnollisesti erittäin osaavalle poliisihenkilöstölle maalla ja ilmassa.
Last edited by Nilsson on 29 Aug 2016, 18:43, edited 5 times in total.
User avatar
Nilsson
Posts: 46
Joined: 05 Jan 2015, 12:26

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Nilsson »

ruoste wrote:Kyllähän tossa Tuntemattoman pidätyskeississä näkyy se fakta että poliisit olivat jatkuvasti tekemässä kiinniottoja kulloin kenellekin. Nuo kun olisi ottanut pois, niin eventin "juoni" olisi ehkä voinut edetäkin.

Ainakin sen palautteen perusteella mitä itse kuulin keskusteluissa, useimmat diilit kaatuivat jatkuvaan ratsiaan. Kylä ei todellakaan ollut kummoisen kokoinen, ja jos siitä on 30% jatkuvan ratsian kourissa, ei ihme että aikaa kuluu hukkaan.
Mikäli tuo tuntemattoman keissi on se jossa olin itse mukana niin olen asiasta eri mieltä. Jos rikospaikalta juosten pakenevaa ei saa ottaa kiinni ja osallisuutta rikokseen selvittää niin mitä järkeä on ajaa paikalle ollenkaan.

Toki ymmärrän jos joku tuntee että yleisesti erilaisia kiinniottoja ja ratsioita on tehty liian heppoisin perustein. Niitä en pelissä omaan norsunluutorniini saakka nähnyt. Seuraavaan hardlineen sitten vähän tiukemmaksi vedetty ja tarkemmin valvottu poliisitoiminta niin ei muiden pelikokemus vahingoitu liikaa.
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Tuntematon »

Nilsson wrote:
Tuntematon wrote:Omia havaintoja eventistä.
En nyt oikein ymmärrä oliko tuon postauksen tarkoitus kertoa yleisesti pelitapahtumistasi vai oliko tämä avautuminen poliisin toiminnasta? Vastaan silti tässä alla muutamiin kohtiin koska hauskahan näitä on puida. :D
Ei. Tämä oli palautetta jolla saataisiin eventti toteutumaan paremmin, myös niin että eventin pääasia ei kaadu heti alkuun. Huumesota.
Nilsson wrote:
Tuntematon wrote:Joki safestart aika pelin alkuun 15-30 min jossa väki tutustuu paikkoihin olisi hyvä / ei poliisi armeijaa joka kadulla.
Mikään tai kukaan ei estänyt vapaata liikkumista pelin alussa tai sen aikana. Pelissä oli kentällä 5 virkapukuista poliisipartiota, 1 siviiliasuinen partio, sekä yksi mustissa haalareissa ollut ja mp5k-konepistooleilla varustettu strike (swat) -ryhmä, jonka miesvahvuus oli 4. Armeijaa ei ollut.
Pelin alussa oli 15min safestartti. Sillon ei saanut liikkua. Kun päästiin sitten kaupunkiin niin poliiseja vilisi jo joka kadun kulmassa. Tälläisestä tilanteesta on aika vaikea alkaa mitään isompaa organisointia tekemään kun jokapaikka on lockdown. Vaikka tehtävän ideana oli juuri huumesota. Tämä siis vaikutti enemmän huumejengeihin kuin Työkalu kauppiaaseen.
Ja tuollainen määrä noin pieneen kylään on paljon. Varsinkin kun siellä on käynnissä massa ratsiat ja huumetestit. Itse siis ymmärsin että poliisien piti enemmän olla tarpeeksi vahva että heidän kimppuun ei hyökätä mutta ei kuitenkan pääasia eventissä että he kitkevät huumeet pois kaduilta ensimäisen 30min aikana.
Ja pahoitteluni että kaikki pitää ottaa aina niin tosissaa. En tarkoittanut mitään oikeaa armeijaa vaan suurta määrää.
Nilsson wrote:
Tuntematon wrote:Poliiseja tuntui olevan älytön määrä ja suurin kiire johtui heistä itsestään.
Käsittääkseni et pelannut poliisiroolia. Mistä sinä tiedät mikä poliisin tehtävien koḱonaismäärä ja kiireellisyys oli? Ks. edellinen postaus poliisin "älyttömästä" määrästä.
Pitää paikkansa. Erinomaista poliisitytä. Tiedät ketkä sinulle työskenteli :lol:. Noh luin foorumeita ja täällä ihmiset puhui että olivat hivenen ylityollistettyjä. yksi esimerkki.
Konzig wrote:Charlie 1 ylikomisario:
...
Negatiivista oli ehkä se, että viranomaisena tuntui olevan koko ajan hirveä kiire ja askeleen tapahtumista jäljessä. Se johti siihen, että tutkintoja ei ehtinyt saattaa loppuun asti, kun tuli jo uusi keissi vastaan. Se oli myös hankalaa, kun auton inventorya ei saanut lukkoon eikä ollut reppua missä pitää tavaraa. BlueforceTrackeriä jäi myös vähän kaipaamaan ja ehkä pelialueelle vähän useampaa kohdetta varsinkin maastoon. Nyt ei päässyt näkemään kuin keskustan ja sataman.

Ehkä viranomaisia oli nippa nappa turhan vähän tilanteiden määrään nähden. Mutta kaiken kaikkiaan 4,5/5 tapahtuma ja Paavolle suuri kiitos vaivannäöstä tämänkin homman eteen.
Nilsson wrote:
Tuntematon wrote:Itse vähän eläydyin taksi jonossa kun supersotilas varusteilla oleva mies lähtee juoksemaan kadun toiselta puolelta kohti. Pikaisen paniikin toimesta juoksin läheisen kukkapuskan taakse piiloon kun tämä täydessä SOTILAS varustuksissa itseään poliisiksi kutsunut mies sohi hänen isolla tykillä minua kohti huutaen kaikenlaista.
Mustat haalarit ja mp5 konepistooli = supersotilas. Ok. Kaupungin keskustassa tapahtui useita aseellisia ryöstöjä ja väkivallantekoja. Tällaisiin hälytyksiin tullaan paikalle melko voimakkaasti. Poliisin tultua paikalle päätit eläytyä lähtemällä karkuun. Yllätyitkö oikeasti kun se paikalle tullut poliisi päätti myös eläytyä lähtemällä perääsi? Kyseinen tapaus taisi olla aseellinen ryöstö, jossa yhtä oli ammuttu. Luonnollisesti poliisi tulee paikalle aseet esillä. Oletitko paikalle tulevan jonkun ruotsalaisen "Dialog Polisin"? :lol: Poliisi huusi sinulle kaikenlaista. Oletan että käski pysymään paikallaan ja nostamaan kädet ylös?
Kyllä. Tavallisen siviilin mielestä jonka mielestä swat varusteilla oleva henkilö ei kuulu normaaliin katukuvaan. On hivenen erikoista nähdä kadulla tuollainen kaveri. Ja ei ollut ihan pelkkä haalari.
Sillähetkellä ei ollut mielestäni vielä yhtään ammuskeltu kaupungin alueella.
Nilsson wrote:
Pian huomaten että kolme muuta miestä siinä ympärillä joista kahdella samat rensselit ja yksi jopa poliisilta näyttävä henkilö. Raudat oli kiinni ennen kun ehdin huutaa edes oikeuksia
Strike toimii nimensä mukaisesti ryhmänä ja tyypillisesti hoitaa vaarallisimmat kiinniotot jonka jälkeen normaalisti varustettu poliisi voi jatkaa tilanteen. Pakeneva tyypillisesti raudoitetaan pakenemisen estämiseksi.
Kyllä tilanne oli erittäin vaarallinen. Ja eipä tullut normi poliiseja paikalle. Joku heidän komentaja siellä oli. Ja yleensä raudoitettu ensin saa kuulla oikeutensa ja mistä häntä syytetään. Ei niin että ei ole mitään syytteitä kuin juokseminen ja paikalla pitää sitten etsiä ne syyt.
Nilsson wrote:
ja jonkun miehen sormet perseessä huutamassa että minulla on epäilyttävästi 20 banaania ja että olen oletettavasti ryöstänyt jonkun josta seurasi kaamea kysely ja minun piti keksiä jokin muu selitys kuin se että jokainen siviili yksin kertaisesti sai alussa 20 banana koska se nyt vaan kuulostaa tyhmältä.
Niin, kyselemällä, kuulustelemalla ja joskus myös vähän hiillostamalla asioita selvitetään.
Kyllä mutta mikä tämä oletus suoraan että henkilöllä banaaneja == varastanut ne.
Nilsson wrote:
Noh viimeisenä oljen kortena sitten huumetesti siinä toivossa että saavat heittää minut linnaan. Pettyneen oloisesti yksi sotilaista totesi että negatiivinen. Haikein mielin kuuntelin kun joku kysyi että päästetäänkö me hänet vapaaksi kun samalla vaadin oikeuksiani.
Kuulostaa siltä, että tutkimisen jälkeen sinua ei enää epäilty mistään ja päästettiin vapaaksi.
Noh ongelma lähinnä se että minua ei syytetty mistään ennen tutkimuksia. Olisihan ne voineet jutella minulle ensin mukavasti ennen kuin riistävät vapauteni. Makasinhan maassa paikoillani.
Nilsson wrote:
kolme sotilasta ja yksi poliisi tarvittiin yhden pelokkaan turistin tutkimiseen johon meni noin 10 min pelkästään sen takia että otin pari juoksu askelta ja sukelsin kukkapuskan taakse piiloon. Niin en ihmettele että poliiseilla kiire.
Tilanne taisi tulla nauhalle. Poliisi tuli paikalle jossa oli juuri tapahtunut vakava rikos. Eläydyit tilanteeseen pakenemalla. Poliisi eläyi tilanteeseen ottamalla pakenevan kiinni. 10min kiinniotettuna reilun 3 tunnin pelissä ei kuulosta pahalta.
Kyllä. Ja tämän kun kertoo 50x vastaavalla tapauksella. Johan aikaa menee.
Nilsson wrote:
Saatoin ehkä aiheuttaa tilanteen itse
No shit :lol:
Kyllä. En silti myönnä mitään ja ole syytön kuin pesukarhu, jos jotain on todistaa niin mitään en muista.
Nilsson wrote:
Eventissä tuntui että paikka on jokin sotilas valtio jossa poliisit saa tehdä jatkuvasti ratsioita ja kaikki on epäiltyjä rikollisia kunnes toisin todistetaan. Kyllähän se on tehokas tapa kitkeä kaupungista rikollisuus mutta ei se siviilien mielestä kovin mukavaa ole kun käytännössä ei tarvitse kuin nostaa laatikko autosta tai autoon niin on jo moust wanted listan kärjessä.
Tarkoitatko tällä tuota Arskan huumelastin ratsiaa ja olitko itse paikalla?
Tarkoitin enemmän yleisesti ja en ollut. Pyrin pysymään kaukana kaikesta hämärähommista. Minä kun myyn vain lapioita.
Nilsson wrote:
Mielestäni tehtävää ei päästy kokemaan edes puolia kun tapahtuma oli enemmän selviytymis taistelu poliisivaltiota vastaan. Ymmärrän halun tehdä poliisista vahvan ettei heistä tule pelkkää maali osastoa mutta sen voi toteuttaa paremminkin. Esim juuri tämä slummi jossa jengit hallitsee ja se parempi paikka johon poliisit on vetäytynyt.
Oliko tämä selviytymistaistelu se 10min kestänyt kiinniotto vai voitko tarkentaa? Slummi idea vois olla hyvä.
Lähinnä siis näitä huumejengejä tarkoitin. He kun olivat eventin pääaihe ja heidän hommansa meni pilalle heti alussa. Jonka jälkeen he sitten rupesivat kituuttamaan eteenpäin. Ja jäihän tästä poliisin perusteettomasta vapauden riistosta jäi suuren henkiset traumat ja en edes päässyt tekemään valitusta foorumille.

[quote="Nilsson"
Sitten se että joku varastaa poliisin tainnutus aseen ja koittaa vielä ottaa sen selästä kun poliisit on jo naaman edessä osoittaen aseella ja toteaa että teki sen vain kun oli tylsää.
Mitä tulee siihen että poliisi ampuu jonkun siksi että saa hänet ulos autosta ja sanoo perusteluksi sen että medikit oli 5m päässä. Tarkoittaako se sitä että Suomessa poliisit voisi alkaa ampumaan puhallutus ratsiassa aina kaikkia olkapäähän jotta voi puhalluttaa, jos tuovat ambulanssin mukaansa.
Jos tämä liittyy tuohon strike-ryhmän ja Arskan huumejengin väliseen tilanteeseen niin tilanteessa toimittiin mielestäni aika oikeutetusti.[/quote]

Enemmänkin mitä kontio sanoi. En tosin tiedä mihin se liittyy.
Spikey
Posts: 64
Joined: 24 Mar 2015, 23:13

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Spikey »

Itse poliisina tuntui siltä ilmoitusten perusteella, että rikollisten osuus normaalista siviiliväestöstä oli huomattavasti korkeampi, kuin mitä se on esim oikeassa elämässä :D Ja kun otetaan huomioon se millaisina ilmoitukset tuli. Etsintäkuulutuksessa oli esim. "siilitukka, sininen paita ja shortsit" kuinka monella oli tähän täsmäävä vaatetus? Tästä syystä sitä alkoi epäillä montaa syytöntä. Jos perus varkauksien määrä saataisiin tasolle 1 / 1h(in-game aikaa), jäisi myös poliisille aikaa käydä kahvilla ;)

Ehdotus : Seuraavaan eventtiin lisäys tehtävän alkuun: Strike + kopulle heti pelin alkuun oma tehtävä "toiseen poliisipiiriin" koska maa on köyhä ja väkeä muissa piireissä vähän(virka-apu). Peli keskittyy maan pääkaupunkiin, jossa on ainoa kopu. Kohdealueella voisi olla mini coop tehtävä (esim 5 AI:ta, tai muutama siviili(respa tietysti, jotta homma jatkuu tämän jälkeen), joilla ei sen isompaa roolia tehtävässä) vs strike. Näin saataisiin strike ja kopu muualle pelin alussa ja tämä antaa mahdollisuuden saada huume- / rikollisliigojen toiminta käyntiin.
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Tuntematon »

Spikey wrote:Ehdotus : Seuraavaan eventtiin lisäys tehtävän alkuun: Strike + kopulle heti pelin alkuun oma tehtävä "toiseen poliisipiiriin" koska maa on köyhä ja väkeä muissa piireissä vähän(virka-apu). Peli keskittyy maan pääkaupunkiin, jossa on ainoa kopu. Kohdealueella voisi olla mini coop tehtävä (esim 5 AI:ta, tai muutama siviili(respa tietysti, jotta homma jatkuu tämän jälkeen), joilla ei sen isompaa roolia tehtävässä) vs strike. Näin saataisiin strike ja kopu muualle pelin alussa ja tämä antaa mahdollisuuden saada huume- / rikollisliigojen toiminta käyntiin.
+5
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Paavo »

Tuli mieleen että oliko kylä vähän turhankin pieni loppujen lopuksi? Tuohan olisi helppo portata johonkin isompaan Tanoan kaupunkiin
User avatar
Nilsson
Posts: 46
Joined: 05 Jan 2015, 12:26

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Nilsson »

Paavo wrote:Tuli mieleen että oliko kylä vähän turhankin pieni loppujen lopuksi? Tuohan olisi helppo portata johonkin isompaan Tanoan kaupunkiin
Tehtävä-alueen taikka pelattavan kaupungin kasvattaminen voisi olla erittäin hyvä idea. Epäilen että moni nyt mm. poliisin toiminnassa ongelmaksi koettu hälvenisi. Rikokset eivät kaikki välttämättä tapahtuisi saman kahden korttelin sisällä, samanlaista härdelliä ei ehkä syntyisi, eikä poliisin tarvitsisi ottaa rikospaikoilla joka kerta isoa joukkoa syyttömiä kiinni löytääkseen tekijän.

Lisäksi ainakaan itselle ei ole mikään ongelma kunnioittaa "syyttömien" kansalaisten oikeuksia tarkemmin. Strike-tiimille ja kopterillekkin löytyy helposti muuta järkevää käyttöä kuin kansalaisten ratsaaminen ja kovien keikkojen ajaminen heti tehtävän alusta tauotta aina loppuun saakka. Mitään mini AI -tehtäviä en kuitenkaan toivoisi.
Last edited by Nilsson on 29 Aug 2016, 22:46, edited 1 time in total.
Post Reply